یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت پرستاران به عمان از طریق کار است. از این طریق شما می توانید با داشتن مدرک پرستاری قبولی در آزمون dha و با ارائه حداقل یک سال سابقه کاری به امارات مهاجرت کرده و در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوید.

راهنمای مطالعه

نظرتان درباره مهاجرت به امارات و کار در مراکز بهداشتی و درمانی پیشرفته این کشور چیست؟ در حال حاضر مهاجرت پرستاران به امارات به یکی از داغ ترین موضوعات مهاجرتی تبدیل شده است. به دلیل وجود امکانات کاری و رفاهی پیشرفته در این کشور، خیلی از پرستارها تمایل دارند تا برای کار به امارات مهاجرت کنند. اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت به امارات به عنوان یک پرستار هستید. باید با جزئیات و شرایط مهاجرت پرستاران به امارات از جمله معادل سازی مدارک سوابق کاری مورد نیاز و نحوه دریافت گواهی ها و تاییدیه ها آشنایی داشته باشید. برای اطلاع از صفر تا صد مهاجرت پرستاران به امارات در این نوشته از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت پرستاران به امارات

شرایط مهاجرت پرستاران به امارات در سال ۲۰۲۴ چیست؟ اگر قصد دارید به عنوان یک پرستار به امارات مهاجرت کنید، لازم است که با شرایط مهاجرت به این کشور آشنایی داشته باشید. یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پرستاران به امارات، داشتن مدرک تحصیلی در زمینه پرستاری است. مدرک متقاضی باید مورد تایید وزارت بهداشت امارات باشد. همچنین لازمه که حداقل ۱۲ ماه سابقه کار تایید شده ارائه کنید.

در ادامه متقاضی باید مراحل معادل سازی و اخذ تاییدیه ها را انجام دهد تا بتواند در امارات به عنوان یک پرستار کار کند. البته در نظر داشته باشید که حتی گرفتن تاییدیه های لازم و موفقیت در آزمون وزارت بهداشت و پیشگیری این کشور، تضمینی برای کار در امارات نیست. چرا که متقاضی بعد از طی تمام این مراحل باید کارفرمایی در امارات پیدا کند که براش جاب آفر یا نامه کاری ارسال کند. مهمترین شرایط مهاجرت پرستاران به امارات را در جدول زیر مشاهده می کنید.

ارائه مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته پرستاری و داشتن مدرک
سابقه کار تأییدشده به مدت حداقل ۱۲ ماه
تسلط بر زبان انگلیسی برای ارتباط با بیماران و کادر درمانی
درک عالی از زبان عربی برای ترفیع رتبه
داشتن ویزای کاری امارات
داشتن حداکثر ۳۵ سال سن
دریافت گواهی سوء سابقه کیفری
دریافت مجوز پرستاری (DHA LICENSE)
شرکت در آزمون وزارت بهداشت و پیشگیری امارات
دریافت تأییدیه دیتا فلو
دریافت گواهی وضعیت خوب (GSC)

مراحل مهاجرت پرستاران به امارات

مراحل مهاجرت پرستاران به امارات

اگر قصد دارید از طریق برنامه مهاجرت پرستاران به امارات در این کشور کار پیدا کنید و ویزای کاری امارات را دریافت کنید. در این قسمت باهامون همراه باشید. ما در این قسمت در شش مرحله مسیر مهاجرت یک پرستار به امارات را براتان توضیح میدیم.

  1. یک حساب کاربری در DHA بسازید.
  2. قسمت مربوط به اطلاعات شخصی را تکمیل کنید.
  3. بخش جزئیات مجوز / آموزشی / استخدام را پر کنید.
  4. همه اسناد و مدارک لازم را در سایت آپلود کنید.
  5. هزینه ثبت نام را بپردازید.
  6. درخواستتون، به طور خودکار جهت تأیید اسناد به جریان خواهد افتاد.
  7. بعد از تأیید مدارک، تأییدیه دیتا فلو براتان صادر می شود.
  8. در نهایت درخواست، به طور خودکار برای ارزیابی نهایی به وزارت بهداشت امارات ارسال می شود.

بعد از طی تمام فرایندها و تایید درخواستتان توسط وزارت بهداشت و پیشگیری امارات، این اجازه را دارید که در آزمون بورد پرستاری این کشور شرکت کنید.

مراحل دریافت مجوز پرستاری امارات

مراحل دریافت مجوز پرستاری امارات

برای دریافت مجوز پرستاری امارات، باید مجوز dha را دریافت کنید. دریافت مجوز دی اچ ای در امارات نیازمند طی مراحل خاصی است. در این بخش شما را با مراحل دریافت مجوز پرستاری امارات آشنا می کنیم.

