چه عواملی در انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان باید در نظر گرفته شود؟ بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کدام است؟

راهنمای مطالعه

دندانپزشکی، یکی از مشاغل پرطرفدار در سراسر جهان است. این حرفه فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار دندانپزشکان قرار می‌دهد و درآمد بالایی نیز دارد. به همین دلیل، بسیاری از دندانپزشکان به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند تا از مزایای بیشتری برخوردار شوند.

قطعاً شما نیز به عنوان یک دندانپزشک، در پی ساختن آینده‌ای بهتر برای خود هستید. اگر تحصیلاتتان را در حرفه دندانپزشکی به پایان رسانده‌اید یا دانشجوی این رشته هستید، باید بدانید که می‌توانید با تکیه بر مدرک حرفه‌ای دندانپزشکی به عنوان یک دندانپزشک ماهر به کشورهای دیگر مهاجرت کنید.

با ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه همراه باشید، تا با ۶ کشور برتر برای مهاجرت دندانپزشکان در سال ۲۰۲۴ آشنا شویم. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین کشور را برای آینده کاری خود در زمینه دندانپزشکی برگزینید.

کشورهایی که برای مهاجرت دندانپزشکان مناسب هستند

با توجه به مواردی که تا اینجا گفته شد چه کشورهایی برای مهاجرت دندانپزشکان مناسب هستند. در اینجا تعدادی از محبوب‌ترین کشورها که شرایط مناسبی برای دندانپزشکان فراهم کرده‌اند، را معرفی می‌کنیم.

آمارها نیز نشان می‌دهد که بخش زیادی از دندانپزشکان در سال‌های گذشته تمایل داشتند تا به این کشورها مهاجرت کنند.

ایالات متحده آمریکا: چالش برانگیز اما جذاب

دندانپزشکان در کشور آمریکا مجاز به اشتغال به صورت مستقل نیستند. همین موضوع باعث شده تا هزینه‌های درمان دندانپزشکی در آمریکا بالا باشد. با این حال هنوز هم آمریکا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دندانپزشکان به شمار می‌رود.

شما به عنوان دندانپزشک می‌توانید به صورت میانگین ۱۵۰ هزار دلار سالانه درآمد داشته باشید. این موضوع در کنار شرایط متنوع کاری و رفاه بالای زندگی باعث می‌شود تا آمریکا یکب از بهترین کشور ها برای مهاجرت دندانپزشکان باشد.

کانادا فرصتی عالی برای مهاجرت دندانپزشکان

فرصت‌های شغلی زیادی برای دندانپزشکان در کانادا وجود دارد. چرا که تعداد دندانپزشکان در این کشور محدود است. اگر علاقه دارید که به زودی به عنوان یک دندانپزشک کار خود را در کانادا آغاز کنید.

می‌توانید از طریق دو برنامه اکسپرس اینتری و برنامه نامزد استانی، شانس خود را برای مهاجرت به این کشور امتحان کنید. البته قبل از هر چیزی باید از هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا NDEB مجوز کار در این کشور را دریافت کنید، تا بتوانید به عنوان یک دندانپزشک بین المللی در کانادا مشغول به کار شوید.

اگر می‌خواهید با مراحل اخذ تاییدیه از هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا آشنا شوید. بهتر است با کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

استرالیا بهترین مقصد برای مهاجرت دندانپزشک

محال است درباره کشورهای مناسب برای مهاجرت کادر درمان از جمله دندانپزشکی صحبت کنیم و نامی از استرالیا به میان نیاید. استرالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دندانپزشکان در سال ۲۰۲۴ است. شما می‌توانید در این کشور علاوه بر کسب درآمد بالا از رفاه زندگی خوبی نیز برخوردار شوید.

آلمان قطب دندانپزشکی

شاید خیلی از افراد آلمان را به عنوان یک کشور صنعتی بشناسند؛ اما خوب است بدانید این کشور یکی از قطب‌های پزشکی در سراسر دنیا محسوب می‌شود برای این که کارتان را به عنوان یک دندانپزشکی خارجی در آلمان آغاز کنید، باید یک مجوز دولتی بگیرید. اما تا قبل از دریافت این مجوز این امکان را دارید که به عنوان دستیار دندانپزشک در این کشور مشغول به کار شوید.

