بهترین رشته های هنر برای مهاجرت کدامند؟

شناخت بهترین رشته های هنر برای مهاجرت و انتخاب حوزه ای که بیشترین تناسب را با علایق و شخصیت شما داشته باشد، بسیار مهم است.

راهنمای مطالعه

تا همین چند سال گذشته بسیاری از افراد تصور می کردند که رشته های هنری به هیچ عنوان برای مهاجرت مناسب و سودمند نیستند. اما سال هاست که معادلات تغییر کرده و هنرمندان بخش زیادی از آمار مهاجرت های موفق را به خود اختصاص داده اند. شما می توانید از طریق هنر هم به صورت تحصیلی و هم به صورت کاری مهاجرت کنید. از طرفی بسیاری از کشورها نوع خاصی از ویزا یعنی ویزای هنرمندان را برای فعالان این حوزه در نظر گرفته اند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به سراغ معرفی بهترین رشته های هنر برای مهاجرت رفته ایم. اگر علاقه مند به مهاجرت از طریق هنر هستید این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه را از دست ندهید.

شناخت بهترین رشته های هنر برای مهاجرت و انتخاب حوزه ای که بیشترین تناسب را با علایق و شخصیت شما داشته باشد، بسیار مهم است. با توجه به گرایش های متنوعی که در حوزه های هنری وجود دارد، شاید ما نتوانیم در یک مقاله به همه شاخه های هنری که اتفاقاً برای مهاجرت مناسب هستند، بپردازیم. اما ما در اینجا مهم ترین و بهترین رشته های هنر برای مهاجرت را به شما معرفی می کنیم.

رشته هنرهای زیبا  (Fine Art)

رشته هنرهای زیبا  (Fine Art)

اگر به دنبال انتخاب بهترین رشته های هنری برای مهاجرت هستید، یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما رشته هنرهای زیباست. در این رشته شما با طیف وسیعی از هنرها از جمله نقاشی در سبک های مختلف، طراحی، عکاسی، مجسمه سازی و چاپ آشنا می شوید. بعد از فارغ التحصیلی شما به چندین هنر مسلط هستید که در هر کدام از این حوزه ها در صورت داشتن سوابق ارزشمند می توانید مهاجرت کنید. از دیگر مزایای این رشته توانایی کار با چندین رسانه و انواع متریال مثل گچ، فلز و چوب است. در این رشته شما با نرم افزارهای هنری، تاریخ هنر در دیگر کشورها، نقاشی و آتلیه طراحی نیز آشنا می شوید.

طراحی مد (Fashion Design)

غیر ممکن است درباره بهترین رشته های هنر برای مهاجرت صحبت کنیم و به سراغ رشته محبوب و پرطرفدار طراحی مد نرویم. افرادی که به عنوان طراح مد یا فشن دیزاینر شناخته می شوند به مواردی مثل بازاریابی مد، طراحی پارچه، طراحی کفش، طراحی لباس، طراحی لباس های بافتنی و غیره مسلط هستند. تسلط به برخی از نرم افزارهای کامپیوتری برای طراحی مد در این رشته اهمیت زیادی دارد. بعد از فارغ التحصیلی از این رشته شما می توانید به عنوان طراح لباس و دیزاینر برای برندهای مختلف کار کنید یا حتی برند خودتان را راه اندازی کنید

طراحی گرافیک (Graphic Design)

در تمام کشورهای دنیا طراحی گرافیک جزو رشته های هنری مورد نیاز و پراهمیت است. گرافیک از جمله هنرهایی است که از نقاشی، عکاسی، طراحی و توانایی استفاده از کامپیوتر تلفیق شده است. در این هنر شما باید پیام و مفهوم را از طریق رسانه های بصری منتقل کنید. رشته گرافیک اهمیت زیادی در حوزه هایی مثل تبلیغات دارد و بسیار کاربردی است. اگر می خواهید بعد از مهاجرت بتوانید مشغول به کار شوید ما رشته گرافیست را به شما پیشنهاد می کنیم. شما بعد از مهاجرت از طریق این رشته می توانید در حوزه های مثل گرافیست، مدیریت بازاریابی، کارگردانی و یا توسعه دهنده محصول فعالیت کنید.

طراحی بازی و رسانه های تعاملی (Game and Interactive Media Design)

بازی همواره طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین اگر شما در زمینه طراحی بازی و رسانه های تعاملی فعالیت کرده باشید، می توانید بعد از مهاجرت به درآمد خوبی برسید. داستان سرایی، تفکر انتقادی، مدیریت زمان و مهارت های ارتباطی از جمله ویژگی هایی است که به عنوان یک طراح بازی باید به آنها مسلط باشید.

هنرهای دیجیتالی (Digital Arts)

یکی از بهترین رشته های هنر برای مهاجرت، بدون شک هنرهای دیجیتالی است. در سال های اخیر نقاشی دیجیتالی طرفداران زیادی پیدا کرده و افرادی که فارغ التحصیل رشته هنرهای دیجیتالی هستند می توانند در این حوزه مشغول به کار شوند. دانشجوهای این رشته مهارت های زیادی در زمینه های مختلف از جمله تصویرسازی، طراحی، گرافیک، انیمیشن صدا و ویدیوسازی می آموزند که به آنها کمک می کند تا شانس زیادی برای مهاجرت و کاریابی در دیگر کشورها داشته باشند.

هنرهای نمایشی (Theater Arts)

تئاتر جزو قدیمی ترین هنرهای دنیاست که علاقمندان زیادی دارد و یکی از محبوب ترین رشته ها برای مهاجرت است. در نظر داشته باشید که فارغ التحصیلان هنرهای نمایشی صرفاً بازیگر تئاتر نیستند؛ بلکه می توانند در زمینه هایی مثل نمایشنامه نویسی، تکنولوژی تئاتر یا کارگردانی نیز فعالیت کنند.

فیلمبرداری و تولید فیلم (Cinematography and Film/Video Production)

اگر به دنبال شناخت بهترین رشته هنر برای مهاجرت هستید، یکی از بهترین آنها رشته فیلمبرداری و تولید فیلم است. برای این که به یک فیلمبردار و تولید کننده موفق تبدیل شوید باید با نحوه قرارگیری دوربین و حرکت های آن ترکیب و اندازه قاب، نوع و میزان فوکوس دوربین، نورپردازی سینمایی و غیره آشنایی داشته باشید. در سراسر دنیا فیلم های زیادی ساخته می شود که برای هر کدام به یک فیلمبردار حرفه ای نیاز است. شما می توانید از طریق این رشته نیز به کشورهای توسعه یافته که مهد فیلمسازی هستند مهاجرت کنید.

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته هنر

در بخش قبل تعدادی از بهترین رشته های هنر برای مهاجرت را به شما معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم گریزی بزنیم به بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته های هنری. معمولاً کشورهایی که برای ادامه تحصیل هنر مناسب هستند، از نظر شرایط کاری نیز شرایط خوبی دارند. به این معنا که شما بعد از فارغ التحصیلی می توانید در همین کشورها مشغول به کار شوید.

توصیه ما این است که برای ادامه تحصیل در رشته هنر در خارج از کشور به سراغ دانشگاه هایی بروید که رنکینگ خوب و تراز علمی بالایی دارند. برخی از کشورهایی که می توانید به عنوان مقصد برای مهاجرت از طریق رشته های هنری انتخاب کنید عبارتند از:

  • انگلستان
  • آمریکا
  • ایتالیا
  • فنلاند
  • چین
  • استرالیا
  • کانادا

کدام یک از هنرها بیشترین کاربرد را برای مهاجرت دارند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از کارشناسان ایزی راه می پرسند این است که کدام یک از هنرها کاربرد بیشتری برای مهاجرت هنری دارد؟ در پاسخ باید بگوییم هر حوزه ای که شما در آن مهارت کافی و سابقه کار زیاد داشته باشید، بهترین روش برای مهاجرت هنری به شمار می رود.

اما به طور کلی انواع هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و رشته هایی مثل معماری، گرافیک، بازی های رایانه ای، تجارت، هنرهای تبلیغاتی، مد و فشن، فیلمبرداری موسیقی و هنرهای دیجیتالی گزینه های مطلوبی برای مهاجرت هنری هستند. چنانچه از این رشته ها فارغ التحصیل شوید و مهارت و توانایی کافی داشته باشید شانس زیادی برای مهاجرت خواهید داشت.

ما نیز در موسسه مهاجرتی ایزیرا در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی یا کاری از طریق هنر در کنار شما عزیزان هستیم اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید یا نیازمند راهنمایی هستید با کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند.