ثبت شرکت در فرانسه یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور فرانسه به شمار میرود. شما می توانید از این طریق ویزای اقامت اروپا را به دست بیاورید و به کشورهای حوزه شینگن هم بدون نیاز به ویزا رفت و آمد کنید.

راهنمای مطالعه

همیشه رویای زندگی در شهری مثل پاریس را داشتید؟ برای رسیدن به این رویا، می توانید از طریق روش های مختلفی از جمله ثبت شرکت اقدام کنید. ثبت شرکت در فرانسه، روشی برای دریافت اقامت این کشور زیبا است که با داشتن سرمایه کافی و حتی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان بین المللی، می توانید از میلیون ها فرصت تجاری موجود در فرانسه و اتحادیه اروپا بهره مند شوید. اما جزئیات و شرایط ثبت شرکت در فرانسه چیست؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه باهامون همراه باشید تا شما را با شرایط و قوانین جدید ثبت شرکت در کشور فرانسه آشنا کنیم.

درباره ثبت شرکت در فرانسه

بر اساس پژوهش هایی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، فرایند آغاز کار در فرانسه در مقایسه با بسیاری کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر و ارزان تر است. شما برای این که کسب و کار جدیدتان را در فرانسه آغاز کنید، مراحل کمتری را طی کرده و در مدت زمان کوتاهی مراحل اداری را انجام می دهید. برای راه اندازی کسب و کار در فرانسه، به سرمایه اولیه حدود ۳۰ هزار یورو نیاز دارید.

همچنین برای این که شانستان برای دریافت ویزا افزایش پیدا کند، داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار کافی ضروری است. علاوه بر این موارد داشتن بیزینس پلن یا طرح تجاری که نشان بدهد، چه برنامه ای برای راه اندازی و مدیریت کسب و کار خود دارید، اهمیت ویژه ای دارد.

 اگر قصد دارید که در فرانسه کارتان را با ثبت شرکت شروع کنید، باید حتماً اقامت این کشور را دریافت کرده باشید یا شهروند اتحادیه اروپا باشید. در مسیر ثبت شرکت در فرانسه اسناد و مدارک متفاوتی را باید ارائه بدهید. لیست این اسناد و مدارک در ادامه این مقاله به شما ارائه می شود. با این حال شما باید شناخت کافی درباره بازار و حوزه کاری در کشور مورد نظرتان داشته باشید.

در حال حاضر میزان مالیات در فرانسه تقریباً ۳۳ درصد است. پیش بینی شده که در سال ۲۰۲۵ این میزان مالیات تا ۲۵ درصد هم کاهش پیدا کند که این موضوع نشان میدهد، فرانسه اهمیت زیادی برای کسب و کارها قائل است و در آینده شرایط برای راه اندازی کسب و کارها در فرانسه بهتر هم می شود. یکی از نگرانی های افرادی که به دنبال ثبت شرکت در خارج از کشور هستند بروکراسی اداری و طولانی شدن مراحل ثبت شرکت است. خوشبختانه در فرانسه بروکراسی اداری طولانی وجود ندارد و شما می توانید برخی از مراحل مثل تکمیل اظهارنامه مالیاتی را به صورت آنلاین انجام بدهید.

مشاغل مناسب برای ثبت شرکت در فرانسه

مشاغل مناسب برای ثبت شرکت در فرانسه

افرادی که متقاضی ثبت شرکت در فرانسه هستند باید بدانند که همه مشاغل در کشور فرانسه در یکی از ۵ دسته زیر قرار می گیرند:

  • تجاری یا صنعتی: مانند راه اندازی فروشگاه، کافه یا کارخانه؛
  • تجارت :صنعتگر که شامل معاملات ساختمانی، سایر مشاغل دستی، برخی تولیدات است.
  • حرفه ای مستقل یا آزاد، کار مستقل و ارائه خدماتی مانند دندان پزشک، نویسنده، مترجم، نوازنده.
  • نماینده تجاری: درجایی که شما فعالیت می کنید، به عنوان مثال مذاکره یا فروش می کنید ، از طرف یک شرکت دیگر.

اگر علاقه مند به ثبت شرکت در فرانسه و راه اندازی کسب و کارتان بعد از مهاجرت در این کشور هستید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. ما در تمامی مراحل ثبت شرکت فرانسه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در کنار شما هستیم.

