برای ثبت شرکت در انگلستان حداقل به مبلغ ۵۰ هزار پوند سرمایه اولیه نیاز دارید و یکی از بهترین انواع ساختار شرکت برای ثبت در این کشور ساختار مسئولیت محدود یا LLC است.

راهنمای مطالعه

ثبت شرکت جزو روش های محبوب سرمایه گذاری و دریافت اقامت انگلستان به شمار می رود. در حال حاضر خارجی ها می توانند از طریق ثبت شرکت به انگلستان مهاجرت کنند، یکی از مزایای ثبت شرکت در انگلستان این است که، کشور انگلیس شرایط سختی برای ثبت شرکت در نظر نگرفته و حتی شرایطش در مقایسه با شرایط ثبت شرکت در کشورهای اروپایی بسیار راحت تر است. اقتصاد را به رشد، امکان دریافت اقامت دائم و سطح رفاه بالا از جمله عواملی هستندد که باعث شدن تا انگلستان یکی از پررنگ ترین گزینه ها برای ثبت شرکت در خارج از کشور باشد. در ادامه با ما در این مقاله از ایزی راه، همراه باشید تا با اطلاعات و جزئیات دقیق تری درباره ثبت شرکت در انگلستان آشنا شوید.

شرایط ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور انگلستان است که شرایط مخصوص خودش را دارد. یکی از دلایل محبوبیت ثبت شرکت در کشور انگلیس امکان دریافت اقامت دائم و بعد از گذشت چند سال تابعیت و شهروندی انگلستان است. همونطور که احتمالاً می دانید انگلستان بخشی از امپراتوری بریتانیا است و ششمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می شود. این کشور در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی قوانین ساده تر و راحت تری برای ثبت شرکت دارد، جالبه که بدانید حتی شما می توانید بدون حضور در انگلستان و به صورت مجازی شرکتتان را در این کشور ثبت کنید.

بنابراین اگر به دنبال ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن هستید و می خواهید کشور خوش آتیه ای را انتخاب کنید. بدون شک انگلیس بهترین گزینه پیش روی شماست. بر اساس آخرین آمارها حدود ۶ میلیون کسب و کار ثبت شده در انگلستان وجود دارد این نشان میده که، بخش زیادی از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان علاقه دارند تا در انگلستان کسب و کارشان را راه اندازی کنند. اما چطور می توانیم در انگلستان یک شرکت ثبت کنیم؟ انواع روش های ثبت شرکت در این کشور چطوری است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به این سوالاتتان نیز پاسخ بدهیم.

روش های ثبت شرکت در انگلستان

روش های ثبت شرکت در انگلستان

قبل از این که برای ثبت شرکت در انگلستان اقدام کنید. باید با ساختار قانونی شرکت ها آشنایی داشته باشید. چندین مدل ساختار برای ثبت شرکت در کشور انگلیس وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود LLC در انگلستان

یکی از رایج ترین ساختارهای شرکت ها در کشور انگلیس شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود سهام است. شاید از خودتان بپرسید چرا اغلب صاحبان کسب و کارها این نوع ساختار را برای شرکت هایشان انتخاب می کنند؟ دلیل این موضوع تعهدات مالی محدود شده و امکان تقسیم سود سهامداران است. یعنی بدهی های شرکت با توجه به میزان سهام هر فرد تقسیم می شود. اگر مشکلی برای کسب و کار به وجود میاد.

قانون امکان محافظت از دارایی های شخصی سهامداران را به وجود آورده، برای ثبت یک شرکت خصوصی با ساختار محدود به سهام لازمه که یک موسس و یک شریک داشته باشید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی محدودیتی ندارد. یعنی شما می توانید با هر مبلغ حتی با مبلغ یک پوند شرکتتان را راه اندازی کنید. تجربه نشان داده که برای راه اندازی شرکت با یک چنین ساختاری لازمه که ۸۰۰۰ پوند سرمایه اولیه داشته باشید. مدت زمان لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ال ال سی هم حدود یک هفته است.

ثبت شرکت سهامی عام plc در انگلستان

دومین نوع ساختار شرکت قابل ثبت در کشور انگلیس، شرکت های سهامی عام هستند. این شرکت ها به شما اجازه فروش سهام را به عموم مردم میده. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی ۵۰ هزار پوند است که ۲۵ درصد از این سرمایه قبل از تاسیس شرکت مورد نیاز خواهد بود. ثبت شرکت به این روش به حداقل دو فرد به عنوان شریک و دو فرد به عنوان هدایتگر نیاز دارد. این نوع ساختار برای پروژه های بزرگی که نیاز به تامین مالی عمومی دارند مناسب است و حدود دو هفته طول می کشه تا ثبت شود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود با گارانتی در انگلستان

سومین ساختار رایج برای ثبت شرکت در انگلستان شرکت های مسئولیت محدود با گارانتی هستند. این نوع ساختار برای کارهای خیریه امور غیرانتفاعی و ورزشی مناسب تر است. در این ساختار سهامداران به مقداری که در شرکت سرمایه گذاری کردند سهام دریافت می کنند. برای راه اندازی چنین شرکتی به حداقل یک مدیر و یک عضو نیاز دارید، مدت زمان ثبت چنین ساختاری فقط چند ساعت است.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را به صورت شرکتی در کشور انگلستان دارید، باید با قوانین و ساختار موجود در این کشور آشنایی کامل داشته باشید. همچنین باید اطلاعات کافی درباره سود و زیان و مسئولیت های مربوط به راه اندازی شرکت داشته باشید. به این منظور توصیه می کنیم که قبل از هرگونه اقدام نسبت به راه اندازی شرکت با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما مشورت کنید.

نام گذاری و زمینه های مجاز ثبت شرکت در انگلستان

نام گذاری و زمینه های مجاز ثبت شرکت در انگلستان

در کشور انگلستان هم محدودیت ها و قوانین خاصی برای ثبت و نامگذاری شرکت ها وجود دارد. یکی از موارد تعیین کنندده کد موضوعی شرکت شماست. از طرفی راه اندازی شرکت در حوزه های شغلی مثل خدمات مالی بانک بیمه و خدمات مرتبط با آن دارای محدودیت است. به عنوان مثال افراد نمی توانند از اسامی مشهور و موجود در شرکت های دیگر یا اسامی که اشاره به سیاست یا دولت انگلستان دارد. برای شرکتشان استفاده کنند به طور کلی قبل از این که نامی برای شرکت انتخاب کنید. لازمه که تاییدیه و مجوز رسمی از طرف دولت بگیرید.

الزامات و مراحل ثبت شرکت در انگلستان

الزامات و مراحل ثبت شرکت در انگلستان

مراحل ثبت شرکت در انگلستان چیه؟ افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار به صورت شرکتی در کشور انگلیس دارند. باید مراحل را با دقت طی کنند، نخستین مرحله ایجاد حساب بانکی در کشور انگلستان است. در ادامه شما به یک آدرس دفتر ثبت شده در انگلستان نیاز دارید. داشتن یک دفتر مربوط به کسب و کارتان در انگلستان باعث اعتبار شرکت شما می شود.

در ادامه باید ساختار سازمانبندی و برنامه های کسب و کارتان را به دولت انگلستان ارائه دهید. در همین مرحله باید نوع ساختار شرکتتان مشخص شده باشد. انتخاب یک نام در دسترس برای شرکت در مرحله ای باید انجام شود و در ادامه شما باید برای دریافت شماره بیمه ملی NIN اقدام کنید. در ادامه هم اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، شرکت شما ثبت می شود و می توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

