با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟ اگر شما ویزای کانادا را داشته باشید می‌توانید به حدود ۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

راهنمای مطالعه

چرا بسیاری از مهاجران به دنبال گرفتن ویزای کشور کانادا هستند؟ پاسخ این سوال را باید در اهمیت ویزای این کشور جستجو کنیم. و به این سوال پاسخ دهیم که با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟ یا به صورت جزئی‌تر با ویزای کانادا به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه، با ما همراه باشید تا با کشورهایی که می‌توان از طریق ویزای توریستی کانادا به آنها سفر کرد آشنا شوید.

کشور کانادا چند نوع ویزا دارد؟

قبل از پرسیدن این سوال که با ویزای کانادا کجا میشه رفت، باید سوال دیگری بپرسیم و آن هم این است کانادا چند نوع ویزا دارد؟ به طور کلی ویزاهای کشور کانادا به دو دسته ویزاهای موقت و ویزاهای دائمی تقسیم می‌شوند. ویزای کسب و کار، ویزای توریستی، سوپرویزا، ویزای تحصیلی و ویزاهای کاری از جمله ویزاهای موقت کانادا هستند. اما ویزای خود اشتغالی، ویزای برنامه مهاجرتی کبک، ویزای برنامه کارآفرینی کانادا، ویزای برنامه حمایت مالی خانواده و ویزای اکسپرس اینتری، جزو ویزایی‌های دائمی کانادا هستند. با استفاده از ویزاهای دائمی می‌توانید همیشه به کانادا رفت و آمد کنید. اما ویزاهای موقت محدودیت زمانی و بعد از مدتی لازم است که آنها را تمدید یا به یک نوع ویزای دیگر تبدیل کنید.

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

حال وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که با ویزای توریستی کانادا کجا میشه رفت؟ اگر شما ویزای کانادا را داشته باشید می‌توانید به حدود ۴۰ کشور دنیا سفر کنید. به عنوان مثال با داشتن ویزای توریستی کانادا به راحتی می‌توانید وارد کشوری مثل مکزیک شوید.

البته در نظر داشته باشید که گرچه امکان سفر به تعداد زیادی از کشورهای دنیا با ویزای کانادا وجود دارد. اما ممکن است برای افراد از ملیت‌های گوناگون محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ایرانی‌ها با استفاده از ویزای کانادا می‌توانند به کشورهایی مثل بلیز، پاناما، کوبا، جزایر ویرجین بریتانیا، آنتیگوا و باربودا، جمهوری دومینیکن، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، جزایر تورکس و کایکوس، ارمنستان، گرجستان و قطر سفر کنند.

ناگفته نماند که ویزای کشور کانادا بعد از آمریکا بهترین ویزا به شمار می‌رود. شما می‌توانید با داشتن ویزای کانادا به حدود ۴۰ کشور دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا از هر طریق که شده ویزای کانادا را دریافت کنند.

چرا باید ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

چرا باید ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

 تا اینجا به این سوال پاسخ دادیم که با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان رفت؟ معمولا وقتی به سوال با ویزای کانادا کجا میشه رفت پاسخ می‌دهیم برخی افراد می‌پرسند اصلاً چرا باید ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

در پاسخ باید گفت ویزای کانادا از جمله قدرتمندترین ویزاهایی است که می‌توانیم برای دریافت آن اقدام کنیم و شانس بالایی برای برای گرفتن آن داشته باشیم.

اگر با روند مصاحبه ویزای ایالات متحده آمریکا آشنایی داشته باشید به خوبی می‌دانید که تا چه حد گرفتن ویزای این کشور ترسناک و استرس آفرین است. جو امنیتی زیاد در کنسولگری، صف های طولانی و برخورد جدی ماموران ویزا، پرسیدن سوالاتی که به هیچ عنوان آماده پاسخگویی به آنها نیستید، همگی پروسه مصاحبه را برای شما دشوار می‌کند و در نهایت احتمال آنکه بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید به خصوص برای ایرانیان بسیار کم است.در مقایسه با کشور آمریکا فرایند دریافت ویزای موقت کانادا سهولت بیشتری دارد. به همین دلیل منطقی‌تر است که برای گرفتن ویزای کانادا تلاش کنید.