ساختارهای حقوقی در فرانسه

ساختارهای حقوقی در فرانسه

برای انتخاب ساختار قانونی تجارتتان، باید نوع تجارتی که می خواید را مشخص کنید. بهترین راه برای این کار تماس با اتاق بازرگانی یا نهاد حرفه ای مربوطه است. عوامل مختلفی مثل مسئولیت شغل، گردش مالی، دارایی های شخصی و مالیات ها در انتخاب ساختار قانونی شما تأثیر دارند. در هر صورت، شما و تجارتتون، یک نهاد حقوقی هستید، می توانید به عنوان EIRL (کارآفرین با مسئولیت محدود شخصی) کار کنید و دارایی های شخصی تون، را جدا کنید. همچنین می توانید به عنوان یک شرکت خُرد راه اندازی کنید. در هر دو حالت، شما با نام شخصی تجارت می کنید و مالیات را از طریق اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی پرداخت می کنید.

اگر تصمیم به تأسیس شرکت گرفتید، باید نام، آدرس و سرمایه اولیه کافی را داشته باشید. ایجاد یک شرکت به اندازه یک تاجر تنها کار ساده ای نیست و شامل ثبت وضعیت شما در ادارد مالیات، انتصاب افسران و انتشار اطلاعیه های حقوقی در مطبوعات است. دو نوع شرکت اصلی EURL و SARL هستندد. در نهایت، برخی مشاغل در فرانسه مقررات سخت گیرانه ای دارند و باید در سازمان مناسب ثبت نام کنید.

وام ثبت شرکت در فرانسه

وام ثبت شرکت در فرانسه

در فرانسه، بانک ها می توانند، به مشاغل جدید با ارائه وام اولیه تحت عنوان Prêt à la Création d’Entreprise (PCE) با حداکثر ۷ هزار یورو و وام تجاری به نام Prêts Bancaires aux Entreprises (PBE) کمک مالی کنند. برای کسب اطلاعات در مورد کمک های مالی و وام ها و همچنین مشاوره تجاری، به وب سایت شورای منطقه ای خود مراجعه کنید.

در صورت بیکاری یا تمایل به راه اندازی کسب وکار، دو طرح ACCRE و NACRE را بررسی کنید. ACCRE با پشتیبانی مالی به افراد بیکار کمک می کند تا کسب وکارشان را راه اندازی کنند. افراد واجد شرایط شامل بیکاران ثبت نام شده در آژانس کاریابی دولتی Pôle Emploi و یا افراد در شرف ورشکستگی یا انحلال شرکت هستندد.

کارآفرینان صاحب شرکت های تازه تأسیس شده می توانند، تا سه سال نرخ شارژ کمتری دریافت کنند. در غیر این صورت، پس از آن که درآمد سالانه شما از ۲۰۸۱۴ یورو بالاتر رفت، باید تمام هزینه های اجتماعی را پرداخت کنید. همچنین، NACRE وام های بدون بهره و مشاوره تجاری را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Direccte محلی خود (اداره های منطقه ای برای تجارت، رقابت، مصرف، کار و اشتغال) مراجعه کنید.

چگونه تجارت فرانسوی خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه تجارت فرانسوی خود را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی مشاغل، ثبت آن ها اولین قدم است. همه مشاغل قبل از فعالیت باید ثبت نام کنند. این کار را باید از طریق مرکز رسمی و یا (CFE) یا به صورت آنلاین در www.guichet-entreprises.fr انجام بدهید. CFE مختلفی برای هر نوع فعالیت تجاری وجود دارد و شما باید درخواستتان را از طریق CFE مناسب ارائه بدهید، می توانید دفاتر محلی خود را از طریق وب سایت های آن ها پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می خواید یک فروشگاه یا یک شرکت تجاری تأسیس کنید که هیچ عنصر “صنعت، تجارت یا صنعتگر” ندارد، باید از طریق اتاق تجارت و صنعت (CCI) ثبت نام کنید.

