تحصیل در رشته مهندسی عمران در فرانسه به شما این امکان را می دهد که در معتبرترین دانشگاه های دنیا تحصیلاتتان را به پایان برسانید و در ادامه از فرصت های شغلی بی نظیر این حوزه در فرانسه اتحادیه اروپا و سراسر دنیا بهره مند شوید.

راهنمای مطالعه

فرانسه یکی از کشورهای صنعتی و را به رشد دنیاست و به همین دلیل مهندسی عمران از جمله رشته های پرمتقاضی و با درآمد خوب در فرانسه به شمار میره. این رشته هم از نظر آکادمیکی و هم از نظر بازار کار، شرایط مطلوبی در فرانسه دارد بنابراین اگر به دنبال تحصیل یک رشته خوش آتیه در خارج از کشور هستید، ما رشته مهندسی عمران در فرانسه را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید تا بیشتر با شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه، هزینه ها و آزمون های مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این رشته آشنا شوید.

آشنایی با رشته مهندسی عمران در فرانسه

فرانسه از جمله کشورهاییه که به خاطر آموزش های عالی و با کیفیت و دانشگاه های مطرحش، معروف شده. افرادی که علاقه به تحصیل در رشته مهندسی عمران دارند، فرانسه را به دلایل مختلفی انتخاب می کنند. از جمله دلایل تحصیل مهندسی عمران در فرانسه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیفیت بالای آموزش
  • امکان کار هنگام تحصیل
  • دریافت کمک هزینه تحصیلی و غیره

بنابراین اگر شما هم به دنبال یک فرصت مناسب برای تحصیل در رشته عمران هستید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان از کشور فرانسه و دانشگاه های معتبرش غافل نشید. از طرفی فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کشور فرانسه مشغول به کار شوند و به این ترتیب درآمد بالایی داشته باشند. بر اساس آخرین آمارها حداقل درآمد سالانه یک مهندس عمران در فرانسه حدود ۲۲ هزار دلار در سال است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درباره مزایای تحصیل مهندسی عمران در فرانسه بازار کار و دانشگاه های برتر مهندسی اطلاعات مفیدی به شما دهدیم.

تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه

تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه

تحصیل همی شود یکی از آسان ترین روش ها برای مهاجرت به فرانسه بودهو این روش ریسک کمی دارد و به سرمایه زیادی هم نیاز ندارد. از طرفی برای مهاجرت تحصیلی به سابقه کاری هم احتیاج ندارید. به همین دلیل خیلی از افراد تحصیل رشته مهندسی در عمران را فرصتی برای مهاجرت به فرانسه دریافت اقامت این کشور می دانند. خوشبختانه شما بعد از فارغ التحصیلی به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید و حتی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا کار پیدا کنید و به این ترتیب آینده خوبی برای خودتان رقم بزنید.

در واقع مدرک تحصیلی دانشگاه های فرانسه را دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و سراسر دنیا قبول دارند؛ بنابراین فارغ التحصیلان رشته هیچ مشکلی برای معادل سازی مدرک و کار در دیگر کشورها ندارند. از طرفی فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که ما ایرانی ها می توانیم از طریق دوره های زبان وارد این کشور شویم و بعد از یادگیری زبان فرانسوی، از دانشگاه ها پذیرش تحصیلی بگیریم. بنابراین تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه برای همه افراد، حتی آن هایی که به زبان فرانسوی مسلط نیستن، یک فرصت طلایی محسوب می شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه

در جدول زیر بهترین دانشگاه های فرانسه را برای تحصیل رشته مهندسی عمران به شما معرفی کردیم. در این جدول شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته مهندسی عمران را هم مشاهده می کنید.

دانشگاهرتبه بین المللی در QSشهریه کارشناسیشهریه کارشناسی ارشدشهریه دکتری
دانشگاه پلی تکنیک پاریس۵۱-۱۰۰۱۶۸۰۰ یورو معادل ۱۷۹۴۸ دلار در سال۲۷۶۵ تا ۵۵۳۰ یورو معادل ۲۹۵۴ تا ۵۹۰۸ دلار در سال۲۷۶۵ تا ۵۵۳۰ یورو معادل ۲۹۵۴ تا ۵۹۰۸ دلار در سال
دانشگاه ملی علوم کاربردی لیون۱۰۱-۱۵۰۲,۷۰۰ تا ۳,۷۰۰ یورو معادل ۲,۹۰۶ تا ۳,۹۸۲ دلار در سال۳,۸۰۰ یورو معادل ۴,۰۹۰ دلار در سال۳,۸۰۰ یورو معادل ۴,۰۹۰ دلار در سال
دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه۱۰۱-۱۵۰۲۷۷۰ یورو در سال (۲,۹۸۲ دلار)۳,۷۷۰ یورو در سال (۴,۰۵۷ دلار)۳,۷۷۰ یورو در سال (۴,۰۵۷ دلار)
دانشگاه PSL۱۰۱-۱۵۰بسته به درآمد خانوادگی دانشجو می تواند رایگان تا ۲,۵۰۰ یورو معادل ۲,۶۹۱ دلار در سال باشدبسته به درآمد خانوادگی دانشجو می تواند رایگان تا ۷,۰۰۰ یورو معادل ۷,۵۳۴ دلار در سال باشدبسته به درآمد خانوادگی دانشجو می تواند رایگان تا ۷,۰۰۰ یورو معادل ۷,۵۳۴ دلار در سال باشد

ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه تمامی مراحل اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های فرانسه در رشته مهندسی عمران را برای شما انجام می دهیم. به این منظور کافی ست که با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید تا در وهله اول شرایطتان ارزیابی شود و در ادامه اقدامات لازم برایتان صورت بگیرد.

آزمون ورودی رشته مهندسی عمران در فرانسه

آزمون ورودی رشته مهندسی عمران در فرانسه

دانشجویان رشته مهندسی عمران در فرانسه می توانند، بعد از فارغ التحصیلی در حوزه هایی مثل مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی معماری و مهندسی محیط زیست مشغول به کار شوند. با این که نرخ بیکاری در فرانسه حدود ۸ درصد است اما مهندسان عمران شرایط کاری خوبی در این کشور دارند و می توانند در حوزه های متنوع مهندسی و مدیریتی مشغول به کار شوند.

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش میاد این است که آیا برای ورود به رشته مهندسی عمران در دانشگاه های فرانسه باید در آزمون ورودی شرکت کنیم؟ به طور کلی برای ورود به این رشته در دانشگاه های فرانسه، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و اغلب دانشگاه ها شرایط خاص خودشان را برای پذیرش دانشجو دارند.

به عنوان مثال خیلی از دانشجوها نتایج آزمون زبان یا آزمون GMAT و GRE را از دانشجوها می خوان و هر دانشجویی که نتایج بهتری در این آزمون ها دریافت کرده باشد، شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه دارد. برای این که با شرایط ورود به رشته مهندسی عمران در فرانسه بیشتر آشنا شوید، در وهله اول باید دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید چون هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای جذب دانشجو در مقاطع مختلف دارد؛ اما به طور کلی چیزی به عنوان آزمون ورودی برای ورود به رشته مهندسی عمران در فرانسه وجود ندارد.

مزایای تحصیل مهندسی عمران در فرانسه

مزایای تحصیل مهندسی عمران در فرانسه

شاید بپرسید چرا باید رشته مهندسی عمران در فرانسه را انتخاب کنیم؟ به طور کلی رشته های حوزه مهندسی از جمله مهندسی عمران، بازار کار خوبی در کشورهای اتحادیه اروپا مثل فرانسه دارند. از طرفی تحصیل این رشته در فرانسه به شما این فرصت را می دهد که اقامت فرانسه را دریافت کنید و درآمد بالایی داشته باشید. از جمله مهم ترین مزایای تحصیل مهندسی عمران در فرانسه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان دریافت موقعیت های کاری با درآمد بالا
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی
  • امکان ورود سریع به بازار کار به صورت دولتی، نیمه دولتی و حتی خصوصی
  • تجربه زندگی در یک کشور توسعه یافته با فرهنگ ها و نژادهای مختلف
  • امکان دریافت اقامت دائم و در نهایت شهروندی و پاسپورت فرانسه

بازار کار مهندسی عمران در فرانسه

بازار کار مهندسی عمران در فرانسه

می دونم که دغدغه خیلی هایتان پیدا کردند کار بعد از فارغ التحصیلی است تا به این ترتیب هم بتوانید درآمد خوبی داشته باشید و هم ویزای کاری فرانسه را دریافت کنید. به طور کلی تقاضای زیادی در فرانسه برای مهندسی عمران وجود دارد و حتی افرادی که مدرکشان را در خارج از فرانسه دریافت کردند، بعد از طی کردند مراحل معادل سازی می توانند در فرانسه مشغول به کار شوند. اگر شما هم علاقه مند به کار در حوزه مهندسی عمران در فرانسه هستید و مدرکتان را در خارج از فرانسه دریافت کردید، باید در این کشور کارفرمایی پیدا کنید که برایتان جاب آفر یا پیشنهاد کاری ارسال کند.

