بورسیه های تحصیلی از جمله فرصت های طلایی هستند که دانشجوهای بین المللی می توانند از آن ها استفاده کنند تا به این ترتیب هم رشته مورد علاقه شان را تحصیل کنند و هم مخارج زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی را تا حدود زیادی کاهش دهند.

راهنمای مطالعه

چه چیزی بهتر از این که به یک کشور توسعه یافته مثل فرانسه مهاجرت و در دانشگاه های برتر آن، تحصیل کنید و در عین حال از بورسیه های تحصیلی هم بهره مند شوید؟! خوشبختانه دسترسی به این شرایط رویایی امکان پذیر است؛ اما چطوری؟ یکی از بورسیه های محبوب که در فرانسه وجود دارد، بورسیه امیل بوتمی یا EMILE Boutmy است که برای دانشجوهای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

دانشجوهای خارجی به جز دانشجوهای نروژ، سوئیس و کبک می توانند برای گرفتن این بورسیه اقدام کنند. در ادامه این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، با ما همراه باشید تا با بورسیه امیل بوتمی فرانسه و شرایط دریافت آن آشنا شوید.

چه کسانی بورسیه امیل بوتمی فرانسه را دریافت می کنند؟

چه کسانی بورسیه امیل بوتمی فرانسه را دریافت می کنند؟

کیفیت بالای آموزشی، سیستم آموزشی پیشرفته و امکانات رفاهی و خدماتی فوق العاده از جمله دلایلی هستند که دانشجوهای بین المللی همواره کشور فرانسه را به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند. در سال های گذشته و در طول تاریخ، فرانسه همواره یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در قاره اروپا و حتی سراسر دنیا بوده است.

یکی از بورسیه های تحصیلی که در کشور فرانسه وجود دارد و دانشجوهای خارجی می توانند از آن استفاده کنند تا به این ترتیب هزینه های تحصیلشان کاهش پیدا کند، بورسیه امیل بوتمی هست؛ اما این بورسیه از کی و کجا به وجود اومد؟

در سال ۱۸۷۱ دانشگاه ساینس پو فرانسه، با هدف حمایت از دانشجوهای بین المللی خارج از اتحادیه اروپا بورسیه تحصیلی امیل بوتمی را طراحی کرد. از آن زمان تا الان هر سال بیش از ۳۰۰ دانشجو از این بورسیه معتبر بهره مند می شوند. برای دریافت این بورسیه شما باید در لیست دانشجوهای برتر قرار بگیرید. مشخصات دانشجوهای برتر بر اساس اولویت های پذیرش دانشگاه ساینس پو مشخص می شود.

ناگفته نماند که این دانشگاه یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان در فرانسه هست، که بنیانگذار بورسیه امیل بوتمی فرانسه محسوب می شود. افرادی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی امیل بوتمی می شوند، کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۱۲۲۰۰ یورو سالانه در مقطع کارشناسی ارشد دریافت می کنند. دانشجوهای مقطع کارشناسی هم مبلغ ۳۶۰۰ یورو تا ۱۳ هزار یورو به صورت سالانه دریافت می کنند.

وجود این بورسیه و بورسیه های مشابه کمک می کند تا دانشجوهای بین المللی بدون داشتن هیچگونه دغدغه ای از امکانات تحصیلی و زندگی دانشجویی در فرانسه لذت ببرند؛ بنابراین اگر شما هم علاقه مند به دریافت یک بورسیه تحصیلی مناسب در فرانسه هستید، حتماً باید با شرایط دریافت بورسیه تحصیلی امیل بوتمی آشنا شوید و شانستون را برای دریافت این بورسیه امتحان کنید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

می دانم که الان این سوال در ذهن همه شما به وجود آمده که چطور می توانیم بورسیه تحصیلی امیل بوتمی فرانسه را دریافت کنیم؟ برای دریافت این بورسیه باید سه شرط زیر را داشته باشید:

  • داوطلبان باید اهل یک کشور غیر از اتحادیه اروپا باشند. همچنین داوطلب نباید از کشوری مثل نروژ یا ایالت کبک یا حتی سوئیس باشد.
  • اخذ پذیرش در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های فرانسه ضروری است.
  • دانشجوها نمی توانند همزمان از بورس های تحصیلی دیگه مثل بورس تحصیلی ایفل و BGF یا AEFE در کنار بورس تحصیلی EMILE Boutmy ستفاده کنند.

این نوع بورسیه تحصیلی به صورت خودکار به دانشجوها تعلق نمی گیرد و لازم است که متقاضیان فرم درخوست آنلاین دریافت بورسیه را تکمیل کنند. به طور کلی از بین انبوه دانشجوهایی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی امیل بوتمی هستند، افرادی تایید می شوند که ویژگی های مورد نظر دانشگاه ساینس پو و الزامات هر دوره را داشته باشند. همچنین ناگفته نماند که اگر کسی که بورسیه تحصیلی امیل بوتمی را دریافت می کند، نتواند با موفقیت سال تحصیلی را به پایان برساند، بورسیه تحصیلی را از دست میدهد.

 از طرفی اگر جزو تاییدشدگان بورسیه تحصیل امیل بوتمی باشید؛ اما تصمیم بگیرید که پذیرشتان را به تاخیر بندازید باز هم بورسیه را از دست می دهید. دانشجوها باید در موعد مقرر ثبت نامشان را در دانشگاه تکمیل و در کلاس های درس حضور پیدا کنند تا بورسیه تحصیلیشان لغو نشود.

اگر شما هم دوست دارید که از طریق بورسیه تحصیلی امیل بوتمی فرانسه، در دانشگاه و رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید می توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید. از طرفی ما تمامی مراحل دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه و اخذ بورسیه را برای شما انجام می دهیم.

بورسیه امیل بوتمی به چه کسانی تعلق نمی گیره؟

بورسیه امیل بوتمی به چه کسانی تعلق نمی گیره؟

یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که چه دانشجوهایی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی امیل بوتمی فرانسه هستند؟ به طور کلی همانطور که گفتیم دانشجوهایی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد پذیرش تحصیلی گرفتند، می توانند از بورسیه تحصیلی امیل بوتمی استفاده کنند؛ اما چه افرادی واجد شرایط دریافت این نوع بورسیه نیستند؟ اگر یکی از ویژگی های زیر را داشته باشید، نمی توانید برای گرفتن بورسیه تحصیلی امیل بوتمی اقدام کنید:

  • داوطلبان از کشورهای سوئیس و نروژ، چون ممکند مستحق دریافت بورس تحصیلی CROUS باشند.
  • داوطلبانی که تابعیت دوگانه دارند، ازجمله از کشورهای اتحادیه اروپا
  • داوطلبان اهل کبک چون ممکند از بورسیه های دیگه ای مثل متقاضیان اروپایی ستفاده کنند
  • کلیه دانشجویان مقطع دکترا؛
  • متقاضیان  MPA، چون می توانند برای بورسیه MPA درخوست بدن
  • داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد، در عمل توسعه
  • داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد رشته مقررات مالی و مدیریت ریسک
  • داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد تجربی در هنر و سیست

مقاطع تحصیلی بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

مقاطع تحصیلی بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم بورسیه تحصیلی EMILE Boutmy برای حمایت از دانشجوهای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در فرانسه هست؛ بنابراین اگر شما در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های فرانسه پذیرش تحصیلی گرفتید، می توانید شانستان را برای دریافت بورسیه تحصیلی امیل بوتمی فرانسه هم امتحان کنید. در اینجا شرایط هر مقطع را برای دریافت این نوع بورسیه توضیح دادیم.

بورسیه تحصیلی امیل بوتمی برای مقطع لیسانس

در این مقطع بورسیه تحصیلی امیل بوتمی به ۴ شکل به دانشجوها ارائه می شود:

  • کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۱۳۰۰۰ یورو در سال به مدت سه سال برنامه لیسانس، علاوه بر کمک هزینه جهت تامین بخشی از هزینه زندگی ۵۰۰۰ یورو در سال.
  • کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۸۸۰۰ یورو در سال برای سه سال دوره کارشناسی.
  • کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۶۰۰۰ یورو در سال برای سه سال برنامه کارشناسی.
  • کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۳۶۰۰ یورو در سال برای سه سال برنامه کارشناسی.

بورسیه تحصیلی امیل بوتمی برای مقطع فوق لیسانس

در برنامه های فوق لیسانس، دانشجوهایی که پذیرش تحصیلی گرفتند، می توانند از کمک هزینه های امیل بوتمی بهره مند شوند. میزان این کمک هزینه حدود ۱۲۰۰ یورو در سال است و این نوع بورسیه ماکسیمم دو سال دانشجو را حمایت می کند.

نحوه درخوست بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

نحوه درخوست بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

تا اینجا اطلاعات زیادی درباره بورسیه تحصیلی امیل بوتمی دریافت کردیم و متوجه شدیم که این بورسیه برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد؛ اما چطور می توانیم برای دریافت بورس تحصیلی امیل بوتمی درخوست دهیم؟ داوطلبان برای درخوست این بورسیه باید درخواستشان را به صورت آنلاین ثبت کنند.

همچنین باید مدارکی در وب سایت ارائه دهنده این بورسیه آپلود کنید که نشان دهد میزان درآمد و وضعیت خانوادگی شما در چه سطحی است. مدارکی مثل اظهارنامه مالیات بر درآمد پدر و مادر، گواهی طلاق، مزایای بیکاری، فیش حقوقی، اسناد مربوط به نفقه و غیره. همچنین دانشجو باید ثابت کند که از دانشگاهی در فرانسه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش تحصیلی گرفته است.

برای اثبات مهارت زبان انگلیسی هم باید در آزمون تافل یا آیلتس شرکت کنید و نمره مناسبی دریافت کنید چرا که نهاد ارائه دهنده این بورسیه تحصیلی از شما می خواهند که مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه مدرک اثبات کنید. سایر اسناد و مدارک لازم برای دریافت بورسیه امیل بوتمی فرانسه عبارت اند از:

  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات به همراه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه آنها
  • آزمون زبان انگلیسی معتبر آیلتس یا تافل
  • انگیزه نامه تحصیل در ساینس پو
  • توصیه نامه از دو ستاد
  • اگر دانشجو قصد تحصیل به زبان فرانسوی را دارد باید گواهی زبان فرانسوی سطح b۲ یا c۱ را ارائه بده.

جمع بندی

بورسیه های تحصیلی از جمله فرصت های طلایی هستند که دانشجوهای بین المللی می توانند از آن ها استفاده کنند تا به این ترتیب هم رشته مورد علاقه شان را تحصیل کنند و هم مخارج زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی را تا حدود زیادی کاهش دهند. علاقه مندان به دریافت بورسیه امیل بوتمی فرانسه، باید ضمن داشتن ریز نمرات و معدل بالا، مدرک زبان انگلیسی معتبر هم ارائه کنند.

ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف از جمله بورسیه تحصیلی امیل بوتمی را برای شما انجام می دهیم. به این منظور کافی ست که با مشاوران و وکلای مهاجرتی ما در تماس باشید. همچنین اگر سوال یا ابهامی در زمینه نحوه دریافت بورسیه امیل بوتمی یا دیگر بورسیه ها دارید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند.