هزینه آزاداسازی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سال 1403، شریط و چالش ها

راهنمای مطالعه

دانشجوهایی که در دانشگاه دولتی تحصیل کرده‌اند، متعهد می‌شوند که در برابر تحصیل رایگان، بعد از فارغ التحصیلی در کشورشان بمانند و دوره خدمت را سپری کنند. سپری کردن دوره خدمت برای این دانشجوها الزامی است. با این حال دانشجوهایی که علاقمند به مهاجرت تحصیلی هستند، باید هزینه ترخیص مدرک تحصیلی را بپردازند تا مدرک آنها آزاد شود. به این فرایند آزادسازی مدرک گفته می‌شود. هزینه آزادسازی مدرک چقدر است؟ هزینه آزادسازی مدرک بر اساس دانشگاه و رشته‌ای که تحصیل کرده‌اید متفاوت است. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، همراه ما باشید تا جدول هزینه آزادسازی مدرک کارشناسی و دیگر مدارک تحصیلی را بررسی کنیم.

هزینه آزادسازی مدرک برای اپلای چقدر است؟

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که کوله بار خود را جمع کرده و برای تحصیل یا کار به یک کشور دیگر مهاجرت کنید، یکی از اقداماتی که حتماً باید انجام دهید آزادسازی مدرک تحصیلی است. برای آزادسازی مدرک تحصیلی باید هزینه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت یا وزارت علوم را پرداخت کنید. در این بخش به این موضوع می‌پردازیم که هزینه آزادسازی مدرک دانشگاه دولتی بر اساس رشته‌ای که تحصیل کرده‌اید چقدر است.

برای پرداخت هزینه آزادسازی مدرک در ابتدا باید تعیین کنید که رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید زیر مجموعه وزارت علوم است یا زیر مجموعه وزارت بهداشت؟ در جدول زیر حدود هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی دانشگاه سراسری در سال ۱۴۰۲ را آورده‌ایم.

مقطع تحصیلیهزینه
کارشناسی ۱۰ میلیون تومان به ازای هر ترم
کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون تومان به ازای هر ترم
دکتری تخصصی ۲۰ میلیون تومان به ازای هر ترم

همچنین در جدول زیر با جزئیات کامل هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی را در گروه‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف بر اساس ترم و واحد درسی، مشاهده می‌کنید.

گروه ها و مقاطع تحصیلیهزینه یک ترم به ریالهزینه یک ماه به ریالهزینه یک واحد به ریال
هزینه گروه علوم انسانی در مقطع کاردانی۵۹,۷۴۳,۶۰۰۹,۹۵۷,۲۶۷۴,۹۷۸,۶۳۳
هزینه گروه علوم پایه در مقطع کاردانی۶۳,۷۴۸,۸۰۰۱۰,۶۲۴,۸۰۰۵,۳۱۲,۴۰۰
هزینه گروه هنر در مقطع کاردانی۸۶,۰۹۶,۸۰۰۱۴,۳۴۹,۴۶۷۷,۱۷۴,۷۳۳
هزینه گروه فنی و مهندسی در مقطع کاردانی۷۰,۲۶۵,۶۰۰۱۱,۷۱۰,۹۳۳۵,۸۵۵,۴۶۷
هزینه گروه علوم انسانی در مقطع کارشناسی۵۹,۷۴۳,۶۰۰۹,۹۵۷,۲۶۷۴,۹۷۸,۶۳۳
هزینه گروه علوم پایه در مقطع کارشناسی۶۳,۷۴۸,۵۰۰۱۰,۶۲۴,۸۰۰۵,۳۱۲,۴۰۰
هزینه گروه هنر در مقطع کارشناسی۸۶,۰۹۶,۸۰۰۷۴,۳۴۹,۴۶۷۷,۱۷۴,۷۳۳
هزینه گروه فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی۷۰,۲۶۵,۶۰۰۱۱,۷۱۰,۹۳۳۵,۸۵۵,۴۶۷
هزینه گروه علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد۱۰۶,۵۰۶,۴۰۰۲۶,۷۰۱,۶۰۰۱۳,۳۵۰,۸۰۰
هزینه گروه علوم پایه در مقطع کارشناسی ارشد۱۲۵,۹۴۱,۲۰۰۳۱,۴۸۵,۳۰۰۱۵,۷۴۲,۶۵۰
هزینه گروه هنر در مقطع کارشناسی ارشد۱۴۸,۵۹۷,۲۰۰۳۷,۱۴۹,۳۰۰۱۸,۵۷۴,۶۵۰
هزینه گروه فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد۱۲۵,۳۷۷,۶۰۰۶,۲۴۵,۵۰۰۱۵,۶۷۲,۲۰۰
هزینه گروه علوم انسانی در مقطع دکتری تخصصی۱۷۴,۷۱۶,۰۰۰۲۹,۱۱۹,۳۳۳۲۹,۱۱۹,۳۳۳
هزینه گروه علوم پایه در مقطع دکتری تخصصی۲۲۴,۲۷۵,۲۰۰۳۷,۳۷۹,۲۰۰۳۷,۳۷۹,۲۰۰
هزینه گروه هنر در مقطع دکتری تخصصی۲۴۸,۰۹۲,۴۰۰۴۱۳,۴۴۸,۷۳۳۴۱,۳۴۸,۷۳۳
هزینه گروه فنی و مهندسی در مقطع دکتری تخصصی۲۲۴,۶۷۱,۲۰۰۳۷,۴۴۵,۲۰۰۳۷,۴۴۵,۲۰۰
هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی را در گروه‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف

هزینه آزادسازی مدرک پزشکی چقدر است؟

هزینه آزادسازی مدرک پزشکی چقدر است؟

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید آن است که هزینه آزادسازی مدرک افرادی که از دانشگاه علوم پزشکی فارغ التحصیل شده‌اند، متفاوت با دیگر رشته‌هاست. در اینجا جدول تعرفه آزادسازی مدرک رشته‌های علوم پزشکی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.



مقطع تحصیلی
دانش آموختگان سال تحصیلی ۱۳۷۴ – ۱۳۷۳ تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۰ – ۱۳۸۰دانش آموختگان سال تحصیلی ۱۳۹۱ – ۱۳۹۰ تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲
کاردانیسالانه ۳۵ میلیون ریالسالانه ۱۴۰ میلیون ریال
کارشناسیسالانه ۴۲ میلیون ریالسالانه ۱۵۰ میلیون ریال
پزشکیسالانه ۱۱۷ میلیون ریالسالانه ۳۰۰ میلیون ریال
دندانپزشکیسالانه ۹۴ میلیون ریالسالانه ۳۴۰ میلیون ریال
داروسازیسالانه ۸۴ میلیون ریالسالانه ۳۸۰ میلیون ریال
هزینه آزادسازی مدرک علوم پزشی

چه عواملی روی هزینه آزادسازی مدرک تاثیرگذار است؟

چه عواملی روی هزینه آزادسازی مدرک تاثیرگذار است؟

شاید این سوال در ذهن شما نیز پیش آمده باشد که وزارت بهداشت یا وزارت علوم بر چه اساسی هزینه‌های آزادسازی مدرک را تعیین می‌کنند؟ در اینجا برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی تعیین هزینه آزادسازی مدرک ارشد کارشناسی یا دکترا را مشاهده می‌کنید

سال ورود به دانشگاه

بر اساس جدول‌هایی که وزارت علوم و وزارت بهداشت منتشر کرده‌اند، هرچه سال ورود به دانشگاه دورتر باشد، هزینه آزادسازی مدرک کمتر است. یعنی افرادی که در دهه ۸۰ فارغ التحصیل شدن هزینه کمتری نسبت به فارغ التحصیلان دهه ۹۰ می‌پردازند.

رشته و گروه تحصیلی

معمولاً هزینه آزادسازی مدرک برای رشته‌های گروه علوم پایه در مقاطع مختلف و رشته‌های علوم پزشکی بیشتر از هزینه تحصیل در گروه علوم انسانی است.

تعداد ترم‌های تحصیلی و مقطع مورد نظر

از دیگر عوامل تاثیرگذار روی هزینه آزادسازی مدرک ترم‌های تحصیلی است که دانشجو گذرانده. همچنین مقطع تحصیلی نیز تاثیرگذار است. به این ترتیب هزینه آزادسازی مدرک کارشناسی کمتر از هزینه آزاد کردن مدرک کارشناسی ارشد است.

آزادسازی مدرک تحصیلی چقدر طول می‌کشد؟

آزادسازی مدرک تحصیلی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که باید صبر کنید تا مدرک شما آزاد شود بسته به روش آزادسازی، متفاوت است. اگر قصد دارید از طریق نامه عدم کاریابی رد سابقه بیمه و ارائه حکم بازنشستگی مدرک خود را آزاد کنید، پروسه وقتگیری خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق پرداخت هزینه در مدت زمان کوتاه‌تری مدرک تحصیلی خود را آزاد کنید. البته توصیه می‌کنیم اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستید، حداقل از یک ماه قبل مراحل آن را آغاز کنید تا با چالش کمبود زمان مواجه نشوید. این روش بسیار ساده و سریع است و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید مدرک خود را آزاد کنید.

سایت آزادسازی مدرک تحصیلی کدام است؟

سایت آزادسازی مدرک تحصیلی کدام است؟

شما می‌توانید در اسرع وقت با مراجعه به سایت آزادسازی مدرک تحصیلی برای لغو تعهد آموزش رایگان اقدام کرده و با پرداخت هزینه آزادسازی مدرک خود را آزاد کنید. سایت سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir در حال حاضر در دسترس متقاضیانی است که می‌خواهند مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند. اگر شما هم متقاضی آزادسازی مدرک تحصیلی خود هستید و می‌خواهید به یک کشور توسعه یافته و با امکانات بهتر مهاجرت کنید، همین الان با کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را برای دوستان و اطرافیان خود نیز ارسال کنید تا آنها هم با شرایط آزادسازی مدرک تحصیلی آشنا شوند.