مجارستان به عنوان امضا کننده بیانیه بولونیا، به اصول آموزش عالی در اروپا پایبند است. این بدان معناست که دانشجویان و فارغ التحصیلان مجارستان می توانند از مدارک قبلی خود که در یک کشور به دست آورده اند به عنوان مدارک قابل قبولی برای ادامه تحصیل در کشور دیگر استفاده کنند.

راهنمای مطالعه

تحصیل رشته حقوق در مجارستان فرصت هایی را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان فراهم می کند که از طیف وسیعی از زیرشاخه های حقوقی از جمله وکالت، حقوق تجارت و تخصص های مختلف دیگر بهره مند شوند.

یکی از مزایای تحصیل رشته حقوق در مجارستان، در دسترس بودن برنامه هایی است که به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می شود که این امر باعث شده تا دانشجویان بین المللی که ممکن است به زبان مجارستانی مهارت نداشته باشند، رشته حقوق را در این کشور فرا بگیرند. ما در شرکت مهاجرتی ایزی راه، راه مهاجرت تحصیلی را برای شما هموار می کنیم و بهترین مسیر را با توجه به شرایط به شما معرفی می کنیم.

چرا تحصیل رشته حقوق در مجارستان را انتخاب کنیم؟

دانشگاه های مجارستان، در رتبه بندی های مختلف دانشگاه ها جایگاه قدرتمندی به دست آورده اند که نشان دهنده کیفیت آموزشی بالای این مؤسسات است. مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی شناخته و ارزشمند است.

مشارکت مجارستان در بیانیه بولونیا از نظر تسهیل فعالیت دانشجویان و به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف قابل توجه است. اعلامیه بولونیا در سال 1999 توسط منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) با هدف هماهنگ سازی سیستم های آموزش عالی در سراسر اروپا پیشنهاد شد که شفافیت، مقایسه و سازگاری مدارک تحصیلات عالی را ترویج می دهد.

مجارستان به عنوان امضا کننده بیانیه بولونیا، به اصول آموزش عالی در اروپا پایبند است. این بدان معناست که دانشجویان و فارغ التحصیلان مجارستان می توانند از مدارک قبلی خود که در یک کشور به دست آورده اند به عنوان مدارک قابل قبولی برای ادامه تحصیل در کشور دیگر استفاده کنند. رشته حقوق در کشور مجارستان هم از این قاعده مستثنی نیست و دانشجویان این رشته می توانند از این پتانسیل موجود استفاده کنند.

چرا تحصیل رشته حقوق در مجارستان را انتخاب کنیم؟

در ادامه به دیگر مزایای تحصیل رشته حقوق در مجارستان اشاره می کنیم:

  • استفاده از زبان انگلیسی: دانشگاه های مجارستان طیف گسترده ای از آموزش های حقوق را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهند که بدون نیاز به یادگیری زبان مجارستانی در رشته حقوق تحصیل داشته باشند.
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی برای کارشناسی ارشد و دکترا: برخلاف برخی کشورها، دانشگاه های مجارستان برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق، دانشجویان بین المللی را ملزم به قبولی در آزمون ورودی نمی کنند. این روند، تحصیل رشته حقوق را ساده کرده و آن را برای دانشجویان بین المللی قابل دسترس تر می کند.
  • مقرون به صرفه بودن هزینه ها: مجارستان به طور کلی شهریه و هزینه های زندگی پایین تری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر دارد. این فاکتور، تحصیل حقوق در مجارستان را به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند که به دنبال تحصیل با کیفیت و هزینه مناسب هستند.
  • به رسمیت شناختن جهانی مدارک حقوق: مدارک حقوقی که از دانشگاه های مجارستان به دست می آیند به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده و مورد احترام هستند. این بدان معناست که فارغ التحصیلان می توانند مشاغل حقوقی را نه تنها در مجارستان بلکه در سایر کشورهای جهان نیز دنبال کنند.
  • بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی: مجارستان بورسیه های تحصیلی و فرصت های مالی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه ها می تواند به کاهش بار مالی دانشجویان کمک کرده و تحصیل در رشته حقوق در مجارستان را مقرون به صرفه تر کند.
  • آموزش با کیفیت: دانشگاه های مجارستان به دلیل ارائه آموزش با کیفیت در زمینه حقوق شهرت زیادی دارند.

به طور کلی، تحصیل حقوق در مجارستان به دانشجویان بین المللی این شانس را می دهد که مدرک معتبر جهانی را دریافت کنند، از آموزش و هزینه های زندگی مقرون به صرفه بهره مند شوند و تحصیل رشته حقوق را به زبان انگلیسی تجربه کنند.

بهترین دانشگاه های رشته حقوق در مجارستان

بهترین دانشگاه های رشته حقوق در مجارستان

با توجه به منتشر شدن لیست دانشگاه های برتر، بهترین دانشگاه های رشته حقوق در مجارستان را بررسی می کنیم تا بتوانید یک دیدگاه مناسبی نسبت به رشته حقوق در مجارستان داشته باشید:

  1. دانشگاه اتوش لورند مجارستان: تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE) در مجارستان، تجربه تحصیلی استاندارد و جذابی را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشکده حقوق ELTE یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مجارستان است که در سال 1667 تاسیس شد و  هدف از تأسیس آن رفع کاستی های آموزش حقوقی مجارستان می باشد. قبل از سال 1872، دانشکده حقوق ELTE تنها مؤسسه ای در مجارستان بود که آموزش حقوق را در سطح دانشگاه ارائه می کرد.
  • دانشگاه دبرسن برای تحصیل رشته حقوق در مجارستان: دانشکده حقوق در دانشگاه دبرسن در حال حاضر از دوازده بخش تشکیل شده است و از اساتید فوق العاده با تجربه و معتبر بهره می برد که آن را از سایر موسسات آموزش حقوق مجارستان متمایز می کند. این اساتید هم در مجارستان و هم در سطح بین المللی بسیار مورد توجه هستند. آنها به فعالیت های آموزشی و پژوهشی می پردازند که طیف وسیعی از موضوعات علوم سیاسی و حقوق را پوشش می دهد.
  • دانشگاه سگد مجارستان: دانشگاه (Szeged (SZTE در واقع یکی از محبوب ترین دانشگاه های مجارستان است که در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. در این دانشگاه حتی اساتیدی مانند آلبرت سنت گیورگی مشغول به تدریس بوده که برنده جایزه نوبل هم می باشد.

مدارک مورد نیاز برای رشته حقوق در مجارستان

مدارک مورد نیاز برای رشته حقوق در مجارستان

بعد از اینکه تصمیم قطعی خود را برای تحصیل رشته حقوق در مجارستان گرفتید، باید با مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنید؛ مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شود:

  • ترجمه شناسنامه پدر و مادر دانشجو با تایید وزارت امور خارجه و دادگستری
  • ترجمه سند ملکی یا قرارداد اجاره
  • ترجمه گواهی شغلی حامی دانشجو (پدر یا مادر)
  • در صورت داشتن گپ تحصیلی: گواهی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود
  • ترجمه تعهد نامه محضری حامی
  • در صورتی که دانشجو زیر ۱۸ سال است، به اجازه خروج از سمت پدر و مادر نیاز دارد.
  • پرینت حساب بانکی اسپانسر با گردش ۵ ماه اخیر و تمکن مالی حدود ۶۰۰ میلیون تومان
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان
  • اصل پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش در دانشگاه یا موسسه آموزشی مجارستانی
  • دو قطعه عکس رنگی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات با تایید امور خارجه و دادگستری

زیر شاخه های رشته حقوق در مجارستان

زیر شاخه های رشته حقوق در مجارستان

ایزی راه، تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل رشته حقوق در مجارستان را در اختیار شما قرار می دهد، به همین دلیل در ادامه زیر شاخه های حقوق در مجارستان را بررسی می کنیم:

  1. مطالعات حقوقی: این رشته درک جامعی از نظام حقوقی شامل اصول، نظریه ها و رویه های حقوقی را ارائه می دهد.
  • حقوق تجارت اروپایی و بین المللی: بر جنبه های حقوقی تجارت در اتحادیه اروپا و مقررات تجارت بین المللی تمرکز دارد که در آن با معاملات تجاری، قراردادها، حقوق مالکیت معنوی و حل اختلاف آشنا خواهید شد.
  •  حقوق بشر: این رشته به بررسی حمایت و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی می پردازد. شما اسناد مختلف حقوق بشر مانند معاهدات و کنوانسیون ها را مطالعه خواهید کرد و کاربرد و اجرای آنها را تجزیه و تحلیل خواهید کرد.
  • مالیات بین المللی و اروپایی: در این زیرشاخه به قوانین و مقررات مالیاتی در سطح بین المللی و اروپایی خواهید پرداخت. شما در مورد مالیات برون مرزی، برنامه ریزی مالیاتی و استراتژی های شرکت های چند ملیتی یاد خواهید گرفت.
  •  روابط بین الملل: این رشته بر مطالعه تعاملات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین کشورها تمرکز دارد و موضوعاتی مانند دیپلماسی، سازمان های بین المللی، حل منازعه و حکومت جهانی را بررسی می کند.
  •  حقوق سرمایه گذاری در اروپا و جهان: چارچوب قانونی برای سرمایه گذاری ها، از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مکانیسم های حل و فصل اختلافات سرمایه گذار-دولت را بررسی می کند. شما معاهدات سرمایه گذاری، قوانین سرمایه گذاری بین المللی و حمایت از حقوق سرمایه گذاران را مطالعه خواهید کرد.
  •  وکالت: این زیرشاخه بر مهارت های مورد نیاز برای نمایندگی موثر موکل، در رسیدگی های حقوقی تاکید دارد. حوزه هایی مانند تحقیقات حقوقی، تجزیه و تحلیل پرونده، مذاکره، دعوی قضایی و وکالت در دادگاه را پوشش می دهد.
  •  حقوق کارگران: بر قوانین و مقررات کار، از جمله قراردادهای کاری، قراردادهای دسته جمعی، ایمنی محل کار، تبعیض و تامین اجتماعی تمرکز دارد. شما حقوق و حمایت های کارگران را در زمینه های مختلف بررسی خواهید کرد.
  •  حقوق خانواده: جنبه های قانونی مربوط به روابط خانوادگی مانند ازدواج، طلاق، حضانت فرزند، فرزند خواندگی و ارث را بررسی می کند. بر اصول، مقررات و رویه های حقوق خانواده تمرکز دارد.
  1. وکیل: این زیر شاخه شما را برای حرفه وکالت آماده می کند که موضوعات مرتبط با حقوق اساسی مانند قانون اساسی، قانون مدنی، حقوق جزا و حقوق اداری را پوشش می دهد. شما مهارت هایی را در تجزیه و تحلیل حقوقی، نوشتن حقوقی و وکالت خواهید داشت.

این رشته های فرعی، حوزه های تخصصی متنوعی را در زمینه حقوق در مجارستان ارائه می دهند. بسته به علایق و اهداف شغلی خود میتوانید حوزه خاصی را برای تمرکز در طول تحصیل انتخاب کنید.

جمع بندی

با توجه به دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور، همواره شرکت مهاجرتی ایزی راه تلاش کرده تا با توجه به شرایط هر فرد بهترین مسیر را برای مهاجرت انتخاب کند.

با توجه به تجربیات طولانی ایزی راه، شما می توانید یک مهاجرت تحصیلی ایمن داشته باشید. فراموش نکنید که با ایزی راه، راه مهاجرت آسان می شود.