با توجه به شرایط اقتصادی بسیار خوب کشور عمان بسیاری از پزشکان و کادر درمان ایران تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. اگر پزشک عمومی یا متخصص هستید شما هم می توانید با داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار به عنوان پزشک به عنوان مهاجرت کرده و درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

راهنمای مطالعه

در حال حاضر کشور عمان، بستر مناسبی برای مهاجرت پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان به شمار میرود. پزشکانی که تمایل به کار در مراکز درمانی کشور عمان را دارند باید مراحل معادل سازی مدارک و شرکت در آزمون های تعیین صلاحیت را طی کنند. ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه قصد داریم تمامی جزئیات و شرایط مهاجرت پزشکان به عمان را بررسی کنیم. اگر می خواهید بدانید یک پزشک در عمان ماهانه چقدر درآمد دارد؟ و برای دریافت ویزای کار عمان باید چه مدارکی را تهیه کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت پزشکان به عمان

به جرات می توانیم بگوییم که عمان یکی از کشورهای پیشرو و در حال پیشرفت در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی و پزشکی است. به همین دلیل مهاجرت پزشکان به عمان مزایای زیادی برای متقاضیان این حوزه دارد. شما می توانید به عنوان یک پزشک وارد کشور عمان شوید و در کنار برخورداری از درآمد بالا، دانشتان را در بخش های مختلف ارتقا داده و از مزایای زندگی در یک کشور را به رشد بهره مند شوید. از طرفی از نظر جغرافیایی ایران و عمان به هم نزدیک هستند و همین موضوع امکان رفت و آمد آسان را برای شما فراهم می کند.

علاقه مندان و پزشکانی که قصد مهاجرت به عمان از طریق رشته تحصیلیشان را دارند، باید در نظر داشته باشند که دولت عمان برای مهاجرت پزشکان به این کشور شرایط خاصی را در نظر گرفته است. مهمترین شرایط مهاجرت پزشکان به عمان در جدول زیرلیست شده است.

  • دریافت مدرک پزشکی معتبر
  • تکمیل کردن دوره های کارآموزی
  • در کشور عمان گواهی کارآموزی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که شما یک پزشک متخصص هستید باید این دوره را تکمیل کرده باشید. مدرک کارآموزی معادلی که از کشورهای دیگه مورد تایید هست؛ شامل ثبت هیئت کانادایی/آمریکایی، فرانسه، آلمان یا فلوشیپ استرالیا/نیوزلند و یا تحت شرایط خاصی مدرک معادل از شبه قاره هند است.
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا عربی
  • اثبات سابقه کاری به مدت حداقل دو سال به عنوان پزشک
  • آمادگی جهت شرکت در آزمون صلاحیت پزشکی پرومتریک عمان
  • اخذ صلاحیت برای ثبت نام به عنوان پزشک در عمان

مراحل مهاجرت پزشکان به عمان

مراحل مهاجرت پزشکان به عمان

در این قسمت مراحل مهاجرت پزشکان به عمان را در چهار مرحله توضیح دادیم.

مرحله اول: در مرحله اول باید مدارکتان را با اخذ تاییدی دیتا فلو که در آن گزارشی به نام تاییدیه اصلی یا PSV وجود دارد دریافت کنید. تاییدیه اصلی یا psv در واقع فرایند تایید مستقیم اسناد از طریق نهاد مربوطه در عمان است.

مرحله دوم: در این مرحله متقاضی باید در آزمون پرومتریک عمان شرکت کند. آزمون پرومتریک پزشکی شامل ۱۰۰ سوال است که متقاضیان باید در این آزمون نمره قبولی را دریافت کنند. البته متقاضیان می توانند قبل از دریافت تاییدیه دیتا فلو در آزمون پرومتریک شرکت کنند و از این نظر هیچ محدودیتی در ترتیب دریافت دیتا فلو و شرکت در آزمون وجود ندارد.

مرحله سوم: در سومین مرحله برای مهاجرت پزشکان به عمان، لازمه که یک هیئت تخصصی پزشکی در عمان مدارک شما را معادل سازی کنند. این هیئت آزمون های معادل سازی مدرک پزشکی را در سطح محلی و در سطح بین المللی برگزار و نظارت می کنند.

