ددلاین آخرین مهلتی است که در آن دانشجوها می‌توانند درخواست‌های خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. بعد از پایان تاریخ مشخص شده، درخواست‌ها به هیچ عنوان ارزیابی و بررسی نخواهد شد.

راهنمای مطالعه

برخی افراد به ددلاین دانشگاه های آلمان توجی ندارند و به اشتباه تصور می‌کنند، در هر موقع از سال که بخواهند می‌توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها اقدام کنند. بسیاری از این افراد اطلاع ندارند که دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه‌های کشور آلمان، ددلاین هایی برای ثبت نام و پذیرش دانشجو تعیین کرده‌اند. یکی از مهم ترین نکات در فرآیند اپلای دانشگاه های آلمان، توجه به ددلاین ها است.

ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، به ددلاین دانشگاه‌های آلمان در ترم های زمستان و تابستان می‌پردازیم. شناخت ددلاین‌های دانشگاه‌های آلمان از آن جهت اهمیت دارد که اگر درخواست شما بعد از پایان مهلت تعیین شده برای دانشگاه ارسال شود، به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. پس با ما همراه باشید تا با زمان ددلاین دانشگاه‌های آلمان آشنا شوید.

بررسی زمان ددلاین دانشگاه های آلمان

در واقع ددلاین آخرین مهلتی است که در آن دانشجوها می‌توانند درخواست‌های خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. بعد از پایان تاریخ مشخص شده، درخواست‌ها به هیچ عنوان ارزیابی و بررسی نخواهد شد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که ددلاین‌های دانشگاه‌های آلمان چه زمانی است؟

دانشگاه های آلمان در دو ترم زمستان و تابستان دانشجو می پذیرند. ددلاین ترم زمستان معمولاً در 15 جولای است و ددلاین ترم تابستان در 15 ژانویه است.

البته، این تاریخ ها به طور کلی برای همه دانشگاه های آلمان صادق نیستند. برخی از دانشگاه ها ممکن است ددلاین های متفاوتی داشته باشند. بنابراین، اطلاع دقیق از ددلاین دانشگاه مورد نظر خود در آلمان بهترین کار مراجعه به وب سایت دانشگاه است.

عوامل موثر بر ددلاین دانشگاه های آلمان

ددلاین دانشگاه‌های آلمان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، از جمله:

نوع دانشگاه:

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آلمان ممکن است ددلاین‌های متفاوتی داشته باشند. به طور کلی توصیه می‌کنیم هرگز ارسال مدارک را به روزهای پایانی و آخرین مهلت ددلاین موکول نکنید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول و برتر را دارید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را به کمک یک تیم حرفه‌ای انجام دهید.

رشته تحصیلی:

یکی از موارد تاثیرگذار در زمان ددلاین دانشگاه‌های آلمان رشته مورد نظر شماست. برخی از رشته‌های تحصیلی مانند پزشکی و دندانپزشکی، رقابت بیشتری دارند و ممکن است ددلاین‌های زودتری داشته باشند.

زبان تحصیل:

دانشگاه‌های آلمان رشته‌های مختلف را به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌دهند. ددلاین دانشگاه‌های آلمان با توجه به زبان آموزش نیز ممکن است متفاوت باشد. اگر قصد دارید به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید، ددلاین‌های متفاوتی نسبت به دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان آلمانی دارند، خواهید داشت.

نحوه ارسال درخواست برای دانشگاه مورد نظر

همانطور که گفتیم اطلاع از ددلاین دانشگاه‌های آلمان برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند اهمیت زیادی دارد. دانشجویان باید در موعد مقرر درخواستشان را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند.

اما اگر نمی‌دانید چگونه درخواستتان را بفرستید اصلاً نگران نباشید. در این بخش شما را با نحوه ارسال درخواست برای دانشگاه مقصدتان در آلمان آشنا می‌کنیم. در گام اول باید دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و در ادامه از طریق یکی از سه روش زیر درخواستتان را ارسال کنید:

  1. به صورت مستقیم به دفتر بین الملل دانشگاه مورد نظر درخواست دهید.
  2. وارد وب سایت دانشگاه مورد نظر شده و به صورت رسمی درخواستتان را از طریق وب سایت ارسال کنید.
  3. از طریق پورتال پذیرش متمرکز برای دانشجوهای بین‌المللی (وب‌سایتuni-assist.de) که سرویس تبادل علمی آلمان  (DAAD) آن را مدیریت می‌کند، اقدام کنید.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است دانشگاه مورد نظر شما از این پرتال استفاده نکند. در این صورت نمی‌توانید از این سیستم برای ارسال درخواست استفاده کنید.

مدارک لازم درخواست دانشگاه‌های آلمان

در ادامه باید فرم درخواست را تکمیل و مدارک ضروری را آپلود کنید. در این مرحله باید هزینه درخواست پذیرش را بپردازید، که به آن اپلیکیشن فی گفته می‌شود. مدارک لازم جهت ارسال درخواست برای دانشگاه‌های آلمان عبارت اند از:

  1. عکس پاسپورتی
  2. گذرنامه معتبر
  3. ریز نمرات تحصیل
  4. مدرک زبان بین‌المللی معتبر
  5. فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  6. رسید پرداخت هزینه اپلیکیشن

سخن نهایی درباره ددلاین دانشگاه‌های آلمان

ددلاین ها یکی از مهم ترین نکات در فرآیند اپلای به دانشگاه های آلمان هستند. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم چنانچه درخواستتان را بعد از ددلاین ارسال کنید به آن رسیدگی نمی‌شود. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، مراحل مربوط به اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی شما عزیزان را اس ددلاین‌های زمستان و تابستانه کشور آلمان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. اگر در زمینه ‌های دانشگاه‌های آلمان سوال یا ابهامی دارید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ایزی راه به شما پاسخ دهند. همچنین این مقاله مفید را با اطرافیان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آنها نیز با ددلاین‌های دانشگاه‌های آلمان آشنا شوند.