این مدت زمان فرصت مناسبی است تا با محیط کاری و فرهنگ کلینیک‌های دندانپزشکی این کشور نیز بیشتر آشنا شوید. همچنین فراموش نکنید که برای گرفتن مجوز دولتی دندانپزشکی باید همه مدارک شما در پیوست قانون دندانپزشکی آلمان به زبان آلمانی ترجمه شده باشد و شما نیز به زبان آلمانی مسلط باشید.

سوئیس کسب درآمد بالای دندانپزشکی

سوئیس جایی‌ است که شما می‌توانید سطح درآمدی بسیار بالایی به عنوان یک دندانپزشک داشته باشید. علاوه بر میزان درآمد، سطح رفاه زندگی و امکانات بسیار بالاست.

در نتیجه عجیب نیست که بخش زیادی از دندانپزشکان جهان سالانه تمایل دارند به سوئیس مهاجرت کنند. چراکه سوئیس یکی از بهترین کشور برای دندانپزشکان، است.

نروژ کشوری مناسب برای مهاجرت دندان پزشک

برای مهاجرت کاری دندانپزشکان به نروژ لازم است که متقاضیان تحصیلات آکادمیک داشته و همه مجوزها جهت کار در این کشور را دریافت کنند. از طرفی لازم است که مدارکتان را برای اداره بهداشت نروژ ارسال کرده و تاییدیه‌های لازم را دریافت کنید.

بعد از تایید مدارک باید در آزمون‌هایی که به زبان نروژی برگزار می‌شود شرکت کرده و نتایج قابل قبولی به دست بیاورید تا بتوانید به عنوان دندانپزشک در این کشور کار کنید. ناگفته نماند که تسلط به زبان نروژی از ضروریات است.

انگلیس بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

انگلیس نیز همواره جزو بهترین کشور ها برای مهاجرت دندانپزشکان بوده است. این کشور سیستم بهداشت و درمان پیشرفته‌ای دارد که باعث شده تا هر دندانپزشکی آرزوی فعالیت در این کشور را داشته باشد. از نظر میزان درآمد هم دندانپزشکان شرایط بسیار مطلوبی در انگلیس دارند.

شرایط مهاجرت کاری دندانپزشکان به دیگر کشورها چگونه است؟

شما باید با شرایط هر کشور به صورت جزئی و تخصصی آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال دندانپزشکان برای مهاجرت به هلند و کار در این کشور باید مجوز کار را از سازمان اجرا کننده طرح‌های بیمه کارمندان هلند یاUWV  بگیرند.

همچنین برای کار در کشوری مثل فنلاند نیز لازم است که در دوره‌های عمومی کارآموزی شرکت کنید، با توجه به این که شرایط هر کشور برای پذیرش دندانپزشکان متفاوت است. بهترین کار این است که با کارشناسان ایزی راه مشاوره تخصصی انجام دهید تا به صورت جزئی با شرایط مهاجرت دندانپزشکان به هر کشور آشنا شوید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

اگر عزمتان را برای مهاجرت از طریق شغل دندانپزشکی به دیگر کشورها جذب کرده‌اید، کمی دست نگه دارید! ما در این بخش قصد داریم به عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان بپردازیم. اهمیت انتخاب یک کشور مناسب برای مهاجرت بر کسی پوشیده نیست.

به عنوان مثال برخی از کشورهای دنیا اهمیت بیشتری برای بهداشت دهان و دندان قائل هستند و به همین ترتیب دندانپزشکان در این کشورها از مزایای مالی بهتری برخوردارند. طبیعتاً مهاجرت به چنین کشورهایی باعث می‌شود نسبت به زندگی و کار خود رضایت بیشتری داشته باشید.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که هنگام انتخاب مقصد برای مهاجرت به عنوان یک دندانپزشک باید به چه فاکتورهایی دقت کنیم؟ مهمترین فاکتورهایی که باید برای انتخاب بهترین کشور برای دندانپزشکان، در نظر بگیرید را در زیر آورده‌ایم:

میزان درآمد دندانپزشکی در کشورهای مختلف

دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که در اغلب کشورهای دنیا از درآمد بالایی برخوردار است. به عنوان مثال در کشورمان ایران نیز دندانپزشکان درآمدهای بالایی دارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین عواملی که دندانپزشکان در انتخاب کشور مقصد باید به آن توجه داشته باشند میزان درآمد آنهاست.

