اگر قصد دارید علاوه بر مهاجرت، یک سرمایه گذاری سودآور نیز انجام دهید، خرید ملک در قبرس جنوبی یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما می باشد. در این روش علاوه بر سرمایه گذاری، می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت دائم دریافت کنید.

راهنمای مطالعه

یکی از روش های متداول برای سرمایه گذاری در خارج از کشور، خرید ملک می باشد. افراد از طریق خرید ملک هم می توانند اقامت کشور مورد نظر را به دست بیاورد و هم سرمایه گذاری طولانی مدت و سودآوری را انجام می دهند.

در سال های اخیر سرمایه گذاران بین المللی، خرید ملک در قبرس جنوبی را به عنوان یک روش سرمایه گذاری در این کشور انتخاب کرده اند. اطلاع از شرایط و نحوه خرید ملک در قبرس جنوبی و هزینه های آن، برای افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند اهمیت بسیار زیادی دارند. از این رو ما در این مقاله از ایزی راه شما را با شرایط و چگونگی خرید ملک در کشور قبرس جنوبی آشنا می کنیم.

آشنایی با کشور قبرس جنوبی

تا سال ۱۹۷۴ قبرس یک کشور یکپارچه بود، از این سال به بعد بخش شمالی آن که اغلب ترک زبان هستند به اشغال کشور ترکیه درآمد و اعلام استقلال نمود. این بخش به جمهوری ترک قبرس شمالی تغییر نام یافت. بخش باقی مانده نیز با عنوان قبرس جنوبی و عضو اتحادیه اروپا حکومت خود را ادامه داد.

در حال حاضر کشور قبرس جنوبی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است و شرایط بسیار خوبی برای زندگی، کار و تحصیل دارد. در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ ریاست اتحادیه اروپا بر عهده قبرس جنوبی بود. این کشور به ۶ ناحیه  فاماگوستا، کبرنیا، لارناکا، نیکوزیا، لیماسل و پافوس تقسیم می شود، که دو بخش فاماگوستا و کبرنیا در قبرس شمالی یا منطقه اشغال شده قرار گرفته اند.

قبرس جنوبی دارای آب و هوای گرمسیری و روزهای آفتابی در طول سال است. برای افرادی که علاقه مند به آب و هوای ساحلی و گشتن در جزیره و لذت بردن از تفریحات دریایی هستند، قبرس جنوبی کشور بسیار مناسبی محسوب می شود. پایتخت این کشور نیکوزیا واقع در جنوب جزیره قبرس است. بسیاری از مهاجران نیز نیکوزیا را برای سکونت خود انتخاب می کنند.

شرایط و نحوه خرید ملک در قبرس جنوبی

شرایط و نحوه خرید ملک در قبرس جنوبی

خرید ملک در قبرس جنوبی روشی ساده و سریع برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. یکی از مزایای خرید ملک در این کشور، امکان دریافت وام خانه تا ۷۰ درصد از مبلغ ملک می باشد. مهاجران می توانند با اجاره دادن ملک خریداری شده به کسب درآمد نیز بپردازند؛ اما سوالی که پیش می آید این است که شرایط خرید ملک راحت در قبرس جنوبی چیست؟

 برای خرید ملک در قبرس جنوبی اتباع دیگر کشورها می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام کنند. با این حال حداقل ارزش ملک خریداری شده باید ۳۰۰ هزار یورو باشد. متقاضیان می توانند با مبلغ ۳۰۰ هزار یورو یک یا دو ملک در قبرس جنوبی خریداری کنند. همچنین در زمان درخواست اقامت دائم این کشور، متقاضی باید 200 هزار یورو از ارزش ملک را پرداخت نموده باشد.

به این ترتیب متقاضیان می توانند برای خرید ملک در قبرس جنوبی اقدام کنند. البته در نظر داشته باشید که برای دریافت اقامت دائم این کشور از طریق خرید ملک علاوه بر حداقل ارزش ۳۰۰ هزار یورو شروط دیگری از جمله اثبات تمکن مالی نیز الزامی است.

عکس: برای دریافت اقامت قبرس جنوبی، باید حداقل ارزش ملک خریداری شده ۳۰۰ هزار یورو باشد.

انواع روش های خرید ملک در قبرس جنوبی

انواع روش های خرید ملک در قبرس جنوبی

روش های متنوعی برای خرید ملک در قبرس جنوبی وجود دارد. بنابراین اطلاع از انواع روش های خرید ملک در قبرس جنوبی برای افرادی که می خواهند به سرمایه گذاری در این کشور زیبای مدیترانه ای بپردازند، اهمیت بسیار زیادی دارد. متقاضیان می توانند از طریق دو روش زیر نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام کنند:

  • خرید ملک به صورت حضوری
  • خرید ملک از طریق آژانس ها و وب سایت های آنلاین

در روش اول متقاضی باید به کشور قبرس جنوبی سفر کرده، املاک مختلف را ارزیابی کند و در نهایت ملک مورد نظر را خریداری نماید. با توجه به این که این روش وقت گیر و هزینه بر است، بسیاری از افراد تمایل دارند تا در ابتدا املاک مختلف را از طریق وب سایت ها و آژانس های خرید ملک به صورت آنلاین مشاهده کرده و در نهایت برای انجام مراحل نهایی به قبرس سفر کنند.

