خرید ملک در امارات چگونه ممکن است؟ در حال حاضر ایرانی ها می توانند با حداقل سرمایه ۷۵۰ هزار درهم اقامت موقت امارات را برای خودشان و اعضای خانواده دریافت کنند. این روش یک شیوه مناسب و کم دردسر برای مهاجرت به امارات محسوب می شود

راهنمای مطالعه

طی سال های گذشته کشور امارات متحده عربی و به ویژه شهر دبی، به یکی از قطب های اقتصادی بزرگ دنیا و قطب اقتصادی اصلی منطقه خاورمیانه تبدیل شده و ما شاهد رشد بالایی در این کشور هستیم. در نتیجه سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند تا به سرمایه گذاری در امارات متحده عربی بپردازند. یکی از بخش های محبوب و پرطرفدار جهت سرمایه گذاری در امارات متحده عربی، بخش املاک و مستغلات است. شما هم می توانید از طریق خرید ملک در امارات، در این کشور خوش آتیه سرمایه گذاری کنید. جالب است که بدونید در کنار سرمایه گذاری، شما می توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش ۷۵۰ هزار درهم، اقامت موقت امارات را برای خودتان و اعضای خانواده تان دریافت کنید. پس در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، با ما همراه باشید تا صفر تا صد خرید ملک در امارات را برایتان توضیح دهیم.

شرایط خرید ملک در امارات و دریافت اقامت این کشور

شرایط خرید ملک در امارات و دریافت اقامت این کشور

یکی از روش های محبوب و پرطرفدار برای دریافت اقامت کشور امارات، خرید ملک است. به طور کلی کشور امارات متحده عربی دو نوع ویزا برای متقاضیان خرید ملک در نظر گرفته است. یکی از این ویزاها، اقامتی بین ۲ الی ۱۰ سال با توجه به قیمت ملک ارائه می کند و ویزای نوع دوم اقامت ۶ ماهه دارد. از طریق ویزای دوم افراد می توانند چندین بار در سال به کشور امارات وارد شوند. تفاوت های زیادی بین این دو نوع ویزا وجود دارد. اگر ملک خریداری شده بین یک میلیون تا ۵ میلیون درهم ارزش داشته باشد ویزای نوع اول با اعتبار دو ساله صادر می شود.

 چنانچه قیمت ملک خریداری شده بین ۵ الی ۱۰ میلیون درهم باشد، ویزای صادر شده ۵ سال اعتبار دارد. همچنین اگر متقاضی ملکی با ارزشی بیش از ۱۰ میلیون درهم خریداری کند، اقامت ۱۰ ساله دریافت می کند. ناگفته نماند که این نوع اقامت در پاسپورت خریدار درج می شود و تا زمانی که ملک را به شخص دیگه ای نفروخته باشد، قابلیت تمدید دارد. برای دریافت هر کدام از این ویزاها شرایط خاصی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم. به طور کلی متقاضیان خرید ملک در دبی که ویزای ۶ ماهه می گیرند، نمی توانند اقامت دائم امارات را از این طریق به دست بیاورند. با این حال این نوع ویزا قابلیت تمدید دارد. علاقه مندان به تمدید ویزای خرید ملک در امارات باید ۱۱۰۰ درهم به ازای هر فرد بپردازن، تا ویزا تمدید شود. اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در امارات وارد این کشور بشید در نظر داشته باشید با دریافت ویزای خرید ملک، نه فرد اصلی و نه همراهانش مجاز به اشتغال در کشور امارات نیستند.

شرایط دریافت ویزای ۶ ماهه امارات از طریق خرید ملک در این کشور عبارتند از:

  • ملک خریداری شده حداقل ارزش یک میلیون درهم داشته باشد.
  • ملک خریداری شده گواهی پایان کار داشته باشد. برای دریافت این ویزا نمی توانید به صورت پیش فروش املاک را خریداری کنید.

اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در امارات ویزای دو الی ۱۰ ساله دریافت کنید، در نظر بگیرید که از این طریق هم امکان انجام فعالیت های تجاری را ندارید. اما بعد از گذشت دو سال و با تمدید اقامتتان می توانید در امارات مشغول به کار بشوید چطور می توانیم ویزای دو ساله یا ۱۰ ساله امارات را از طریق خرید ملک به دست بیاوریم؟ شرایط دریافت این نوع ویزا از طریق خرید ملک در امارات عبارتند از:

  • خرید ملک با ارزش حداقل یک میلیون درهم
  • ملک خریداری شده نباید در وثیقه یا رهن باشد

دریافت ویزای همراه از طریق خرید ملک در امارات

دریافت ویزای همراه از طریق خرید ملک در امارات

فرقی نمی کند که متقاضی دریافت ویزای ۶ ماهه باشید یا از طریق خرید ملک ویزای ۲ الی ۱۰ ساله دریافت کنید، در هر صورت می توانید برای اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ویزای همراه دریافت کنید. همچنین اگر فرزندتان بین ۱۸ الی ۲۱ سال سن دارد در صورت اثبات وابستگی، می توانید برای دریافت ویزای همراه از این طریق اقدام کنید. همانطور که مشاهده کردید بر اساس مبلغ پرداختی نوع ویزا و مدت زمان اعتبارش متفاوت است و بین دو الی ۱۰ سال متغیر می باشد. با این حال به هیچ طریق نمی توانید از طریق خرید ملک اقامت دائم امارات را دریافت کنید. اما به طور کلی خرید ملک در امارات یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت موقت این کشور محسوب می شود.

اگر به دنبال دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک هستید، بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید تا شرایط شما ارزیابی شود و راهنمایی دریافت کنید. کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما تمامی مراحل خرید ملک در امارات و دریافت اقامت این کشور برای شما و اعضای خانواده تان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میدهند.

مراحل خرید ملک در امارات

مراحل خرید ملک در امارات

اگر هدفتان خرید ملک در امارات است در این بخش با ما همراه باشید. در این مرحله قصد داریم شما را با قدم های خرید ملک در امارات و دبی آشنا کنیم. جهت خرید ملک در امارات و مهاجرت به این کشور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پیدا کردن ملک مورد نظر
  2. درخواست ویزای توریستی امارات
  3. پس از ورود به این کشور، ملک مورد نظر را به ارزیابی کرده و با فروشنده مذاکره کنید
  4. بعد از انجام مراحل خرید و انتقال بخشی از مبلغ به فروشنده، سند ملک انتخابی به متقاضی انتقال داده می شود
  5. سپس متقاضی به ادارد مهاجرت کشور امارات مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی، سند ملک خریداری شده، پاسپورت و گواهی عدم سوء پیشینه می تونه اقامت حاصل از خرید ملک را دریافت کند.

متقاضیان در نظر داشته باشند که مدت زمان لازم برای صدور اقامت امارات از طریق خرید ملک، دو هفته است. اگر از طریق خرید اقساطی ملک در امارات اقدام کردید، یادتان نرود که املاک پیش فروش دارای وام مسکن، مشمول دریافت ویزای اقامتی نیستند و متقاضی نمی تواند از این طریق اقامت امارات را به دست بیاورد. شما تنها در صورتی می توانید اقامت امارات و دبی را به دست بیاورید که ملک خریداری شده کاملاً ساخته شده و گواهی پایان کار دریافت کرده باشد. همچنین ملک مورد نظر نباید وام مسکن داشته باشد.

قیمت ملک در امارات و دبی

قیمت ملک در امارات و دبی

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید ملک در امارات باید به آن توجه داشته باشید قیمت ملک در امارات و شهرهای مختلف این کشور است. بر اساس آخرین آمار رشد سالانه قیمت خرید ملک در امارات و دبی حدود ۷ درصد کاهش پیدا کرده. این در حالی است که قیمت املاک هر ماه ۱۴ درصد رونده کاهشی داشته است. بر اساس آخرین گزارش ها میانگین قیمت مسکن در امارات با یک درصد کاهش را به را بوده و در حال حاضر قیمت ها حدود 2.8 میلیون درهم معادل ۷۵۰ هزار دلار است.

