اگر عمان را با کشوری مثل امارات متحده عربی مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که هزینه زندگی در عمان کمتر از امارات و شهری مثل دبی است. به طور کلی عمان یکی از کشورهای مقرون به صرفه در حاشیه خلیج فارس به شمار میرود

راهنمای مطالعه

اگر تصمیمتان را برای مهاجرت به عمان قطعی کرده‌اید یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید هزینه های زندگی در این کشور است. گرچه میزان هزینه های ماهانه زندگی در هر کشور بر اساس سبک زندگی افراد مشخص می شود. اما ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه قصد داریم شما را با چک لیست کامل هزینه های زندگی در عمان آشنا کنیم. مسقط پایتخت زیبای کشور عمان است که یکی از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی در بین کشورهای عضو GCC  شناخته می شود. فرقی نمی کند که برای تحصیل به آن مهاجرت می کنید یا هدفتان کار و سرمایه گذاری است. در صورت هزینه زندگی در عمان یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که قبل از مهاجرت باید در نظر بگیرید.

نگاه کلی به هزینه زندگی و درآمد در عمان

شناخت میزان هزینه های زندگی در کشور عمان کمک می کند تا بعد از مهاجرت به خوبی میزان درآمد و مخارج را مدیریت کنید. هزینه زندگی در این کشور شامل مواردی مثل اجاره یا خرید خانه هزینه خدمات شهری پوشاک و خوراک هزینه خدمات پزشکی و غیره است. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که عمان یکی از کشورهای با هزینه نسبتاً گران در حاشیه خلیج فارس محسوب می شود. آمارها نشان میدهد که زندگی در این کشور ۴۲ گران تر از شهرهای ایران است.

هزینه زندگی یک نفر در عمان به صورت متوسط ۱۳۳۶ دلار در ماه تخمین زده می شود. در بین ۱۹۷ کشور دنیا عمان از نظر بالاترین هزینه های زندگی رتبه ۵۱ را به خودش اختصاص داده است. با این وجود در نظر داشته باشید که میزان درآمدها در عمان هم نسبتا بالاست. از طرفی خوشبختانه فرایند کاریابی و پیدا کردن شغل در این کشور راحت است؛ چرا که عمان در بسیاری از حوزه ها نیازمند جذب نیروی کار خارجی است. در سال گذشته میانگین درآمد افراد در عمان ۱۶۸۹ دلار بدون احتساب مالیات بوده. این مبلغ هزینه زندگی به مدت یک ماه و نیم را برای شهروندان تامین می کند.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف عمان

هزینه زندگی در شهرهای مختلف عمان

وقتی درباره هزینه زندگی در عمان صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشید که مخارج زندگی در این کشور بر اساس شهر محل سکونت شما متفاوت است. به عنوان مثال مسقط، پایتخت عمان یکی از گرون ترین شهرهای این کشور برای زندگی به شمار میره و شهرهای صلاله و نزوی، ارزان ترین شهرها برای زندگی در این کشور هستند. در جدول زیر لیست هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور عمان را در اختیارتان گذاشتیم.

شهرهزینه زندگی یک نفر در ماه
مسقط۱۱۵۰ دلار
سییب۱۲۶۰ دلار
صلاله۸۲۴ دلار
نزوی۷۹۹ دلار

هزینه محل زندگی در عمان

هزینه محل زندگی در عمان

همونطور که در بخش قبلی گفتیم محل زندگی شما یکی از فاکتورهای تعیین کننده هزینه زندگی در عمان است. شما انتخاب های زیادی برای انتخاب محل زندگیتان در عمان دارید. دانشجوها معمولاً از خوابگاه های دانشجویی در این کشور استفاده می کنند تا به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی شود. در جدول زیر هزینه تامین محل زندگی در بخش های مختلف کشور عمان را که یکی از بزرگترین هزینه های مهاجران است مشاهده می کنید.

