برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت، متقاضیان بعد از ثبت شرکت و دریافت کد مالیاتی، باید کسب و کاری راه اندازی کرده و اشتغال زایی کنند تا بتوانند اقامت دائم را دریافت کنند.

راهنمای مطالعه

اگر می خواهید بدون محدودیت سنی و بدون نیاز به مدرک زبان، مهاجرت کرده و از ابتدا اقامت دائم دریافت کنید، ثبت شرکت یکی از بهترین گزینه ها پیش روی شماست. با ثبت شرکت در کشورهای خارجی، پروسه مهاجرتی شما سریعتر پیش رفته و می توانید برای همسر و فرزندانتان نیز ویزا دریافت کنید.

همچنین با دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت، فرزندان شما از تحصیل رایگان بهره مند می شوند؛ اما شرایط نحوه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چگونه است؟ ما در این نوشته از بلاگ ایزی راه، شما را با شرایط و نحوه مهاجرت ثبت شرکت آشنا می کنیم.

شرایط کلی مهاجرت ثبت شرکت 2024

یکی از سوالاتی که افراد می پرسند این است که آیا واقعا امکان دریافت اقامت یک کشور از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟ افراد می توانند با داشتن یک بیزینس پلن قوی، یک رزومه موفق و البته سرمایه کافی، در کوتاه ترین زمان ممکن یک شرکت را در کشورهای مختلف ثبت کرده و اقامت دائم و شهروندی آن را دریافت کنند.

البته متقاضی باید با مراحل دریافت اقامت ثبت شرکت و جزئیات قانونی و اداری آن آشنا باشد تا بتواند پروسه آن را به درستی طی کند. برای این که از مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور برخوردار شوید در قدم اول باید کشور مورد نظر را انتخاب کنید. برای انتخاب کشور مورد نظر به مواردی همچون نرخ تورم، نرخ بیکاری و میزان رشد اقتصادی توجه داشته باشید.

در ادامه باید از بین شرکت های قابل ثبت، یک ساختار را انتخاب کرده و شرکت مورد نظرتان را با تعدادی هیئت مدیره و اساسنامه مشخص کنید. به این نکته توجه داشته باشید که تنها ثبت شرکت، منجر به دریافت اقامت یک کشور دیگر نمی شود؛ بلکه شما باید بعد از ثبت شرکت، کسب و کاری در کشور مورد نظر راه اندازی کنید تا به این ترتیب اقامت آن کشور را دریافت کنید.

بنابراین نحوه مهاجرت ثبت شرکت، به این صورت است که متقاضیان بعد از ثبت شرکت و دریافت کد مالیاتی، باید کسب و کاری راه اندازی کرده و اشتغال زایی کنند تا بتوانند اقامت دائم را دریافت کنند.

شناخت بازار، رقبا و محصولات و خدماتی که قرار است تولید کنید و داشتن رزومه کاری و تحصیلی مرتبط با کسب و کارتان، کمک می کند تا زودتر به سودآوری برسید. یکی از مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت، نبود محدودیت سنی و عدم نیاز به مدرک زبان بین المللی می باشد. در ادامه مطلب با جزئیات و مراحل دریافت اقامت ثبت شرکت بیشتر آشنا می شوید.

انواع شرکت های قابل ثبت برای مهاجرت

انواع شرکت های قابل ثبت برای مهاجرت

انتخاب نوع و ساختار شرکت یکی از مراحل بسیار مهم در فرایند ثبت شرکت است. تقریباً در تمامی کشورهای دنیا امکان ثبت شرکت به دو صورت مدنی و تجاری وجود دارد. شرکت های مدنی شرکت هایی هستند که از جمع شدن تعدادی مالک تشکیل شده و هر شخص مالک سرمایه خود می باشند و شرکت به صورت جمعی اداره می شود.

شرکت تجاری به صورت تجاری ثبت می شوند و حوزه کاری آنها نیز تجاری و بازرگانی است. این شرکت ها به پنج دسته تقسیم می شوند:

  • شرکت سهامی خاص و عام
  • شرکت سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت غیر سهامی
  • شرکت تولیدی

شما باید بر اساس کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید، نوع و ساختار شرکت تان را انتخاب کنید. اگر در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید می توانید از مشاوره مهاجرت به ثبت شرکت ایزی راه، استفاده کنید تا بتوانید تمامی مراحل ثبت شرکت در یک کشور دیگر را به درستی انجام دهید.

مراحل دریافت اقامت ثبت شرکت

مراحل دریافت اقامت ثبت شرکت

به طور کلی ثبت یک شرکت و سرمایه گذاری در یک کشور دیگر، مراحل تخصصی و پیچیده ای دارد که توصیه می کنیم اگر در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی ندارید، به تنهایی اقدام نکنید زیرا ممکن است سرمایه شما به خطر بیفتد.

