شرایط خرید ملک در کانادا چیست؟ بر اساس قوانین کشور کانادا، هیچ محدودیتی در زمینه خرید ملک در این کشور از طرف اتباع خارجی وجود ندارد. هر تبعه خارجی در این کشور می تواند، بدون محدودیت، خانه خریداری کند.

راهنمای مطالعه

این روزها تقریبا همه از افراد به دنبال راهی برای حفظ یا افزایش ارزش سرمایه خود هستند به همین دلیل هم بسیاری از آنها، خرید ملک در کانادا را انتخاب می کنند. به طور کلی نحوه خرید ملک در کانادا برای ایرانیان، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا افرادی که بتوانند ملک مناسبی را در این کشور خریداری کنند از مزایای زیادی بهره مند می شوند. از این رو ما در این نوشته از ایزی راه شما را با شرایط و نحوه خرید ملک در کانادا و هزینه های آن آشنا می کنیم.

شرایط و نحوه خرید ملک در کانادا 2023

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در دنیاست که سالانه تعداد زیادی از مهاجران بین المللی این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب میکنند. در سال‌های اخیر آمار ایرانیانی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند نیز افزایش یافته است. ایرانیان، این کشور را برای کار تحصیل و سرمایه گذاری خود انتخاب می‌کنند و در حال حاضر بخش زیادی از جامعه مهاجران کانادا را ایرانیان تشکیل میدهند.

یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا، خرید ملک می باشد؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که نحوه خرید ملک در کانادا چیست؟ چگونه می توان از طریق خرید ملک اقامت کانادا را دریافت کرد؟

بر اساس قوانین کشور کانادا، هیچ محدودیتی در زمینه خرید ملک در این کشور از طرف اتباع خارجی وجود ندارد. هر تبعه خارجی در این کشور می تواند، بدون محدودیت و صرفاً با داشتن سرمایه کافی خانه خریداری کند. یکی از شرایط خرید ملک در کانادا پرداخت مالیات ها و هزینه های جانبی از جمله مالیات فروش یا مالیات انتقال زمین می باشد.

به غیر از موارد گفته شده هیچ شرایط یا محدودیت خاصی برای خرید ملک در کانادا توسط ایرانیان یا اتباع دیگر کشورها وجود ندارد. با این حال یکی از نکات مهم درباره مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در کانادا این است که متقاضیان نمی توانند از طریق خرید ملک اقامت کانادا را دریافت کنند.

خرید ملک یک روش مناسب و امن برای سرمایه گذاری است؛ اما به هیچ عنوان روشی برای دریافت اقامت کانادا نیست. بنابراین متقاضیان برای دریافت اقامت کانادا می توانند از طریق روش‌های دیگری همچون کار، تحصیل یا ثبت شرکت اقدام کنند.

انواع روش های خرید ملک راحت در کانادا

انواع روش های خرید ملک راحت در کانادا

بسیاری از افرادی که در حال حاضر اقامت تحصیلی یا کاری کانادا را دارند، برای افزایش رفاه خود تمایل دارند تا در این کشور ملکی خریداری کنند. بسیاری از افرادی که صرفاً با اهداف توریستی در مقاطع مختلف به کانادا سفر می کنند نیز تمایل دارند تا برای راحتی بیشتر خود و خانواده شان در این کشور صاحب خانه شوند.

از طرفی همانطور که گفتیم خرید ملک در این کشور یک روش مناسب برای حفظ ارزش سرمایه یا حتی افزایش آن می‌باشد؛ بنابراین افراد می توانند برای برآورده کردن این قبیل اهداف خود، برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند.

همانطور که گفتیم در حال حاضر امکان دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک در این کشور وجود ندارد با این حال خرید ملک در کشور کانادا مزایای بسیار زیادی دارد که باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از انواع روش های خرید ملک راحت در کانادا باشند. افراد برای خرید ملک آسان و سریع در کانادا می توانند از طریق روش های زیر اقدام کنند:

  • سفر به کانادا و بررسی املاک به صورت حضوری
  • کمک گرفتن از وب سایت ها و آگهی های آنلاین
  • کمک گرفتن از موسسات حقوقی متخصص در زمینه خرید ملک در کانادا

شما نیز می‌توانید بسته به شرایط خود روش خرید ملک در کانادا را انتخاب کنید. با توجه به اینکه روش اول یعنی سفر به کانادا و بررسی حضوری املاک، یک روش وقت گیر و هزینه بر است شما می توانید در زمینه خرید ملک به آژانس ها و موسسات معتبر مراجعه کرده و پروسه پیدا کردن و ارزیابی املاک را به کمک آنها انجام دهید. دریافت مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا در این مسیر کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید بر اساس بودجه خود انتخاب مناسبی انجام دهید.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کانادا

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کانادا

یکی از سوالات پرتکرار ای که افراد می پرسند، درباره چگونگی خرید ملک در خارج از کشور میباشد. یکی از مراحل مهم برای خرید ملک در خارج از کشور از جمله کشور کانادا، پیدا کردن املاک مناسب و ارزیابی شرایط آنها می باشد. متقاضیان باید شناخت درستی نسبت به استان‌ها و مناطق مختلف این کشور از نظر آب و هوایی و قیمت املاک داشته باشند تا بتوانند انتخاب درست انجام دهند.

