خرید ملک در قبرس شمالی یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم این کشور است.

راهنمای مطالعه

خرید ملک یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری و مهاجرت به برخی از کشورهای دنیا محسوب می شود. اگر شما هم به خرید ملک و مهاجرت به یک کشور دیگر فکر کرده اید، بدون شک مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی یکی از گزینه های مناسب برای شما می باشد.

توصیه می کنیم در زمینه خرید ملک و دریافت اقامت قبرس شمالی، ابتدا تمامی شرایط و قوانین موجود را بررسی کرده و بعد تصمیم خود را قطعی کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله از ایزی راه قصد داریم شما را با شرایط و نحوه خرید ملک در قبرس شمالی و هزینه های آن آشنا کنیم.

شرایط و نحوه خرید ملک در قبرس شمالی

تا سال ۱۹۸۳ جمهوری قبرس یک کشور واحد بود؛ اما از این سال به بعد بخش ترک  نشین این کشور اعلام استقلال نمود و به این ترتیب کشور جمهوری ترک قبرس شمالی تشکیل شد. در حال حاضر کشور قبرس شمالی قوانین و نحوه اداره کاملاً جداگانه ای دارد. افراد می توانند برای دریافت اقامت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی که توسط آب های مدیترانه ای احاطه شده است، اقدام کنند.

این جزیره زیبا با کشورهای ترکیه و مصر همسایه می باشد. شهر نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی بوده و ۷۳ هزار نفر جمعیت دارد. در حال حاضر تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی به دلیل شرایط راحت برای ورود به دانشگاه و هزینه های مقرون به صرف بسیار محبوب است.

از نظر آب و هوا نیز این کشور محبوبیت بسیار زیادی میان توریست ها دارد؛ به طوری که قبرس شمالی هفتمین کشور محبوب دنیا از نظر گردشگران بوده است. به همین دلیل هم بسیاری از افراد می خواهند با مراحل و انواع روش های خرید ملک در قبرس شمالی آشنا شوند. خرید ملک در قبرس شمالی یک روش مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

اتباع خارجی می توانند با خرید ملک اقامت قبرس شمالی را نیز به دست بیاورند. از طرفی بازار املاک این کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب سود است که شما نیز می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

انواع روش های خرید ملک در قبرس شمالی

انواع روش های خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس شمالی موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و در منطقه ای از دنیا قرار گرفته است که آلودگی کمی وجود دارد و همچنین آب و هوای آن در طول سال بسیار دلپذیر می باشد. اتباع خارجی می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در قبرس شمالی به خرید ملک بپردازند.

بااین حال نکاتی درباره انواع روش های خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال هر شخص یا هر زوج می توانند فقط یک ملک در این کشور خریداری کنند و امکان خرید چندین ملک را با هم ندارند. همچنین ملک خریداری شده باید حداکثر ۱۳۳۸ متر مربع باشد.

البته اگر ملکی که قصد دارید آن را خریداری کنید، متعلق به یک فرد خارجی ( غیر قبرسی یا غیر ترک) باشد هیچ محدودیتی در اندازه ملک وجود نخواهد داشت. شما می توانید برای خرید ملک در این کشور از طریق موسسات و وب سایت های خرید ملک به صورت آنلاین کمک بگیرید یا شخصاً به این کشور سفر کرده و ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. برخی از وب سایت های معتبر برای خرید ملک در قبرس شمالی عبارت است از:

  • www.antalyaestate.net
  • www.101evler.com
  • www.hangiev.com
  • antalyahomes.com
  • www.north-cyprus-properties-landmark.com

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

اطلاع از شرایط و نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی اهمیت زیادی برای مهاجران دارد. به طور کلی خرید خانه یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی برای متقاضی و اعضای خانواده می باشد.

در این روش فرد باید ابتدا ملک مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس مراحل خرید و انتقال سند را انجام دهد. بعد از تنظیم قرارداد و انتقال سند به نام متقاضی، فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند. در این روش فرد این امکان را دارد تا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دائم قبرس شمالی را بگیرد.

یکی از مزایای دریافت این نوع اقامت، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و نداشتن محدودیت سنی می باشد. اگر علاقه مند به خرید ملک و دریافت اقامت این کشور هستید توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز اشتباه یا ضرر و زیان مالی، از مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی زیر راه بهره مند شوید.

