کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا و پایین بردن نرخ تورم و نرخ جرم و جنایت، از جمله مزایای خرید ملک در دبی و اخذ اقامت کشور امارات می باشد.

راهنمای مطالعه

دبی یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که سطح رفاه و امکانات بالایی دارد و به همین دلیل هم بسیاری از ثروتمندان و مهاجران بین المللی علاقه دارند تا در این شهر زیبا ساکن شوند. یکی از روش های مهاجرت به امارات و سکونت در شهر دبی، خرید ملک در دبی می باشد.

با این حال اطلاع از نحوه خرید ملک در دبی و شرایط و هزینه های آن، برای متقاضیان ضروری است. به همین دلیل ما در این مقاله از ایزی راه قصد داریم تا تمامی شرایط و روش های خرید ملک راحت در دبی را به شما معرفی کنیم.

شرایط و نحوه خرید ملک در دبی و امارات 2024

دولت کشور امارات متحده عربی، برای افرادی که تمایل به سکونت در این کشور و خرید ملک را دارند، ویزای اقامتEstate Investor را ارائه می دهد. از این رو افرادی که تمایل دارند تا برای خرید ملک در دبی یا دیگر مناطق کشور امارات، اقدام کنند می توانند ویزای اقامت Estate Investor را دریافت نمایند. برای دریافت این نوع ویزا، متقاضی باید حداقل یک میلیون درهم امارات را در بخش املاک و مستغلات یک منطقه تعیین شده توسط دولت این کشور، سرمایه گذاری کند.

متقاضی بعد از خرید ملک می تواند برای دریافت اقامت این کشور اقدام کند. اقامتی که از طریق خرید ملک در دبی اعطا می شود حداکثر تا دو سال قابل تمدید است و تا زمانی که ملک در تملک متقاضی باشد و حداقل هر ۱۸۰ روز یکبار به امارات سفر کند، پابرجا خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که یکی از شرایط خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت این کشور، نداشتن غیبت طولانی است.

چنانچه متقاضی به مدت طولانی خارج از امارات باشد، ویزای او لغو می شود. همچنین چنانچه متقاضی از طریق خرید ملک در دبی اقامت دریافت کند، اجازه کار در این کشور را نخواهد داشت. به طور کلی در کشور امارات و شهر دبی املاک متنوعی برای سرمایه گذاران بین المللی وجود دارد که افراد می توانند بنا بر سلیقه و نیاز خود برای خرید آنها اقدام کنند.

اطلاع از انواع روش های خرید ملک در دبی و امارات برای ایرانیان، بسیار ضروری است زیرا این کشور قوانین خاص خود را در زمینه خرید ملک و اعطای اقامت دائم دارد. از این رو توصیه می کنیم در این زمینه با مشاوران متخصصان و وکلای با تجربه مشورت نمایید تا بتوانید زمان خرید یک ملک مناسب در این کشور اقامت آن را نیز دریافت کنید.

عکس: اقامتی که از طریق خرید ملک در دبی اعطا می شود حداکثر تا دو سال قابل تمدید است.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در دبی

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در دبی

بسیاری از سرمایه گذاران و مهاجران با هدف دریافت اقامت دائم دبی و امارات برای خرید ملک در این کشور اقدام می کنند. یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان دریافت اقامت دائم از طریق خرید ملک در دبی وجود ندارد. اقامتی که از طریق خرید ملک در دبی به متقاضی داده می شود هر دو سال یک بار قابلیت تمدید دارد. با این حال امکان دریافت اقامت دائم صرفاً با خرید ملک در این کشور وجود ندارد و متقاضیانی که می خواهند اقامت دائم امارات متحده عربی را دریافت کنند باید از دیگر روش ها اقدام نمایند.

با این حال بسیاری از افراد مشتاق دریافت اقامت موقت و خرید ملک در دبی هستند. این افراد باید از مراحل و نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در دبی مطلع باشند. همانطور که گفتیم یکی از مهمترین شروط برای دریافت اقامت موقت از طریق خرید خانه در این کشور، این است که ملک خریداری شده باید حداقل یک میلیون درهم ارزش داشته باشد.

 از دیگر الزاماتی که در خرید ملک و دریافت اقامت امارات متحده عربی باید در نظر داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درآمد ماهانه حداقل ده هزار درهم یا معادل آن به ارزهای خارجی
  • داشتن بیمه درمانی
  • ملک باید اندازه مناسبی برای سکونت تمام اعضای خانواده داشته باشد
  • ملک خریداری شده باید آپارتمان یا ویلا باشد و در منطقه آزاد واقع شده باشد
  • ملکی نباید اجاره از مالیات تحت اجاره ۹۹ ساله باشد
  • در صورت رهن ملک باید حداقل ۵۰ درصد از ارزش ملک پرداخت شده باشد
  • سند مالکیت نیز باید توسط اداره زمین صادر شود
  • چنانچه ملک تحت مالکیت دو نفر باشند ارزش حداقلی آن باید دو میلیون درهم باشد
  • ملک خریداری شده باید کاملاً ساخته شده و قابل زندگی باشد
  • ملک خریداری شده باید کاربری مسکونی داشته باشد، املاک تجاری قابل قبول نیستند

متقاضیان بعد از خرید ملک در دبی، در صورت داشتن تمامی شرایط ذکر شده می توانند برای دریافت اقامت این کشور درخواست خود را ارسال کنند. با توجه به این که خرید ملک در یک کشور دیگر مستلزم تجربه و اطلاعات کافی درباره قوانین و مقررات کشور مورد نظر است، توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام از مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در دبی ایزی راه استفاده کرده تا بتوانید بدون هیچگونه خطا و اشتباهی، مراحل خرید ملک را در این کشور انجام دهید.

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی

خرید آپارتمان در دبی یکی از روش های مطمئن برای سرمایه گذاری در کشور امارات است. یکی از نکات مهم برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی، شناخت مناطقی است که خارجی ها می توانند برای خرید ملک در آنها اقدام کنند. از جمله برترین مناطق برای خرید ملک و آپارتمان برای زندگی می توان به منطقه جمیرا، ام سقیم، نخل جمیرا، دیره، جزایر نخل دبی و هریر اشاره کرد.

همچنین شناخت مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی بسیار اهمیت دارد. متقاضیان بعد از پیدا کردن و خرید ملک مورد نظر در شهر دبی یا دیگر شهرهای امارات متحده و پرداخت هزینه های آن، باید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. همانطور که گفتیم این اقامت قابلیت تمدید و شرط حضور دارد؛ بنابراین متقاضی بعد از خرید ملک باید حضور کافی در خاک امارات متحده عربی را داشته باشد.

نحوه خرید ملک در دبی به این صورت است که افراد می توانند املاک مختلف را به صورت آنلاین ارزیابی کرده و مقایسه نمایند. همچنین متقاضیان می توانند حضوراً به دبی سفر کرده و به کمک مشاوران املاک خانه ها و آپارتمان های مختلف را ارزیابی و در نهایت خریداری کنند.

مدارک لازم برای خرید ملک در دبی

مدارک لازم برای خرید ملک در دبی

مدارک لازم برای خرید ملک در دبی و دریافت اقامت کشور امارات، مدارکی هستند که متقاضی باید به درستی آنها را تهیه و ارائه دهید. مهمترین مدارک لازم برای خرید آپارتمان و ویلا در کشور امارات عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • اسناد ثبت املاک و مستغلات
  • مدارک بیمه درمانی معتبر
  • گواهی پزشکی
  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • گواهی تمکن مالی و اثبات درآمد
  • عکس پاسپورتی سه قطعه
  • صورتحساب بانکی متقاضی
  • گواهی ارزش اموال
  • اسناد و مدارک امضا شده بین خریدار و فروشنده ملک
  • گواهی مبنی بر عدم اعتراض از شرکت سازنده ملک
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در دبی

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در دبی

یکی از دغدغه های بسیار مهم برای مهاجران بین المللی، موضوع هزینه های مهاجرت است. افرادی که می خواهند از طریق خرید ملک در دبی وارد کشور امارات شوند نیز باید با هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در دبی آشنا باشند. یکی از مهمترین هزینه هایی که مهاجران در این روش پرداخت می کنند، حداقل ارزش ملک خریداری شده، یعنی یک میلیون درهم می باشد.

به طور کلی هزینه خرید ملک در کشور امارات تحت تاثیر عواملی همچون متراژ خانه، آپارتمان یا ویلایی بودن و منطقه قرارگیری آن می باشد. بخش دیگری از هزینه های مهاجرت و سکونت در دبی و امارات، مربوط به هزینه های زندگی در این کشور است.

همانطور که میدانید دبی یکی از گرانترین شهرهای دنیا می باشد و با توجه به این که متقاضیان بعد از دریافت اقامت از طریق خرید ملک، امکان کار در این کشور را ندارند باید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور برخوردار باشند. در حال حاضر متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغی حدود یک 1.800.000 درهم یک آپارتمان را در مرکز شهر دبی خریداری کنند. همچنین با پرداخت مبالغ بیشتر امکان خرید خانه های لوکس تر نیز وجود دارد.

سخن پایانی

کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا و پایین بردن نرخ تورم و نرخ جرم و جنایت، از جمله مزایای خرید خانه در دبی و اخذ اقامت کشور امارات می باشد. خوشبختانه در این کشور مالیات بر درآمد سرمایه گذاری وجود ندارد، به همین دلیل سرمایه گذاران تمایل دارند تا دبی را به عنوان یکی از شهرهای مناسب برای زندگی انتخاب کنند. اگر شما هم علاقه مند به خرید ملک در دبی و دریافت اقامت کشور امارات هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، صفر تا صد خرید ملک در دبی و دریافت قامت کشور امارات را برای شما انجام می دهیم.