بر اساس آخرین آمارهایی که از کشورهای مختلف منتشر شده است، میانگین درآمد سالانه دندانپزشکان در کشوری مثل سوئیس ۱۷۸ هزار یورو است. اگر به عنوان یک دندانپزشک در آمریکا کار کنید سالانه ۱۷۳ هزار یورو درآمد دارید و اگر در کشورهایی مثل کانادا یا دانمارک مشغول به کار شوید، میانگین سالانه ۱۴۰ هزار یورو درآمد خواهید داشت. فنلاند، آلمان، اتریش و فرانسه نیز جزو بهترین کشورها برای دندانپزشکان از نظر درآمد محسوب می‌شوند.

شرایط کار برای مهاجرت دندانپزشکی

از دیگر عواملی که برای مهاجرت دندانپزشکان باید حتماً به آن توجه شود، شرایط کار در کشور مقصد است. احتمالاً شما نیز ترجیح می‌دهید در کشوری کار کنید که شرایط کاری مناسبی داشته باشد و در کنار کار بدون استرس از حقوق و مزایای کافی بهره‌مند شوید.

بررسی هزینه های زندگی

حواستان به هزینه‌های زندگی در کشور مقصد باشد! یکی از چیزهایی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی در شهر و کشور مورد نظر شماست به خصوص اگر در ماه‌ها و یا سال‌های ابتدایی مهاجرت درآمد کمتری دارید، بهتر است کشور یا شهرهای ارزان‌تر را برای سکونت انتخاب کنید.

فرهنگ و زبان کشور مقصد

و اما آخرین موردی که قبل از انتخاب بهترین کشور برای دندانپزشکان، باید در نظر بگیرید فرهنگ و زبان است. شما به عنوان یک دندانپزشک باید بتوانید با بیماران خود ارتباط گرفته و با آنها صحبت کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم کشوری را انتخاب کنید که تا حدودی با زبان رسمی مردم آن آشنایی داشته و بتوانید با فرهنگ آن احساس نزدیکی کنید. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان؛ به شما کمک می‌کند تا سختی‌ها و چالش‌های ابتدایی مهاجرت را به راحتی پشت سر بگذارید و در محیط کاری خود به سرعت رشد کنید.

بهترین روش برای مهاجرت دندانپزشکان

با توجه به این که دندانپزشکان برای مهاجرت کاری به بسیاری از کشورها باید مراحلی مثل معادل سازی مدارک و ارائه رزومه و سابقه کار کافی را طی کنند یک روش مناسب این است که برای تحصیل دندانپزشکی به یک کشور دیگر مهاجرت کنید.

تجربه نشان داده است دانشجوهای فارغ التحصیل از رشته دندانپزشکی در یک کشور، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار آن کشور دارند. در این روش دیگر نیازی به طی مراحلی مثل معادل سازی مدارک و غیره نخواهید داشت.

جمع‌بندی مهاجرت کاری دندانپزشکان

ما در این نوشته تلاش کردیم تا شما را با ۶ کشور برتر برای مهاجرت کاری دندانپزشکان آشنا کنیم. هر یک از این کشورها جزئیات و شرایط خاص خود را برای صدور ویزای کاری دندانپزشکان تعیین کرده‌اند.

در نتیجه اگر شما نیز قصد دارید به عنوان یک دندانپزشک، آینده خود را در یک کشور خوش آتیه رقم بزنید، توصیه می‌کنیم در وهله اول با کارشناسان و مشاوران ایزی راه، مشورت کنید تا با توجه به شرایطتان بتوانید بهترین کشور را انتخاب نمایید. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و اطرافیانتان نیز به اشتراک بگذارید تا آنها نیز با بهترین کشور ها برای مهاجرت دندانپزشکان آشنا شوند.