خانه بخریم یا شرکت ثبت کنیم؟ کدام یک بهتر است؟ خرید ملک یا ثبت شرکت، بسته به اهداف و شرایط شما، انتخاب می شود. هر یک چالش های خاص خود را دارند.

راهنمای مطالعه

اگر بخواهیم دو تا از متداول ترین روش های مهاجرتی را معرفی کنیم، حتما خرید ملک و ثبت شرکت، جزو روش های متداول به شمار میرود. وجه اشتراک خرید ملک و ثبت شرکت، این است که در هر دو روش به سرمایه اولیه قابل توجهی نیاز دارید. به همین دلیل هم بسیاری از افراد بین خرید ملک و ثبت شرکت، دچار شک و تردید می شوند و نمی دونن کدام روش مناسب تر هست؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، به این سوال پاسخ میدهیم که خرید ملک یا ثبت شرکت کدام مناسب تر است؟ پس با ما همراه باشید تا درباره خرید ملک یا ثبت شرکت در خارج از کشور اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید.

آشنایی با مهاجرت از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت؟

خیلی از افراد نمی دانند که برای دریافت اقامت یک کشور دیگر خرید ملک مناسب تر است یا ثبت شرکت. همانطور که احتمالاً می دانید خرید ملک و ثبت شرکت هر دو روش هایی هستند که در بسیاری از کشورهای دنیا، می توانید از طریق آن ها اقامت دریافت کنید. به طور کلی افراد ثروتمند ترجیح می دهند، که از طریق روش هایی مثل خرید ملک یا ثبت شرکت به یک کشور دیگر مهاجرت کنند. تا از این طریق هم سرمایه شان را در محل مناسبی سرمایه گذاری کنند و هم اقامت و پاسپورت یک کشور توسعه یافته را به دست بیاورند.

 به عنوان مثال خیلی از کشورهای اروپایی در ازای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات یا خرید خانه، به صورت رسمی اجازه اقامت یا شهروندی را به افراد خارجی میدهند. افرادی که سرمایه کافی دارند می توانند از این موقعیت مناسب استفاده کنند و به راحتی و با کمترین دردسر اقامت کشور مورد نظر را برای خودشان و حتی اعضای خانواده دریافت کنند. شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک از روش سرمایه گذاری هم آسان تره و حتی نیازی به دانش و مهارت زبان هم ندارد! ماجرا درباره ثبت شرکت کمی فرق می کند.

به عنوان مثال اگر شما قصد دارید که از طریق ثبت شرکت، اقامت یک کشور دیگر را دریافت کنید. باید علاوه بر تنظیم اساسنامه و اهداف تجاری، شرکایی داشته باشید. بر اساس قوانین کشور مورد نظر ممکن است لازم باشد که شرکا اهل کشور مقصد باشند. از طرفی در روش سرمایه گذاری ثبت شرکت، شما باید نشان بدهید که مدرک زبان دارید می توانید کسب و کار مورد نظر را اداره کنید و کسب و کار شما برای اقتصاد کشور مقصد مفید است. همچنین خیلی از کشورها شرط اشتغال زایی برای شهروندان بومی را قرار دادند با این حال بسیاری از کشورهای دنیا امکان دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت را دارند. اما دریافت اقامت از طریق خرید ملک فقط در برخی از کشورها ممکن است. در جدول زیر سعی کردیم مقایسه ای بین روش خرید ملک و ثبت شرکت در دیگر کشورها داشته باشیم.

موضوع مقایسهمیزان سختیهزینهمدت زمان پردازششانس اخذ اقامت
خرید ملکآسانزیادحدود یک سالدر برخی کشورها
ثبت شرکتمتوسطمتوسط (چون می توانید شریک معرفی کنید و هزینه ها کم شود)بسته به کشور متفاوت هستدارد

شرایط مهاجرت با خرید ملک

شرایط مهاجرت با خرید ملک

شرایط مهاجرت با خرید ملک چیست؟ برای این که بتونید از طریق خرید ملک در یک کشور دیگر اقامت دریافت کنید، باید تمکن مالی کافی داشته باشید و قبل از مهاجرت به کشور مقصد خانه مورد نظر را خریداری کنید. بعد از خرید ملک می توانید برای گرفتن اقامت دائم درخواست بدهید. حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید ملک در خارج از کشور ۲۵۰ هزار یورو است. در مقایسه با ثبت شرکت در روش خرید ملک به سرمایه بیشتری نیاز دارید. اگر می خواهید با یک سرمایه کمتر در یک کشور دیگر کسب و کاری داشته باشید و در عین حال اقامت هم دریافت کنید، بهتر است که یک شرکت ثبت کنید.

