خرید ملک در عمان روشی مناسب، کم دردسر و در عین حال سریع برای دریافت اقامت کشور عمان به شمار می رود. خوشبختانه کشور عمان استانداردهای بالایی برای زندگی دارد و شما می توانید خدمات بهداشتی درمانی آموزشی و دیگر خدمات رفاهی را با کیفیت بالا و سرعت زیادی دریافت کنید.

راهنمای مطالعه

خرید ملک در عمان، از آن دست انتخاب هایی است که شاید به ذهن بسیاری از افراد نرسد. اما باید بدانید که خرید ملک در عمان یکی از روش های سودآور برای سرمایه گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود. متقاضیان با خرید ملک در عمان بدون کار در عمان یا نیاز به کاریابی، می توانند درآمد بالایی داشته باشند و از مزایایی همچون اجاره دادن ملک در این کشور، بهره مند شوند. اگر می خواهید بدانید که آیا امکان مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک وجود دارد یا نه؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید.

مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک

عمان یکی از کشورهای خوش آتیه در حوزه خلیج فارس است که در سال های گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد علاقمند به دریافت اقامت کشور عمان باشند. در نتیجه این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده که آیا می توانیم از طریق خرید ملک اقامت عمان را به دست بیاوریم؟ خوشبختانه جواب مثبت هست!

 در حال حاضر اتباع خارجی می توانند از طریق سرمایه گذاری، اقامت عمان را به دست بیاورند. شما می توانید سرمایه گذاری را از طریق سه روش؛ خرید ملک، ثبت شرکت یا سپرده بانکی در این کشور اجرا کنید. در این مقاله به خرید ملک در عمان به عنوان یکی از روش های محبوب پرطرفدار سرمایه گذاری می پردازیم. سیاست پایدار و رشد اقتصادی سریع، از جمله دلایلی بوده که باعث شده تا خیلی از سرمایه گذاران بین المللی عمان را برای خرید ملک انتخاب کنند.

 همانطور که گفتیم، اتباع خارجی می توانند از طریق خرید ملک اقامت این کشور زیبا را برای خود و اعضای خانواده شان دریافت کنند. به همین دلیل تقاضا درباره خرید ملک در این کشور نسبتاً بالاست. از طرفی عمان به دلیل داشتن روابط دیپلماتیک خوب و نزدیکی به ایران، یکی از گزینه های مطلوب برای سرمایه گذاری در خارج از کشور برای ایرانی ها به شمار می رود. در ادامه این مقاله از ایزی راه، اطلاعات ارزشمندی درباره چگونگی اخذ اقامت از طریق خرید ملک در عمان، به شما ارائه می کنیم.

مزایای خرید ملک در عمان و مهاجرت به این کشور

مزایای خرید ملک در عمان و مهاجرت به این کشور

عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که تا همین چند سال پیش تعداد کمی از ایرانی ها آن را به عنوان مقصد مهاجرتی در نظر می گرفتند. اما طی سال های گذشته این کشور رشد اقتصادی زیادی تجربه کرده و به همین دلیل یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به شمار می رود. زبان کشور عمان عربی و واحد پولش ریال عمان است که در حال حاضر یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی دنیا محسوب می شود.

عمان ویژگی ها و مزایای خاصی دارد که باعث شده تا سرمایه گذاران بین المللی تصمیم بگیرند برای دریافت اقامت در این کشور خرید ملک را انتخاب کنند. عمده درآمد عمان مثل دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از محل نفت و گاز است. در سال های گذشته عمان در بخش هایی مثل گردشگری هم پیشرفت زیادی داشته و همین موضوع باعث شده تا این کشور در دنیا شهرت بیشتری پیدا کند. عمان حتی برای تحصیل و زندگی هم محل مناسبی به شمار می رود. با در نظر گرفتن مزایای مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک می توانید شما هم جزو کسانی باشید که از طریق خرید ملک اقامت این کشور را به دست می آورند.

