اگر به عنوان یک پزشک به دنبال فرصت های بهتر برای کار و ادامه تحصیل هستید و می خواهید همزمان با مهاجرت برای اعضای خانواده و هم ویزای همراه دریافت کنید، امارات شرایط مناسبی را از این نظر برای شما فراهم کرده است.

راهنمای مطالعه

اگر پزشک هستید و به دنبال فرصت های بهتری برای کار یا ادامه تحصیل می گردید، کشور امارات یکی از بهترین گزینه هاست. امارات در سال های گذشته کلینیک ها و بیمارستان های مجهزی تاسیس کرده که برای اداره آنها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به پزشکان با تجربه نیاز دارد.

میزان حقوق و دستمزدها در امارات بالاست و شما می توانید زندگی مرفهی در این کشور داشته باشید. به همین دلیل هم در سال های گذشته بسیاری از پزشکان ایرانی به امارات مهاجرت کردند و درصد رضایت آنها از زندگی و کار در امارات بالاست.

اگر شما هم علاقه دارید که با شرایط مهاجرت پزشکان به امارات و مهاجرت کادر درمان به امارات آشنا شوید، این مقاله از بلاگ گروه مهاجرتی ایزی راه را از دست ندید. باهامون همراه باشید تا صفر تا صد مهاجرت پزشکان به امارات را برای شما توضیح دهیم.

دلایل مهاجرت پزشکان به امارات

اگر این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده که چرا در سال های اخیر تعداد زیادی از پزشکان ایرانی به امارات مهاجرت کردند؟ باید به دوتا نکته توجه داشته باشید؛ یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت پزشکان به امارات بالا بودن سطح درآمدها در این کشور است. از طرفی دانشگاه های باکیفیتی هم در امارات تأسیس شده که امکان ادامه تحصیل در تخصص های پزشکی را به پزشکان می دهد.

علاوه بر این ها شهرهایی مثل دبی، شارجه و ابوظبی امکانات رفاهی پیشرفته ای دارند که باعث می شود تا پزشکان در این شهرها زندگی راحتی را تجربه کنند. همه این موارد باعث شده تا پزشکان عمومی و متخصصان آن با علاقه و اشتیاق فراوانی امارات را برای ادامه کار یا تحصیل انتخاب کنند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت پزشکان به امارات کار ساده ای هم نیست به عنوان مثال اگر یک پزشک مهارت های مورد نیاز برای کار در امارات را نداشته باشد، ویزا براش صادر نمی شود.

ادارد بهداشت این کشور هم قوانین سختگیرانه ای دارد و پزشکان مهاجر را با دقت فراوان ارزیابی می کند. اگر علاقه دارید که از طریق شغل پزشکی به امارات مهاجرت کنید و زندگی خوبی در این کشور داشته باشید ادامه مقاله را از دست ندید و شرایط مهاجرت پزشکان به امارات را مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

اولین شرط برای مهاجرت کاری به امارات پیدا کردن یک کارفرما در این کشور هست. در ادامه باید صلاحیت کار در حرفه پزشکی در امارات را به دست بیارید. به این منظور لازم است که مدارک تخصص پزشکی تان را برای وزارت بهداشت امارات ارسال کنید. مدارک شما در وزارت بهداشت بررسی می شود و در صورتی که تایید بشه می توانین در این کشور کار کنید. اگر قصد دارید در شهر دبی به طبابت بپردازید، هم لازم است که مدارک تان را برای وزارت بهداشت دبی ارسال کنید تا بررسی شود.

علاوه بر این، شرایط دیگری هم برای مهاجرت پزشکان به امارات وجود دارد. یکی از آنها تسلط بر زبان عربی هست. با توجه به این که زبان رسمی این کشور عربی است به عنوان یک پزشک باید تا حدودی بر زبان عربی تسلط داشته باشید. سابقه کار هم جزو جدانشدنی مهاجرت کاری به امارات محسوب می شود.

داشتن حداقل 2 الی 3 سال سابقه کاری در مراکز بهداشتی و درمانی معتبر به شما، کمک می کند که در امارات راحت تر کار پیدا کنید. هرچه رزومه تحصیلی و کاری قوی تری داشته باشید شانستان برای پیدا کردن کار در امارات بیشتر می شود.

شرکت در آزمون پرومتریک پزشکی

شرکت در آزمون پرومتریک پزشکی

در مرحله بعد باید در آزمون پرومتریک امارات شرکت کنید. افرادی که میخواهند از طریق پزشکی به امارات مهاجرت و در این کشور کار کنند، باید تو این آزمون ثبت نام کنند و این آزمون را با موفقیت سپری کنند.

ارائه گواهی وضعیت خوب یا  GSC

این گواهی تایید می کند که شما به عنوان یک پزشک صلاحیت و مهارت کافی برای انجام طبابت در امارات را دارید و هیچ رفتار غیرحرفه ای یا مشکل انضباطی یا موارد کیفری درباره شما وجود ندارد.

تاییدیه دیتافلو  (data flow)

گروه دیتا فلو، براساس ارزیابی های که انجام می دهد یک تاییدیه به همین نام برای پزشکان صادر می کند که نشان می دهد پزشک مورد نظر صلاحیت، تجربه و مهارت کافی برای کار را دارد و جزئیات پاسپورت و اطلاعات هویتی کاملا معتبر هست. افرادی که میخوان از طریق پزشکی در امارات کار کنند باید این تاییدیه را دریافت کنند.

داشتن شرایط سنی

علاقه مندان به کار در بخش درمانی امارات، باید به شرایط سنی توجه داشته باشند. در حال حاضر پزشکان می توانند د حتی تا ۶۰ سالگی در امارات کار کنند؛ اما هرچه فرد جوان تر باشد شرایط بهتری برای کار و کسب درآمد در امارات دارد.

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات
داشتن سابقه کاری ۲ الی ۳ سال
 تسلط بر زبان عربی یا انگلیسی
شرکت در آزمون پرومتریک پزشکی
ارائه گواهی وضعیت خوب
 اخذ تایید دیتا فلو

 مهاجرت پزشکان به امارات برای گذراندن دوره تخصص

 مهاجرت پزشکان به امارات برای گذراندن دوره تخصص

وقتی درباره مهاجرت پزشکان به امارات صحبت می کنیم همیشه، منظورمان مهاجرت کاری نیست. در بعضی از موارد ممکن است افراد با هدف گذراندن دوره تخصص به امارات مهاجرت کنند. در حال حاضر دانشگاه های معتبری در امارات وجود دارد که دوره های تخصصی را ارائه می دهند.

برای تحصیل در دوره تخصص هم نیاز دارید که مدارک تان را معادل سازی کنید. ناگفته نماند که اگر تخصص تان، را در امارات بگیرید، در ادامه شرایط بهتری برای معادل سازی مدارک و پیدا کردن کار در این کشور دارید.

اگر همیشه آرزوی زندگی در امارات را داشتید و می خواهید از طریق رشته پزشکی به این کشور مهاجرت کنید، کافیه با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تماس بگیرید تا همکاران ما شرایط شما را ارزیابی و بهترین روش را به شما، پیشنهاد کنند.

مراحل مهاجرت پزشکان به امارات

مراحل مهاجرت پزشکان به امارات

اگر می خواهید به عنوان یک پزشک به کشور امارات مهاجرت کنید، باید پنج مرحله زیر را به ترتیب طی کنید:

 مرحله اول: شرکت در آزمون پرومتریک

 در این مرحله باید در آزمون DHA یا آزمون پرومتریک امارات و شهر دبی شرکت کنید. سوالاتی که در این آزمون مطرح می شود از منابع و رفرنس های پزشکی هست و اگر در آزمون موفق شوید می توانید مراحل بعدی را انجام بدهید.

مرحله دوم: دریافت تاییدیه آموزشی و کاری یا DATAFLOW

افرادی که به عنوان پزشک قصد دارند در امارات کار کنند، باید سوابق تحصیلی و کاریشان را به صورت رسمی ارائه کنند. گواهی صلاحیت های آموزش و کاری نشان می دهد که تمام سوابق کاری و تحصیلی فرد معتبر و صحیح است. برای دریافت این تاییدیه می توانین به ادارد بهداشت دبی یا ادارد بهداشت شارجه یا وزارت بهداشت ابوظبی مراجعه کنید.

مرحله سوم: دریافت پیشنهاد کاری

بدون داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما در امارات نمی توانید وارد امارات شوید. پس به عنوان یک پزشک بهتر است که برای بیمارستان های دولتی و خصوصی امارات رزومه کاری تان را ارسال کنید.

مرحله چهارم: اخذ کارت بهداشتی

همه افرادی که میخواهند در امارات کار کنند باید کارت بهداشتی بگیرند که نشان می دهد فرد در سلامت کامل است و هیچ گونه بیماری عفونی ندارد.

مرحله پنجم: اخذ ویزای کار

در مرحله آخر باید ویزا و مجوز کاری امارات را دریافت کنید. پزشکانی که از این طریق وارد امارات میشوند در ابتدا یک ویزای ۳۰ را زه دریافت می کنند که قبل از پایان مهلت آن، باید برای دریافت مجوز کاری اقدام کنند.

آزمون تاییدیه کار پزشکی در امارات

آزمون تاییدیه کار پزشکی در امارات

همانطور که گفتیم یکی از مراحل مهمی که افراد برای مهاجرت از طریق پزشکی به عنوان باید انجام بدهند گرفتن تاییدیه کار پزشکی هست. سازمان بهداشت کشور امارات تمام مدارک پزشکانی که میخوان در امارات کار کنند را ارزیابی می کند. تا به این ترتیب بهترین پزشکان را برای کار در این کشور جذب کند. آزمون DHA فقط یکی از روش های تایید متخصصان است. افراد بعد از شرکت در آزمون DHA و موفقیت در این آزمون تاییدیه کار پزشکی را دریافت می کنند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

پزشکانی که تمایل دارند برای کار یا ادامه تحصیل وارد امارات شوند، باید مدارک مورد نیاز را تهیه ترجمه و ارسال کنند. مهمترین مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • عکس پاسپورتی به همراه پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • مدارک و مستندات سوابق کاری
  • نتیجه قبولی در آزمون پرومتریک
  • گواهی داشتن جاب آفر از سوی کارفرما در امارات
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه سلامت جسمی و را حی

مشاغل پزشکی مورد تقاضا در امارات

مشاغل پزشکی مورد تقاضا در امارات

اگر هنوز تخصص پزشکی تان را نگرفتید و به دنبال انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در مقطع تخصص هستید، حتماً باید نگاهی به لیست مشاغل پزشکی مورد تقاضا در امارات بندازید. این جدول به شما کمک می کند تا مشاغل پردرآمد و پر متقاضی در امارات را پیدا کنید و اگر می خواهید برای تخصص تصمیم گیری کنید رشته مناسبی را انتخاب کنید.

موقعیت شغلیدرآمد سالانه به درهم اماراتدرآمد سالانه به دلار
کار درمانگر (Occupational Therapist)۲۶۷٬۶۹۱ درهم امارات۷۲٬۸۹۰ دلار
تکنسین ام آر آی (MRI Technologist)۲۱۱٬۱۸۴ درهم امارات۵۷٬۵۰۴ دلار
متخصص قلب (Cardiologist)۱٬۰۷۹٬۶۱۷ درهم امارات۲۹۳٬۹۷۳ دلار
متخصص غدد (Endocrinologist)۶۱۵٬۴۸۲ درهم امارات۱۶۷٬۵۹۲ دلار
پزشک عمومی (General practitioners)۶۸۶٬۳۵۴ درهم امارات۱۸۶٬۸۹۰ دلار
جراح (Surgeon)۱٬۰۵۷٬۹۷۵ درهم امارات۲۸۸٬۰۸۰ دلار
مدیر آزمایشگاه (laboratory director)۲۴۷٬۷۵۹ درهم امارات۶۷٬۴۶۳ دلار
تکنسین آزمایشگاه پزشکی (Medical Lab Technician)۸۹٬۱۷۳ درهم امارات۲۴٬۲۸۱ دلار
روان پزشک کودک و نوجوان (Child And Adolescent Psychiatrist)۶۰۳٬۴۹۷ درهم امارات۱۶۴٬۳۲۸ دلار
پرستار ارشد (chief nursing officer)۴۴۷٬۲۸۴ درهم امارات۱۲۱٬۷۹۲ دلار

اخذ ویزای امارات برای پزشکان

اخذ ویزای امارات برای پزشکان

بعد از موفقیت در آزمون dha یا پرومتریک و پیدا کردن کارفرما در امارات، وقتشه که برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. در واقع بدون داشتن نامه پیشنهاد کاری نمی توانید درخواست ویزا بدهید و با درخواست ویزای شما موافقت نمی شود. مهمترین مدارکی که باید برای صدور ویزای کاری امارات برای پزشکان ارائه بدید عبارتند از:

  • عکس به همراه اصل پاسپورت و کپی آن
  • کپی و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی با مهر تایید وزارت امور خارجه ایران
  • گواهی پزشکی مورد تایید امارات
  • اثبات گواهی تمکن مالی به مبلغ حداقل ۳ هزار درهم
  • گواهی پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در امارات
  • مدارک موفقیت در آزمون DHA

دریافت مجوز اقامت برای کار به عنوان پزشک در امارات

دریافت مجوز اقامت برای کار به عنوان پزشک در امارات

بعد از دریافت ویزای کاری امارات و ورود به این کشور، پزشکان باید برای دریافت مجوز اقامت درخواست بدهند. هر کاری که شما بخواهید در امارات از انجام دهید از جمله افتتاح حساب بانکی، خرید خودرو یا اخذ گواهینامه به مجوز اقامت نیاز دارد.

پس بعد از ورود به امارات باید در وب سایت اداره فدرال هویت و شهروندی درخواستتان را ثبت کنید. مجوز اقامت 30 را ز اعتبار دارد و می توانین ۳۰ روز دیگر هم تمدید کنید. یعنی در مجموع شما ۶۰ روز فرصت دارید تا شناسه اماراتی و کارت کار را دریافت کنید.

اقامت دائم پزشکان در امارات

اقامت دائم پزشکان در امارات

خیلی از افرادی که از طریق کار وارد امارات می شوند، از جمله پزشکان و پرستاران علاقه دارند تا از این طریق اقامت دائم امارات را هم دریافت کنند. به طور کلی امارات کشوری است که فرایند سختی برای اعطای اقامت دائم دارد و افراد از طریق کار نمی توانند اقامت دائم را دریافت کنند.

پس اگر شما تمایل دارید که اقامت دائم امارات را دریافت کنید بهتره که از طریق این روش سرمایه گذاری اقدام کنید. البته پزشکان می توانند از طریق ویزای طلایی امارات به مدت ۱۰ سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشند. برای دریافت ویزای طلایی امارات لازم است که وزارت بهداشت این کشور شما را به عنوان یک پزشک حرفه ای تایید کند. در این صورت می توانید ویزای طلایی پزشکان را دریافت کنید. هزینه دریافت این ویزا هم تقریباً 3000 درهم می شود.

مزایای مهاجرت پزشکان به امارات

مزایای مهاجرت پزشکان به امارات

مهاجرت پزشکان به امارات مزایای زیادی برای این افراد به دنبال دارد. به عنوان مثال پزشکان می توانند  از مرخصی سالانه با حقوق و درامد بالا و امنیت شغلی بهره مند شوند. از دیگر مزایای مهاجرت پزشکان به عنوان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوشش هزینه های مربوط به ویزا توسط کارفرمایان
  • برخورداری از بیمه عمر و بیمه درمانی
  • ۳۰ را ز مرخصی با بیمه در سال
  • یک ماه حقوق به عنوان پاداش پایان هر سال
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد
  • برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی و تحصیل با کیفیت
  • بیمه درمانی برای اعضای خانواده
  • امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده
  • امکان دریافت ویزای طلایی و مجوز اقامت ده ساله قابل تمدید

مهم ترین مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به دبی چیست؟

مهمترین مدارک مورد نیاز برای این که به عنوان یک پزشک به دبی و به طورکلی امارات مهاجرت کنید، عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • مستندات سوابق کاری
  • مدرک موفقیت در آزمون dha
  • تاییدیه سلامت
  • نامه جاب آفر از سوی کارفرما در امارات
  • گواهی دیتافلو

مشاغل پزشکی پر تقاضا در امارات کدم اند؟

مشاغل پزشکی پر تقاضا در امارات کدم اند؟

به طور کلی اغلب تخصص ها و مشاغل پزشکی و کادر درمان از جمله پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی، جراح عمومی، متخصص غدد و متخصص قلب جزو مشاغل پزشکی پر متقاضی در امارات هستند.

آیا مهاجرت پزشکان به امارات و دبی برای ایرانی ها ممکن است؟

بله پزشکان و همه کادر درمان با قبولی در آزمون dha و داشتن ۲ الی ۳ سال سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی می توانند  به امارات مهاجرت کنند.

سخن آخر

اگر به عنوان یک پزشک به دنبال فرصت های بهتر برای کار و ادامه تحصیل هستید و می خواهید همزمان با مهاجرت برای اعضای خانواده و هم ویزای همراه دریافت کنید، امارات شرایط مناسبی را از این نظر برای شما فراهم کرده است.

فقط کافیه با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تماس بگیرید تا تمامی مراحل مهاجرت به امارات از طریق رشته پزشکی را برای شما انجام دهند. ما تمام مراحل پیدا کردن کارفرما در امارات و دریافت ویزای کاری این کشور را برای شما انجام می دهیم. مشتاق شنیدن نظرات و سوالاتتان درباره مهاجرت پزشکان به امارات هستیم.