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

نه تنها در فرانسه، بلکه در اغلب کشورهای دنیا ثبت شرکت فرایندی پیچیده و متفاوتی دارد چرا که در این روش افراد بخش زیادی از سرمایه خود را به یک کشور دیگر انتقال می دهند. در کشور فرانسه هم شرایط همینطور است و سرمایه گذاران بین المللی باید با فرایند و روال قانونی راه اندازی شرکت آشنایی داشته باشند. با این حال همانطور که گفتیم یکی از شروط مهم برای ثبت شرکت در فرانسه داشتن اقامت این کشور است.

پس شما باید قبل از ثبت شرکت اقامت فرانسه را از طریق یک روش مناسب دریافت کرده باشید، به عنوان مثال شما می توانید اقامت فرانسه را از طریق کالج های زبان این کشور به دست بیاورید. در این روش هم فرصتی پیدا کردید تا زبان فرانسوی را یاد بگیرید و هم اقامت گرفتید تا در این مدت زمان، شرکتتان را راه اندازی کنید.

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت در فرانسه کمک گرفتن از وکلای متخصص در این زمینه است. افرادی که در این زمینه سابقه پرونده های موفق داشتند، می توانند به شما هم کمک کنند. در ادامه مهمترین گام هایی که باید در راستای راه اندازی شرکت در فرانسه طی کنید ذکر کردیم:

  • ایجاد طرح تجاری یا همان business plan و به ثبت رساندن آن
  • انتخاب نوع شرکتتان مثل با مسئولیت محدود، تضامنی، سهامی عام، سهامی خاص، نسبی و غیره.
  • افتتاح حساب بانکی به نام خودتون، این حساب موقتا بلوکه می شود.
  • انتقال سرمایه اولیه شرکت به صورت سپرده به حساب بانکی مذکور
  • ثبت شرکت در ادارد ثبت شرکت ها و ادارد مالیات و اخذ ID مربوطه و پرداخت هزینه ها
  • آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی فرانسه

هزینه ثبت شرکت در فرانسه

هزینه ثبت شرکت در فرانسه

هزینه ثبت شرکت در فرانسه چقدر است؟

برای راه اندازی شرکت در این کشور زیبا باید چقدر سرمایه داشته باشیم؟

برای ثبت شرکت خود در فرانسه، باید به مراکز رسمی مربوطه مراجعه کنید. هزینه ثبت نام برای برخی فعالیت ها اجباری هست، اما برای حرفه لیبرال ها و فعالیت های مشابه، می توانید به صورت رایگان در URSSAF ثبت نام کنید. در صورتی که فعالیت شما مربوط به صنایع دستی است، باید یک دوره آموزشی پنج روزه را با هزینه حدود ۲۰۰ یورو انجام دهید و در فهرست صنعتگران با هزینه حدود ۱۸۰ یورو ثبت نام کنید. همچنین برای فعالیت های تجاری مربوط به استراحت و صرف غذا و غیره، باید در اتاق تجارت و صنعت (CCI) ثبت نام کنید و هزینه این کار حدود ۱۰۰ یورو خواهد بود.

ثبت شرکت در فرانسه و اخذ اقامت

ثبت شرکت در فرانسه و اخذ اقامت

ثبت شرکت در فرانسه یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور فرانسه به شمار میره. با توجه به رشد اقتصادی بسیار خوبی که کشور فرانسه داشته. سرمایه گذاری در این کشور اقدامی هوشمندانه به شمار می ره. شما می توانید از این طریق ویزای اقامت اروپا را به دست بیاورید و به کشورهای حوزه شینگن هم بدون نیاز به ویزا رفت و آمد کنید.

در حقوق تجارت فرانسه، به سرمایه گذاری و سود توجه شایانی شده و برای جذب سرمایه های خارجی و توسعه مبادلات بازرگانی، برای شرکت های بازرگانی خارجی تسهیلات بیشتری قایل شده اند. به همین دلیل، در حقوق تجارت، به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی، تسهیلات بیشتری برای شرکت های بازرگانی خارجی در نظر گرفته شده.

سخن پایانی درباره ثبت شرکت در فرانسه

ما در این نوشته تلاش کردیم تا پیرامون ثبت شرکت در فرانسه به همه سوالات شما جواب بدهیم. اگر همچنان در این زمینه سوال یا ابهامی دارید یا نیازمند مشاوره تخصصی هستید، بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه تمامی مراحل مربوط به مهاجرت شما به کشور فرانسه را از طریق روش های مختلف انجام خواهیم داد.