اخذ اقامت از راه ثبت شرکت در کره جنوبی چگونه است؟ تنها زمانی می توانید از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم کره جنوبی را به دست بیاورید که مبلغ مشخصی در این کشور سرمایه گذاری کرده باشید.

راهنمای مطالعه

کره جنوبی یکی از موفق ترین اقتصادهای جهانی بوده و محلی مناسب برای ورود سرمایه گذاران بین المللی است. اگر قصد دارید تو یک کشور دیگر، کسب و کاری راه اندازی یا در شرکت های موجود سرمایه گذاری کنید، بدون شک کره جنوبی یکی از بهترین گزینه های موجود است.

شرایط ثبت شرکت در کره جنوبی چیست؟ چطور می توانیم در کره جنوبی شرکت ثبت کنیم؟ در این مقاله از ایزی راه، با ما همراه باشید تا با مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی، مزایا و معایب و نرخ مالیات آشنایتان کنیم.

درباره ثبت شرکت در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشورهای زیبا در قاره آسیاست که بالغ بر ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت این کشور شهر سئول است که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. کره جنوبی به عنوان اژدهای آسیایی معروف شده و یکی از قدرتمندترین اقتصادها در سراسر دنیاست. یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور کره جنوبی، ثبت شرکت است.

با توجه به این که در کره جنوبی حساب های ارزی و پرداخت های بین المللی هیچ محدودیتی ندارند خیلی از سرمایه گذاران بین المللی تمایل دارند تا از طریق ثبت شرکت، در کره جنوبی سرمایه گذاری کنند. از طرفی دولت این کشور هم مشوق های مالیاتی زیادی برای مناطق آزاد تجاری تعیین کرده است.  همه این عوامل باعث شده تا در سالهای گذشته کره جنوبی یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاری در دنیا باشد.

اگر شما هم علاقه مند به ثبت شرکت در کره جنوبی هستید در قدم اول باید حوزه کاری و تجاری تان را مشخص کنید. بخش هایی مثل مهندسی، خودرو سازی، الکترونیک و فرآوری مواد غذایی در کره جنوبی رونق خوبی دارند. اگر میخواید یک کسب و کار را در کره جنوبی راه اندازی کنید، باید ویزای مشاغل یا مشارکت را دریافت کنید. این ویزا به شما اجازه میدهد که وارد کره جنوبی شوید و شرکت تان را در این کشور راه اندازی کنید.

مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی

مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی

چطور میتوانیم یک شرکت در کشور کره جنوبی راه اندازی کنیم؟ اگر علاقه مند هستید که از طریق ثبت شرکت به کره جنوبی مهاجرت کنید و آینده خوبی را برای خودتان و اعضای خانواده تان رقم بزنید، این بخش را با دقت بخوانید چون قرار است در این بخش مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی را توضیح دهیم:

  • تهیه طرح تجاری و پیش بینی سودآوری و عملکرد شرکت در آینده یا بیزینس پلن
  • ارائه پاسپورت متقاضی و همراهان و شرکا به همراه آدرس دقیق محل سکونت افراد (این مدارک باید ترجمه شده و توسط کنسولگری کره جنوبی تایید شود.)
  • اجاره یک دفتر تجاری در کره جنوبی و ارائه اجاره نامه
  • ارائه نام شرکت که توسط دادگاه عالی کره جنوبی تایید شده باشد
  • تنظیم و ارائه اساسنامه شرکت و هیئت مدیره
  • ثبت نام شرکت در ادارد مالیات کره جنوبی دریافت شماره شناسایی مالیات
  • اخذ گواهی کسب و کار
  • افتتاح حساب بانکی با نام شخص اصلی

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در کره جنوبی

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در کره جنوبی

یکی از نکاتی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کره جنوبی است. اگر این مدارک را با دقت تهیه کنید، روند ثبت شرکت و درنهایت گرفتن ویزا بدون هیچگونه مشکلی انجام می شود. مهمترین مدارک برای راه اندازی یک شرکت در کره جنوبی را در جدول زیر می توانید مطالعه کنید.

 پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
گواهی مالیاتی
اسناد اجاره دفتر
گواهی شرکت ثبت شده
نامه تمکن مالی
 بیزینس پلن و طرح تجاری
گواهی عدم سوء پیشینه قضایی و مالیاتی

انواع شرکت در کره جنوبی

انواع شرکت در کره جنوبی

افرادی که میخواهند از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی به این کشور مهاجرت کنند، باید بدانند که ساختارهای متنوعی برای ثبت شرکت در کره وجود دارد. هر یک از این ساختارها مناسب یک یا چند نوع فعالیت تجاری است. پس شما با شناخت انواع شرکت های قابل ثبت در کره، باید ساختار شرکتتان را انتخاب کنید. انواع شرکت های قابل ثبت در کره جنوبی عبارتند از:

  • مشارکت عمومی
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • مشارکت محدود
  • شرکت محدود خصوصی

در واقع بر اساس قوانین کشور کره جنوبی سازمان های تجاری به دو دسته مشاغل خصوصی و شرکت ها تقسیم می شوند. بر اساس این قانون مشاغل خصوصی نمی توانند از اصطلاح شرکت یا Hoesa به عنوان بخشی از اسم استفاده کنند، چون اصطلاح Hoesa صرفاً مخصوص سازمان هایی است که به عنوان یک شرکت به صورت قانونی ثبت شده اند.

مقررات قانونی در مورد شرکت های کره

مقررات قانونی در مورد شرکت های کره

هر کشور قوانین و مقررات مختص خود را در زمینه ثبت شرکت دارد، کره هم از این قاعده مستثنی نیست. قبل از این که برای ثبت شرکت در کره جنوبی اقدام کنید لازم است که با تمام قوانین و مقررات راه اندازی شرکت و کسب و کار در این کشور آشنایی داشته باشید.

یکی از قوانین مهم در این زمینه در رابطه با نام شرکت ها است. نامی که برای شرکت تان انتخاب می کنید باید توسط دادگاه عالی کره جنوبی تایید شود. در ادامه نیز اساسنامه شرکت باید بر اساس قوانین کشور کره تنظیم شود. وجود هرگونه مغایرت در اساسنامه باعث می شود که از شما بخواهند اساسنامه را تغییر دهید.

 از طرفی همونطور که گفتیم اگر کسب و کار شما در دسته مشاغل خصوصی قرار میگیره، امکان استفاده از اصطلاح شرکت در عنوان وجود ندارد. کلمه شرکت صرفاً برای سازمان هایی قابل استفاده ست که به صورت قانونی ثبت شده اند و شناسه مالیاتی دریافتکرده اند.

اگر در زمینه ثبت شرکت در کره جنوبی و مهاجرت به این کشور به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می کنیم با کارشناسان ما در ایزی راه، تماس بگیرید. وکلای با تجربه ما تمامی مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی را در سریع ترین زمان ممکن برای شماانجام می دهند.

شرکت سرمایه گذاری خارجی در کره

شرکت سرمایه گذاری خارجی در کره

شاید این سوال در ذهن تان پیش بیاد که منظور از شرکت سرمایه گذاری خارجی چیست؟ سرمایه گذاری خارجی یا شرکت FDI، یک شرکت محلیه که طبق قانون کشور، تحت یک سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته است. از این ساختار می توانید برای ایجاد یک شرکت فرعی استفاده کنید که به این منظور به یک سهامدار و مدیر نیازدارید.

سهامدار و مدیران می توانند از هر ملیتی باشند. خوشبختانه برای ثبت شرکت در کره جنوبی لازم نیست سهام شرکت به ساکنان محلی واگذار شود. در حال حاضر خیلی از سرمایه گذاران بین المللی شرکت سرمایه گذاری خارجی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند چون این روش مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال نرخ مالیات و شرایط پرداختی انعطاف بیشتری دارد و امکان پرداخت را آسانتر می کند. از طرفی سرمایه گذاران می توانند از پشتیبانی و مشوق های دولتی هم بهره مند شوند.

هزینه های ثبت شرکت در کره جنوبی

هزینه های ثبت شرکت در کره جنوبی

برای ثبت یک شرکت در کره جنوبی چقدر سرمایه لازم است؟ اگر تصمیمتان را برای راه اندازی شرکت در کره جنوبی قطعی کردید باید ارزیابی های درستی نسبت به هزینه ها داشته باشید. بخشی از هزینه های راه اندازی شرکت در کره جنوبی مربوط به هزینه برگزاری دادگاه برای تایید اساسنامه و مالیات محلی است. موارد دیگری از جمله ثبت نام و اخذ مجوز و شناسه مالیاتی هم هزینه هایی را در پی دارد. در جدول زیر تمام هزینه های ثبت شرکت در کره جنوبی را برای شماذکر کردیم.

هزینه های ثبت شرکت در کره جنوبیتوضیحات
مالیات تحصیلی محلی۲۰ درصد از مالیات ثبت نام و مجوز
هزینه های ثبت نام و دریافت مجوز مالیات0.4 درصد تا 1.2 درصد از سرمایه پرداختی
هزینه های برگزاری دادگاه جهت تایید اساسنامه۸۰۰۰۰ krw یا بیشتر
هزینه ثبت نام از ادغاممتغییر

مالیات ثبت شرکت در کره جنوبی

مالیات ثبت شرکت در کره جنوبی

فرقی نمیکند کدام کشور را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت انتخاب کردید، یکی از نکات مهمی که همیشه باید برای انتخاب کشور مورد نظر در نظر داشته باشید میزان مالیات ثبت شرکت است. بعضی از کشورها نرخ مالیات بالایی دارند و بعضی کشورها میزان مالیات کمتری دریافت می کنند.