شرایط مهاجرت با ثبت شرکت

شرایط مهاجرت با ثبت شرکت

اولین قدم برای راه اندازی شرکت خارج از کشور، این است که هدفتان را از این کار مشخص کنید. به عنوان مثال آیا هدف شما سرمایه گذاری و به منظور مهاجرت است یا قصد دارید معاملات تجاری و سودآور داشته باشید. از طرفی در نظر داشته باشید که اگر کشور مورد نظر متوجه شود که هدف شما صرفاً مهاجرت و دریافت اقامت بوده و قصد انجام سرمایه گذاری یا معاملات تجاری و اقتصادی را ندارید، به مشکلات زیادی برمی خورید و حتی ممکند با درخواست شما موافقت نشود. از طرفی شما باید اثبات کنید که می توانید کسب و کارتان را با موفقیت مدیریت و رهبری کنید و بیزینس شما برای کشور مورد نظر سودآور است و موجب اشتغال زایی می شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق خرید ملک

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق خرید ملک

اگر خرید ملک را به عنوان روش مهاجرتیتان انتخاب کردید. در این قسمت ما بهترین کشورها برای خرید ملک را بهتان معرفی کردیم. با توجه به این که شرایط خرید ملک و دریافت اقامت در هر کشور متفاوت هست، در این بخش تعدادی از کشورهای پرطرفدار برای خرید ملک را به شما معرفی می کنیم.

نام کشورمبلغ سرمایه گذاریمدت سرمایه گذاری
مالتا۷۰۰,۰۰۰ یورو۵ سال
ترکیه۴۰۰,۰۰۰ دلار۳ سال
دومینیکا۲۰۰,۰۰۰ دلار۵ سال
سنت لوسیا۳۰۰,۰۰۰ دلار۵ سال
سنت کیس و نویس۲۰۰,۰۰۰ دلار۷ سال
آنتیگوا و باربودا۲۰۰,۰۰۰ دلار۵ سال
گرانادا۲۲۰,۰۰۰ دلار۵ سال
پرتغال۳۵۰,۰۰۰ یورو۵ سال
اسپانیا۵۰۰,۰۰۰ یورو۵ سال
یونان۲۵۰,۰۰۰ یورو۵ سال

خرید ملک در مالتا

خرید ملک در مالتا

اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن از طریق خرید ملک اقامت شهروندی دریافت کنید، باید به سراغ کشور مالتا بروید. شما می توانید بعد از گذشت ۱۲ ماه اقامت و شهروندی مالتا را دریافت کنید. البته در حال حاضر متاسفانه ایرانی ها نمی توانند ویزای طلایی کشور مالتا را از طریق خرید ملک بگیرند.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

ترکیه یکی از پرطرفدارترین کشورها بین ایرانیان برای خرید ملک و دریافت اقامت دائم است. بازار املاک در این کشور بسیار پررونقه و سرمایه گذاری در بخش املاک کاری هوشمندانه به شمار میرود. شما از این طریق می توانید پاسپورت و شهروندی ترکیه را هم دریافت کنید.

خرید ملک در اسپانیا، پرتغال و یونان

خرید ملک در اسپانیا، پرتغال و یونان

سه کشوری که نام بردیم در ازای خرید ملک به شما اجازه اقامت میدهند. اما نمی توانید از طریق خرید ملک شهروندی این کشورها را به دست بیاورید. دریافت اقامت این کشورها به شما این امکان را میدهد که بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا مسافرت کنید. بین سه کشور گفته شده پرتغال شرایط آسونتری برای خرید ملک و دریافت اقامت دارد.

خرید ملک در سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس، آنتیگوا و باربودا، گرانادا و دومینیکا

این کشورها شرایطشان خیلی شبیه به ترکیه است و شما می توانید حتی از راه دور مراحل ثبت سند را انجام بدهید. برخی از این کشورها شرایط و محدودیت هایی را برای خرید ملک از طرف ایرانی ها تعیین کردند.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت طرفداران زیادی دارد به خصوص برای افرادی که تمایل دارند در کشور مقصد به کسب درآمد بپردازند و کسب و کار خودشان را داشته باشند. این روش بسیار مناسب به شمار میرود. در جدول زیر بهترین کشورها برای، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را به شما معرفی کردیم.

نام کشورحداقل سرمایه موردنیاز برای ثبت شرکت
کانادانیازی به حداقل سرمایه نیست.
استرالیانیازی به حداقل سرمایه نیست.
آلمان۲۵,۰۰۰ یورو
فرانسه۳۰۰,۰۰ یورو
آرژانتین۶۶,۰۰۰ پزوی آرژانتین
بحرین۲۵۰,۰۰۰ دینار بحرین
اتریش۱۰,۰۰۰ یورو
مجارستان۳,۰۰۰,۰۰۰ فورینت مجارستان
هلند۱۲۵,۰۰۰ یورو

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق خرید ملک

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق خرید ملک

در ادامه پاسخ به سوال خرید ملک یا ثبت شرکت کدام بهتر است؟ قصد داریم شما را با مدارک لازم برای مهاجرت از طریق خرید ملک آشنا کنیم. برای خرید ملک در یک کشور خارجی نیازی ندارید که وارد کشور مورد نظر شوید. شما می توانید مراحل مربوط به خرید خانه را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام بدهید. فقط برای ثبت قرارداد و گرفتن کلید به کشور مورد نظر سفر کنید. مهم ترین مدارکی که برای خرید ملک لازم است عبارتند از:

