بسیاری از درخواست‌های اخذ ویزای استرالیا سالانه توسط سفارت این کشور تایید می‌شوند. اما همیشه موارد استثنایی نیز وجود دارد که مانع پذیرش درخواست ویزای استرالیا می‌شود.

راهنمای مطالعه

شرایط اقتصادی، اجتماعی و حتی محیط زیست و طبیعت استرالیا، این کشور را به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی برای بسیاری از جهانیان به خصوص ایرانیان تبدیل کرده است. بدیهی است که برای ورود به این کشور نیاز به مجوز ورود یا اخذ ویزا می‌باشد. ورود به کشور استرالیا و اخذ ویزا از روش‌های مختلفی مانند ادامه تحصیل، توریستی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی و… امکان پذیر است. هر یک از روش‌های ذکر شده دارای شرایط و مدارک مورد نیاز خاصی هستند که در صورت نداشتن آنها سفارت استرالیا درخواست متقاضی را نمی‌پذیرد. به بیان دقیق‌تر همیشه تمامی درخواست‌های دریافت ویزا از سمت سفارت کشور استرالیا تایید نمی‌شود و در موقعیت‌های مختلفی ریجکت می‌شوند.

از آنجایی که رد شدن ویزای این کشور یکی از بزرگ‌ترین ترس‌ها و چالش‌های متقاضیان است، در این مقاله قصد داریم دلایل ریجکت ویزای استرالیا را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید برای جلوگیری از رد شدن درخواست ویزا تا انتهای این مقاله موسسه مهاجرتی ایزی راه همراه ما باشید.

دلایل ریجکت ویزای استرالیا

هر ساله متقاضیان بین المللی بسیاری برای دریافت ویزای استرالیا درخواست می‌دهند. با وجود اینکه معمولا اکثر درخواست‌های ویزای استرالیا مورد تایید سفارت این کشور قرار می‌گیرند، برخی از این درخواست‌ها به دلایل مختلفی رد می‌شوند. فاکتورهای متعددی مانند عدم صلاحیت فرد، کمبود مدارک، ارسال مدارک تقلبی، نادرست بودن مدارک و… سبب رد شدن ویزای متقاضیان مهاجرت به استرالیا می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اصلی‌ترین دلایل ریجکت ویزای استرالیا در ادامه هر یک از این علت‌ها را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا

در صورتی که تصمیم دارید در کشور استرالیا ادامه تحصیل دهید باید بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. سخت‌ترین بخش مهاجرت به استرالیا دریافت ویزا است، زیرا ممکن است درخواست شما ریجکت شود. در ادامه می‌خواهیم دلایل ریجکت ویزای استرالیا به روش تحصیلی را بررسی کنیم:

  • یکی از مهم‌ترین شروط تحصیل در کشور استرالیا گذراندن آزمون PTE است. دولت استرالیا قصد دارد با استفاده از این آزمون اطمینان حاصل کند که شما قصد تحصیل در این کشور را دارید. در نتیجه به عنوان متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا باید بیانیه‌ای کتبی ارائه دهید تا ثابت کند که برای تحصیل در این کشور مصمم هستید.
  • در صورتی که قصد تحصیل در کشوری مانند استرالیا را دارید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، باید برای تایید ویزای خود مدارک مربوط به سطح زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. این مدارک شامل نمرات قبولی در آزمون تافل یا آیلتس می‌شوند.
  • علاوه بر مدرک زبان انگلیسی، شرایط دیگری برای ورود به دانشگاه بسته به دوره، مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما وجود دارد. اگر توانایی برآورده‌سازی این شرایط را نداشته باشید، درخواست شما ریجکت خواهد شد.
  • برای تحصیل در کشور استرالیا باید مدارک مربوط به تمکن مالی ارائه دهید تا دولت استرالیا بداند از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برمی‌آیید.
  • معاینات پزشکی در زمان ثبت درخواست برای ویزای تحصیلی اهمیت زیادی دارد. در نتیجه قبل از ارسال درخواست، معاینات پزشکی مورد نیاز را انجام دهید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

در صورتی که می‌خواهید به کشور استرالیا سفر کنید باید ویزای توریستی دریافت نمایید. درخواست برای این نوع ویزا مانند درخواست برای هر ویزای دیگری امکان ریجکتی دارد. در این بخش قصد داریم دلایل ریجکت ویزای استرالیا یا به عبارت دیگر ویزای توریستی این کشور را بررسی کنیم:

  • اداره مهاجرت کشور استرالیا درخواست‌ ویزای متقاضیان را بر اساس کشور مبدا بررسی می‌کند. به عبارت دیگر دولت این کشور برخی از کشورها را در لیست کشورهای پرخطر قرار داده است.
  • چنانچه در درخواست و اطلاعات ثبت شده شما تناقضی وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه ویزای توریستی به شما تعلق نمی‌گیرد، امکان درخواست تجدید نظر نیز نخواهید داشت.
  • سابقه درخواست ویزا نیز برای دولت استرالیا اهمیت بسیار زیادی دارد. سابقه ریجکتی ویزای استرالیا ممکن است سبب ریجکت شدن مجدد درخواست شما شود.
  • یکی از دلایل اصلی ریجکت ویزاهای توریستی استرالیا، عدم ارائه مدارک و شواهد کافی برای بازگشت به کشورتان است.

دلایل ریجکتی ویزای کار و سرمایه‌گذاری در استرالیا

دلایل ریجکتی ویزای کار و سرمایه‌گذاری در استرالیا

خواه قصد متقاضی مهاجرت به کشور استرالیا از طریق کار باشد، خواه از طریق سرمایه گذاری؛ نداشتن شرایط مورد نیاز سبب رد شدن درخواست ویزای وی می‌شود. به همین دلیل آشنایی با دلایل ریجکت ویزای استرالیا از طریق کار یا سرمایه گذاری از ضروریات محسوب می‌شود. متقاضیان خارجی برای جلوگیری از ریجکتی ویزای کار یا سرمایه گذاری خود در استرالیا باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند:

  • فراهم سازی شرایط مورد نیاز برای موقعیت شغلی مد نظر جزو الزامات اولیه است. یعنی اگر موقعیت شغلی مورد تقاضای متقاضی واقعیت نداشته باشد، ویزای وی رد خواهد شد.
  • تمکن مالی شرکت یا کارفرمای حامی متقاضی، باید مورد تایید باشد.
  • متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا باید امتیاز کافی EOI را دارا باشد. مجموع این امتیازات می‌بایست از ۶۵ بیشتر شود.
  • ارائه برنامه‌های کاری و سرمایه گذاری به صورت شفاف و با جزییات و اثبات گردش مالی کافی نیز از ضروریات به شمار می‌آیند.

مراحل رفع ریجکتی ویزای استرالیا

مراحل رفع ریجکتی ویزای استرالیا

حال که با مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای استرالیا آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده تا از مراحل رفع ریجکت شدن درخواست ویزای این کشور مطلع شویم. در واقع هر چقدر که متقاضی مدارک و اطلاعات درست و لازم را برای سفارت کشور استرالیا فرستاده باشد، همچنان امکان رد شدن درخواست اخذ ویزا وجود دارد. بنابراین اگر متقاضی خارجی در شرایطی قرار بگیرد که درخواست ویزای مهاجرتی وی ریجکت شود، می‌تواند با استفاده از روش زیر برای رفع ریجکتی ویزای استرالیا اقدام کند:

  • ارائه درخواست در دادگاه تجدید نظر اداری (AAT)
  • پرداخت هزینه تجدید نظر

درخواست در دادگاه تجدید نظر اداری (AAT)

اولین اقدامی که متقاضی باید پس از رد شدن درخواست ویزای استرالیا انجام دهد، ارائه درخواست در دادگاه تجدید نظر اداری است. ثبت درخواست در دادگاه تجدید نظر اداری به صورت کتبی یا آنلاین در سایت رسمی دادگاه AAT ممکن است. البته به خاطر داشته باشید که درخواست‌های آنلاین، آسان‌تر و راحت‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرند. مدت زمان لازم برای تجدید نظر محدود است و متقاضی باید تا ۲۸ روز پس از اعلام ریجکتی، اعتراض خود را ارسال کند.

توجه داشته باشید که در صورت از دست دادن این مهلت، هیچ یک از ادارات مهاجرت و AAT قادر به تمدید زمان مشخص شده نیستند. البته زمان تجدید نظر با توجه به علت ریجکتی و نوع ویزا متفاوت است. همچنین زمان ارسال درخواست تجدید نظر، متقاضی نباید مدرک اضافه‌ ارائه دهد؛ زیرا تمام مدارک متقاضی برای AAT ارسال می‌شوند. فقط در موارد خاص و به درخواست AAT، متقاضی باید اطلاعاتی را ارسال کند.

