آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، سوئد، نروژ و هلند جزو لیست بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان هستند.

راهنمای مطالعه

اگر به فکر مهاجرت و ساختن زندگی خود در یک کشور جدید هستید، بدون شک نباید از قاره سبز و و کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آن غافل شوید. ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه قصد داریم بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را به شما معرفی کنیم. بعد از مطالعه این مقاله می‌توانید بر اساس اهداف آینده خود بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان را شناخته و از بین آنها کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟

اگر می‌خواهید بعد از مهاجرت زندگی با کیفیت و مرفه‌تری داشته باشید در ابتدا باید در نظر بگیرید که قصد دارید از چه طریق مهاجرت کنید؟ طبیعتاً بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی با بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کاری متفاوت هستند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای انتخاب کشور مقصد باید مواردی مثل اعتبار دانشگاه و مدرک اعطایی، هزینه‌های زندگی دانشجویی و قوانین مربوط به کار حین تحصیل را ارزیابی کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق کار یا سرمایه‌گذاری هستند نیز باید بازار کار، شرایط اقتصادی و شاخص‌های مالی متعددی را ارزیابی کنند. در ادامه هفت کشور برتر را که از نظر تحصیل کار و شرایط سرمایه‌گذاری مطلوب هستند به شما معرفی می‌کنیم.

آلمان؛ گزینه مناسب برای کار و تحصیل

نخستین کشور در لیست بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان، بدون شک آلمان است. آلمان با داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و امکان تحصیل رایگان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دانشج دانشجویان ایرانی است. از طرفی این کشور یکی از کشورهای پیشرو در عرصه اقتصاد جهانی و بزرگترین صادر کننده محصولات در سراسر دنیاست. گرچه در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی هزینه‌های زندگی در آلمان اندکی بالاتر است اما در قیاس با دیگر کشورهای این قاره یزان درآمدها و رفاه در آن نیز بالاتر می‌باشد.

هلند؛ سرزمینی برای رفاه

کیفیت زندگی ساکنان کشور هلند بسیار بالا بوده و آنان توانسته اند میان زندگی کاری و شخصی تعادل برقرار کنند. بر اساس آمارها مردم کشور هلند جزو شادترین مردم دنیا هستند و در شاخص‌هایی مثل ثبات اقتصادی امنیت و برنامه‌های اجتماعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. از نظر تحصیلی هم کشور هلند با در نظر گرفتن بورسیه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی فرصت مناسبی برای مهاجرت ایرانی‌ها به شمار می‌رود. از طرفی کشور هلند بازار کار جذابی برای متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود.

دانمارک؛ دومین کشور شاد دنیا

اگر می‌خواهید در کشوری امن و شاد تجربه یک زندگی مرفه به همراه درآمد بالا داشته باشید، دانمارک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زبان رسمی این کشور دانمارکی است و البته بیشتر افراد دانمارک به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. بر اساس گزارش بانک سرمایه‌گذاری اروپا این کشور در میان برترین کشورهای تولید کننده قاره قرار گرفته است.

سوئد؛ بهترین فرصت برای کار و زندگی متعادل

سوئد از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است

کشور سوئد نیز در فهرست ۱۰ کشور شاد جهان قرار گرفته است. این کشور که در قلب قاره اروپا و بخش شمالی آن واقع شده بسیار مهاجر پذیر بوده و مردم آن رفتار بسیار محترمانه‌ای با مهاجران دارند. دانشجویان بین المللی می‌توانند از فرصت‌های تحصیلی و بورسیه‌های متعدد موجود در دانشگاه‌های سوئد بهره‌مند شده و رشته مورد نظر خود را در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. همچنین اگر به زبان سوئدی مسلط باشید می‌توانید وارد بازار کار این کشور شوید و درآمد سالانه قابل توجهی داشته باشید.

نروژ؛ سرزمین مناظر بی‌نظیر

زندگی در نروژ به شما فرصت تماشای مناظر بی‌نظیر طبیعی دنیا را می‌دهد. شما می‌توانید در این کشور زندگی متعادلی را تجربه کرده و از نظر کاری سالانه درآمد بالایی داشته باشید. نروژ رتبه نهم را در زمینه تولید نفت و رتبه سوم را از نظر تولیدات گازی در اروپا دارد. همین موضوع باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با نفت و گاز به وجود بیاید.

انگلستان؛ محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی

مهاجرت به انگلستان بهترین کشور اروپایی

انگلستان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت آمریکایی‌ها و دیگر مردم دنیاست. برای مهاجرت به این کشور موانع زبانی بر سر راه شما وجود ندارد و می‌توانید با تکیه بر دانش زبان انگلیسی به انگلستان مهاجرت کنید. دانشجویان می‌توانند از دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی گرفته و اگر خوش شانس باشند با دریافت بورسیه‌های تحصیلی هزینه‌های مهاجرت تحصیلی خود را تا حدود زیادی کاهش دهند. ناگفته نماند که امکانات بهداشتی و اجتماعی در این کشور در پیشرفته‌ترین حالت خود قرار داشته و فرصت‌های شغلی زیادی برای متخصصان و استارتاپ‌ها فراهم شده است.

اسپانیا؛ جامعه‌ای خونگرم و مهاجرپذیر

اگر به دنبال شناخت بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تحصیلی یا کاری هستید، نباید از اسپانیا غافل شوید. اسپانیا در کنار یک جامعه مهاجر پذیر امکان کار در حوزه‌های مختلف و حتی تحصیل با بورسیه را برای مهاجران فراهم کرده است. به عنوان مثال افرادی که مستقل کار می‌کنند می‌توانند از طریق ویزای فریلنسری اسپانیا یا افرادی که تمکن مالی دارند، از طریق ویزای طلایی این کشور به اسپانیا مهاجرت کنند.

معیارهای انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت

معیارهای انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت چیست

انتخاب و معرفی هفت کشور اروپایی به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت کاری سخت و زمانبر بود. چرا که بسیاری از کشورهای قاره سبز امکانات تحصیلی کاری و سرمایه‌گذاری مطلوبی را برای مهاجران فراهم کرده اند. با این حال در نهایت این شما هستید که باید مقصد خود را از بین کشورهای متعدد قاره اروپا برای مهاجرت انتخاب کنید. از جمله مهم‌ترین فاکتورها و معیارهایی که در هنگام انتخاب کشور مقصد باید به آنها توجه داشته باشید موارد زیر هستند:

  • روش مهاجرتی مورد نظر شما اعم از کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری
  • میزان تمکن مالی شما
  • برنامه شما برای بعد از مهاجرت
  • اهداف کاری و شغلی شما
  • زبانی که به آن مسلط هستید

اگر همچنان برای انتخاب مقصد خود برای مهاجرت سردرگم هستید، کافی است با کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. ما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی کاری و سرمایه‌گذاری در کنار شما هستیم. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و اطرافیان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آنها نیز با بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان آشنا شوند.