از جمله مزایای خرید ملک در عمان می توانیم به کم حاشیه بودن این کشور اشاره کنیم. کشور عمان تنش سیاسی زیادی ندارد و در نتیجه پول این کشور ارزش زیادی در دنیا دارد. به همین دلیل افرادی که از طریق خرید ملک به عمان مهاجرت می کنند، نسبت به سرمایه گذاری اطمینان خاطر دارند. از طرفی کشور عمان با داشتن ۱۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی و یک موقعیت استراتژیک در بین کشورهای خلیج فارس، گزینه ای مناسبی برای تجارت و کسب و کار به شمار می رود. از دیگر مزایای خرید ملک در عمان می توانیم به ارزان بودن قیمت سوخت و خودرو و امکان دسترسی به مدارس بین المللی و با کیفیت در این کشور اشاره کنیم. از طرفی شما در این کشور امنیت بالایی دارید و می توانید از مناظر زیبا بهره مند شوید.

مدارک لازم خرید ملک در عمان

مدارک لازم خرید ملک در عمان

متقاضیان خرید ملک در عمان باید با شرایط و مدارک لازم برای این موضوع آشنایی کافی داشته باشند. خوشبختانه بر اساس قوانین کشور عمان افراد خارجی اجازه خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور را دارند. همانطور که گفتیم شما از این طریق می توانید اقامت عمان را هم دریافت کنید. در حال حاضر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر مسقط عمان چیزی حدود ۸۰۰ ریال عمان است. البته شما می توانید برای خرید ملک در عمان به سراغ آپارتمان های خارج از مرکز شهر بروید که در این صورت باید حدود ۵۷۰ ریال عمان به ازای هر متر مربع بپردازید. مدارک لازم برای خرید ملک در عمان عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی
  • گواهی تمکن مالی و مدرکی که نشان دهد سرمایه کافی برای خرید ملک را دارید.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در عمان

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در عمان

اگر پای صحبت کارشناسان و افرادی که به عمان مهاجرت کردند، بشینیم متوجه می شویم که عمان به طور کلی جامعه مهاجر پذیری دارد. همین موضوع هم یکی از دلایل پیشرفت این کشور در عرض چند سال اخیر بوده است. شما می توانید برای خودتان و اعضای درجه یک خانواده درخواست اخذ اقامت عمان را بدهید. در واقع خرید ملک راهی بی دردسر و سریع برای دریافت اقامت کشور عمان به شمار می رود. بعد از انجام مراحل خرید ملک در عمان و همزمان با اعطای سند، امتیاز اقامت در عمان به صاحب ملک اعطا می شود.

همچنین اگر ابتدا اقدام به خرید زمین در عمان کنید، باید مراحل ساخت و ساز ملک را به پایان برسانید تا بعد بتوانید برای گرفتن اقامت اقدام کنید. در حال حاضر واحدهای آپارتمانی لوکس و شیکی در مناطق مختلف عمان از جمله پایتخت این کشور یعنی شهر مسقط وجود دارد. این واحدها به همراه کلیه امکانات رفاهی در اختیار متقاضیان و اتباع خارجی قرار داده می شود. یکی از شرایط قابل توجه خرید ملک در عمان، امکان خرید اقساطی است. در واقع اتباع خارجی می توانند به صورت اقساطی ملک را در عمان خریداری کنند و بعد از پایان اقساط اقامت این کشور زیبا را به دست بیاورند.

بهترین مناطق عمان برای خرید ملک

بهترین مناطق عمان برای خرید ملک

اگر قصد دارید برای خرید ملک در عمان اقدام کنید، باید مناطق مسکونی محبوب و پرطرفدار برای خرید ملک را شونداسید. خرید ملک در مناطق خوش آتیه و مناطقی که آینده خوبی دارند، باعث می شود تا در کنار دریافت اقامت این کشور، سرمایه گذاری سودآوری هم انجام بدهید. یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک در عمان پایتخت این کشور، شهر مسقط است. شهر مسقط مناطق مسکونی ساحلی و تجاری با کیفیتی دارد که می توانید واحدهای مسکونی و تجاری زیادی را در آن پیدا کنید. یکی از این مناطق منطقه الموج است. این منطقه برای خرید ملک در عمان گزینه مناسبی به شمار می رود. منطقه الموج با داشتن ۴۰۰ اسکله، قطب تفریحات آبی و قایقرانی در کشور عمان محسوب می شود. در نتیجه اگر بتونید در این منطقه ملک خریداری کنید از نظر اقتصادی سودآوری زیادی برای شما دارد.

