خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سودآور برای سرمایه گذاری و مهاجرت محسوب می شود. که می توانید به صورت همزمان برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنید.

راهنمای مطالعه

خرید ملک یکی از روش های متداول، برای دریافت اقامت کشور ترکیه است. بر اساس آمارها در سال گذشته ۲۰ هزار خانه در ترکیه توسط مهاجران خریداری شده، که بخش زیادی از این خریداران را ایرانیان تشکیل می دهند.

متقاضی در این روش می تواند برای خود و اعضای خانواده اقامت دائم یا موقت ترکیه را دریافت کند. از این رو ما در این مقاله از ایزی راه، شما را با نحوه خرید ملک در ترکیه و هزینه های آن آشنا می کنیم.

شرایط و انواع روش های خرید ملک در ترکیه

وزارت کشور ترکیه، با هدف حمایت از سرمایه گذاران بین المللی، به افرادی که بتوانند ملکی با حداقل ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا را در این کشور خریداری کنند، ویزای سرمایه گذاری اعطا می کند. در گذشته متقاضیان این امکان را داشتند تا با خرید ملکی به ارزش حداقلی ۲۵۰ هزار دلار، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اما با تغییر قوانین در حال حاضر، متقاضیان می توانند با خرید ملک با این مبلغ اقامت دائم دریافت کنند. بنابراین یکی از شرایط خرید ملک راحت در ترکیه، حداقل ارزش ملک یعنی ۴۰۰ هزار دلار می باشد. متقاضی با خرید ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا، می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دائم ترکیه را دریافت کند. یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه، امکان دریافت پاسپورت این کشور می باشد.

در حال حاضر پاسپورت ترکیه از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و دارنددگان این پاسپورت از مزایایی همچون سفر آسان به دیگر کشورهای دنیا بهره مند می شوند. روش های متنوعی برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد که افراد می توانند برابر شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام کنند.

به عنوان مثال افراد می توانند از طریق وبسایت ها و موسسات خرید ملک به صورت آنلاین ملک مورد نظر را در شهرهای مختلف ترکیه پیدا کرده و مراحل خرید آن را طی کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا متقاضی حضورا وارد ترکیه شده و املاک مختلف را بررسی نماید.

طور کلی شهرهایی مثل آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا، بدروم و وان از جمله شهرهای محبوب و مهاجر پذیر در ترکیه هستند که شما می توانید خانه های لوکس و باکیفیتی را در آنها پیدا کنید. همچنین در تمامی این شهرها امکان خرید آپارتمان هایی با قیمت مناسب، نیز وجود دارد.

همانطور که می دانید ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که به دلیل عواملی همچون آب و هوای مناسب و رشد اقتصادی خوب، به یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب میان ایرانیان تبدیل شده است. از این رو شما نیز می توانید برای تامین آتیه خود و فرزندانتان انواع روش های خرید ملک در ترکیه را انتخاب کرده و از این طریق اقامت دائم یا موقت این کشور را دریافت کنید.

قوانین خرید ملک در کشور ترکیه

قوانین خرید ملک در کشور ترکیه

برای افرادی که متقاضی خرید ملک در ترکیه هستند، اطلاع از قوانین خرید خانه در این کشور اهمیت زیادی دارد. یکی از قوانین مهم در زمینه خرید املاک و مستغلات توسط اتباع خارجی در این کشور محدودیت در متراژ زیربنا می باشد. بر اساس این قانون، اتباع خارجی نمی توانند ملکی بیشتر از ۳۰ هزار متر مربع را در این کشور خریداری کنند.

این قانون درباره تمامی املاک و مستغلات با کاربری اداری و کشاورزی صدق می کند. با توجه به این که خرید ملک در یک کشور دیگر دارای حساسیت ها و پیچیدگی های خاص خود می باشد، توصیه می کنیم اگر در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی ندارید قبل از هرگونه اقدام برای خرید ملک، با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما در این راه مشورت نموده و راهنمایی تخصصی دریافت کنید. ما در تمامی مراحل خرید ملک در خارج از کشور از جمله ترکیه در کنار شما هستیم.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

یکی از سوالاتی که همواره افراد می پرسند درباره چگونگی خرید ملک در خارج از کشور است؟ برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، متقاضی ابتدا باید ملک مورد نظر را در این کشور پیدا کرده و مراحل خرید آن را طی کند. بعد از انتقال سند، فرد این امکان را دارد تا برای دریافت ویزا اقدام کند.

نحوه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، به این صورت است که متقاضی باید مدارکی ملکی خریداری شده و سند مالکیت خود را به همراه فرم درخواست ویزای تکمیل شده به سفارت این کشور تحویل دهد.

چنانچه همه مدارک به درستی تهیه ترجمه و ارسال شده باشد، ویزا برای متقاضی صادر می شود همچنین همانطور که گفتیم در حال حاضر مهاجران می توانند از طریق خرید ملک در ترکیه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دائم دریافت کنند. از دیگر مزایای خرید ملک در این کشور امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس ترکیه می باشد.

افرادی که به دنبال دریافت اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک هستند، باید توجه داشته باشند که ملک خریداری شده باید حداقل ارزش ۴۰۰ هزار دلار داشته باشد. از طرفی متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور برخوردار است و در سه سال گذشته از کمک های اجتماعی دولت ترکیه استفاده ای نکرده است.

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

از جمله مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرحله اول: پیدا کردن ملک و انتخاب آن و مذاکره با فروشنده

مرحله دوم: افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه و واریز تمام یا بخشی از مبلغ ملک به حساب فروشنده

مرحله سوم: ارزیابی ملک از نظر نداشتن بدهی، وام یا قبوض معوقه

مرحله چهارم: انتقال سند در دفتر اسناد رسمی

مرحله پنج: انتقال باقی مانده پول ملک به حساب فروشنده

مرحله شش: دریافت سند مالکیت ملک یا تاپو

بعد از طی کردن مراحل گفته شده، ملک به تملک شما در می آید و این امکان را دارید تا برای دریافت ویزای ترکیه و اقامت دائم این کشور اقدام کنید. یکی از نکاتی که در مراحل خرید ملک در ترکیه باید به آن دقت داشته باشید، مالیاتی است که خریدار باید پرداخت کند.

مالیات معمولاً بر اساس ارزش اولیه ملک تعیین می شود، همچنین کمیسیون مشاوران املاک برای خرید ملک در این کشور تقریباً ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۲ درصد از قیمت ارزش ملک می باشد که به صورت جداگانه از فروشنده و خریدار دریافت خواهد شد.

اگر علاقه مند به مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه هستید، توصیه می کنیم از مشاوره مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه موسسه ایزی راه، استفاده کنیم. کارشناسان و وکلای ما بر اساس سال ها تجربه در زمینه خرید انواع ملک در ترکیه، شما را راهنمایی می کند تا بتوانید بدون هیچ گونه ضرر و زیان مالی و در سریعترین زمان ممکن ملک مناسبی را در این کشور خریداری کرده و اقامت دائم را نیز دریافت کنید.

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در ترکیه

هزینه مهاجرت در روش خرید ملک در ترکیه

یکی از بخش های مهم مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه، هزینه هایی است که متقاضی باید در این مسیر پرداخت کند. بخش عمده هزینه های مهاجرت در این روش مربوط به قیمت املاک در این کشور می باشد.

شما می توانید بر اساس بودجه مالی خود شهر هایی را انتخاب کنید که هزینه زندگی در آنها پایین تر است تا به این ترتیب در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنید. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم حداقل سرمایه لازم برای دریافت اقامت دائم ترکیه ۴۰۰ هزار دلار می باشد. از طرفی متقاضیان می توانند با خرید املاکی با قیمت کمتر اقامت 2 ساله یا 3 ساله این کشور را دریافت کنند.

همچنین در جدول زیر قیمت املاک را در شهرهای مختلف ترکیه مشاهده می کنید. شما می توانید بر اساس این جدول شهر مورد نظر را برای خرید ملک و ادامه زندگی انتخاب نمایید.

شهرحدود قیمت متوسط هر مترمربع در داخل شهرحدود قیمت متوسط هر مترمربع در حومه شهر
استانبول۱۱ هزار لیر۷۵۰۰ لیر
آنکارا۶۲۰۰ لیر۴۴۰۰ لیر
آنتالیا۷۶۰۰ لیر۵ هزار لیر
ازمیر۹۸۰۰ لیر۵۸۰۰ لیر
وان۴ هزار لیر۳ هزار لیر
آنالیا ۶ هزار لیر۶۸۰۰ لیر
بورسا۷۷۰۰ لیر۶۴۰۰ لیر
قاضی آنتپ۵۶۰۰ لیر۴ هزار لیر

سخن پایانی

خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سودآور برای سرمایه گذاری و مهاجرت محسوب می شود. که می توانید به صورت همزمان برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنید.

ما نیز در موسسه مهاجرتی ایزی رو، در تمامی مراحل دریافت ویزای دائم ترکیه در کنار شما هستیم. شما می توانید سوالات خود را در این زمینه با کارشناسان و مشاوران ما در میان بگذارید و به پاسخ سوالات خود برسید. به این منظور می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.