خیلی از افراد به دنبال کشوری برای تحصیل هستند که بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های آن بر بیایند.از این رو ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، به معرفی ارزان ترین کشور برای تحصیل ایرانیان می‌پردازیم.

راهنمای مطالعه

این روزها تب مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان بسیار داغ است. خیلی از افراد به دنبال کشوری برای تحصیل هستند که بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های آن بر بیایند. از این رو ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، به معرفی ارزا ‌ترین کشور برای تحصیل ایرانیان می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با ارزانترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف از جمله پزشکی، آشنا شوید این نوشته را از دست ندهید.

۱۰ تا از ارزانترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

با توجه به افزایش تمایل دانش آموزان و دانشجوها برای مهاجرت تحصیلی بر آن شدیم تا در این بخش ۱۰ تا از بهترین و ارزان ترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی کنیم. بعد از مطالعه این بخش با کم هزین ‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی آشنا می‌شوید و بهتر می‌توانید در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

آلمان یکی از بهترین و ارزان ترین گزینه‌ها

آلمان یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای تحصیل

غیر ممکن است درباره ارزان ترین کشور برای تحصیل صحبت کنیم و نامی از کشور آلمان به میان نیاید. این کشور از جمله معدود کشورهایی است که علاوه بر شهروندان خود و اتحادیه اروپا برای مهاجران و افراد خارجی نیز امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده است.

 یک نکته مهم دیگر درباره آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از زبان انگلیسی و بدون نیاز به یادگیری زبان آلمانی در این کشور به تحصیل ارزان قیمت بپردازید. البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در آلمان بر عهده شماست. با مطالعه جدول زیر می‌توانید به صورت حدودی با هزینه‌های زندگی در آلمان آشنا شوید.

هزینهتوضیحات
۱۷۰ یورو (۲۰۰ دلار)برای خورد و خوراک
۴۰ یورو (۵۰ دلار)برای پوشاک
۹۰ یورو (۱۱۵ دلار) برای حمل و نقل
۳۰ یورو (۳۸ دلار)برای تلفن، اینترنت و تلویزیون
۶۰ الی ۹۰ یوروبرای تفریح و فعالیت‌های متفرقه

نروژ، بهترین نماینده کشورهای اسکاندیناوی

نروژ، بهترین نماینده کشورهای اسکاندیناوی برای تحصیل

چند سالی است که توجه دانشجوهای ایرانی به کشورهای حوزه اسکاندیناوی جلب شده است. کشورهای این حوزه فرصت‌های خوبی برای دانشجوهای بین‌المللی به شمار می‌روند تا ضمن اخذ بورسیه یا فاند تحصیلی در رشته مورد نظر خود پذیرش بگیرند.

به جرات می‌توان گفت نروژ بهترین نماینده برای کشورهای اسکاندیناوی است. لذا ما در لیست ارزان ترین کشور برای تحصیل ایرانیان، به سراغ کشور نروژ رفته‌ایم. البته در نظر داشته باشید علی رغم وجود مزایایی مثل تحصیل رایگان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ مشکلاتی نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن بپردازیم بالا بودن هزینه‌های زندگی در نروژ است. برای یک زندگی ساده دانشجویی در نروژ باید دست کم ۸۰۰ دلار در ماه هزینه کنید. بنابراین بسیاری از افرادی که از طریق تحصیل وارد نروژ می‌شوند در تلاش هستند تا در همان ترم‌های تحصیلی اول شغل پاره وقت پیدا کنند.

ایتالیا برای کسانی که به دنبال بورسیه هستند

ایتالیا برای کسانی که به دنبال بورسیه هستند

سومین کشور در لیست کم هزینه ترین کشور برای تحصیل بدون شک ایتالیاست. همه ما ایتالیا را با پاستا، پیتزا و فرهنگ سرگرم کننده آن می‌شناسیم. اما جالب است بدانید این کشور در سال‌های گذشته مورد توجه دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا قرار گرفته است. دلیل این موضوع چیزی نیست جز بورسیه‌های استانی که به بسیاری از دانشجوها تعلق می‌گیرد.

با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز، ایرانیان نیز می‌توانند از بورسیه‌های کشور ایتالیا برای تحصیل بهره‌مند شوند. مزیت بعدی تحصیل در ایتالیا ارائه رشته‌ها به زبان انگلیسی است و این یعنی شما نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی برای اخذ پذیرش تحصیلی ندارید. بنابراین اگر به دنبال بهترین و ارزان ترین کشور برای تحصیل هستید که بتوانید از دانشگاه‌های آن بورسیه بگیرید ما ایتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم.

فرانسه تحصیل در سرزمین ناپلئون

فرانسه کشوری ارزان و پیشرفته برای تحصیل

نوبتی هم باشد نوبت به کشور زیبای فرانسه می‌رسد هزینه‌های زندگی و تحصیل در فرانسه آنقدر پایین است که می‌توانیم آن را رایگان در نظر بگیریم متقاضیان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید سالانه ۲۰۰ دلار در مقطع کارشناسی ارشد سالانه ۲۸۵ دلار و برای تحصیل در مقطع دکترا سالانه ۴۵۵ دلار بپردازند وقتی هزینه‌های تحصیل و زندگی در فرانسه را با بسیاری از کشورهای دنیا مقایسه می‌کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که فرانسه ارزان ترین کشور برای تحصیل به شمار می‌رود.