چرا باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید؟

چرا باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید؟

ما در این نوشته به سوالاتی مثل با ویزای کانادا کجا میشه رفت و با ویزای تحصیلی کانادا کجا میشه رفت پاسخ می‌دهیم. از جمله مهمترین دلایلی که باعث شده‌اند تا بسیاری از مردم دنیا به دنبال گرفتن ویزای توریستی کانادا باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم نیاز به مصاحبه برای درخواست ویزای توریستی کانادا
  • عدم نیاز به انجام مصاحبه برای ویزای توریستی
  • مدت زمان اعتبار ۱۰ ساله برای ویزای توریستی کانادا
  • کمتر بودن هزینه ویزای توریستی حدود ۱۰۰ دلار
  • افرادی که گذرنامه هند و چین دارند نیز می‌توانند از مزایای برنامه +CAN استفاده کنند
  • امکان گشت و گذار در کشور کانادا به عنوان یک کشور زیبا و فوق العاده دیدنی

با ویزای کانادا کجاها میشه رفت؟

با ویزای کانادا کجاها میشه رفت؟

در این بخش لیستی از کشورهایی به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از انواع ویزاهای کانادا به آنجا سفر کرده و زیبایی‌ها و امکانات این کشورها استفاده کنید.

آمریکای شمالی

1. کانادا

2.مکزیک

ورود به مدت180 روز

آمریکای مرکزی

3. گواتمالا

فقط دارندگان پاسپورت هند و جامائیکا

ورود به مدت 90 روز

4. هندوراس

فقط صاحبان گذرنامه هند

ورود به مدت 90 روز

5. السالوادور

فقط صاحبان گذرنامه هند

ورود به مدت 90 روز

6. کاستاریکا

ورود به مدت 30 روز

7. پاناما

نکته: ویزای کانادا باید از تاریخ ورود حداقل دارای 1 سال اعتبار باشد.

ورود به مدت 30 روز

کارائیب

8. باهاما

فقط صاحبان گذرنامه هند

ورود به مدت 30 روز

9. کوبا

ورود به مدت 30 روز

10. جمهوری دومینیکن

ورود به مدت 30 روز

11. سینت مارتن

ورود به مدت 30 روز

12. آنتیگوا و باربودا

ورود به مدت 30 روز

13. آروبا

شامل صاحبان پاسپورت کشورهای بولیوی، چین، کوبا، جمهوری دومینیکن، هائیتی، هند، جامائیکا و پرو می شود.

ورود به مدت 30 روز

14.کوراسائو

شامل صاحبان پاسپورت کشورهای چین، جمهوری دومینیکن و هند می شود.

ورود به مدت 30 روز

آمریکای جنوبی

15. پرو

فقط صاحبان پاسپورت هند و چین

ورود به مدت 180 روز

16. شیلی

فقط دارندگان پاسپورت چین

ورود به مدت 90 روز

اروپا

17. جورجیا

ورود به مدت 90 روز

18. مقدونیه

ورود به مدت 15 روز

19. انگلستان

نکته: باید در حال عبور از/به کانادا باشید و باید به فاصله 24 ساعت بلیط  داشته باشید.

فقط در فرودگاه Heathrow

ورود به مدت 24 ساعت

خاورمیانه

20. قطر

معاف از ویزا نیستید، اما واجد شرایط درخواست برای eTA (مجوز الکترونیکی سفر) هستید و سپس ویزای مورد استفاده در زمان ورود به فرودگاه بین المللی قطر

ورود به مدت 30 روز

21. عمان

فقط  صاحبان گذرنامه های زیر:

آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوتان، بوسنی و هرزگوین، چين، کاستاریکا، کوبا، السالوادور، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، هندوستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، مالدیو، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، ویتنام

نکته: معاف از ویزا نیستید، اما واجد شرایط درخواست برای eVisa هستید.

ورود به مدت 30 روز

آسیا

22. تایوان

فقط صاحبان گذرنامه کشورهای کامبوج، هند، اندونزی، لائوس، میانمار و ویتنام

ورود به مدت 30 روز

23. فیلیپین

فقط دارندگان پاسپورت هند و چین

برای دارندگان گذرنامه هند ورود تا 14 روز

برای دارندگان گذرنامه چین ورود تا 7 روز

24.کره جنوبی

شامل همه ملیت ها به جز کوبا، مقدونیه، سوریه، سودان و ایران

نکته: باید به عنوان مقصد نهایی سفر به کانادا بروید.

ورود به مدت 30 روز

25.سنگاپور

فقط صاحبان گذرنامه هند

ورود به مدت 96 ساعت

نکات پایانی ویزای کانادا

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال با ویزای کانادا کجا میشه رفت پاسخ دهیم. اگر تاکنون نتوانسته‌اید یکی از انواع ویزاهای کانادا را دریافت کنید همین الان وقت آن است که با کارشناسان و حقوقدانان ایزی راه تماس بگیرید تا ضمن ارزیابی شرایط شما بهترین روش برای اخذ یکی از انواع ویزاهای کانادا به شما پیشنهاد شود. همچنین این مقاله را برای دوستان و اطرافیان خود نیز ارسال کنید تا آنها نیز با قدرت ویزای کانادا بیشتر آشنا شوند.