  • مدارک شناسایی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی

مدارک لازم جهت مهاجرت از طریق ثبت شرکت

مدارک لازم جهت مهاجرت از طریق ثبت شرکت

برای ثبت شرکت بر اساس کشور مورد نظرتون، باید مدارک را تهیه و ارائه بدهید. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام درباره شرایط و مدارک خواسته شده، از سوی کشور مورد نظر تحقیق کنید. با این حال مهم ترین مدارک برای ثبت شرکت در خارج از کشور عبارت اند از:

  • مدارک هویتی متقاضی
  • کپی گواهی ثبت شرکت
  • اطلاعیه راه اندازی شرکت در روزنامه
  • مدارک شناسایی مدیران و همه اعضا و شرکای شرکت
  • رزومه و سابقه کاری اعضا
  • رسید پرداخت هزینه مربوط به ثبت شرکت

مهاجرت از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت؛ کدوم آسون تره؟

خیلی از افراد بعد از مطالعه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت و خرید ملک، باز هم به این سوال می رسن که خرید ملک یا ثبت شرکت کدوم برای من مناسب تر است؟ به طور کلی فرایند خرید ملک بسیار آسان بوده و دردسر کمی دارد. به شرط این که سرمایه اولیه مورد نیاز را داشته باشید. می توانید از طریق خرید ملک اقامت کشور مورد نظرتان را به دست بیاورید.

از طرفی کل فرایند خرید ملک حدود یک سال طول می کشد. این در حالی است که برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار سودده باید وقت بیشتری بذارید. شناخت اقتصاد کشور مورد نظر شناخت بازار رقبا و غیره از جمله مواردی است که در ثبت شرکت باید در نظر بگیرید. از طرفی شما در هر کشور می توانید، شرکتتان را بر اساس یکی از ساختارهای زیر راه اندازی کنید:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مشارکتی
  • شرکت نمایندگی یا شعبه

هر یک از ساختارهای گفته شده شرایط خاص خودشان را دارند که افراد باید بر اساس بودجه و شرایطشان یکی از این ها را انتخاب کنند. پس شما در وهله اول باید بررسی کنید و ببینید کدوم کشور برای کسب و کار شما مناسب تر است. در ادامه ساختار و نوع شرکت را انتخاب کنید. بعد از طی این مراحل لازمه که یک شریک پیدا کنید که شهروند کشور مقصد باشد و بتواند در پروژه شما سرمایه گذاری کند. اگر شریکی برای کسب و کار شما پیدا نشه امکان اخذ اقامت خیلی کم می شود.

همچنین با توجه به این که شما قرار در کشور مقصد کار کنید و بیزینس راه اندازی شود، لازمه که مدرک زبان هم ارائه بدهید. در جدول زیر به برخی از مهم ترین مزایای خرید ملک یا ثبت شرکت در خارج از کشور پرداختیم. تا شما بتونید با ذهنی شفاف تر در این باره تصمیم گیری کنید.

روش مهاجرتمزایا
ثبت شرکت۱. کار در شرایط ثبات اقتصادی و سیاسی
۲. ایمنی دارایی و به حداقل رساندن ریسک
۳. دسترسی به سیستم بانکی پیشرفته
۴. وام با نرخ بهره کم
۵. اخذ تابعیت یا اجازه اقامت.
خرید خانه۱. کسب درآمد با اجاره دادن خانه
۲. سرمایه گذاری ایمن
۳. اخذ اقامت.

اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت؟

یکی از سوالاتی که افراد می پرسند در رابطه با اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت در دیگر کشورهاست. خوشبختانه شما از طریق هر دو روش می توانید اقامت دریافت کنید. اما زمان و هزینه بسته به کشور مقصد متفاوت است.

از طریق خرید ملک امکان دریافت ویزای طلایی وجود دارد. در کشورهای اروپایی مثل پرتغال بعد از ۵ سال می توانید از طریق ویزای طلایی اقامت دائم و شهروندی و پاسپورت را دریافت کنید. با ثبت شرکت در یک کشور دیگر هم می توانید بعد از گذشت ۵ سال و اثبات سودآور بودن کسب و کار اقامت دائم دریافت کنید.

جمع بندی خرید ملک یا ثبت شرکت

ما در این نوشته تلاش کردیم تا مقایسه مناسبی بین خرید ملک یا ثبت شرکت انجام دهیم. تا شما بتونید بین این دو روش روش مناسب خودتان را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک روش با هزینه کمتر هستید، ثبت شرکت را پیشنهاد می کنیم و اگر می خواهید با دردسر کمتری اقامت دریافت کنید خرید ملک گزینه مناسبی محسوب می شود.

البته توجه داشته باشید که خیلی از کشورها از طریق خرید ملک اقامت ارائه نمی کنند. اگر درباره خرید ملک یا ثبت شرکت سوال یا ابهامی دارید بهتر است که با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.