چین انتخابی خاص و متفاوت

چین ارزان ترین کشور جهان برای تحصیل

شاید فکر کنید که ارزان ترین کشورها برای مهاجرت را باید در قاره اروپا دنبال کنیم. اما این بین چین یکی از متفاوت‌ترین و خاص‌ترین انتخاب‌ها است. در سال‌های گذشته حزب کمونیست کشور چین با هدف جذب افراد نخبه و با استعداد، برنامه‌ها و مزایای تحصیلی زیادی را تدارک دیده است. از طرفی اگر به دنبال تحصیل ارزان قیمت در یک کشور توسعه یافته هستید. چین می‌تواند انتخابی هوشمند هوشمندانه به نظر برسد. علاوه بر آن بعد از فارغ التحصیلی نیز می‌توانید جذب بازارهای بین‌المللی تجارت در چین شده و آینده شغلی خوبی داشته باشید.

لهستان کشوری ارزان و آرام

لهستان کشوری ارزان و آرام برای مهاجرت تحصیلی

لهستان از جمله کشورهایی است که در نزدیکی آلمان واقع شده و امکانات مناسبی برای تحصیل و اقامت افراد خارجی دارد. برای تحصیل در دانشگاه‌های لهستان باید سالن ۲۰۰۰ دلار و یا کمتر بپردازید. البته امکان اخذ بورسیه یا تحصیل رایگان نیز وجود دارد. به طور کلی هزینه‌های زندگی در لهستان مقرون به صرفه بوده و شما می‌توانید از خدمات بهداشتی درمانی و اجتماعی با کیفیتی برخوردار شوید.

هند سرزمین فرهنگ‌های متنوع

ارزان ترین کشور دنیا برای تحصیل هند است

دانشجویانی که می‌خواهند در کنار تحصیل کم هزینه، تنوع فرهنگی را نیز تجربه کنند بدون شک باید کشور هند را انتخاب کنند. خوشبختانه اغلب دانشگاه‌های هند به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های مختلف را به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند. مخارج زندگی در این کشور مقرون به صرفه بوده و شما می‌توانید زندگی ارزان قیمتی را در این کشور تجربه کنید. با این حال اگر متقاضی تحصیل در رشته‌هایی مثل رشته‌های علوم پزشکی در هند هستید، حتماً قبل از اقدام در نظر بگیرید که رشته مورد نظر جزو رشته‌های مورد تایید وزارت بهداشت یا وزارت علوم باشد.

آرژانتین دومین کشور وسیع آمریکای جنوبی

آرژانین از بهترین کشورها برای تحصیل ارزان

آرژانتین دومین کشور از نظر وسعت در آمریکای جنوبی است و زیبایی‌های طبیعی خیره کننده‌ای دارد که می‌تواند آن را به یک فرصت بی‌نظیر برای تحصیل و گشت و گذار در طبیعت برای شما تبدیل کند. نرخ امنیت در این کشور بالا بوده و دانشجوهای خارجی می‌توانند فرهنگ سرگرم کننده و خونگرم این کشور را از نزدیک تجربه کنند. امکان تحصیل ارزان قیمت در دانشگاه‌های کشور آرژانتین وجود دارد و هزینه‌های ماهانه زندگی در این کشور نیز تا حدود زیادی منطقی است.

مکزیک پربازدیدترین کشور آمریکای لاتین

مکزیک از ارزان ترین کشور برای تحصیل ایرانیان

وقتی صحبت از ارزان ترین کشور برای تحصیل ایرانیان به شمار می‌آید، مکزیک نیز جزو گزینه‌های پیش روی شماست. این کشور جذاب پربازدیدترین کشور آمریکای لاتین بوده و امکانات زیادی برای دانشجوهای خارجی در نظر گرفته است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های شهر مکزیکوسیتی را داشته باشید باید سالانه ۶۳۰۰ دلار برای مقطع کارشناسی بپردازید. در صورت داشتن رزومه علمی قوی نیز می‌توانید از بورسیه‌های موجود در این کشور بهره‌مند شوید.

تایوان یک گزینه آسیایی جذاب

تحصیل رایگان در یک کشور  تایوان

اگر به دنبال تحصیل رایگان در یک کشور امن و آرام هستید تایوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از جمله بهترین و ارزان ترین کشور برای تحصیل در قاره آسیا تایوان است که می‌توانید در آن با بودجه حدود ۳۰۰۰ دلار در یک دانشگاه معتبر ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازید. خوشبختانه دانشگاه‌های این کشور رتبه خوبی در سراسر دنیا دارند و می‌توان رشته‌های مختلف را به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

نکات پایانی درباره ارزان ترین کشور برای تحصیل

ما در این نوشته تلاش کردیم تا ۱۰ کشور ارزان قیمت برای تحصیل مقرون به صرفه به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های مهاجرت تحصیلی هستید بهترین روش اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایی است که به شما بورسیه یا فاند تحصیلی می‌دهند. علاوه بر آن برخی از کشورها مثل آلمان این امکان را برای اتباع خارجی فراهم کرده‌اند که همچون شهروندان این کشور از تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی بهره‌مند شوند. اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشورهای ارزان قیمت به مشاوره تخصصی نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ایزی راه، تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. ما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی در کنار شما هستیم.