شاید این سوال براتان پیش بیاد که کدام یک از روش ها برای ثبت شرکت در کانادا مناسب تر است؟ تجربه نشان داده که ثبت شرکت فدرال، برای مهاجران مناسب تر است. اما بهتر است که برای این موضوع با یک وکیل ثبت شرکت در کانادا مشورت کنید.

راهنمای مطالعه

خیلی از مردم دنیا، کانادا را به عنوان یک مقصد مهاجرتی محبوب برای ادامه زندگیشان انتخاب می کنند. این کشور نهمین قدرت اقتصادی برتر دنیاست و مهاجران سالانه، موقعیت های شغلی زیادی را در کانادا از آن خود می کنند. یکی از روش های به دست آوردن اقامت کانادا، ثبت شرکت در این کشور است.

از این طریق شما می توانید بعد از ۵ سال اقامت کانادا را هم به دست بیاورید. از دیگر مزایای ثبت شرکت در کانادا، می توانیم به گرفتن اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله متقاضی اشاره کنیم. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، با ما همراه باشید تا بیشتر با شرایط ثبت شرکت در کانادا و جزئیات قوانین جدید در سال ۲۰۲۳ آشنا شویم.

شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا

شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا

شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا چیست؟ همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، یکی از روش های مهاجرت به کشور کانادا ثبت شرکت است. ثبت شرکت، زیر مجموعه سرمایه گذاری در کانادا محسوب می شود. بر اساس قوانین کشور کانادا، افرادی که متقاضی ثبت شرکت در کانادا هستند باید به عنوان مدیر بیزینس همه امور مدیریتی شرکت مورد نظر را بر عهده بگیرند. مطابق این قانون افراد نمی توانند بعد از ثبت شرکت مدیریت شرکت را بر عهده شخص دیگری قرار بدن و از یک کشور دیگر به صورت دورادور نظارت شرکت را بر عهده داشته باشند.

در این روش لازم است که شما مدیریت شرکت را به صورت شخصی در اختیار داشته باشید. از طرفی، یکی از مهمترین نکات برای افرادی که متقاضی ثبت شرکت در کانادا هستند، این است که امکان دریافت اقامت برای شما و اعضای خانواده وجود ندارد. اما شما می توانید در این روش برای خود همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالتان، امتیازات مورد نیاز برای دریافت اقامت کانادا را به دست بیاورید. توجه داشته باشید، در حال حاضر ثبت شرکت در کشور کانادا برای تمام کشور ها و ملیت ها، در حالت تعلیق قرار گرفته و اخذ اقامت از طریق راه های دیگری مثل خوداشتغالی و استارت آپ امکان پذیر است.

چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟

چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟

در ثبت شرکت در کانادا، نکات جزئی اما حائز اهمیت وجود دارد که با رعایت این نکات، می توانید از هدر رفتن سرمایه و زمانتان پیشگیری کنید. مراحل ثبت شرکت در کانادا چیست؟ برای دریافت ویزا و ثبت شرکت کانادا مراحل زیر را طی کنید:

  • تکمیل اساسنامه شرکت (شامل مواردی مثل؛ نام، محل شرکت، مقدار سهم هر فرد، تنظیم قوانین و مقررات شرکت، نوع شرکت و تعداد اعضا هیئت مدیره).
  • برای فرد مدیر شرکت حداقل سن ۱۸ سال
  • گواهی عدم سوء پیشینه و نبودن در شرایط ورشکستگی موارد اجباری هستن.
  • تعیین کنید چه نوع شرکتی را می خواید، تاسیس کنید.
  • انتخاب کنید در چه شهر و استانی متقاضی تاسیس شرکت خود هستید
  • ابتدا وبسایت ادارد مسئول ثبت شرکت در استان مورد نظر را پیدا کنید و اطلاعات مخصوص به ثبت شرکت در استان مورد نظرتان را از آنها دریافت کنید. زیرا ممکن است برخی از شرایط جزئی ثبت شرکت در هر استان متفاوت باشد.
  • خرید یک واحد تجاری به عنوان دفتر کار
  • ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی به ادارد مهاجرت کانادا
  • در انتخاب اسم شرکت، باید اسمی مرتبط با نوع کسب و کار انتخاب کنید. نام مورد نظرتون، تشابه اسمی با شرکت های شناخته شده و مطرح نداشته باشد. برای انتخاب نام شرکتتان در کانادا به مدت ۳ ماه یعنی ۹۰ روز فرصت دارید.

بیزینس پلن و نکات مهم ثبت شرکت در کانادا

بیزینس پلن و نکات مهم ثبت شرکت در کانادا

یکی از مهمترین مدارکی که باید برای ثبت شرکت ارائه بدهید، بیزنس پلن یا طرح تجاری است. بیزینس پلن یا طرح تجاری باید قوی و قابل قبول باشد. موارد مورد نیاز برای ذکر در بیزینس پلن، شامل یک برنامه قابل قبول برای توسعه اقتصادی شرکت مورد نظر است. همچنین مشخص کردن بازار مرتبط با حیطه فعالیت شرکت، بیان واقع گرایانه  اهداف و استراتژی های مالی و تعیین میزان بودجه از جمله الزامات در یک بیزنس پلن محسوب می شود.

بعد از بررسی طرح تجاری، در صورت تایید شدند، اداره مهاجرت به شما اقامت موقت اعطا می کند. اقامت موقت کانادا از طریق ثبت شرکت معمولا ۱ یا ۲ سال اعتبار دارد. بعد از پایان این اعتبار، می توانید، برای اقامت دائم درخواست بدهید. اما توجه داشته باشید که برای این موضوع، باید اهداف و برنامه هایی که در طرح تجاری مطرح کردید را محقق کرده باشید تا رضایت ادارد مهاجرت را کسب کنید. از دیگر نکات مهمی که باید درباره ثبت شرکت در کانادا بدونید، عبارت اند از:

  • استخدام ۵ نفر نیروی کار بومی کانادا اجباری است.
  • فرد صاحب شرکت باید حداقل ۵۱ درصد، از سهام شرکت را داشته باشد.
  • شخص صاحب شرکت باید حداقل ۳ سال، سابقه کار مدیریتی داشته باشد.
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای نیازهای ۱ سال آینده شرکت الزامیه

مدارک الزامی برای ثبت شرکت در کانادا

مدارک الزامی برای ثبت شرکت در کانادا

چه مدارکی برای ثبت شرکت باید ارائه کنیم؟ جهت ثبت شرکت در کانادا، لازمه که برخی اسناد و مدارک را ارائه بدهید. این مدارک بسته به نوع شرکت شما، متفاوت است. اما به  صورت کلی، برای ثبت شرکت در کاناد، ارسال مدارک زیر ضروری هست:

  • مدارک مالی و بانکی.
  • سند ازدواج در صورت تاهل.
  • طرح تجاری یا بیزینس پلن.
  • نامه تمکن مالی برای ارائه به سفارت.
  • مدارک هویتی شخص متقاضی ثبت شرکت.
  • مدارک اثبات مالکیت شرکت.
  • اسناد تحصیلی، مدارک سابقه مدیریت شرکت، فیش حقوقی.

انواع شرکت های قابل ثبت در کانادا

انواع شرکت های قابل ثبت در کانادا

متقاضیان می توانند ثبت شرکت در کانادا را به دو صورت استانی و فدرال انجام دهند. تفاوت زیادی بین این دو شیوه وجود ندارد. اما لازم است که، قبل از اقدام برای ثبت شرکت با تفاوت های بین دو روش فدرال و استانی آشنایی داشته باشید. اگر شرکتتان را به صورت فدرال ثبت کنید، این امکان را دارید که در هر استانی از کشور کانادا فعالیت کنید و اسم و برند کسب و کارتان در سراسر کانادا حفاظت می شود. اما اگر ثبت شرکت استانی را انتخاب کنید صرفاً اجازه فعالیت در استان مورد نظر را دارید.

در خیلی از استان های کانادا، با وجود دریافت مجوز فدرال ممکن است که ادارد ثبت شرکت استانی از شما بخواهد تا مراحل خاصی را علاوه بر مراحل ثبت شرکت فدرال طی کنید. شاید این سوال براتان پیش بیاد که کدام یک از روش ها برای ثبت شرکت در کانادا مناسب تر است؟ تجربه نشان داده که ثبت شرکت فدرال، برای مهاجران مناسب تر است. اما بهتر است که برای این موضوع با یک وکیل ثبت شرکت در کانادا مشورت کنید.

