خیلی از افراد اینطور فکر می کنند که نداشتن مدرک زبان مانعی برای مهاجرت تحصیلی کاری یا سرمایه گذاری است؛ اما واقعیت چیزی غیر از این می باشد! در حال حاضر شما می توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان هم مهاجرت کنید.

راهنمای مطالعه

یکی از دغدغه های مهم افرادی که قصد دارند از طریق روش های مختلف به یک کشور دیگر مهاجرت کنند، تسلط بر زبان و داشتن مدرک زبان بین المللی معتبر است. سوالی که پیش میاد این است که آیا امکان مهاجرت بدون مدرک زبان وجود دارد؟ آیا برای مهاجرت مدرک زبان لازم هست؟

خوشبختانه در حال حاضر شرایطی وجود دارد که افراد می توانند بدون داشتن مدرک زبان هم مهاجرت کنند؛ اما شرایط مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان با شرایط مهاجرت کاری بدون مدرک زبان بسیار متفاوت هستند. در این مقاله از ایزی راه باهامون همراه باشید تا شما را با انواع روش های مهاجرت بدون مدرک زبان و بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان آشنا کنیم.

روش های مهاجرت بدون مدرک زبان

همانطور که می دانید تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان سوم، یکی از مهارت های بسیار مهمی هست که مهاجران باید داشته باشند. اگر زبان بلد نباشید در کشور مقصد با مشکلات زیادی مواجه میشوید. با توجه به این که زبان انگلیسی زبان بین المللی در تمام کشورها محسوب می شود، ارائه مدرک زبان انگلیسی در بسیاری از موارد کفایت می کند؛ اما گرفتن مدرک زبان بین المللی کار چندان ساده ای نیست.

افراد باید وقت زیادی برای آمادگی شرکت در آزمون ها بگذارند تا در نهایت بتوانند مدرک زبان معتبر با حداقل نمره لازم را دریافت کنند. به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال این هستند که بدون مدرک زبان مهاجرت کنند؛ اما آیا مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر هست؟ شما می توانید برای مهاجرت بدون مدرک زبان از طریق روش های زیر اقدام کنید:

  • مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان
  • مهاجرت کاری بدون مدرک زبان
  • مهاجرت سرمایه گذاری بدون مدرک زبان

مهاجرت کاری بدون مدرک زبان

مهاجرت کاری بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه های بزرگ متقاضیان مهاجرت کاری، گرفتن مدرک زبان است. با توجه به این که اخذ مدرک زبان بین المللی دنگ و فنگ های خاص خودش را دارد و بسیار هم وقت گیره، خیلی از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت بدون مدرک زبان هستند. خوشبختانه کشورهای زیادی این امکان را فراهم کردن که نیروی کار ماهر و متخصص بدون نیاز به مدرک زبان به این کشورها مهاجرت کند. به عنوان مثال کشورهایی مثل عمان، امارات، آلمان و مجارستان شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری بدون مدرک زبان دارند. به این ترتیب شما می توانید صرفاً با تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان آلمانی به یکی از این کشورها مهاجرت و کار کنید.

بیاید درباره شرایط مهاجرت کاری بدون مدرک زبان به کشوری مثل آلمان صحبت کنیم. آلمان یکی از قطب های اقتصادی قدرتمند در سراسر دنیاست که با توجه به مشکلات ناشی از پیری جمعیت، نیاز زیادی به نیروی کار جوان و ماهر دارد. بر اساس قوانین ادارد مهاجرت آلمان، افراد می توانند صرفاً با تسلط نسبی بر زبان آلمانی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان به این کشور مهاجرت کنند.

 در واقع شما برای این که از طریق کار ویزای آلمان را دریافت کنید، الزامی برای ارائه مدرک زبان آلمانی ندارید؛ اما باید بتونید به زبان آلمانی صحبت و مکالمه کوتاه داشته باشید. بسیاری از کشورهای دنیا برای جذب نیروی کار ماهر و متخصص خارجی، تسلط نسبی به زبان را قرار دادند. افراد این امکان را دارند تا بعد از مهاجرت به کشور مورد نظر در دوره های آموزش زبان شرکت کرده و مهارتشان را افزایش بدهند.

مهاجرت کاری بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

افرادی که قصد دارند در دانشگاه های کشورهای دیگر تحصیل کنند، باید به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مورد نظر مسلط باشند؛ اما آیا امکان مهاجرت بدون مدرک زبان به کانادا یا دیگر کشورهای دنیا برای تحصیل وجود دارد؟ به طور کلی پاسخ مثبت است. خوشبختانه دانشجوها می توانند از طریق ارائه معدل و ریز نمرات خوب از دانشگاه هایی پذیرش بگیرند که شرط داشتن مدرک زبان را ندارند. البته ناگفته نماند که دانشجو ها موظف هستند که بعد از ورود به کشور مورد نظر دوره های آموزش زبان را سپری کنند تا بعد از رسیدن به دانش زبانی کافی، تحصیلاتشان آغاز شود.

در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه، اتریش، مجارستان، چین و اسپانیا، کالج هایی هستند که دوره های زبان را آموزش میدهند. شما می توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان از این کالج ها پذیرش تحصیلی بگیرید و وارد کشور مورد نظر شوید. در ادامه بعد از سپری کردن دوره های زبان، امکان ورود به دانشگاه های کشور مقصد برای شما وجود دارد. در ادامه مطلب باهامون همراه باشید تا در بخش های بعدی شما را با بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان آشنا کنیم.

مهاجرت سرمایه گذاری بدون مدرک زبان

سرمایه گذاری یکی از روش های سریع و پرطرفدار برای مهاجرت محسوب می شود. افراد در این روش از طریق خرید ملک، خرید اوراق قرضه یا راه اندازی شرکت ویزای سرمایه گذاری دریافت می کنند. این روش برای افرادی که مدرک زبان ندارند بسیار مناسبه زیرا اغلب کشورها داشتن مدرک زبان را برای صدور ویزای سرمایه گذاری الزامی نمیدانند.

 اما با توجه به این که قرار است در کشور مورد نظر فعالیت های تجاری و اقتصادی داشته باشید، توصیه می کنیم دانش زبان انگلیسی خود را در حد خوبی قرار بدهید؛ بنابراین اگر سرمایه کافی دارید و می خواهید بدون مدرک زبان مهاجرت کنید بهترین روش برای شما سرمایه گذاری در دیگر کشورهاست. خوشبختانه در این روش می توانید به صورت همزمان برای اعضای خانواده هم ویزای همراه بگیرید.

بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان

بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان

همانطور که گفتیم داشتن مدرک زبان عمدتاً برای افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی هستند دغدغه مهمی محسوب می شود. به همین دلیل شناخت بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان به افراد کمک می کند تا نگرانی هایشان در این زمینه برطرف بشه. پس اگر شما هم به دنبال راهی برای اپلای بدون مدرک زبان هستید، باید بدانید که کشورهای زیادی در دنیا هستند که امکان پذیرش مشروط بدون مدرک زبان یا بر اساس سوابق تحصیلی را براتان فراهم کردند.

در ادامه این بخش شما را با بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان آشنا می کنیم. فراموش نکنید که ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه آماده پاسخ به سوالات شما و انجام کلیه مراحل مهاجرت شما هستیم. برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان کافی ست با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحصیل بدون مدرک زبان در هند

تحصیل بدون مدرک زبان در هند

هند یکی از کشورهای مناسب برای افرادی ست که به دنبال راهی برای مهاجرت بدون مدرک زبان هستند. این کشور در سال های گذشته از نظر تکنولوژی و بخش آموزشی پیشرفت خوبی داشته است. بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه در کشور هند وجود دارد که خیلی از آنها از جمله دانشگاه های دهلی، بمبئی و بنارس الزامی برای ارائه مدرک زبان ندارند.

تحصیل بدون مدرک زبان در مالزی

تحصیل بدون مدرک زبان در مالزی

در سال های گذشته یکی از برترین کشورهای آسیایی بعد از سنگاپور برای مهاجرت تحصیلی، کشور مالزی بوده است. در حال حاضر شما می توانید بدون نیاز به مدرک زبان از دانشگاه های مختلف در مالزی پذیرش تحصیلی بگیرید. خوشبختانه تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند.

تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

استرالیا هم یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری و تحصیلی محسوب می شود. اگر به دنبال مهاجرت بدون مدرک زبان هستید، می توانید از برخی از کالج ها و دانشگاه های استرالیا که داشتن مدرک زبان را الزامی نکردند، پذیرش بگیرید.

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

فرانسه یکی از بهترین و محبوب ترین کشورها در دنیا برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. خوشبختانه برای افرادی که به دنبال تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان هستند فرانسه یکی از بهترین گزینه هاست. در حال حاضر کالج های آموزش زبان در فرانسه وجود دارد. از این طریق می توانید پذیرش تحصیلی بگیرید و وارد کشور فرانسه شوید. از طرفی دانشگاه هایی در این کشور وجود دارند که شرط داشتن مدرک زبان را ندارند.

تحصیل بدون مدرک زبان در قبرس شمالی

تحصیل بدون مدرک زبان در قبرس شمالی

قبرس شمالی، هم جزو کشورهای ساده و کم دردسر برای مهاجرت ایرانی ها محسوب می شود. برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی الزامی برای ارائه مدرک زبان بین المللی وجود ندارد. از طرفی ایرانی ها بدون نیاز به ویزا می توانند به قبرس سفر کنند؛ بنابراین تحصیل بدون مدرک زبان در قبرس شمالی، مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور دانشگاه مدیترانه شرقی است که مورد تایید وزارت علوم ایران هم هست.

تحصیل بدون مدرک زبان در اتریش

تحصیل بدون مدرک زبان در اتریش

امکان گرفتن پذیرش مشروط بدون مدرک زبان از دانشگاه های اتریش وجود دارد. به این ترتیب شما می توانید بعد از رسیدن به دانش زبانی کافی، تحصیلاتتان را در این کشور آغاز کنید. دانشجو هایی که از طریق پذیرش مشروط وارد اتریش می شوند میتوانند در دوره های آموزشی زبان شرکت کنند تا بعد از تقویت دانش زبانی، وارد کلاس های دانشگاه شوند.

تحصیل بدون مدرک زبان در چین

تحصیل بدون مدرک زبان در چین

چین یکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در سراسر دنیاست. دانشگاه های این کشور کیفیت بالایی از نظر آموزشی و خدمات رفاهی برای دانشجوها دارند. از طرفی بخش آموزش یکی از اولویت های اصلی دولت این کشور بوده به همین دلیل افراد میتوانند حتی بدون داشتن مدرک زبان از دانشگاه های خوب این کشور پذیرش تحصیلی بگیرند.

در کشور چین هم دوره های آموزش زبان وجود دارد که راهی برای اپلای بدون مدرک زبان محسوب می شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر به دنبال گرفتن بورسیه تحصیلی در چین هستید باید مدرک زبان این کشور را ارائه بدهید.

تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای ارزان و مقرون به صرفه برای مهاجرت تحصیلی اروپا محسوب می شود. اگر مدرک زبان ندارید جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چون می توانید در دوره های آموزش زبان اسپانیایی در کالج های این کشور شرکت کنید و بعد از کسب نمره مورد نظر در آزمون نهایی، از دانشگاه های اسپانیا پذیرش تحصیلی بگیرید.

کمترین نمره زبان برای مهاجرت

کمترین نمره زبان برای مهاجرت

یکی از سوالات پرتکراری که معمولاً افراد می پرسن این است که کمترین نمره زبان برای مهاجرت چقدر است؟ بارها و بارها دیدیم افراد بعد از شرکت در آزمون هایی مثل آیلتس یا تافل نمره های حدود ۴ یا ۵ گرفتند آیا این افراد می توانند با استفاده از مدرک زبانشان مهاجرت کنند؟

واقعیت این است که نمره زبان مورد نیاز شما برای مهاجرت بسته به روش و کشوری که انتخاب می کنید متفاوت هست. به عنوان مثال اگر قصد دارید در اسکیل ورکر کانادا شرکت کنید داشتن نمره زبان آیلتس 5.5 کفایت می کند؛ اما اگر قصد دارید از دانشگاه های معتبری در دنیا پذیرش تحصیلی بگیرید در خیلی از موارد باید مدرک آیلتس ۷ به بالا داشته باشید.

پس بدون تعیین روش و کشور مورد نظر نمی توانیم درباره نمره زبان مورد نیاز صحبت کنیم؛ اما در بسیاری از موارد داشتن نمره آیلتس ۶ تا ۸ یا معادل آن در تافل برای مهاجرت ضروری به نظر می رسد. البته شما می توانید دانشگاه هایی را در کشورهای مختلف پیدا کنید که مدرک زبان با نمره کمتر را هم قبول داشته باشند. از طرفی همونطور که گفتیم در اغلب موارد افراد برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کار نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

سخن پایانی

خیلی از افراد اینطور فکر می کنند که نداشتن مدرک زبان مانعی برای مهاجرت تحصیلی کاری یا سرمایه گذاری است؛ اما واقعیت چیزی غیر از این می باشد! در حال حاضر شما می توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان هم مهاجرت کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، بهترین کشورها برای مهاجرت بدون مدرک زبان به شما معرفی می کنیم. شما می توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با بهترین کشور و روش مهاجرتی مناسب خودتان آشنا شوید.