اگر شما هم علاقه مند به خرید ملک راحت در خارج از کشور هستید، باید با روش ها شرایط و انواع روش های خرید ملک در خارج از کشور آشنا باشید. همچنین شما باید هدف خود را از خرید ملک در خارج کشور مشخص کنید.

راهنمای مطالعه

روش های متنوعی برای سرمایه گذاری و مهاجرت به کشورهای خارجی وجود دارد، که افراد می توانند بر اساس شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنند. یکی از روش های مهاجرت و سرمایه گذاری در دیگر کشورها، خرید ملک می باشد. به این ترتیب متقاضیان با یک تیر چند نشان می زنند؛ در کنار مهاجرت و سرمایه گذاری، محل اقامتی برای خود و خانواده شان در یک کشور دیگر نیز فراهم می کنند.

در بسیاری از موارد نیز متقاضیان می توانند ملک خریداری شده را اجاره داده و از این طریق سود بیشتری کسب کنند؛ بنابراین خرید ملک در خارج از کشور یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و حتی مهاجرت است. از این رو ما قصد داریم در این مقاله شما را با چگونگی خرید ملک در خارج از کشور، هزینه ها و مراحل آن آشنا کنیم.

شرایط و نحوه خرید ملک در خارج از کشور

شرایط و نحوه خرید ملک در خارج از کشور

اگر روش های مختلف مهاجرت و دریافت اقامت دیگر کشورها را بررسی کنید، متوجه می شوید که هر یک از روش ها شرایط و الزامات خاص خود را دارند. به عنوان مثال در روش های تحصیلی یا کاری، متقاضی باید مدرک تحصیلی یا مدرک زبان داشته باشد. طبیعی است که بسیاری از افراد این مدارک و شرایط را نداشته باشند. سوالی که پیش می آید این است که آیا این افراد می توانند بازهم مهاجرت کنند؟ پاسخ مثبت است. خوشبختانه خرید ملک یکی از روش های سریع و آسان برای مهاجرت و حتی اخذ اقامت موقت یا دائم دیگر کشورها می باشد.

این روش یکی از زیر شاخه های سرمایه گذاری است و به موجب آن متقاضی می تواند بدون نیاز به مدرک تحصیلی یا مدرک زبان بین المللی برای خود و اعضای خانواده اقامت دریافت کند. البته ناگفته نماند که امکان دریافت اقامت همه کشورها از طریق خرید ملک وجود ندارد و تنها برخی از کشورها از طریق خرید ملک اقامت می دهند. با این حال به طور کلی خرید ملک در خارج از کشور یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری است که در کوتاه مدت و طولانی مدت سود زیادی را به سرمایه گذار می رساند.

اگر شما هم علاقه مند به خرید ملک راحت در خارج از کشور هستید، باید با روش ها شرایط و انواع روش های خرید ملک در خارج از کشور آشنا باشید. همچنین شما باید هدف خود را از خرید ملک در خارج کشور مشخص کنید. اگر قصد دارید از طریق خرید ملک اقامت دریافت کنید، باید از بین کشورهایی که از طریق خرید ملک اقامت اعطا می کنند، یکی از آنها را برای سرمایه گذاری و خرید خانه انتخاب نمایید.

برای سرمایه گذاری و خرید ملک و دریافت اقامت کشورهای خارجی، متقاضی باید حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا هزینه کند. به طور کلی نیز قوانین و مقررات و جزئیات خرید خانه در هر کشور متفاوت می باشد، به همین دلیل توصیه می کنیم برای این که در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتید با افراد متخصص و وکلای با تجربه در زمینه خرید ملک در خارج از کشور مشورت نمایید.

انواع روش های خرید ملک در خارج از کشور

انواع روش های خرید ملک در خارج از کشور

روش های زیادی برای خرید ملک در خارج از کشور وجود دارد، که متقاضیان می توانند بنا بر شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام کنند. با توجه به این که در حال حاضر سفر به هر کشور و بررسی و ارزیابی حضوری املاک کاری وقت گیر و هزینه بر است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند مراحل پیدا کردن و ارزیابی ملک را به کمک وب سایت های فروش و آژانس های املاک به صورت آنلاین انجام دهند و در ادامه برای انجام مراحل نهایی خرید ملک وارد کشور مورد نظر شوند.

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمینه خرید ملک خارج از کشور منقاضی آن باید به آن توجه داشته باشد، این است که اگر قصد دارند از طریق خرید ملک اقامت دریافت کنند، باید خرید ملک را در کشوری انجام دهند که با خرید ملک، اقامت اعطا می کنند. کشورهای زیر از طریق خرید ملک به مهاجران اقامت اعطا می دهند:

  • ترکیه
  • اسپانیا
  • یونان
  • پرتغال
  • اوکراین
  • مکزیک
  • برزیل
  • ایتالیا
  • فرانسه

نحوه خرید ملک در خارج از کشور به این صورت است که متقاضی باید بر اساس قوانین و مقررات کشور مورد نظر مراحل و فرایند خرید ملک و انتقال سند را انجام دهد. در برخی از کشورها مهاجران برای خرید ملک با محدودیت هایی مواجه هستند. همچنین اغلب کشورها برای اعطای اقامت خود محدوده قیمت یا متراژ برای املاک خریداری شده تعيين کرده اند.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور، همواره جزو سوالات پرتکرار متقاضیان مهاجرت از این طریق می باشد. افرادی که می خواهند از طریق خرید ملک، اقامت یک کشور دیگر را دریافت کنند، ابتدا باید ملک مورد نظر را پیدا و خریداری نمایند و در مرحله بعد با ارائه مدارک خرید خانه نه برای دریافت ویزا درخواست خود را ارسال نمایند.

