امنیت شغلی، کیفیت بالای زندگی و تناسب میزان حقوق و دستمزدها با مخارج از جمله عواملی هستند که باعث شدن بسیاری از اعضای کادر درمان علاقه داشته باشند که به عمان مهاجرت کنند.

راهنمای مطالعه

اگر از اعضای کادر درمان هستید و به دنبال فرصت های شغلی بهتر می گردید، بدون شک عمان یکی از بهترین کشورهاییه که می تونید در سال ۲۰۲۳ برای مهاجرت کاری روی اون حساب کنید. شرایط کاری کادر درمان در عمان، در مقایسه با سایر کشورها بسیار مطلوب و مناسبه، به همین دلیل هم در سال های گذشته شاهد موج مهاجرت بخش زیادی از پزشکان، پرستاران و ماماها به عمان بودیم.

اگر می خوای بدونی شرایط مهاجرت کاری کادر درمان به عمان چیه؟ و چطور می تونید به عنوان یک پرسنل درمانی در عمان کار کنید؟ این مقاله از ایزی راه رو از دست ندید. ما توی این مقاله صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به عمان رو براتون بررسی می کنیم.

شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان

عمان یک کشور پادشاهی در شرق به شبه جزیره عربستانه که پایتخت اون شهر زیبای مسقط هست. در سال های گذشته عمان رشد اقتصادی خیلی خوبی رو تجربه کرده و همین موضوع باعث شده تا در بخش های مختلف این کشور شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم. به عنوان مثال بخش بهداشت و درمان عمان به خوبی رشد کرده و در حال حاضر بیمارستان های مدرن و مجهزی در این کشور وجود داره.

از طرفی ارزش پول ملی عمان روز به روز در حال افزایش هست و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از پرسنل درمانی در ایران علاقه داشته باشند تا برای کسب موقعیت های شغلی بهتر به این کشور مهاجرت کنند. از جمله مهمترین شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان می تونیم به داشتن مدرک تحصیلی معتبر اشاره کنیم.

طبیعتاً داشتن سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی یا عربی نیز از جمله شروط مهم برای مهاجرت کادر درمان به عمان محسوب می شه. از طرفی شرکت در آزمون پرومتریک یکی از مهم ترین اقداماتی هست که اعضای کادر درمان قبل از شروع به کار در عمان باید انجام بدن.

چنانچه کسی در آزمون پرومتریک موفق نشه، نمی تونه در عمان کار کنه. همچنین ناگفته نماند که همه متخصصان پزشکی از جمله تکنسین های پزشکی، پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان باید از طرف هیئت تخصصی پزشکی عمان تاییدیه دریافت کنن. افرادی که می خوان از طریق کادر درمان وارد عمان بشن، باید بین ۲۱ تا ۶۰ سال سن داشته باشند و از طرف یک کارفرما در عمان تایید بشن.

 به عنوان مثال بیمارستان یا کلینیک خصوصی یا دولتی در عمان باید برای متقاضی دعوت نامه کاری ارسال کنه تا فرد بتونه ویزای کاری عمان رو دریافت کنه. مدت زمان این ویزا هم از تاریخ ورود به عمان هست. البته امکان تمدید ویزای کاری تا زمانی که قرارداد کاری داشته باشید وجود داره.

شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان
مدرک تحصیلی معتبر
 شرکت در آزمون پرومتریک و کسب نمره قبولی
دریافت تاییدیه از هیئت تخصصی پزشکی عمان
سن بین ۲۱ تا ۶۰ سال
تسلط بر زبان انگلیسی یا عربی
داشتن دعوتنامه کاری از سوی کارفرما در عمان

چالش های پیش رو هنگام مهاجرت کادر درمان به عمان

چالش های پیش رو هنگام مهاجرت کادر درمان به عمان

فارغ از کشوری که برای مهاجرت کاری انتخاب می کنید ممکنه در مسیر مهاجرتی چالش هایی پیش روی شما به وجود بیاد. شناخت این چالش ها و مشکلات به شما کمک می کنه تا بهتر بتونید آنها را پشت سر بگذارید. از جمله مهم ترین چالش هایی که در مهاجرت کادر درمان به عنوان وجود داره می تونیم به مواردی مثل روند طولانی و پیچیده درخواست ویزای کاری عمان اشاره کنیم. همه متخصصان پزشکی از جمله پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان باید در آزمون پرومتریک عمان شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنن.

در ادامه باید مجوز فعالیت از وزارت بهداشت این کشور بگیرن. روند دریافت این مجوز ممکنه چند هفته تا حتی چندین ماه طول بکشه. بعد از این مرحله متقاضی باید ویزای اسپانسری از سوی کارفرما بگیره. این مرحله هم خودش چند ماهی طول میکشه. از دیگر چالش هایی که در مسیر مهاجرت کادر درمان به عمان وجود داره، افزایش عمان سازی هست.

