بهترین روش برای مهاجرت تحصیلی در سن بالا، بررسی چالش ها و روش های قانع کردن سفارت، معرفی بهترین بهترین کشورها

راهنمای مطالعه

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به دلایلی مانند امکان دریافت سریع تر پذیرش و ویزا جزو روش های محبوب مهاجرتی بین ایرانیان و مردم سراسر دنیاست. از طرفی گرچه بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی بین المللی هیچگونه محدودیتی از نظر سن برای دانشجوها در نظر نگرفته اند؛ اما بارها و بارها دیده ایم که سفارت ها برای صدور ویزای تحصیلی محدودیت سنی قائل شده اند. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه می خواهیم به مقوله مهم مهاجرت تحصیلی در سن بالا بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم در سنین بالاتر برای ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنیم؟

منظور از سن بالا برای ادامه تحصیل چیست؟

وقتی درباره ادامه تحصیل در سنین بالا صحبت می کنیم قبل از هر چیز باید مشخص کنیم که منظور ما از سن بالا دقیقاً چه بازه سنی است؟ بیایید نگاهی به بازه سنی مورد نیاز جهت مهاجرت در مقاطع مختلف تحصیلی بیندازیم. کشورهای مختلف دوره های سنی متفاوتی را برای تحصیل در مقاطع تحصیلی در نظر گرفته اند. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشورهای حوزه شینگن حداکثر می توانید تا سن ۲۵ سالگی اقدام کنید. این به آن معناست که سنین بالاتر از ۲۵ سال برای مقطع کارشناسی کشورهای حوزه شینگن بالا به شمار می رود. در نتیجه افرادی که سن زیر ۲۵ سال دارند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش و ویزا خواهند داشت.

البته در این به این کشورهایی نیز وجود دارند که حساسیت کمتری نسبت به سن دارند و مثلاً متقاضیان تا سن ۲۷ سالگی هم می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنند. اگر متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستید حداکثر سن قابل قبول بین ۳۵ تا ۳۸ سالگی است. البته این به شرطی است که فاصله و گپ تحصیلی زیادی از مقطع کارشناسی ارشد نداشته باشید.

بنابراین وقتی درباره سن بالا در مهاجرت تحصیلی صحبت می کنیم، اول باید در نظر داشته باشیم که کشور مقصد ما کجاست و قصد داریم برای چه مقطع تحصیلی اقدام کنیم؟ طبیعتاً ۳۰ سالگی برای اقدام جهت تحصیل در مقطع کارشناسی سن بالایی محسوب می شود. این در حالی است که ۳۰ سالگی سنی مناسب برای اقدام در مقطع دکترا به شمار می رود. با این حال افرادی که سنی بالاتر از 40 سال دارند، معمولا به دلایلی از جمله گپ تحصیلی یا قدیمی بودن اطلاعات دانشگاهی، در معرض ریسک رد شدن درخواست ویزا هستند.

کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سن بالا مناسب هستند

کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سن بالا مناسب هستند

یکی از نکات در مهاجرت تحصیلی در سن بالا، شناخت کشورهایی است که حساسیت زیادی برای سن متقاضی قائل هستند. معمولا کشورهایی که رقابت زیادی برای دریافت ویزای آنها وجود دارد حساسیت بیشتری اعمال می کنند و در نتیجه ریسک رد شدن ویزا برای آنها وجود دارد. به عنوان مثال کانادا، آمریکا، انگلستان و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که در صورت بالا بودن سن متقاضی احتمال رد شدن درخواست ویزای او وجود دارد. اما در کنار این کشورها کشورهای دیگری نیز هستند که سخت گیری کمتری در زمینه سن اعمال می کنند و متقاضیان می توانند برای مهاجرت تحصیلی در سن بالا این کشورها را به عنوان مقصد انتخاب نمایند.

تحصیل در فرانسه با سن زیاد

تحصیل در فرانسه با سن زیاد

شاید باورتان نشود اما می توانید در کشور توسعه یافته ای مثل فرانسه در قلب اروپا به تحصیل بپردازید و نگران محدودیت سنی نباشید! در این کشور هیچ محدودیتی برای سن متقاضیان وجود ندارد. از طرفی در سال های گذشته بخش زیادی از متقاضیانی که گپ تحصیلی زیادی داشته اند، توانستند از طریق اخذ پذیرش از کالج های زبان فرانسه به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین شما می توانید بدون نگرانی از بابت سن بالا برای ادامه تحصیل فرانسه را انتخاب کنید.

تحصیل در ترکیه با سن بالا

تحصیل در ترکیه با سن بالا

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی در سن بالا هستید و می خواهید کشور مقصد در کنار آب و هوای خوب، تحصیل امکانات تحصیلی خوبی در اختیار شما قرار دهد بدون شک باید ترکیه را انتخاب کنید. ترکیه دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی دارد که امکان اخذ پذیرش از این دانشگاه ها با در سنین بالا و حتی با گپ تحصیلی زیاد امکان پذیر است.

تحصیل در قبرس شمالی با سن زیاد

تحصیل در قبرس شمالی با سن زیاد

سومین کشور که به راحتی می توانید حتی با سن بالا از آن پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرید، قبرس شمالی است. هزینه زندگی و تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بوده و همین باعث شده تا ایرانی ها تمایل زیادی به تحصیل در قبرس شمالی داشته باشند. خوشبختانه سفارت قبرس شمالی سخت گیری زیادی برای صدور ویزا تحصیلی اعمال نمی کند و شما می توانید حتی با سن زیاد و گپ تحصیلی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

تحصیل در روسیه با سن زیاد

تحصیل در روسیه با سن زیاد

روسیه نیز انتخاب خوبی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی در سن بالا محسوب می شود. این کشور که دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیار ممتازی دارد در سال های گذشته میزبان بخش زیادی از دانشجوهای بین المللی بوده است. خوشبختانه سفارت روسیه نیز در زمینه سن حساسیت کمتری نشان می دهد و چنانچه افراد دارای گپ تحصیلی یا سن بیشتر از بازه مورد نظر باشند، همچنان می توانند ویزای این کشور را دریافت کنند.

چگونه سن زیاد را توجیه کنیم؟

چگونه سن زیاد را توجیه کنیم؟

چگونه می توانیم گپ تحصیلی و سن زیاد را در سفارت کشور مقصد توجیه کنیم تا برای ما ویزا صادر شود؟ در اینجا چهار روش کارآمد برای توجیه سن بالا و گپ تحصیلی آورده ایم:

  • مشکلات مالی
  • مسائل و مشکلات پزشکی و دوران نقاهت و درمان
  • ارائه سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی به همراه مدارک بیمه کاری
  • ارائه مدارکی که نشان دهد در حال انجام پروژه های تحقیقاتی یا گذراندن دوره های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی بوده اید

نتیجه گیری

شما می توانید از طریق چهار روش گفته شده تا حدود زیادی مسئله سن بالا و گپ تحصیلی را برطرف کنید. اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی در سن بالا هستید توصیه می کنیم در قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان ایزی راه مشورت نمایید. کارشناسان ما شرایط شما را با جزئیات بررسی می کنند و بهترین روش را به شما پیشنهاد می کنند. همچنین اگر در زمینه مهاجرت تحصیلی در سن بالا سال یا ابهامی دارید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاور مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.