انواع ساختار ثبت شرکت در کانادا

برای این که شرکتتان را در کشور کانادا ثبت کنید، باید با انواع ساختارهای قابل ثبت آشنایی داشته باشید. ساختارهای متفاوتی را می توانید برای کسب و کارتان در کانادا انتخاب کنید. که در حین مراحل ثبت شرکت باید تعیین کنید کدام یک از ساختار برای شرکت شما ثبت شود. انواع ساختارهای قابل ثبت برای شرکت در کانادا عبارتند از:

ثبت شرکت و مسئولیت محدود

در ساختار شرکت با مسئولیت محدود، شما می توانید یک یا چند نفر را به عنوان موسس و سهامدار شرکت معرفی کنید. در این ساختار، هر شخص می تواند به کسب و کار کمک کند و به اندازه سهمی که دارد در سود و ضررها شریک باشد. هزینه ثبت چنین شرکتی نسبتا مقرون به صرفه است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل ثبت چنین شرکتی را انجام بدهید. همچنین اگر این نوع شرکت، دچار ورشکستگی شود، شرکا در قبال این اتفاق مسئولیتی ندارند و دولت از دارایی های آن ها حمایت می کند.

ثبت شرکت با مالکیت شخصی

برای ثبت چنین شرکتی به یک نفر موسس و یک نفر رئیس شرکت نیاز دارید. در این نوع ساختار چنانچه شرکت دچار ورشکستگی شود، طلبکاران می توانند علاوه بر گرفتن دارایی های تجاری شرکت، از دارایی های شخصی سهامداران هم برای وصول طلب هاشان استفاده کنند. بر اساس آمارها اغلب شرکت های ثبت شده در کانادا از این نوع ساختار استفاده می کنند. یکی از معایب این نوع شرکت ها اینه که در چنین ساختاری مسئولیت بیشتر برای افراد به وجود میاد تا خود شرکت. شرکت هایی از این قبیل محدودیت هایی برای دریافت کمک هزینه های مالی و وام از دولت دارند که باید در نظر داشته باشید.

ثبت شرکت تعاونی

شرکت های تعاونی را می توانیم در سطح استانی یا ایالتی ثبت کنیم. مالکیت این نوع شرکت ها قابلیت انتقال دارد و سهامداران، باید تعهدات بدهی ها و اعمال شرکت مسئولیت مستقیم شخصی ندارد. یکی از دلایل محبوبیت ساختار چنین شرکت هایی سهولت در افزایش سرمایه، امکان اخذ وام و فعالیت مستمر در بازارهای مختلف است. از طرفی ثبت شرکت تعاونی، در مقایسه با دیگر انواع ساختار هزینه کمتری برای شما به دنبال دارد. با توجه به این که ساختار این شرکت ها به گونه ای طراحی شده، که شرکای تجاری زیادی دارند روند تصمیم گیری در این ساختار کندتر از دیگر شرکت هاست.

هزینه های ثبت شرکت در کانادا

هزینه های ثبت شرکت در کانادا

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از مشاوران ما می پرسند، در رابطه با هزینه های ثبت شرکت در کانادا است. هزینه های ثبت شرکت در کانادا بر اساس ایالات مورد نظر شما متفاوت است. از دیگر عوامل تاثیرگذار روی هزینه های ثبت شرکت در کانادا نوع و ساختار شرکت مورد نظر شماست. البته به طور کلی شما می توانید با سرمایه اولیه کمی برای راه اندازی شرکت در کانادا اقدام کنید. به طور تجربی هزینه راه اندازی شرکت فدرال در کانادا ۲۰۰ دلار است.

اگر در زمینه ثبت شرکت در کانادا سوال یا ابهامی دارید یا به دنبال دریافت اقامت کانادا از این طریق هستید، بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا را برای شما و خانواده تان انجام میدیم.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

مزایای ثبت شرکت در کانادا

فعالیت به عنوان یک شرکت در کشور کانادا، برای شما مزایای زیادی به همراه دارد. علاوه بر این که به عنوان یک شرکت و برند مطرح در سطح بین المللی شناخته و مورد تایید قرار می گیرید، می توانید از مزایای دیگه ای هم بهره مند شوید این مزایا عبارتند از:

فعالیت با یک نام منحصر به   فرد برای شرکت:

این  قابلیت به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کارتان، را با اسمی یکسان در استان های مختلف کانادا گسترش دهید.

شناخته شدن در سطح بین المللی:

به طور کلی شرکت های فدرال کانادایی، در تمام دنیا شناخته شده هستند. اگر قصد گسترش کسب و کارتان را خارج از کانادا دارید، دونستن و در نظر گرفتن این نکته اهمیت زیادی دارد.

انعطاف پذیری:

شما می توانید، آدرس کسب و کار رسمی تان را در هر نقطه ای از کشور کانادا ثبت کنید. همچنین می توانید جلسات سالانه را از هر جای دنیا به صورت دیجتال و آنلاین برگزار کنید.