پرداخت هزینه تجدید نظر

متقاضی مهاجرت به استرالیا که درخواست تجدید نظر دارد، باید تقریبا ۱۸۲۶ دلار استرالیا هزینه کند. در نظر داشته باشید که اگر پرداخت هزینه مورد نیاز برای تجدید نظر، مشکلات مالی بسیار جدی را برای متقاضی ایجاد کند، امکان کاهش هزینه تا ۵۰٪ برای وی وجود دارد. هزینه مورد نیاز باید تا قبل از پایان مهلت درخواست تجدید نظر، پرداخت شود. در صورتی که درخواست تجدید نظر متقاضی رد شود، دادگاه تجدید نظر اداری تمام هزینه را به وی پس می‌دهد. اما اگر درخواست متقاضی پذیرفته شود، حداکثر تا نیمی از هزینه پرداخت شده به وی بازگردانده می‌شود.

اقدامات لازم جهت جلوگیری از ریجکت ویزای استرالیا

اقدامات لازم جهت جلوگیری از ریجکت ویزای استرالیا

تفاوتی ندارد متقاضی قصد مهاجرت به استرالیا از طریق کدام روش را داشته باشد، در هر صورت لازم است جهت جلوگیری از ریجکت شدن ویزا و دوری از دردسرهای آن به برخی نکات دقت کنید. به ویژه متقاضیان مهاجرت که قصد اخذ ویزای همراه استرالیا را دارند، حتما باید به نکات زیر توجه نمایند:

  • قبل از ارائه درخواست اخذ ویزا درباره الزامات و دلایل ریجکت ویزای استرالیا تحقیق کنند. به این معنی که متقاضیان باید تمام اطلاعات مورد نیاز را به طور کامل و بدون اشتباه ارائه دهند. همچنین پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام، درباره علل ریجکتی ویزای استرالیا نیز مطلع شوند.
  • مراجعه به منابع معتبر و موثق، یکی دیگر از نکات مهم است که از رد شدن درخواست ویزا جلوگیری می‌کند. یعنی متقاضیان باید از طریق سفارت استرالیا و سایت اداره مهاجرت و تابعیت این کشور اطلاعات موثق و به روز کسب کنند.
  • داوطلب مهاجرت باید مطمئن شود که تمامی هزینه‌های لازم را پرداخت کرده است. علاوه بر این باید مدارک مالی کافی جهت اثبات تمکن مالی خود را نیز به طور دقیق و با جزئیات ارائه دهد.
  • ارائه اطلاعات تقلبی نیز یکی دیگر از دلایل رد شدن درخواست ویزای استرالیا است. تفاوتی ندارد که متقاضی به صورت عمدی یا غیرعمدی اطلاعات نادرستی ارسال کند؛ چرا که در هر صورت ویزای وی ریجکت خواهد شد. پس همه مدارک و اطلاعات لازم باید با دقت کامل و به دور از دروغ ارائه شوند.

نتیجه گیری

همانگونه که در این مطلب گفتیم، بسیاری از درخواست‌های اخذ ویزای استرالیا سالانه توسط سفارت این کشور تایید می‌شوند. اما همیشه موارد استثنایی نیز وجود دارد که مانع پذیرش درخواست ویزای استرالیا می‌شود. در حقیقت خواه مهاجرت به استرالیا از طریق کار یا ادامه تحصیل باشد، خواه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ در صورت عدم ارائه مدارک لازم، ارائه اطلاعات ناقص یا نادرست و… ویزای متقاضی رد می‌شود.

در واقع از آنجایی که رد شدن درخواست ویزا جزو چالش‌های بزرگ متقاضیان مهاجرت محسوب می‌شود، در بخش بالا اصلی‌ترین دلایل ریجکت ویزای استرالیا و همچنین مراحل رفع و جلوگیری از آن را مورد بررسی قرار دادیم. با این حال جهت افزایش شانس موفقیت خود هنگام اخذ ویزای استرالیا و مواجه نشدن با ریجکتی آن، توصیه می‌کنیم به موسسه مهاجرتی ایزی راه مراجعه کنید و از همان ابتدا این پروسه را به کارشناسان این مجموعه معتبر بسپارید.