همچنین همانطور که گفتیم در وهله اول متقاضی باید به این نکته توجه داشته باشد که کشور مورد نظر از طریق خرید ملک اقامت اعطا کند. ملک خریداری شده باید حداقل ارزش تعیین شده از سوی دولت کشور مورد نظر را داشته باشد.

به عنوان مثال برای خرید ملک در ترکیه متقاضی باید خوانی با حداقل ارزش ۴۰۰ هزار دلار خریداری کند و اگر ملک خریداری شده ارزش کمتر از این مبلغ داشته باشد، نمی تواند اقامت دائم بگیرد؛ بنابراین از جمله نکات مهم برای دریافت اقامت یک کشور از طریق خرید خانه توجه به کف مبلغ تعیین شده می باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در خارج کشور

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در خارج کشور

یکی از مراحل مهمی که متقاضیان خرید ملک در خارج کشور باید به آن توجه داشته باشند، تهیه مدارک مورد نیاز برای خرید ویلا یا آپارتمان است. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در خارج از کشور عبارت است از:

  • سند فروش که نشان دهنده مالک خانه است.
  • کپی نقشه ساختمان
  • گواهی عدم اعتراض یا NOC
  • قرارداد فروش
  • نامه تملک
  • رسیدهای پرداخت
  • رسید مالیات بر دارایی
  • گواهی پایان کار
  • نامه تخصیص: برای دریافت وام مسکن کاربردی است و توسط سازمان مسکن کشور مورد نظر صادر می شود.
  • گواهی سکونت: این گواهی نشان می دهد که ملک قابل سکونت است
  • گواهی تحمیل: برای بررسی وجود یا عدم وجود پرداختی های معوقه

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور، بسته به کشوری که برای خرید خانه انتخاب می کنید متفاوت می باشد. قوانین و مقررات هر کشور نیز متغیر است، از این رو توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام برای خرید ملک، از مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در خارج از کشور ایزی راه استفاده کنید تا بتوانید به درستی تمامی مراحل خرید خانه و دریافت اقامت را انجام دهید.

به طور کلی مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در خارج از کشور به شرح زیر است:

  • مرحله اول: انتخاب کشور مناسب و پیدا کردن ملک مورد نظر و مذاکره با فروشنده
  • مرحله دوم: بررسی ملک و تنظیم پیش قرارداد و پرداخت بخشی از مبلغ آن
  • مرحله سوم: ثبت در دفتر اسناد رسمی و انتقال سند ملک و پرداخت باقی مانده مبلغ ملک
  • مرحله چهارم: تهیه مدارک مورد نیاز و ارسال درخواست ویزا برای سفارت کشور مورد نظر

بهترین کشورها برای خرید ملک خارج از کشور

بهترین کشورها برای خرید ملک خارج از کشور

یکی از مهمترین نکات برای افرادی که قصد دارند از طریق خرید ملک مهاجرت کنند، شناخت کشورها و انتخاب مقصد مناسب می باشد. در جدول زیر کشورهای مختلفی که که می توان از طریق خرید ملک، اقامت موقت یا دائم آنها را دریافت کرد به همراه حداقل ارزش ملک خریداری شده در آنها مشاهده می کنید.

کشورهزینه لازم
کشور اسپانیا۵۰۰ هزار یورو
کشور پرتغال ۳۵۰ یا ۵۰۰ هزار یورو
کشور گرجستانبدون محدودیت
کشور قبرس۳۰۰ هزار یورو
کشور صربستانبدون محدودیت
 کشور یونان ۲۲۰ هزار یورو
کشور ترکیه ۴۰۰ هزار دلار
کشور امارات متحده عربییک میلیون درهم
کشور عمان112 هزار ریال
 کشور دومینیکا بدون محدودیت

البته به طور کلی انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک کاری بسیار سخت و پیچیده است؛ زیرا هر فرد با توجه به بودجه مالی شرایط و اهداف خود باید کشور مناسب را برای سرمایه گذاری خرید ملک انتخاب کند. همچنین اگر هدف شما صرفا سرمایه گذاری بوده و علاقه ای به دریافت اقامت کشور مورد نظر ندارید، می توانید در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا از جمله کانادا، آمریکا، انگلیس، سوئد و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به خرید ملک بپردازید.

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در خارج از کشور

خرید ملک در خارج کشور یکی از روش های سرمایه گذاری است. به همین دلیل هم موضوع هزینه ها در این روش اهمیت زیادی پیدا می کند. همانطور که در بخش قبل گفتیم هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در خارج از کشور، بسته به کشوری که انتخاب می کنید متفاوت می باشد.

حداقل مبلغ برای خرید یک ملک خارج از کشور ۵۰ هزار دلار است. بخش دیگری از هزینه های مهاجرت در روش خرید ملک، موضوع مخارج زندگی در کشور مورد نظر است. هزینه های زندگی تا حدود زیادی بسته به سبک زندگی افراد تعیین می شود با این حال، با توجه به این که افراد در اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار در کشور مورد نظر را ندارند، باید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور مورد نظر برخوردار باشند.

سخن پایانی

خرید ملک هم یک روش برای سرمایه گذاری است و هم فرصتی برای اخذ اقامت کشورهای توسعه یافته و رو به رشد دنیا. شما نیز می توانید با توجه به سرمایه خود، یک کشور را برای خرید خانه و سرمایه گذاری انتخاب کنید.

ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، در تمامی مراحل خرید ملک و دریافت اقامت کشور مورد نظر در کنار شما هستیم. شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت راهنمایی تخصصی با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.