آیا می‌دانید چه کشورهایی فول فاند میدهند؟ این روزها فول فاند یا بورسیه تحصیلی کامل، به رویای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است

راهنمای مطالعه

آیا می‌دانید چه کشورهایی فول فاند میدهند؟ این روزها فول فاند یا بورسیه تحصیلی کامل، به رویای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است چرا که به این ترتیب دغدغه‌های آنان درباره هزینه‌های مهاجرت تحصیلی و زندگی برطرف می‌شود. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که کدام کشورها بورسیه فول فاند دارند؟

چه کشورهایی فول فاند میدهند؟

قبل از آنکه به سراغ کشورهایی برویم که بورسیه تحصیلی کامل یا فول فاند ارائه می‌کنند، بهتر است توضیح دهیم که منظور از فول فاند چیست؟

به احتمال زیاد می‌دانید که در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌ها و مراکزی وجود دارند که به دانشجوهای بین‌المللی بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی می‌دهند. این کمک هزینه‌ها معمولاً همه یا بخشی از مخارج تحصیل و شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد. اما هزینه‌های زندگی دانشجو را تامین نمی‌کند. نوع دیگری از بورسیه تحصیلی وجود دارد که به آن فول فاند گفته می‌شود. فول فاند علاوه بر شهریه تحصیل دانشجو هزینه‌های زندگی او را نیز تامین می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد متقاضی دریافت فولفاند هستند و در این زمینه رقابت زیادی وجود دارد.

در کشورهایی مثل آلمان، سوئد، فرانسه، فنلاند، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، آمریکا، بریتانیا و استرالیا می‌توانید بورسیه‌های تحصیلی کامل یا فول فاند را پیدا کنید. همانطور که گفتیم fully funded scholarships علاوه بر هزینه‌های تحصیل مخارج زندگی و بیمه درمانی شما را تامین می‌کنند.

fully funded scholarships تنوع زیادی دارند و بر اساس معیارهای مختلفی به دانشجویان تعلق می‌گیرند. به عنوان مثال بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی، بورسیه‌های مبتنی بر نیاز دانشجو و بورسیه‌های ورزشی. ناگفته نماند که میزان پوشش دهی هر یک از این بورسیه‌ها متفاوت است.

چه دانشجویانی واجد دریافت فول فاند هستند؟

چه دانشجویانی واجد دریافت فول فاند هستند؟

 بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که چه کشورهایی فول فاند میدهند؟ قبل از آن که به سراغ معرفی کشورهای پیشرفته و درجه یک برای گرفتن فول فاند برویم بهتر است، به این سوال پاسخ دهیم که چه دانشجوهایی شایسته دریافت فول فاند یا بورسیه تحصیلی کامل هستن؟. دانشجوهایی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند، می‌توانند برای گرفتن فول فاند اقدام کنند:

  • ریز نمرات معدل بالا نمرات عالی در آزمون‌های بین‌المللی
  • نمره بالا در مدرک زبان بین المللی
  • اثبات نیاز مالی دانشجو از طریق نشان دادن میزان درآمد سالانه خانواده
  • افرادی که در بخش خدمات اجتماعی یا فعالیت‌های فوق برنامه فعال هستند
  • دانشجویان متقاضی ثبت نام در رشته‌های خاص که تحت حمایت شرکت‌ها یا سازمان‌های خصوصی هستند
  • دانشجوهایی که دستاوردهای علمی قابل توجهی دارند

کدام کشورها بورسیه فول فاند دارند؟

کدام کشورها بورسیه فول فاند دارند؟

در این بخش 8 کشور پیشرفته و درجه یک، که امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی کامل در آنها برای دانشجوهای بین‌المللی وجود دارد به شما معرفی کرده‌ایم.

بورسیه تحصیلی فولبرایت ایالات متحده آمریکا

یکی از بهترین کشورهایی که اغلب دانشجوها آرزوی تحصیل در آن را دارند ایالات متحده آمریکاست. این کشور برنامه حمایت تحصیلی فولبرایت را دارد که میزبان تحقیقات و مطالعات در زمینه‌های مختلف از ۱۵۵ کشور دنیاست. دانشجوهایی که موفق به دریافت این بورسیه می‌شوند تمام هزینه‌های تحصیلی آنها به صورت کامل تامین می‌شود.