به همین دلیل شما باید بررسی کنید که کشور مورد نظرتان از محل ثبت شرکت چقدر مالیات میگیرد. در حال حاضر شرکت های خارجی که در کره فعالیت می کنند از محل درآمد هاشان باید مالیات بپردازند. مالیات بر ارزش افزوده در کره جنوبی از کالاها و خدمات با نرخ ۱۰ درصد برداشت می شود.

به طور کلی کره جنوبی یک اقتصاد بزرگ در سراسر دنیاست که بر اساس آمارهای بانک جهانی ۵۳ درصد از اقتصادش را صادرات تشکیل میده. این نشان میدهد که صادرات بخش مهمی از درآمدهای کره را به خودش اختصاص داده است. به طور کلی کره جنوبی شرایط اقتصادی خیلی خوبی دارد و در این کشور پرداخت مالیات اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین به عنوان یک سرمایه گذار خارجی باید در کره به طور منظم مالیات تان را پرداخت کنید.

مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی

مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی

کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته با اقتصادی را به رشد و با ثبات، مزایای زیادی برای مهاجران بین المللی دارد. اگر شما در کره جنوبی شرکتی ثبت کنید از مزایای فراوان آن بهره مند می شوید؛ اما چه مزایایی؟ از جمله مهمترین مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اخذ اقامت یک کشور توسعه یافته
  • بهره مندی از زیرساخت های با کیفیت
  • استفاده از خدمات سیستم بانکی قوی
  • کسب درآمد خالص بالا
  • بهره مندی از موقعیت مالی خوب در سطح بین المللی
  • برخورداری از سیستم حمل و نقل هوایی و دریایی قدرتمند
  • موقعیت های برجسته در بخش الکترونیک
  • استفاده از امکانات پیشرفته در بخش تحقیق و توسعه
  • استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش با کیفیت

معایب ثبت شرکت در کره جنوبی

معایب ثبت شرکت در کره جنوبی

در بخش قبلی درباره مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی صحبت کردیم. آیا ثبت شرکت در کشور کره جنوبی معایبی هم دارد؟ بدون شک این روش هم مثل هر روش مهاجرتی و سرمایه گذاری دیگری، خالی از عیب و ایراد نیست. از جمله معایب ثبت شرکت در کره جنوبی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اجاره دفتر برای شرکت در کره جنوبی خیلی هزینه بر است. به عنوان مثال اجاره یک دفتر برای شرکت ماهانه ۶۰ دلار به ازای هر متر مربع هزینه دارد.
  • دستمزد و هزینه های کارمندان در کره جنوبی خیلی بالاست. به عنوان مثال حقوق یک کارگر ماهر در کره جنوبی ۳۷۰۰ دلار آمریکا در ماه است.
  • مردم کره جنوبی چندان با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و فقط ۱۰ درصد از مردم این کشور به انگلیسی مسلط هستند. به همین دلیل ممکن است به عنوان یک سرمایه گذار خارجی برای ارتباط با افراد به کسب و کارهای دیگه به مشکل بر بخورید.
  • زبان رسمی این کشور کره ای است به همین دلیل تمام اسناد و مدارک از جمله بیزینس پلن و اساسنامه باید به زبان کره ای نوشته شود.
  • سرمایه گذاری در بخش های خاصی مثل تولید برق، رادیوتلویزیون و صنایع کشاورزی خاص برای افراد خارجی ممنوع است و سرمایه گذاران بین المللی نمی توانند توی این بخش ها سرمایه گذاری کنند.

اخذ اقامت از راه ثبت شرکت در کره جنوبی

اخذ اقامت از راه ثبت شرکت در کره جنوبی

کره جنوبی از اون دست کشورهاییه که اتباع خارجی می توانند از طریق سرمایه گذاری اقامت دائمش را به دست بیاورند؛ اما چگونه؟ تنها زمانی می توانید از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم کره جنوبی را به دست بیارید که مبلغ مشخصی در این کشور سرمایه گذاری کرده باشید.

حداقل سرمایه لازم برای دریافت اقامت دائم کره جنوبی از طریق ثبت شرکت ۸۴ هزار وون است. افراد از این طریق می توانند مجوز اقامت D-8 را برای خودشان و اعضای خانواده دریافت کنند. این اقامت به صورت موقت است در ادامه متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم میتواند برای دریافت ویزای دائم یا F-5 درخواست بدهد. البته یادتان باشد برای این که اقامت موقت تان را به اقامت دائم تبدیل کنید باید حداقل ۵ سال در کره زندگی و سه فرصت شغلی ایجاد کرده باشید.

سخن آخر

دولت کره جنوبی سعی کرده تا شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران بین المللی فراهم کند تا به این ترتیب بخش های مختلف اقتصاد این کشور سریع تر رشد کند. شما هم میتوانید از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی وارد این کشور شوید و در نهایت اقامت دائم را برای خودتان و اعضای خانوادتان دریافت کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی و دریافت اقامت این کشور را برای شما انجام می دهیم. مشتاق شنیدن نظرات و سوالات شما درباره ثبت شرکت در کشور کره جنوبی هستیم.