نوع ملکمسقطسیبصلالهنزوی
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر۵۷۲ دلار۶۳۹ دلار۳۳۷ دلار۲۳۲ دلار
هزینه اجاره آپارتمان ارزان یک خوابه۴۰۳ دلار۵۰۲ دلار۲۳۷ دلار۱۵۲ دلار
هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر۱۲۲۲ دلار۱۹۴۶ دلار۵۰۳ دلار۴۵۸ دلار
هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه ارزان۸۲۸ دلار۹۸۴ دلار۳۷۹ دلار۳۲۳ دلار
نرخ رهن ۲۰ ساله۵.۲۸ درصد۴.۱۷ درصد۴.۱۳ درصد۲.۹۹ درصد
هزینه خرید هر متر آپارتمان در مرکز شهر۱۹۰۴ دلار۱۷۶۹ دلار۲۰۶۸ دلار۱۴۶۸ دلار
هزینه خرید هر متر آپارتمان در حومه شهر۱۱۵۹ دلار۸۷۹ دلار۸۰۱ دلار۷۶۴ دلار

هزینه خدمات شهری در عمان

نوع خدماتمسقطسیبصلالهنزوی
هزینه برق، گرمایشش، سرمایش، آب و زباله (برای آپارتمان ۸۵ متری)۹۹.۶۱۱۲۹.۸۹ دلار۷۳.۶۰ دلار۱۲۹.۸۹ دلار
تعرفه ۱ دقیقه مکالمه با تلفن همراه۰.۱۲ دلار۰.۱۲ دلار۰.۱۴ دلار۰.۱۳ دلار
اینترنت سرعت ۶۰ مگابایت در ثانیه (نامحدود)۷۹.۲۷ دلار۸۴.۴۳ دلار۸۰.۵۳ دلار۹۰.۹۲ دلار
پیش دبستانی یا مهدکودک خصوصی تمام وقت (ماهانه)۲۰۰ دلار۱۳۰ دلار۱۹۰ دلار۱۰۵ دلار
شهریه دبستان بین المللی (سالانه)۷۵۰۰ دلار۴۶۶۰ دلار۳۰۱۸ دلار۴۵۶۳ دلار

اگر علاقه مند به مهاجرت کاری، تحصیلی یا سرمایه گذاری به عمان هستید و تجربه و اطلاعات کافی در زمینه نحوه اخذ ویزای این کشور، ندارید. بهتر است که با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. ما در تمامی مراحل دریافت ویزای عمان، در کنار شما هستیم.

هزینه پوشاک در عمان

هزینه پوشاک در عمان

پوشاک یکی از بخش های مهم هزینه زندگی در عمان است. به طور کلی در عمان به برندها و فروشگاه های بین المللی معتبر در زمینه پوشاک دسترسی دارید. اما هزینه پوشاک در فروشگاه های این کشور نسبتاً بالاست. شما می توانید برای خرید پوشاک با قیمت مناسب از بازارها فروشگاه های محلی استفاده کنید. در جدول زیر نرخ خرید پوشاک در شهرهای مهم عمان را مشاهده می کنید.

نوع لباسمسقطسیبصلالهنزوی
یک عدد شلوار جین۵۳.۴۷ دلار۴۵.۴۵ دلار۳۶.۳۶ دلار۱۰۳.۸۹ دلار
یک دست لباس تابستانی۳۹.۵۱ دلار۳۲.۴۷ دلار۳۱.۱۷ دلار۷۷.۹۲ دلار
۱ جفت کفش ورزشی نایک۹۰.۲۵ دلار۱۲۳.۳۷ دلار۸۶.۵۷ دلار۱۱۶.۸۷ دلار
۱ جفت کفش رسمی چرم مردانه۸۸.۸۵ دلار۱۱۰.۳۸ دلار۳۴.۶۳ دلار۷۷.۹۲ دلار

هزینه مواد غذایی و اقلام ضروری در عمان

هزینه مواد غذایی و اقلام ضروری در عمان

وقتی درباره هزینه زندگی در یک کشور صحبت می کنیم، نباید از هزینه مواد غذایی و اقلام ضروری غافل بشیم. تجربه نشان داده که هر فرد برای تامین مواد غذایی و اقلام خوراکی باید به صورت میانگین ۳۶۰ دلار در ماه در نظر بگیرد. در جدول زیر لیستی از اقلام خوراکی مورد نیاز و پرمصرف را به همراه هزینه های آن ها در شهرهای مختلف عمان در اختیار شما قرار دادیم.