با توجه به اینکه داشتن اقامت کانادا مزایای بسیار زیادی را برای فرد و خانواده ای به همراه دارد، بسیاری از افراد به دنبال روشی برای دریافت اقامت کانادا هستند. برخی افراد تصور می کنند که می توانند از طریق خرید ملک اقامت کانادا را دریافت کنند، در حالی که این تصور اشتباه است. در زمینه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کانادا نیز متقاضیان می توانند از دیگر روش ها همچون تحصیل، کار و غیره برای دریافت اقامت کانادا کمک بگیرند.

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در کانادا

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در کانادا

همانطور که تا اینجای مطلب نیز گفتیم در حال حاضر امکان اخذ اقامت کانادا از طریق خرید خانه وجود ندارد. اگر علاقه مند به دریافت اقامت یک کشور دیگر صرفاً از طریق خرید ملک هستید، می توانید کشورهایی هم چون ترکیه، اسپانیا، پرتغال را انتخاب کنید. با این حال همچنان خرید ملک در کانادا یک انتخاب هوشمندانه برای آینده شما و فرزندانتان می باشد. مراحل اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک عبارت است از:

پیدا کردن ملک مورد نظر و مذاکره با فروشنده:

شما باید بر اساس راهنمایی‌های کارشناسان و وکلای با تجربه در این زمینه، در یکی از مناطق مناسب کشور کانادا ملک مورد نظر را پیدا کرده و با فروشنده آن ارتباط برقرار کنید.

نوشتن پیش قرارداد و پرداخت بخشی از مبلغ ملک:

در این مرحله باید تصمیم خود را برای خرید ملک قطعی کرده و بخشی از مبلغ ملک خریداری شده را به حساب فروشنده واریز کنید.

انتقال سند و پرداخت کل مبلغ:

بعد از طی شدن مراحل انتقال سند و سایر مراحل اداری، شما باید مبلغ باقی مانده را به حساب فروشنده واریز کنید.

پرداخت هزینه های جانبی:

برای خرید ملک در کانادا هزینه های جانبی و مالیات های وجود دارد که خریدار باید آن را نیز پرداخت کند.

بهترین شهرهای کانادا برای خرید ملک

بهترین شهرهای کانادا برای خرید ملک

کشور کانادا، استان ها و شهرهای مختلفی دارد که هر یک از جاذبه ها و آب و هوای بسیار مناسبی برای زندگی برخوردار هستند. به طور کلی این کشور از نظر کیفیت زندگی نیز رتبه بسیار خوبی در جهان دارد. از این رو افراد معمولاً به دنبال بهترین شهر برای خرید ملک هستند.

از جمله بهترین مناطق برای زندگی در کانادا انتاریو، ویکتوریا، ونکوور، تورنتو، مونترال و غیره می باشد. البته یکی از شاخص های مهم برای انتخاب منطقه ای که بخواهید در آن خانه خریداری کنید، موضوع هزینه های زندگی می باشد.

در حال حاضر متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کانادا، اقدام به خرید ملک در تورنتو کنند. همچنین برای خرید ملک در ونکوور پرداخت هزینه حدود ۲ میلیون دلار کانادا ضروری است. قیمت ملک در دیگر استان‌ها و شهرهای این کشور به مراتب پایین تر است. به عنوان مثال برای خرید یک خانه در مونترال به سرمایه ای حدود ۵۸۰ هزار دلار کانادا نیاز دارید.

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در کانادا

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در کانادا

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ملک در کانادا هستند، تمایل دارند تا از هزینه های خرید ملک در این کشور با خبر شوند. بر اساس قوانین کشور افراد خارجی که در کانادا ملک خریداری میکنند، حقوق برابری نسبت به مالکین کانادایی دارند.

بنابراین هیچ تفاوتی بین مالکان خارجی و مالکان کانادایی در این کشور وجود ندارد. از طرفی چنانچه افراد ملکی در کشور کانادا داشته باشند و بخواهند از طریق برنامه های استانی به این کشور مهاجرت کنند، شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت زیرا نگرانی‌های مسئولان این کشور بابت ترک کانادا را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

برای بررسی هزینه خرید ملک در کانادا باید به مواردی همچون قیمت مسکن و هزینه های جانبی از جمله مالیات نقل و انتقال ملک توجه داشته باشید. در جدول زیر برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در کانادا را مشاهده می کنید.

عوامل تأثیرگذار بر خرید خانههزینه‌ها
قیمت مسکن811700 دلار
مالیات بر املاک غیر مقیم کانادا1%
هزینه بازرسی خانه300 تا 500 دلار
دریافت وام خرید ملک65  %  از قیمت خرید ملک

سخن پایانی

به طور کلی همه اتباع خارجی میتوانند بدون هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک در فرانسه اقدام کنند. اما همانطور که گفتیم خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت کانادا نمی شود. ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی ایزی راه، تلاش کردیم شما را با موانع قانونی نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کانادا آشنا کنیم. اگر علاقه مند به دریافت اقامت کانادا یا خرید ملک در این کشور هستید می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه ما در ایزی راه مشورت نمایید.