به این منظور باید تجربه کاری و رزومه تحصیلی و کاری قوی داشته باشید. تسلط به زبان فرانسوی یکی از شرایط مورد نیاز برای کار در حوزه مهندسی عمران در این کشور است. علاقه مندان به کاریابی در حوزه مهندسی عمران می توانند از طریق وب سایت های زیر از موقعیت های شغلی که در این کشور وجود دارد با خبر شوند:

  • Pole-Emploi
  • Cadre Emploi
  • The European Job Mobility Portal
  • Jobs in Paris
  • Eurojobs

درآمد رشته مهندسی عمران در فرانسه

درآمد رشته مهندسی عمران در فرانسه

درآمد یک مهندس عمران در فرانسه چقدر است؟ درامد افرادی که در حوزه مهندسی عمران فعالیت می کنند، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی مشخص می شود. به عنوان مثال میزان تجربه کاری، پروژه هایی که دریافت می کنید و حتی شهر محل سکونت از جمله عوامل موثر روی میزان درآمد سالانه مهندسان عمران در فرانسه هستند. در جدول زیر درآمد رشته مهندسی عمران بر حسب تجربه افراد را ذکر کردیم.

میزان تجربه کاری مهندساندرآمد سالیانه
کمتراز دو سال تجربه۲۳,۷۰۰ یورو معادل ۲۵,۵۰۸ دلار
دو تا پنج سال تجربه۳۲,۶۰۰ یورو معادل ۳۵,۰۸۶ دلار
پنج تا ده سال تجربه۴۶,۴۰۰ یورو معادل ۵۰,۰۵۷ دلار
ده تا پانزده سال تجربه۵۶,۶۰۰ یورو معادل ۶۱,۰۶۱ دلار
پانزده تا بیست سال تجربه۵۹,۸۰۰ یورو معادل ۶۴,۵۱۳ دلار
بیش از بیست سال تجربه۶۵,۱۰۰ یورو معادل ۷۰,۲۳۱ دلار

اخذ اقامت فرانسه با رشته مهندسی عمران

اخذ اقامت فرانسه با رشته مهندسی عمران

یکی از پررنگ ترین مزایای تحصیل مهندسی عمران در فرانسه امکان دریافت اقامت دائم این کشور است اما چطوری؟ دانشجوهای مقطع کارشناسی می توانند به مدت ۱۲ ماه بعد از فارغ التحصیلی در کشور فرانسه بمونن و به کاریابی بپردازند. فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم تا ۲۴ ماه امکان موندن و کاریابی در فرانسه را دارند.

بعد از پیدا کردند کار و عقد قرارداد همکاری، ویزای کاری فرانسه برای شما صادر می شود. بعد از گذشت ۵ سال از کار و پرداخت منظم مالیات در فرانسه، شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور هستید و در ادامه بعد از گذشت ۵ الی ۸ سال از اقامت دائم می توانید برای گرفتن شهروندی و پاسپورت فرانسه هم اقدام کنید.

سخن نهایی

تحصیل در رشته مهندسی عمران در فرانسه به شما این امکان را می دهد که در معتبرترین دانشگاه های دنیا تحصیلاتتان را به پایان برسونید و در ادامه از فرصت های شغلی بی نظیر این حوزه در فرانسه اتحادیه اروپا و سراسر دنیا بهره مند شوید. خوشبختانه امکان تحصیل رایگان در فرانسه و دریافت بورسیه های تحصیلی در رشته مهندسی عمران هم فراهم شده.

بنابراین دانشجوهای بین المللی دیگر دغدغه هزینه های تحصیل را هم ندارند. اگر در زمینه تحصیل رشته مهندسی عمران در فرانسه و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، سوال یا ابهامی دارید بهتر است که با مشاوران و کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید تا مشاوره تخصصی دریافت کنید.