بورسیه مشترک ثروت بریتانیا

چه کشورهایی فول فاند میدهند؟ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و گرفتن بورسیه تحصیلی کامل بدون شک انگلستان است. بورسیه تحصیلی ثروت با هدف حمایت از دانشجوهای مقطع دکترا ارائه می‌شود و دانشجویانی که توانستند در مقطع کارشناسی ارشد دستاوردها و رزومه علمی خوبی داشته باشند، می‌توانند این بورسیه را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی تعاملی آمستردام هلند

هلند نیز جزو کشورهایی است که امکان بورسیه تحصیلی کامل را برای دانشجوهای بین‌المللی ارائه کرده است. اگر دانشجوی یکی از رشته‌های زیر هستید می‌توانید برای گرفتن بورسیه تحصیلی تعاملی آمستردام اقدام کنید:

  1. مدیریت کسب و کار
  2. تحصیلات
  3. آموزش
  4. مهندسی
  5. علوم محیطی
  6. هنرهای زیبا و کاربردی
  7. قانون
  8. ریاضیات و علوم کامپیوتر
  9. علوم پزشکی و بهداشتی
  10. علوم طبیعی، علوم اجتماعی و رفتاری
  11. حمل و نقل و ارتباطات

کمیسیون خدمات عمومی (سنگاپور)

برای پاسخ به سوال چه کشورهای فول فاند میدهند؟ به سراغ معرفی 8  کشور پیشرفته و درجه یک برای گرفتن فول فاند رفته‌ایم. چهارمین کشور در این لیست، سنگاپور است. کمیسیون خدمات عمومی سنگاپور در نظر دارد تا دانشجویانی که مهارت‌های رهبری و مشارکت در جامعه دارند را جذب کرده و آنها را برای ساخت جامعه‌ای بهتر در این کشور تربیت کند.

بورسیه تحصیلی دولت ترکیه

شاید باورتان نشود اما در نزدیکی ما و در کشور ترکیه بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد که به صورت فول فاند ارائه می‌شود. این بورسیه فرصت خوبی است برای دانشجوهای ایرانی که به دنبال تحصیل در یک کشور نزدیک به ایران هستند.

برنامه بورسیه ABSA آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی نیز می‌توانیم بورسیه‌های تحصیلی فول فاند مخصوص مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد را پیدا کنیم. این فول فاند تحصیلی برای رشته‌هایی است که با بانکداری ارتباط دارند. به عنوان مثال ریاضیات بازرگانی، مهندسی مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت صنعتی و BMI.

بورسیه ADB ژاپن

بورسیه ADB ژاپن

برای پیدا کردن فاند و کمک هزینه‌های تحصیلی نیازی نیست که به اروپا یا آمریکا مهاجرت کنید. در آسیا هم کشورهایی وجود دارند که بورسیه‌های ارزشمندی ارائه می‌کنند. بورسیه تحصیلی ADB ژاپن با هدف تربیت شهروندانی که واجد شرایط کشورهای در حال توسعه در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، فناوری محیط زیست، بهداشت، کشاورزی و توسعه هستند، ارائه می‌شود.

بورسیه های فول فاند کانادا

بورسیه های فول فاند کانادا

غیر ممکن است درباره چه کشورهایی فول فاند میدهند صحبت کنیم و به سراغ کانادا نرویم! کانادا جزو بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است و در سال‌های گذشته بخش زیادی از دانشجوهای مهاجر ایرانی وارد این کشور شده‌اند. یکی از دلایل این موضوع وجود بورسیه‌های فول فاند در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجوهای خارجی است. شما می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با داشتن رزومه تحصیلی خوب از بورسیه‌های تحصیلی کامل این کشور بهره‌مند شوید.

نکاتی برای موفقیت در اخذ فول فاند

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به سوالاتی مثل چه کشورهایی فول فاند میدهند پاسخ دهیم. در نظر داشته باشید که اغلب فول فاندها برای مقطع کارشناسی ارشد و به خصوص دکترا در دسترس هستند و احتمال گرفتن فول فاند در مقطع کارشناسی بسیار کم است. به عنوان حسن ختام، نکاتی را به شما می‌گوییم که با رعایت کردن آنها شانس شما برای گرفتن فول فاند افزایش پیدا می‌کند:

  • دانشگاه‌های مختلف را بررسی کرده و شبکه گسترده‌ای از درخواست درخواست‌ها داشته باشید.
  • یک رزومه قوی متشکل از توانایی‌های تحصیلی و شغلی خود تهیه کنید.
  • با نوشتن مقالات علمی شرکت در سمینارها و و کنفرانس‌ها و اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی رزومه خود را قوی‌تر کنید.
  • داشتن نمره عالی در مدرک زبان بین‌المللی بسیار تاثیرگذار است.
  • به خوبی نشان دهید که از نظر مالی نیازمند فول فاند هستید.
  • با یک انگیزه نامه تاثیرگذار اثبات کنید که شایستگی کافی برای گرفتن فول فاند و تحصیل در رشته مورد نظر را دارید.

اگر به دنبال اخذ بورسیه و فول فاند تحصیلی همین الان می‌توانید با کارشناسان و حقوقدانان ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. ما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی و دریافت فول فاند در کنار شما هستیم.