الزامات مورد نیاز شرکا جهت ثبت شرکت در انگلستان

اگر از طریق شرکا و همکارانتان اقدام به ثبت یک شرکت در کشور انگلستان می کنید. باید مدارک و اطلاعات کافی درباره شرکاتان را در اختیار نهادهای ثبت کنندده، قرار بدهید. همونطور هم که مشاهده کردید برای ثبت اغلب ساختارهای شرکت ها حداقل به یک شریک و یک مدیر نیاز دارید. البته هیچ الزامی ندارد که شرکای شما ایرانی باشند و می توانید شرکا را از ملیت های دیگه ای انتخاب کنید. مهم ترین اطلاعاتی که از شرکاتان باید ارائه بدهید عبارت اند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • ملیت
  • آدرس محل کار
  • آدرس محل اقامت
  • درصد اختصاص یافته از سهام شرکت
  • سه مورد از اطلاعات امنیتی شخص

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در انگلستان

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در انگلستان

مهمترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کشور انگلستان عبارت اند از:

  • کپی پاسپورت تمام سهام داران
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان در سطح آیلتس ۴
  • مدارک شرکت و اسناد پرداخت های مالیاتی
  • اسناد ازدواج در صورت وجود
  • ترجمه یک مدرک رسمی دولتی مثلا قبض آب، برق، گاز و یا تلفن.
  • فیش پرداخت هزینه های لازم

ویزای مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان

ویزای مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان

در گذشته افراد برای ثبت شرکت در کشور انگلیس از طریق ویزای Tier 1 (Entrepreneur) که زیر مجموعه ویزای کاری بود اقدام می کردن. اما در حال حاضر این ویزا در دسترس نیست و افراد می توانند از طریق دو ویزای استارتاپ  Start-Up یا ویزای نوآوری (Innovator)  برای ثبت شرکت در انگلستان اقدام کنند. شرایط و مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت هر یک از این ویزاها متفاوت است.

ثبت شرکت از طریق ویزای نوآوری Innovator انگلستان

ویزای نوآوری جزو رایج ترین ویزاها برای ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار در انگلستان به شمار میرود. این ویزا به سرمایه گذاران اجازه میده که یک شرکت یا کسب و کار را راه اندازی کنند. مدت زمان این نوع ویزا ۳ ساله است و امکان تمدید هم دارد برای اینکه ویزای نوآوری دریافت کنید باید ایده شما توسط نهاد مربوطه تایید شود. همچنین باید مبلغ ۵۰ هزار پوند در در صندوق سرمایه گذاری بریتانیا قرار داده باشید.

ثبت شرکت در انگلستان از طریق ویزای استارت آپ

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کمابیش مشابه ویزای نوآوری است با این تفاوت که در این نوع ویزا لازم کسب و کاری را ارائه کنید که قبل از شما در انگلستان راه اندازی نشده باشد. یکی از مزایای ویزای استارتاپ این استکه نیازی به داشتن سرمایه اولیه در حساب نیست.

اما باید ثابت کنید که مبلغ ۱۲۷۰ پوند در حساب بانکی به مدت ۲۸ روز قبل از درخواست داشتید. همچنین لازمه که طرح و ایده شما توسط یک نهاد بزرگ آموزش عالی یا یک سازمان تجاری در انگلستان تایید شود. ویزای استارتاپ انگلستان قابلیت تمدید ندارد و تمام اعتبارش ۲ سال است. اما می توانید بعد از گذشت این دو سال ویزایتان را به یک ویزای دیگه مثل ویزای نوآوری تبدیل کنید.

مالیات ثبت شرکت در انگلستان

مالیات ثبت شرکت در انگلستان

یکی از مهمترین منابع مالیاتی در کشور انگلستان، دریافت مالیات است و افرادی که از طریق ثبت شرکت در این کشور فعالیت های تجاری انجام می دهند. هم باید به صورت مرتب مالیاتشان را بپردازند، بر اساس قوانین این کشور متقاضیان باید تا حداکثر سه ماه بعد از شروع فعالیت مشخصات شرکتشان را در سامانه مالیاتی ثبت کنند.