به طور کلی کشورهای مختلف دنیا، جزئیات و قوانین خاص خود را برای ثبت شرکت دارند. با این حال کلیات مراحل ثبت شرکت و دریافت اقامت کشورها از این طریق تقریباً یکسان می باشد. مراحل دریافت اقامت ثبت شرکت در یک کشور خارجی، به شرح زیر می باشد:

  1. تعیین حوزه کاری و انتخاب ساختار شرکت
  2. ارسال نام شرکت و مشخصات متقاضی برای مرحله پیش ثبت نام
  3. اخذ تاییدیه از وزارت تجارت کشور مقصد
  4. انتخاب دامنه تجارت مورد نظر
  5. تعیین اساسنامه، هیئت مدیره و سایر جزئیات
  6. جمع آوری و ارسال مدارک مورد نیاز برای دولت کشور مقصد
  7. ثبت شرکت و دریافت کد مالیاتی برای شروع فعالیت

همانطور که گفتیم مراحل ثبت یک شرکت بسته به کشوری که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. از طرفی فرایند ثبت یک بیزینس و کسب و کار در کشورهای مختلف، بنا بر نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید نیز متغیر است. به همین دلیل توصیه می کنیم در این زمینه اطلاعات گسترده ای داشته باشید و با کارشناسان و وکلای مهاجرتی مشورت نمایید تا جز دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

نحوه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

نحوه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

افرادی که موفق به ثبت شرکت در یک کشور دیگر می شوند، می توانند برای دریافت ویزای کشور مورد نظر اقدام کنند. ویزایی که در ابتدا برای متقاضی صادر می شود، اعتبار موقت چند ساله دارد. به عنوان مثال کشور کانادا برای صاحبان شرکت ها ویزای ۲ الی ۳ ساله و کشور روسیه ویزای 3 ساله صادر می کند.

متقاضیان بعد از پایان اعتبار ویزای موقت خود، این امکان را دارند تا برای دریافت اقامت دائم اقدام کند. در اغلب کشورهای اروپایی افراد بعد از ۵ سال برای اقامت دائم درخواست میدهند.

بنابراین نحوه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، بدین گونه است که متقاضیان ابتدا باید اقامت موقت 1 ساله، 2 ساله یا 3 ساله کشور مقصد را دریافت کرده و بعد از گذشت این مدت، برای دریافت اقامت دائم درخواست بدهند. مواردی همچون سودآور بودن کسب و کار راه اندازی شده روی تمدید اقامت یا دریافت اقامت دائم تاثیرگذار هستند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت خارج از کشور

مدارک لازم برای ثبت شرکت خارج از کشور

یکی از مراحل مهمی که متقاضیان روش مهاجرت ثبت شرکت، باید طی کنند تهیه و ارسال مدارک برای سفارت کشور مورد نظر می باشد. نحوه مهاجرت از طریق ثبت شرکت، به این صورت است که متقاضی ابتدا باید شرکت را در کشور مقصد ثبت کرده و بعد با ارائه مدارک به سفارت برای دریافت ویزای سرمایه گذاری یا ویزای ثبت شرکت، اقدام کند.

مهم ترین مدارک لازم برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت عبارت است از:

  • مدارک هویتی متقاضی
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • گواهی ثبت علامت تجاری
  • بیزینس پلن یا طرح تجاری
  • اساسنامه شرکت
  • فرم مخصوص برای ثبت شرکت های بین المللی
  • درخواست کتبی اداره ثبت علائم تجاری
  • ارائه اطلاعیه تاسیس شرکت و اطلاعیه آخرین تغییرات اعمال شده در شرکت که در روزنامه ها چاپ شده باشد.
  • پرداخت هزینه های لازم
  • تهیه معرفی نامه روی سربرگ شرکت که مدیر و صاحبان حق امضا، آن را امضا نموده باشند، به همراه مهر شرکت.
  • ارائه اظهارنامه ثبت علامت تجاری

هزینه مهاجرت ثبت شرکت

هزینه مهاجرت ثبت شرکت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت یکی از روش هایی است که به هزینه و سرمایه کافی نیاز دارد؛ اما هزینه مهاجرت ثبت شرکت چقدر است؟ بخشی از هزینه ها مربوط به هزینه های دریافت ویزا و ثبت شرکت می باشد. متقاضی باید سرمایه اولیه کافی برای ثبت شرکت و علامت تجاری را داشته باشد.

بخشی دیگر از هزینه مهاجرت ثبت شرکت، مربوط به راه اندازی یک کسب و کار است. به عنوان مثال متقاضیان می توانند با صرف مبلغ ۲۰۰ هزار دلار در کانادا یا ۶۰ هزار یورو در اتریش شرکت ثبت کنند. برای راه اندازی شرکت و یک کسب و کار در کشوری مثل لهستان نیز مبلغی حدود ۱۰۰ هزار یورو کفایت می کند. به طور کلی هزینه های ثبت شرکت در خارج از کشور، تابع عواملی همچون کشور مورد نظر و نوع کسب و کار شما می باشد.

سخن پایانی

به طور کلی ثبت شرکت یکی از روش های مناسب و سریع برای مهاجرت به یک کشور دیگر است. اگر علاقه دارید تا با خانواده به یک کشور دیگر مهاجرت کرده و همزمان کسب و کار خودتان را نیز را اداره کنید، ثبت شرکت یک گزینه مناسب برای شما می باشد.

ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، در تمامی مراحل ثبت شرکت و دریافت اقامت کشور مورد نظر در کنار شما هستیم. برای پرسیدن سوالات خود درباره چگونگی مهاجرت ثبت شرکت و سایر جزئیات، می توانید با کارشناسان و وکلای ما تماس حاصل فرمایید.