در سال های گذشته نرخ بیکاری عمان نزولی بوده و در سال ۲۰۱۹ به ۳.۳ درصد رسیده است. این شاخص نشان می دهد که در کشور عمان فرصت های شغلی بسیار زیادی برای مهاجران وجود دارد.

راهنمای مطالعه

عمان، کشوری ثروتمند در حاشیه خلیج فارس است که شرایط شغلی مناسبی را برای مهاجران فراهم کرده است. از این رو بسیاری از افراد، عمان را برای مهاجرت کاری و زندگی آینده خود انتخاب می کنند. این کشور به خصوص برای ایرانیان به دلیل نزدیکی و سهولت در رفت و آمد، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری است؛ اما سوالی که پیش می آید این است که شرایط مهاجرت کاری به عمان چیست؟ در این مقاله از ایزی را روش های مهاجرت کاری عمان و مدارک و شرایط لازم را توضیح می دهیم.

شرایط مهاجرت کاری به عمان در سال 2023

کشور عمان با جمعیتی حدود چهار و نیم میلیون نفر یکی از کشورهای کوچک اما توسعه یافته در حاشیه خلیج فارس است. واحد پول این کشور ریال عمان بوده و پایتخت آن شهر مسقط می باشد. زبان رسمی این کشور عربی است؛ اما با توجه به تعداد زیاد مهاجران در عمان، زبان انگلیسی نیز رواج زیادی دارد.

 این کشور با عربستان، امارات و یمن مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد. تقریباً نیمی از جمعیت کشور عمان را مهاجرانی از هند، پاکستان، سودان، مصر، ایران و دیگر کشورها تشکیل می دهند. این کشور یکی از کشورهای در حال توسعه در بسیاری از زمینه ها از جمله صنعت کشتی سازی است. همچنین در صنایع نفت و گاز، مواد شیمیایی، فولاد و مس از جمله کشورهای حائز اهمیت محسوب می شود.

از این رو مهاجرت کاری به عمان، یکی از انتخاب های هوشمندانه ای است که می توانید برای داشتن آینده ای بهتر انجام دهید. افراد برای این که بتوانند ویزای کاری عمان را دریافت کنند باید از سوی یک کارفرما در این کشور دعوتنامه کاری داشته باشند. یکی از نکاتی که برای مهاجرت کاری عمان باید در نظر داشته باشید، نرخ بیکاری در این کشور است. در سال های گذشته نرخ بیکاری عمان نزولی بوده و در سال ۲۰۱۹ به ۳۳ درصد رسیده است.

این شاخص نشان می دهد که در کشور عمان فرصت های شغلی بسیار زیادی برای مهاجران وجود دارد. بعد از این که متقاضی دعوتنامه کاری از سوی کارفرما ای عمانی دریافت کند، باید برای گرفتن ویزا اقدام کند. صدور ویزا بین یک هفته تا دو ماه طول میکشد. به طور کلی مردم این کشور با مهاجران رفتار بسیار خوبی دارند و زندگی در عمان از سطح رفاه و کیفیت بالایی برخوردار است. در جدول زیر مهمترین شرایط مهاجرت کاری عمان را مشاهده می کنید.

شرایط مهاجرت کاری به عمان 2023
داشتن سابقه کار کافی
تسلط به زبان عربی یا انگلیسی
اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرما در این کشور
سن بین ۲۰ تا ۶۰ سال

روش های مهاجرت کاری عمان

روش های مهاجرت کاری عمان

داشتن تخصص یا مهارت و سابقه کار کافی، از جمله موارد مهم برای کاریابی در عمان است. همچنین همانطور که گفتیم مهاجران می توانند با تکیه بر زبان انگلیسی در این کشور کار و زندگی کنند و الزامی برای یادگیری زبان عربی وجود ندارد.

با این حال اطلاع از انواع مهاجرت کاری عمان و روش های مهاجرت به این کشور از طریق کار اهمیت زیادی دارد. متقاضیان می توانند از دو طریق برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند. در واقع روش های مهاجرت کاری عمان به دو صورت می باشد؛ در روش اول متقاضی می تواند به صورت توریستی وارد کشور عمان شده و حضوراً با کارفرماهای مختلف ملاقات کند تا بتواند شغل مناسبی پیدا کند.

این روش هزینه بر و وقت گیر است. به همین دلیل بسیاری از افراد از روش دوم یعنی کمک گرفتن از موسسات کاریابی استفاده می کنند. در این روش متقاضی بدون این که به عمان سفر کند و به صورت آنلاین، رزومه کاری خود را برای کارفرما های مختلف ارسال می کند. شما می توانید این کار را به کمک وب سایت ها و موسسات کاریابی عمان انجام دهید. برخی از موسسات و وبسایت های معتبر کاریابی کشور عمان عبارت است از:

  • Talent Development LLC
  • Budge Talent
  • Oxygen Oman
  • MENA HR Solutions LLC
  • Global Business Network LLC (GBN)
  • Al-Miladi Global Human Resources Management
  • Randstad Middle East
  • Competence HR

مدارک لازم برای مهاجرت کاری عمان

مدارک لازم برای مهاجرت کاری عمان

یکی از سوالاتی که معمولا افراد می پرسند این است که چرا عمان مقصد مهاجرت کاری باشه؟ این کشور فرصت های بسیار مناسبی را برای کار، تحصیل و سرمایه گذاری فراهم کرده است. همچنین در سال های گذشته عمان، رشد بسیار خوبی را در بخش های مختلف اقتصادی تجربه کرده که نشان می دهد افرادی که در این کشور زندگی می کنند، آینده بسیار خوبی خواهند داشت.

به همین دلیل هم بسیاری از افراد عمان را برای مهاجرت کاری و آینده خود و فرزندانشان انتخاب می کنند. یکی از مراحل مهم برای مهاجرت کاری به عمان تهیه مدارک لازم می باشد. مهم ترین مدارکی که متقاضیان برای دریافت ویزای کاری عمان باید ارائه دهند عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۷ ماه
  • سوابق کاری به همراه بیمه
  • مدارک هویتی متقاضی با ترجمه انگلیسی
  • سوابق تحصیلی متقاضی با ترجمه انگلیسی
  • دعوت نامه کاری از سوی کفیل یا کارفرما در عمان

با توجه به این که داشتن دعوتنامه کاری از سوی کارفرما در کشور عمان، یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مدارک برای دریافت ویزای کاری این کشور است؛ توصیه می کنیم اگر خودتان تجربه کافی در این زمینه ندارید، مراحل دریافت جاب آفر یا دعوتنامه کاری و ویزای کاری این کشور را به افرادی با تجربه در این زمینه محول کنید. وکلا و کارشناسان مهاجرتی ایزی راه، آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام کلیه امور مهاجرتی شما به کشور عمان هستند.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان در سال 2023

لیست مشاغل مورد نیاز عمان در سال 2023

برای این که شانس خود را برای دریافت ویزای کار عمان ارزیابی کنید، باید نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز این کشور در سال ۲۰۲۳ بیندازید. عمان نیز همچون دیگر کشورها به برخی از تخصص ها و رشته های تحصیلی نیاز بیشتری دارد. به همین دلیل این افراد شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در عمان دارند.

همچنین ناگفته نماند که داشتن سابقه کار و مدرک تحصیلی مرتبط، شانس متقاضی را برای پیدا کردن کار و دریافت ویزای کاری عمان افزایش می دهد. به طور کلی رشته های همچون پزشکی، دندانپزشکی، مشاغل مربوط به نفت و گاز، نجاری، جوشکاری، مهندسی و مشاغل فنی از جمله حوزه های مورد نیاز عمان هستند که برای تامین نیروی کار ماهر، ویزای کاری صادر می کند.

در جدول زیر برخی از مشاغل مورد نیاز این کشور را در سال ۲۰۲۳ مشاهده می کنید. اگر شما در یکی از این زمینه ها متخصص هستید و سابقه کار داری می توانید برای دریافت ویزای کاری عمان اقدام کنید.

  مشاغل مورد نیاز عمان در سال 2023Column1Column2
کامپیوترنفت و گازخدمات صنعتی و ساختمانی
معلمیرشته های پزشکیبرقکار
راه سازیدندان پزشکیجوشکار
مدیریت پروژهپرستارتعمیرات کولر
نجارجوشکار صنعتیمکانیک
مهندس صنایعطراح دکوراسیونآشپز و سرآشپز

میزان دستمزدها در کشور عمان

میزان دستمزدها در کشور عمان

میزان حقوق و دستمزدها در یک کشور از جمله فاکتورهای تعیین کننده در مهاجرت کاری است. افرادی که می خواهند یک کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند و در وهله اول باید میزان حقوق و دستمزدها را در کشور مورد نظر را ارزیابی کنند.

خوشبختانه در کشور عمان میزان حقوق و دستمزد ها نسبت به دیگر کشور ها بالا می باشد. البته به همین تناسب نیز مخارج زندگی در این کشور بالاتر است؛ اما به طور کلی افراد می توانند با تکیه بر درآمد خود هزینه های زندگی را در این کشور بپردازند و حتی پس انداز کنند. در جدول زیر برخی از مشاغل پر رونق در کشور عمان را به همراه میزان حقوق ماهیانه آنها به ریال عمان مشاهده می کنید.

مشاغلمیزان حقوق ماهانه به ریال عمان
مدیر فروش2740
مهندس برق1633
دندان پزشک3959
مهندس عمران1526
حسابدار1198
سرآشپز1437
تکنسین کامپیوتر1380

دریافت ویزای همراه در مهاجرت کاری عمان

دریافت ویزای همراه در مهاجرت کاری عمان

یکی از دغدغه های بسیار مهم افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند، این است که کشور مقصد ویزای همراه صادر می کند یا خیر. خوشبختانه در مهاجرت کاری به عمان، متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله خود ویزای همراه دریافت کند. در این روش متقاضی باید ابتدا کارفرمایی در عمان پیدا کرده و دعوت نامه کاری بگیرد. بعد از دریافت در دعوتنامه کاری، متقاضی می تواند برای خود و همراهانش درخواست ویزا بدهد.

سخن پایانی

ما در این نوشتار تلاش کردیم تا شما را با شرایط و انواع مهاجرت کاری عمان آشنا کنیم. به طور کلی کشور عمان کشور مناسبی برای مهاجرت کاری و زندگی افراد می باشد و فرصت های شغلی بسیار زیادی در حوزه های مختلف در اختیار مهاجران قرار داده است. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل اخذ جاب آفر و دریافت ویزای کاری عمان را برای شما انجام می دهیم. به این منظور می توانید با وکلا و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.