 مواردی مثل خرید فروش، اجاره ملک، استخدام و هزینه تبلیغات همگی باید مالیاتش ثبت شود. از طرفی قبل از ثبت اطلاعات مالی باید کد ۱۰ رقمی پرداخت مالیات یا UTR را دریافت کرده باشید. چطور کد ۱۰ رقمی پرداخت مالیات بگیریم؟ این کد معمولاً چند روز بعد از ثبت شرکت در سامانه از طریق سامانه درآمد و گمرک برای شما ارسال می شود. میزان مالیات پرداختی چطور محاسبه می شود؟ بعد از وارد کردن اطلاعات مالیتان نهاد مالی HMCR ارزیابی هایی را انجام میده و تعیین می کند که تا چه میزان باید مالیات پرداخت کنید.

مدت زمان فرایند ثبت شرکت در انگلستان و روش های ارسال درخواست آن

مدت زمان فرایند ثبت شرکت در انگلستان و روش های ارسال درخواست آن

شما می توانید ثبت شرکت در انگلستان را از طریق روش های مختلفی انجام بدهید. در صورتی که همه مدارک مورد نیاز را آماده کرده باشید. حتی می توانید در عرض ۲۴ ساعت تمامی مراحل ثبت شرکت را انجام بدهید. با این حال با توجه به نوع و ساختار مورد نظر مدت زمان ثبت شرکت متفاوت است. شما می توانید از طریق سه روش زیر درخواستتان برای ثبت شرکت در انگلستان را ارسال کنید:

ثبت شرکت از طریق پست: برای این که درخواست ثبت شرکت را از طریق پست ارسال کنید، لازم است که فرم IN01 را تکمیل و ارسال کنید مدت زمان پاسخ به چنین درخواست هایی بین ۸ الی ۱۰ روز کاری طول می کشه و متقاضی باید ۴۰ پوند پرداخت کند.

ثبت شرکت از طریق وکیل یا مدیر برنامه: شما می توانید از طریق وکیل مهاجرتی یا مدیر برنامتان فرایند ثبت شرکت در انگلستان را انجام بدهید.

ثبت شرکت از طریق نرم افزار: شما می توانید اطلاعات مربوط به شرکتتان را در یک فایل جمع آوری کرده و از طریق  افزارهای مربوطه با شرکت های داخل انگلستان در ارتباط باشید. این نرم افزارها به شما کمک می کنند تا ثبت درخواست و آپلود مدارک را انجام بدهید و در نهایت از تایید شدن یا رد شدن درخواست مطلع شوید.

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در انگلیس

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در انگلیس

یکی از مزایای ثبت شرکت در انگلستان این است که شما می توانید اقامت انگلستان را بعد از گذشت چند سال، اقامت دائم دریافت کنید. اما شرایط دریافت اقامت از طریق راه اندازی کسب و کار در انگلستان چیست؟ به این منظور شما باید ثابت کنید که کسب و کارتان همچنان پابرجاست و سودآوری قابل توجهی برای دولت انگلیس داشته است.

همچنین با توجه به این که ویزای استارتاپ فقط دو سال اجازه اقامت به فرد را میدهد. بنابراین لازم است که بعد از گذشت این دو سال متقاضی برای تبدیل ویزا به ویزای نوآوری اقدام کند. دریافت ویزا از طریق راه اندازی کسب و کار در انگلستان به شما این امکان را میدهد که برای خودتان و اعضای خانواده اقامت انگلیس را دریافت کنید.

جمع بندی ثبت شرکت در انگلیس

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله گفته شد برای ثبت شرکت در انگلستان حداقل به مبلغ ۵۰ هزار پوند سرمایه اولیه نیاز دارید و یکی از بهترین انواع ساختار شرکت برای ثبت در این کشور ساختار مسئولیت محدود یا LLC است. امکان دریافت اقامت برای اعضای خانواده اجازه کار و تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم انگلستان از جمله مزایای ثبت شرکت در این کشور زیبا به شمار می رود. اگر در رابطه با ثبت شرکت یا دیگر روش های دریافت اقامت انگلستان سوال یا ابهامی دارید، بهتره که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.