از دیگر مناطق پرطرفدار برای خرید ملک در عمان می توانیم به منطقه خلیج مسقط در بندر ساریا جیشا اشاره کنیم. این خلیج به تازگی افتتاح شده و یکی از مناطق بکر و مناسب جهت سرمایه گذاری است. شما در این منطقه مجتمع های مسکونی املاک خصوصی و هتل های زیادی را مشاهده می کنید. کارشناسان هم پیش بینی کردند که واحدهای منطقه خلیج مسقط در بندر ساریا در آینده با افزایش قیمت همراه هستند. ناگفته نمونه که در تمامی نقاط کشور عمان می توانید املاک را به صورت اقساط هم خریداری کنید.

منطقه محبوب بعدی برای خرید ملک در عمان، منطقه مسقط هیلز است. این منطقه یکی از بهترین مناطق شهر مسقط است و امکانات رفاهی لوکسی مثل زمین گلف، مراکز خرید با کیفیت، رستوران ها و باشگاه های بدنسازی اختصاصی دارد. در حال حاضر قیمت املاک در این منطقه مقرون به صرفه است. کارشناسان پیش بینی کردند که این منطقه از کشور عمان هم در آینده با افزایش قیمت را به را است. ناگفته نمونه که خرید ملک در منطقه مسقط هیلز به تازگی برای خارجی ها امکان پذیر شده است. هدف دولت عمان از فراهم کردن امکان خرید ملک در مسقط هیلز، جذب سرمایه های مفید و ارائه فرصت سرمایه گذاری به اتباع خارجی بوده. شما هم می توانید برای خرید ملک در عمان به مناطق پرطرفداری مثل مسقط هیلز مراجعه کنید.

هزینه زندگی در عمان

هزینه زندگی در عمان

ممکن است شما هم قصد داشته باشید بعد از خرید ملک در عمان به این کشور مهاجرت کنید و عمان را برای ادامه زندگی خودتان و اعضای خانواده انتخاب کرده باشید. در این صورت باید با میزان هزینه های زندگی در عمان آشنایی داشته باشید. به طور کلی خوشبختانه عمان در مقایسه با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس مخارج زندگی کمتری دارد. همین موضوع هم باعث شده تا عمان گزینه مناسبی برای ادامه زندگی ایرانی ها در خارج از کشور باشد.

 با این حال استانداردهای زندگی در عمان بالاست شما می توانید از خدمات با کیفیت و امنیت بالا در این کشور بهره مند شوید. همچنین فرزندان شما می توانند از مدارس و دانشگاه های پیشرفته در عمان بهره مند شوند. که سطح علمی و آموزشی بسیار بالایی دارند. ناگفته نمونه که خدمات پزشکی در عمان نسبت به دیگر کشورهای اطراف کم هزینه تر و قابل دسترس تر است.

جمع بندی خرید ملک در عمان

با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد خرید ملک در عمان روشی مناسب، کم دردسر و در عین حال سریع برای دریافت اقامت کشور عمان به شمار می رود. خوشبختانه کشور عمان استانداردهای بالایی برای زندگی دارد و شما می توانید خدمات بهداشتی درمانی آموزشی و دیگر خدمات رفاهی را با کیفیت بالا و سرعت زیادی دریافت کنید. ما در این نوشته از وب سایت مهاجرتی ایزی راه تلاش کردیم تا به همه سوالات شما درباره خرید ملک در عمان پاسخ دهیم. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.