 این یعنی شما می توانید با حداقل سرمایه معادل ۷۵۰ هزار دلار، خانه مناسبی در امارات خریداری کرده و اقامت این کشور را دریافت کنید. البته شما می توانید خانه های ارزانتری با قیمت یک میلیون درهم در امارات پیدا کنید که امکان دریافت اقامت موقت را به شما میدهند.

گران ترین ناحیه امارات برای خرید ملک، ناحیه الهبتور سیتی در دبی است که قیمت هر فوت مربع آپارتمان در این منطقه معادل 1720 درهم است. اگر قصد خرید ملک در امارات در شهر دبی را دارید می توانید املاک ارزانتری در ناحیه اینترنشنال سیتی دبی پیدا کنید. خانه ها در این منطقه هر فوت مربع حدود ۴۷۱ درهم است. در جدول زیر قیمت املاک در امارات و شهر دبی را مشاهده می کنید.

منطقه شهرینوع ملکقیمتتعداد اتاق
مرکز شهر دبیاپارتمان1،828،888 درهم
مرکز شهر دبیاپارتمان13،800،000 درهم
مرکز شهر دبیاپارتمان3،855،000 درهم
مرکز شهر دبیاپارتمان150،000 AED1
مرکز شهر دبیاپارتمان3،969،405 درهم
مرکز شهر دبیاپارتمان14199،813 درهم4
مرکز شهر دبیاپارتمان1،000،000 درهم
مرکز شهر دبیاپارتمان1،231،099 درهم1
مرکز شهر دبیاپارتمان2،380،888 درهم2
مرکز شهر دبیاپارتمان4،018،870 درهم2

خرید اقساطی خانه در امارات

خرید اقساطی خانه در امارات

 به طور کلی قیمت خانه در امارات و شهری مثل دبی حقیقتاً بالاست! همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد امکان خرید نقدی ملک در امارات و دبی را نداشته باشند. خوشبختانه شما می توانید با خرید اقساطی خانه در امارات به آرزوی خودتان برسید. این روش شیوه ای مناسب برای سرمایه گذاری در امارات به شمار میرود و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی خانه خوبی در این کشور خریداری کنید.

البته در نظر داشته باشید که خرید اقساطی خانه در امارات و دبی، منجر به دریافت اقامت این کشور نمی شود. چرا که یکی از شروط مهم پرداخت کامل مبلغ ملک است. این روش برای افرادی که به دنبال دریافت اقامت نیستند و صرفاً قصد سرمایه گذاری در امارات را دارند بسیار مناسب است. از طرفی اگر قصد دارید از طریق ملک وام مسکن در امارات دریافت کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مبلغ کل وام دریافتی برای اشخاص دارای اقامت نباید بالای 75 تا 80 درصد قیمت کل و برای اتباع بدون اقامت نباید بالای 50 درصد قیمت کل ملک باشد.
  • بهره وام مسکن در امارات 3 الی 6.5 درصد بسته به بانک متفاوت است.
  • اقساط وام دریافتی باید زیر 50 درصد درآمد شما باشد.
  • بعضی از بانک ها برای متقاضیان وام مسکن محدودیت سنی بالای 25 سال تعیین کردند.
  • متفاضی باید هزینه های اضافی مثل بیمه عمر، پیش پرداخت ها، کمیسیون، ارزیابی خانه و کارمزد بانکی را هم در نظر بگیرد.

جمع بندی خرید ملک در امارات

 در حال حاضر ایرانی ها می توانند با حداقل سرمایه ۷۵۰ هزار درهم اقامت موقت امارات را برای خودشان و اعضای خانواده دریافت کنند. این روش یک شیوه مناسب و کم دردسر برای مهاجرت به امارات محسوب می شود. از طرفی خرید ملک در امارات باعث می شود که در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد سرمایه تان باشید. ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه تلاش کردیم تا به همه سوالات شما در زمینه خرید ملک در امارات و حتی شرایط خرید اقساطی ملک در این کشور پاسخ دهیم. اگر در این زمینه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید بهتر است که با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.