دسترسی آسان به سرمایه دولتی:

شرکت ها می توانند با نرخ سود کمتری درخواست وام دهند. از طرفی می توانند سرمایه شان را با فروش سهام به دیگر سهامداران افزایش دهند.

نرخ مالیات های کمتر:

مالیات شرکت ها از صاحبان و مدیران آن ها جداست. مالیات شرکت های مختلف، غالباً از مالیات اشخاص حقیقی کمتر محاسبه می شود.

مسئولیت محدود:

در کانادا، سهامداران در قبال بدهی های  شرکت مسئول شناخته نمی شوند و درصورت ورشکستگی کسب و کار، سهامداران فقط میزان سرمایه ای را از دست می دهند که در شرکت سرمایه گذاری کردند.

شخصیت حقوقی مجزا:

شرکت ها و کسب و کارها، حقوقی یکسان با حقوق اشخاص حقیقی دارند. مثل مالکیت املاک، توانایی درخواست وام و امضای قراردادهای مختلف.

فعالیت مستمر شرکت:

شرکت ها تا زمانی که تعطیل و ادغام نشده باشندد یا امتیازشان واگذار نشده، می توانند به فعالیتشان خود ادامه بدن. در بقیه ساختار های کسب و کاری، با مرگ صاحب اصلی شرکت، آن شرکت هم از بین میرود.

مالیات انواع شرکت  ها در کانادا

مالیات انواع شرکت  ها در کانادا

یکی از موارد مهمی که در راه اندازی شرکت در کانادا باید به آن توجه داشته باشید، میزان مالیات پرداختی است. مالیات شرکت ها در کانادا بسته به شرایط فعالیتی آن ها متغیره و بین ۱۰ الی ۳۸ درصد محاسبه می شود. مالیات اولیه برای بخش اول مالیات شرکتی عمدتاً ۳۸ درصد است. بعد از تخفیف فدرال این مقدار به ۲۸ درصد کاهش پیدا می کند و بعد از کاهش مالیات عمومی مبلغش به ۱۵ درصد می رسد.

 برای شرکت های خصوصی که صاحب کانادایی دارند هم مالیات ۱۰ درصد است. برای شرکت هایی که به صورت استانی ثبت شدند، مالیات حدود ۲ الی ۱۶ درصد محاسبه می شود. البته در چنین شرکت هایی مالیات به شکل مالیات دوگانه اعمال می شود. یعنی یک مالیات نرخ پایین و یک مالیات نرخ بالا داریم. نرخ پایین مالیات، برای شرکت های استانی نشان میدهد که نرخ مالیات درآمد و حدود کسب و کار در استان ها جداست. نرخ بالای مالیات هم حاکی از مالیات همه منابع درآمدی است.

اخذ اقامت دائم و شهروندی از طریق ثبت شرکت در کانادا

بسیاری از افراد هدفشان از ثبت شرکت در کانادا دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور است. همانطور که گفتیم شما با ارائه یک بیزینس پلن قوی و دقیق می توانید اقامت موقت و بعد از رسیدن به سوددهی، اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید. به دست آوردن اقامت دائم حدود ۳ الی ۵ سال زمان می برد. بعد از گذشت یک بازه ۵ ساله از اقامت دائم و حضور فیزیکی مداوم در خاک کانادا، هم متقاضی می تواند برای گرفتن شهروندی این کشور اقدام کند.

توجه داشته باشید که تسلط به زبان های رسمی کانادا به عنوان مثال زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو، از جمله شرایط بسیار مهم برای اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا به شمار می رود. از طرفی افرادی که حضور مداوم در خاک کانادا دارند و از این کشور خارج نشدند، می توانند بعد از سه سال از دریافت اقامت دائم برای گرفتن شهروندی کانادا اقدام کنند.

جمع بندی ثبت شرکت در کانادا

در حال حاضر ثبت شرکت برای تمام کشورها و ملیت ها در حالت تعلیق قرار گرفته است. بنابراین شما می توانید از طریق روش هایی مثل خود اشتغالی یا راه اندازی استارتاپ برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید. با این حال ما تلاش کردیم تا در این نوشته به همه سوالات شما پیرامون شرایط ثبت شرکت در کانادا پاسخ بدهیم. اگر در رابطه با ثبت شرکت یا دیگر روش های دریافت اقامت انگلستان، سوال یا ابهامی دارید، بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.