ایجاد حساب شریان  (SHERYAN ACCOUNT)

قبل از شروع رسمی فرآیند صدور مجوز DHA، باید یک شناسه شخصی در پورتال شریان بسازید. به پورتال DHA “Single Sign On” برید و روی Register New Account کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده، را وارد کنید. روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس جزئیات احراز هویت حساب، از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در  DHA

در این مرحله باید در DHA Sheryan ثبت نام نمائید. به این منظور، روی Registered professionals کلیک کنید. در این قسمت فرم مربوطه را تکمیل و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. در ادامه هزینه  ثبت نام (۲۰۰ درهم امارات، ۵۴.۴۵ دلار) را بپردازید. DHA درخواست شما را بررسی می کند و نتیجه را به شما اطلاع خواهد داد.

انجام خودارزیابی

اولین کاری که متقاضیان، باید برای درخواست مجوز DHA در امارات انجام بدن، تکمیل خودارزیابی اولیه است. به این منظور باید از طریق وب سایت DHA به پورتال خودارزیابی شریان (Sheryan self-assessment portal) مراجعه کرده و به سؤالات خودارزیابی پاسخ بدید. برای اطلاع از نتیجه آزمونتان، باید به حساب کاربری وارد شوید. توجه داشته باشید که فقط ۳ بار می توانید مرحله خودارزیابی را در این وب سایت انجام بدهید. در نهایت اگر نتیجه لازم را کسب کنید، به مرحله بعدی می رسید.

شرکت در ارزیابی شفاهی

در این مرحله از مراحل مهاجرت پرستاران به امارات، یک آزمون شفاهی از شما گرفته می شود. شما می توانید تاریخ این آزمون را خودتان تعیین کنید. هزینه این آزمون ۲۵۰ درهم امارات برای موارد عادی و مبلغ ۲ هزار درهم، برای موارد فوری است.

فعال سازی مجوز حرفه ای

بعد از موفقیت در آزمون شفاهی، به عنوان یک متخصص DHA ثبت نامی، شناخته می شوید. تنها کاری که در این مرحله باید انجام دهید، اینه که مجوز حرفه ای خود را فعال کنید. در این راستا باید در پورتال شریان و در قسمت professional’s registration یک درخواست آنلاین ارسال کنید. درخواستتان، توسط مراجع ذی ربط در امارات، بررسی و تأیید می شود. هزینه فعال سازی مجوز پرستاری در امارات از 1000 الی ۴ هزار درهم امارات متغیر است.

برای کسانی که به عنوان پرستار یا ماما به امارات مهاجرت می کنند، شرکت در آزمون وزارت بهداشت امارات الزامی است. این آزمون شامل سؤالات چندگزینه ای است و برای قبولی باید حداقل ۶۰ امتیاز کسب کنند. در صورتی که در آزمون قبول نشید، می توانید دوباره شرکت کنید. همچنین، برای دریافت مجوز حرفه ای، باید گواهی وضعیت خوب (GSC) را نیز دریافت کنید. برای این منظور، به همان پورتال شریان مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. GSC حدود یک روز کاری برای پردازش نیاز دارد و هزینه آن حدود ۱۳۶ دلار است. با دریافت این مدارک، شما می توانید به عنوان پرستار یا ماما در امارات فعالیت کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به امارات

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به امارات

برای مهاجرت پرستاران هم مثل دیگر روش های مهاجرتی، باید مدارک لازم را تهیه و آماده کنید. در زیر لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به امارات را در اختیارتان گذاشتیم:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک تحصیلی
  • CV و کاور لتر (Cover Letter)
  • گواهی های مربوط به سوابق کاری
  • گواهی وضعیت خوب (GSC)
  • اگر متقاضی ۶۵ ساله یا بیشتر باشد، به نتیجه آزمون آمادگی جسمانی پزشکی هم نیاز دارد.
  • پیشنهاد کاری

پیدا کردن مشاغل پرستاری در امارات

پیدا کردن مشاغل پرستاری در امارات

یکی از دغدغه های بسیاری از پرستاران و اعضای کادر درمان، پیدا کردن شغل در کشور امارات است. شما به شرطی می توانید به عنوان یک پرستار به امارات مهاجرت کنید که یک پیشنهاد کاری در این کشور داشته باشید. بنابراین کاریابی در امارات یکی از مراحل مهم مهاجرت پرستاران به امارات محسوب می شود. یکی از بهترین و آسون ترین روش ها برای پیدا کردن مشاغل مربوط به پرستاری در امارات کمک گرفتن از وب سایت های کاریابی است. در ادامه تعدادی از بهترین و معتبرترین وب سایت های کاریابی در امارات را بهتان معرفی می کنیم. از طرفی شما می توانید از طریق بررسی آگهی های آنلاین یا موسسات کاریابی معتبر در ایران هم شانستان را برای پیدا کردن کار در امارات امتحان کنید.