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

تمامی افرادی که می خواهند از طریق خرید ملک اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند باید با مراحل و چگونگی خرید ملک در خارج از کشور آشنایی داشته باشند، تا بتوانند مراحل آن را به درستی طی کنند. مهم ترین مراحل خرید ملک در این کشور عبارت است از:

انتخاب ملک:

شما باید در مرحله اول ملک خود را در این کشور پیدا و انتخاب کنید.

پیش پرداخت:

چنانچه با فروشنده به توافق برسید، باید مبلغی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند را به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه به مالک بپردازید.

بررسی ملک:

در این مرحله شما باید به کمک وکیل مهاجرتی خود، ملک مورد نظر را از نظر قرض، وام مسکن، بدهی یا قبوض آب و برق بررسی کنید تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

 تنظیم قرارداد:

در این مرحله شما باید قرارداد فروش را به درستی بررسی و تنظیم کنید. این کار را می توانید به کمک وکیل تان انجام دهید. بعد از تنظیم قرارداد ۱۰ الی ۱۴ روز فرصت دارید تا تمام یا بخشی از مبلغ ملک را به فروشنده انتقال دهید. همچنین متقاضی باید حق تمبر خرید ملک در این کشور را که نیم درصد از کل قیمت خانه است پرداخت کند.

اخذ مجوز خرید:

اتباع خارجی باید برای انتقال سند مالکیت به انجمن شهرداری کشور قبرس شمالی مراجعه کرده و با پرداخت ۲۰۰ الی ۱0۰۰ پوند مجوز خرید دریافت کنند.

انتقال سند مالکیت:

بعد از دریافت مجوز خرید، سند مالکیت در اداره ثبت اسناد و املاک قبرس شمالی به نام خریدار انتقال داده می شود.

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی

حال که با شرایط و مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، آشنا شدید وقت آن است که تصمیم خود را برای خرید ملک در این کشور زیبا قطعی کنید. برای این که بتوانید ملکی در این کشور خریداری کرده و در نهایت اقامت دائم آن را دریافت کنید، باید مدارک مورد نیاز را به درستی تهیه کرده و ارائه دهید. مهم ترین مدارک لازم برای دریافت ویزا و خرید ملک در این کشور عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • شناسنامه اعضای خانواده و متقاضی
  • سند ملک خریداری شده
  • قرارداد خرید و مجوز خرید
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت تأهل
  • ۶ تمبر به زبان ترکی
  • گواهی تمکن مالی ( برای یک سال زندگی در قبرس شمالی)

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از دغدغه های مهم افرادی که به دنبال خرید ملک راحت در قبرس شمالی هستند، موضوع هزینه های خرید خانه و سایر مخارج می باشد. به طور کلی هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس شمالی بسته به شهر، منطقه و متراژ خانه ای که انتخاب می کنید، متفاوت است.

علاوه بر آن، هزینه های جانبی از جمله مالیات نیز وجود دارد که خریدار ملک باید آن را بپردازد. برای این که بتوانید از طریق خرید ملک اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید باید ویلا یا آپارتمان خریداری شده ۱۲۵ هزار یورو یا بیشتر ارزش داشته باشد و هنگام عقد قرارداد متقاضی باید حداقل یک سوم این مبلغ را به فروشنده بپردازد.

به طور کلی قیمت ملک در مناطق ساحلی این کشور حدود ۲۰ هزار پوند برای یک آپارتمان یک خوابه و ۶۲۵۰۰ برای یک ویلا می باشد. با بررسی قیمت ها در قبرس شمالی، می توان متوجه شد که قیمت خانه در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین اگر تمایل داشته باشید می توانید خانه های ارزان تری را در شهرهایی مثل نیکوزیا، فاماگوستا و گیرنه در قبرس شمالی خریداری کنید.

سخن پایانی

اگر همواره به دنبال خرید یک ملک مناسب و دریافت اقامت دائم یک کشور خوش آب و هوا برای خود و اعضای خانواده تان بوده اید، قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه ها پیش روی شما می باشد. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه تمامی مراحل خرید ملک و دریافت اقامت قبرس شمالی را برای شما انجام می دهیم. به این منظور می توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.