شما نیز می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک گرفته و ملک مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین اگر در زمینه خرید ملک در یک کشور دیگر تجربه و اطلاعات کافی ندارید توصیه می کنیم، در این زمینه از وکلای مهاجرتی کمک بگیرید. مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی به شما کمک می کند تا بر اساس بودجه خود بتوانید بهترین انتخاب را در زمینه خرید ملک داشته باشید، همچنین اقدامات لازم برای دریافت اقامت دائم کشور قبرس جنوبی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد برای خرید ملک در قبرس جنوبی تمایل دارند، امکان دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. خوشبختانه در حال حاضر متقاضیان می توانند از طریق خرید ملک برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت دائم قبرس جنوبی را دریافت کنند. به همین دلیل هم نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی یکی از سوالات بسیار مهم متقاضیان این حوزه است. برای این که بتوانید اقامت دائم قبرس جنوبی را دریافت کنید، باید سه شرط زیر فراهم شود:

خرید ملک در این کشور

همانطور که گفتیم حداقل ارزش ملک خریداری شده باید ۳۰۰ هزار یورو باشد که در زمان درخواست اقامت دائم باید حداقل ۲۰۰ هزار یورو آن پرداخت شده باشد.

داشتن سپرده بانکی در قبرس

متقاضی باید در یکی از بانک های قبرس حداقل مبلغ ۳۰ هزار یورو سپرده داشته باشد، این مبلغ به مدت سه سال در بانک های این کشور بلوکه می شود.

اثبات تمکن مالی

متقاضی باید ثابت کند که درآمد کافی برای زندگی در کشور قبرس جنوبی را دارد. این درآمد باید از منابعی در خارج از کشور قبرس باشد.

میزان تمکن مالی برای دریافت اقامت دائم از طریق خرید ملک را در جدول زیر مشاهده می کنید.

متقاضی اصلی ۳۰ هزار یورو در سال
به ازای همسر و فرزندانهر یک ۵ هزار یورو در سال
به ازای والدینهر یک ۸ هزار یورو در سال

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی

چگونگی خرید ملک در خارج از کشور، تا حدود زیادی بستگی به قوانین کشور مورد نظر دارد. به عنوان مثال همانطور که گفتیم چنانچه بخواهید در قبرس جنوبی ملکی خریداری کنید و از این طریق اقامت این کشور را دریافت کنید، باید علاوه بر خرید ملک، سپرده بانکی نیز در این کشور داشته باشید.

 اگر تصمیم خود را برای خرید ملک و دریافت اقامت این کشور قطعی کرده اید، باید مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس جنوبی را به خوبی بشناسید. در مرحله اول متقاضی باید ملک مناسبی را در این کشور پیدا کرده و خریداری نماید. همانطور که گفتیم مهاجران می توانند یک یا دو ملک با ارزش ۳۰۰ هزار یورو در این کشور خریداری کنند.

در مرحله دوم باید خانه را از نظر نداشتن بدهی، قبض یا وام معوقه بررسی و ارزیابی نهایی نمایید. در مرحله سوم متقاضی باید بخشی از مبلغ خانه را  به فروشنده انتقال دهد و پیش قرارداد را امضا کند. بعد از انتقال تمام مبلغ ملک سند به نام خریدار انتقال داده می شود. پس از طی کردن مراحل انتقال سند و پرداخت مالیات ها، متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم کشور قبرس جنوبی درخواست دهد.

عکس: هزینه زندگی در کشور قبرس جنوبی ۴۳ درصد بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است.

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس

هزینه اجاره یا خرید ملک در قبرس جنوبی از جمله مواردی است که همواره مهاجران و سرمایه گذاران بین المللی درباره آن سوال می پرسند. به طور کلی دو عامل بر روی قیمت ملک در قبرس جنوبی تاثیرگذار است؛ عامل اول منطقه و محل قرارگیری ملک و عامل دوم کاربری آن می باشد. به طور کلی میزان مالیات برای املاک تجاری بیشتر از املاک مسکونی است؛ بنابراین چنانچه شما بخواهید ملک تجاری در این کشور خریداری کنید هزینه ها افزایش پیدا می کند.

همچنین قیمت منازل آپارتمانی و ویلایی نیز متفاوت می باشد. هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در قبرس جنوبی نیز بسته به کاربری ملک و منطقه مورد نظر شما تعیین می شود. البته همانطور که گفتیم متقاضیان دریافت اقامت دائم باید ملکی با حداقل ارزش ۳۰۰ هزار یورو خریداری کنند. از سوی دیگر چنانچه قصد دارید در قبرس جنوبی زندگی کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس آمارها، هزینه زندگی در کشور قبرس جنوبی ۴۳ درصد بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است.

سخن پایانی

اگر قصد دارید علاوه بر مهاجرت، یک سرمایه گذاری سودآور نیز انجام دهید، خرید ملک در قبرس جنوبی یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما می باشد. در این روش علاوه بر سرمایه گذاری، می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت دائم دریافت کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه در تمامی مراحل خرید ملک و دریافت اقامت دائم کشور قبرس جنوبی و دیگر کشورها در کنار شما هستیم. به این منظور می توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما در ارتباط باشید.