  • indeed
  • naukrigulf
  • glassdoor
  • naukri
  • dubaivacancy

درآمد پرستاران در امارات

درآمد پرستاران در امارات

آمارها نشان میدهد که میانگین حقوق ناخالص پرستاران در کشور امارات حدود ۲۵۸ هزار درهم امارات یا معادل ۷۰ هزار دلار در سال است. طبیعتاً میزان درآمد پرستاران تازه کار با پرستاران دارای سابقه کار در این کشور برابر نیست. هر پرستار در امارات حدود ۱۲۴ درهم یا ۳۳ دلار در ساعت حقوق می گیرد. علاوه بر این پرستاران حدوداً ۴۲۳۹ درهم امارات یعنی معادل ۱۱۵۴ دلار در سال پاداش دریافت می کنند.

البته وقتی درباره درآمد پرستاران در امارات صحبت می کنیم. باید در نظر داشته باشید که سوابق کاری و مدرک تحصیلی از جمله عوامل موثر روی میزان درآمد این قشر در کشور امارات است. به عنوان مثال یک پرستار مبتدی در امارات با سابقه کاری بین یک الی سه سال به صورت متوسط ۵۰ هزار دلار یا معادل ۱۸۴ هزار درهم سالانه حقوق دریافت می کند. پرستاران با تجربه با حداقل ۸ سال سابقه کار به صورت متوسط ۳۲۱ هزار درهم امارات معادل ۸۷۵۰۰ دلار در سال درآمد خواهند داشت. همچنین در نظر داشته باشید که شهر محل سکونت و ارگان محل خدمت هم تاثیر زیادی روی میزان درآمد شما به عنوان پرستار دارد.

دریافت ویزا برای مهاجرت پرستاران به امارات

دریافت ویزا برای مهاجرت پرستاران به امارات

برای مهاجرت پرستاران به امارات باید ویزا دریافت کنید. بعد از پیدا کردن کارفرما و گرفتن دعوتنامه یا جاب آفر وقت آن است که مدارکتان را برای سفارت امارات ارسال کنید تا ویزای کار امارات برای شما صادر شود. اگر مجوزها و تاییدیه ها را به درستی دریافت کرده باشید. مرحله صدور ویزا به راحتی طی می شود در نظر داشته باشید که علاوه بر ویزای ورود متقاضیان باید کارت سلامت هم دریافت کنند تا بتوانند در امارات به عنوان پرستار مشغول به کار شوند. مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری امارات عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • یک عکس پاسپورتی
  • کپی و ترجمه مدارک تحصیلی
  • دعتونامه کاری یا جاب آفر
  • گواهی پزشکی صادرشده از سوی یک مرکز بهداشتی مورد تأیید دولت امارات
  • مدارک مربوط به کارفرما در امارات

اقامت پرستاران در امارات

اقامت پرستاران در امارات

بر اساس قوانین جدید کشور امارات برخی از مشاغل از جمله پرستاران می توانند، ویزای طلایی امارات را دریافت کنند. ویزای طلایی ویزای طولانی مدتی است که به مهاجران اجازه می دهد، در امارات متحده عربی به کار و زندگی بپردازند و از امتیازات ویژه برخوردار شوند.

با توجه به این که دولت امارات ارزش زیادی برای پرستاران و پزشکان قائل است. امکان دریافت ویزای طلایی را برای این مشاغل فراهم کرده است. بنابراین پرستاران می توانند از طریق دریافت ویزای طلایی به مدت ۱۰ سال در امارات بمانند و به کار بپردازند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ویزای طلایی و نحوه مهاجرت پرستاران به امارات هستید. بهتره که با کارشناسان ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.
سخن آخر مهاجرت پرستاران به امارات

یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت پرستاران به عمان از طریق کار است. از این طریق شما می توانید با داشتن مدرک پرستاری قبولی در آزمون dha و با ارائه حداقل یک سال سابقه کاری به امارات مهاجرت کرده و در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوید. حداکثر سن ۳۵ سال و تسلط به یکی از زبان های انگلیسی و عربی از جمله مهم ترین شرایط مهاجرت پرستاران به امارات محسوب می شود. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل مربوط به دریافت جاب آفر و اخذ ویزای کاری امارات را برای شما انجام می دهیم.