مرحله چهارم: در این مرحله نیازه که برای کار در عمان به کاریابی بپردازید. در واقع پزشکان هم مثل دیگر مشاغل لازمه که جاب آفر داشته باشند. متقاضیان بعد از پیدا کردن کارفرما و جاب آفر و گرفتن تاییدیه های لازم و معادل سازی مدارک می توانند کارشان را به عنوان پزشک در عمان آغاز کنند.

معادلسازی مدارک برای مهاجرت پزشکان به عمان

معادلسازی مدارک برای مهاجرت پزشکان به عمان

یکی از مهمترین مراحل در مسیر مهاجرت پزشکان به عمان معادل سازی مدارک است. نهاد تخصصی پزشکی عمان یا OMBBS مسئول معادل سازی مدارک پزشکان خارجی به شمار میرود. در نظر داشته باشید که صرفاً گرفتن تاییدیه دیتا فلو و گزارش تاییدیه اصلی یا psv نشان میدهد که مدرک شما معادل سازی شده و صلاحیت شرکت در آزمون پرومتریک پزشکی عمان را دارید. به این منظور متقاضیان باید در وب سایت OMBBS اکانت ساخته و درخواست معادل سازی مدارک را در این وب سایت ثبت کنند. مهمترین مدارکی که در روند معادل سازی مدارک نیاز دارید عبارتند از:

  • مجوز امضا شده  OMSB
  • کپی پاسپورت یا مدرک شناسایی
  • کپی از مدارک شناسایی دیگر مانند مدرک ازدواج
  • کپی از اصل مدرک صلاحیت پزشکی
  • کپی از ریزنمرات
  • کپی از هرگونه مدرک استخدام
  • کپی از گواهی کار پزشکی یا گواهی ثبت نام در کشور مبدا

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به عمان

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به عمان

مهمترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به عمان عبارتند از:

  • نامه حمایتی از طرف بیمارستان یا سازمان که تعهد مالی شما را در طول اقامت و کار به عنوان یک پزشک در عمان را بیان می کند.
  • فرم درحواست تکمیل شده در  OMSB
  • مدرک پزشکی و ریزنمرات
  • نسخه کپی از پاسپورت
  • مدرک و ریزنمرات دروس علوم پایه در صورت وجود
  • آزمایش و غربالگری آنتی ژن سطحی ویروس هپاتیت ب (HBsAG)، آنتی بادی هپاتیت سی (Anti-HCV) و ایدز، آنتی بادی هپاتیت ب (Anti-HBc)، آنتی ژن هپاتیت ب (Anti-HBs)
  • انگیزه نامه مربوط به تخصص
  • سه عد توصیه نامه از محل کار قبلی پزشک
  • کپی از گواهی شرکت در آزمون محلی، بین المللی یا آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی در صورت وجود
  • نامه تاییدیه سابقه خوب پزشک از طرف سازمان پزشکی کشور مبدا

مدرک زبان موردنیاز مهاجرت پزشکان به عمان

مدرک زبان موردنیاز مهاجرت پزشکان به عمان

یکی از مهمترین مهارت هایی که پزشکان برای مهاجرت به عمان باید داشته باشند مهارت زبان انگلیسی و زبان عربی است. به طور کلی مدرک زبان خاصی برای مهاجرت پزشکان به عمان وجود ندارد. اما متقاضیان برای شرکت در مصاحبه ویوا و موفقیت در آزمون پرومتریک، باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. از طرفی برای ارتباط با محیط کار و بیماران باید به زبان انگلیسی یا عربی مسلط باشید. تجربه نشان داده که حداقل سطح زبان انگلیسی برای کار یک پزشک در عمان ، سطح B2 است.

آزمون موردنیاز مهاجرت پزشکان به عمان

آزمون موردنیاز مهاجرت پزشکان به عمان

مهاجرت پزشکان به عمان، مراحل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین این مراحل شرکت در آزمون پرومتریک است. متقاضیان باید در آزمون پرومتریک شرکت و نمره قبولی به دست بیارن. در جدول زیر اطلاعات مهم درباره آزمون مهاجرت پزشکان به عمان ذکر شده.

اطلاعاتآزمون پرومتریک OMSB
هزینه آزمون۱۹۵ دلار
مدت آزمون۲.۵ ساعت
محل برگزاری آزموندر بیش از ۸۰ کشور برگزار می شود.
دفعات تکرار آزمون۳ بار در سال

از طرفی متقاضیان بعد از موفقیت در آزمون پرومتریک باید در مصاحبه ویوا شرکت کنند. این مصاحبه در محل آزمون برگزار می شود. حداقل نمره قبولی در آزمون پرومتریک ۶۰ درصد است و متقاضیان می توانند از طریق وب سایت porometric.com مراحل ثبت نام را انجام بدهند.

شاید این سوال براتان پیش اومده باشد که مصاحبه ویوا چیست؟ این مصاحبه برای سنجش دانش مهارت و صلاحیت پزشکانی است که تمایل دارند به عمان مهاجرت کنند. این مصاحبه فقط در کشور عمان و در محل برگزاری آزمون پرومتریک، برگزار می شود.

دریافت مجوز پزشکی در عمان

دریافت مجوز پزشکی در عمان

برای کار به عنوان یک پزشک در عمان، باید مجوز پزشکی دریافت کرده باشید. به این منظور لازم است که مراحل معادل سازی مدارک، گرفتن تاییدیه دیتا فلو و موفقیت در آزمون صلاحیت پزشکی را طی کنید تا بتوانید مجوز کار به عنوان پزشک در کشور عمان را بگیرید. متقاضیان بعد از شرکت در آزمون پرومتریک و دریافت نمره قبولی و موفقیت در مصاحبه باید مدارکشان را به نهاد پزشکی تخصصی عمان ارائه کنند تا مجوز پزشکی براشان صادر شود.

درآمد متخصصان پزشکی در عمان

درآمد متخصصان پزشکی در عمان

عمان از جمله کشورهایی ست که کادر درمان می توانند درآمد خوبی در آن به دست بیاورند. خوشبختانه درآمد پزشکان عمومی و متخصصان پزشکی در عمان سطح مناسبی دارد. در جدول زیر درآمد ماهانه پزشکان متخصص در عمان را ذکر کردیم.

تخصصدرآمد ماهانه
جراح۱۹۵۰ دلار
متخصص غد۱۸۰۰ دلار
اورولوژیست۱۸۰۰ دلار
متخصص عصب شناسی۱۷۸۰ دلار
چشم پزشک۱۷۳۰ دلار
پزشک اطفال۱۶۲۰ دلار
متخصص تغذیه۱۵۹۰ دلار

اخذ ویزا جهت مهاجرت پزشکان به عمان

اخذ ویزا جهت مهاجرت پزشکان به عمان

مهاجرت پزشکان به عمان نیازمند دریافت ویزای کاری است. برای دریافت ویزای کاری لازمه که جاب آفر و پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در عمان داشته باشید. همچنین کارفرمای مورد نظر باید از وزارت نیروی انسانی عمان مجوز کار نیروی خارجی دریافت کرده باشد. در نتیجه متقاضی برای دریافت ویزای مهاجرت پزشکان به عمان در قدم اول باید یک کارفرما در عمان پیدا کند. در ادامه لازم است که مدارک و تاییدیه های دریافت شده به عنوان پزشک را آماده و برای کارفرما ارسال کنید.

با مدارک و مجوزهایی که در دست دارید که یکی از مهم ترین آن ها جاب آفر است. باید برای گرفتن ویزای کاری عمان به سفارت این کشور مراجعه کنید. روند بررسی پرونده شما مدتی طول می کشد و اگر همه مدارک به درستی تهیه شده باشد ویزای کاری عمان با اعتباری دو ساله برایتان صادر می شود. این ویزا از نوع چند بار ورود و قابل تمدید است.

جمع بندی مهاجرت پزشکان به عمان

با توجه به شرایط اقتصادی بسیار خوب کشور عمان بسیاری از پزشکان و کادر درمان ایران تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. اگر پزشک عمومی یا متخصص هستید شما هم می توانید با داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار به عنوان پزشک به عنوان مهاجرت کرده و درآمد بسیار خوبی داشته باشید. همچنین امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندانتان وجود دارد. برای کسب اطلاعات تخصصی تر درباره مهاجرت پزشکان به عمان، کافیه که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره رایگان تخصصی دریافت کنید.