مواد غذاییمسقطسیبصلالهنزوی
گوشت استیکی (یک کیلو)۸.۷۲ دلار۵.۵۱ دلار۹.۵۳ دلار۵.۴۶ دلار
سیب ( یک کیلو)۲.۳۱ دلار۲.۳۵ دلار۱.۸۵ دلار۲.۰۸ دلار
موز (یک کیلو)۱.۸۵ دلار۱.۵۶ دلار۰.۹۶ دلار۱.۲۲ دلار
تخم مرغ (۱۲ عدد)۲.۶۵ دلار۷.۱۴ دلار۲.۲۷ دلار۲.۸۵ دلار
پنیر (یک کیلو)۶.۷۵ دلار۶.۹۲ دلار۸.۴۹ دلار۵.۶۵ دلار
سینه مرغ (یک کیلو)۴.۸۸ دلار۴.۶۷ دلار۵.۰۶ دلار۵.۳۷ دلار
بسته سیگار۶.۲۳ دلار۶.۰۲ دلار۷.۸۱ دلار۵.۱۸ دلار
شامپوی مو۴.۸۹ دلار۴.۵۸ دلار۴.۵۲ دلار۴.۴۵ دلار
دستمال توالت ( ۴ عددی)۲.۸۹ دلار۲.۷۸ دلار۲.۷۵ دلار۲.۷۵ دلار
سیب زمینی (یک کیلو)۱.۰۸ دلار۳.۰۶ دلار۰.۸۲ دلار۱.۳ دلار
پیاز (یک کیلو)۰.۹۶ دلار۱.۰۲ دلار۰.۶۸ دلار۱.۴۳ دلار
آب (یک لیتر)۰.۳۸ دلار۰.۴۳ دلار۰.۳۵ دلار۰.۴۱ دلار
نوشیدنی (کوکا کولا یا پپسی ۲ لیتر)۳.۰۹ دلار۳.۰۴ دلار۳.۰۱ دلار۲.۹۹ دلار
خمیر دندان۳.۹۱ دلار۳.۷۳ دلار۳.۷۱ دلار۳.۸۶ دلار
شیر (یک لیتر)۱.۷۲ دلار۴.۶۷ دلار۱.۵۷ دلار۱.۹۵ دلار
نان (نیم کیلو)۱.۱۲ دلار۰.۶۵ دلار۱.۰۲ دلار۱.۳ دلار
برنج (یک کیلو)۱.۸۶ دلار۱.۸۹ دلار۱.۲ دلار۲.۶۲ دلار

هزینه رستوران و کافه در عمان

هزینه رستوران و کافه در عمان

اگر علاقه دارید که بعضی از وعده های غذایی را در رستوران و کافه ها میل کنید، باید در نظر داشته باشید که مردم عمان هم عادت دارند که در مناسبت های خاص به رستوران ها بروند و حداقل یک الی دو وعده غذایی را در کافی شاپ ها سرو کنند. هزینه کافه و رستوران رفتن در ماه بر اساس سبک زندگی شما تعیین می شود. در جدول زیر هزینه رستوران و کافه در عمان را در شهرهای مختلف در نظر گرفتیم.

رستوران و کافهمسقطسیبصلالهنزوی
منوی ناهار۵.۲۱ دلار۷.۷۹ دلار۵.۱۹ دلار۲.۶۲ دلار
کاپوچینو۴.۹ دلار۴.۶۵ دلار۳.۴۸ دلار۲.۵۹ دلار
نوشابه نیم لیتری۰.۸۷ دلار۰.۷۸ دلار۰.۷۸ دلار۰.۶۴ دلار
وعده دو نفره شام در رستوران۳۸.۹ دلار۱۵.۵ دلار۱۵.۶ دلار۲۲ دلار
فست فود (مک دونالد یا شبیه به آن)۶.۴۸ دلار۷.۷۵ دلار۵.۱۶ دلار۴.۸۱ دلار

مقایسه هزینه زندگی در عمان با دیگر کشورهای عربی

مقایسه هزینه زندگی در عمان با دیگر کشورهای عربی

یکی از سوالاتی که بسیاری از متقاضیان زندگی در عمان می پرسند این است که هزینه زندگی در عمان در مقایسه با دیگر کشورهای عربی چطور است؟

اگر عمان را با کشوری مثل امارات متحده عربی مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که هزینه زندگی در عمان کمتر از امارات و شهری مثل دبی است. به طور کلی عمان یکی از کشورهای مقرون به صرفه در حاشیه خلیج فارس به شمار میرود که هزینه های زندگی در آن کمتر از اغلب کشورهای این حوزه است. بنابراین عمان هم از نظر میانگین هزینه زندگی و هم از نظر درآمد ماهانه یک کشور میانه و مطلوب محسوب می شود.

جمع بندی هزینه های زندگی در عمان

ما در این نوشته تلاش کردیم تا به همه سوالات شما درباره هزینه زندگی در عمان پاسخ بدهیم. به طور کلی عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت محسوب می شود چرا که سطح درآمدها در این کشور بالا بوده و میزان هزینه ها در عمان در مقایسه با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس مقرون به صرفه ست. اگر در زمینه هزینه زندگی در عمان یا نحوه مهاجرت به این کشور سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان تخصصی دریافت کنید.