شاید بپرسید منظور از افزایش عنوان سازی چیه؟ منظور از عمان سازی یعنی اولویت استخدام در ادارات و بیمارستان ها با شهروندان کشور عمان هست. در نتیجه همین سیاست ها، بیمارستان ها و کلینیک های عمان موظف هستند که در استخدام ها اولویت رو به کادر درمان محلی عمان بدن.

چگونه می توان در آزمون پرومتریک کادر درمان عمان شرکت کرد؟

چگونه می توان در آزمون پرومتریک کادر درمان عمان شرکت کرد؟

همانطور که گفتیم موفقیت در آزمون پرومتریک یکی از مهم ترین مراحل برای مهاجرت کادر درمان به این کشور هست؛ اما چطور می تونیم در آزمون پرومتریک عمان موفق بشیم؟ برای این که این آزمون رو با موفقیت سپری کنید توصیه می کنیم نمونه سوالات سالهای گذشته، رفرنس ها و کتاب های مرجع پزشکی  رو با دقت مطالعه کنید.

برای شرکت در این آزمون متقاضی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و در آزمون مورد نظر ثبت نام کنه. آزمون OMSB به صورت عملی و توسط هیئت تخصصی پزشکی عمان برگزار می شه. همه اعضای کادر درمان از جمله افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس پرستاری هستند ملزم به شرکت در این آزمون و موفقیت در آن هستند، تا بتونن از این طریق وارد کشور عمان بشن.

مزایای مهاجرت کادر درمان به عمان

مزایای مهاجرت کادر درمان به عمان

اگر هنوز تصمیم تون رو درباره مهاجرت به عمان از طریق کار قطعی نکردید، حتما باید نگاهی به مزایای مهاجرت کادر درمان به این کشور بندازید. از جمله مهم ترین مزایای مهاجرت کادر درمان می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

امکان پیدا کردن محل اقامت با هر میزان بودجه

یکی از مزایای مهاجرت کادر درمان به عمان، امکان پیدا کردن اقامتگاه ها، سوئیت ها و پانسیون ها با قیمت های مناسب هست. بخش زیادی از مهاجران ها در شهرهایی مثل مسقط زندگی می کنند. شما هم می تونید با هر میزان بودجه ای که دارید یک محل اقامت مناسب در عمان تهیه کنید.

عدم اجبار برای یادگیری زبان عربی

گرچه عنوان یک کشور عربی هست؛ اما شما می تونید با تسلط به زبان انگلیسی توی این کشور کار کنید و با مردم ارتباط بگیرید. در واقع ۴۵ درصد از جمعیت عمان رو اتباع خارجی تشکیل میدن، همین موضوع باعث شده تا شما برای زندگی در این کشور نیاز به زبان عربی نداشته باشید.

هزینه های کم زندگی در عمان در مقایسه با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، امنیت، کیفیت بالای زندگی و بالا بودن میزان دستمزد ها از دیگر مزایای مهاجرت کادر درمان به عنوان محسوب می شه.

مدارک مورد نیاز ویزا برای مهاجرت کادر درمان به عمان

مدارک مورد نیاز ویزا برای مهاجرت کادر درمان به عمان

اگر شرایط لازم برای مهاجرت کادر درمان به عمان را دارید می تونید شانستون رو برای پیدا کردن کارفرما در عمان امتحان کنید. بعد از پیدا کردن کارفرما و دریافت جاب آفر، نوبت به ارسال درخواست ویزا می رسه. هزینه دریافت ویزای کار عمان، حدود ۲۰ ریال عمانی هست و متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را برای سفارت این کشور ارسال کنه. مهم ترین مدارکی که باید برای سفارت عمان ارسال کنید تا ویزای کاری براتون صادر بشه، عبارت است از:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی به همراه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
  • سوابق کاری
  • انگیزه نامه
  • اصل و کپی گواهی پزشکی
  • کپی تاییدیه سازمان مربوطه در زمینه درمانی
  • مجوز کار از سوی وزارت نیروی انسانی عمان
  • گواهی موفقیت در آزمون پرومتریک

اینم یادتون نره، درخواست ویزا برای افرادی که اتباع عرب هستند، باید به زبان عربی و برای اتباع غیر عرب باید به زبان انگلیسی تایپ و ارسال بشه.

میزان درآمد کادر درمان در عمان

میزان درآمد کادر درمان در عمان

درامد کادر درمان در عمان چقدره؟ آیا می تونیم از طریق درآمد کار در بخش درمانی عمان، هزینه های زندگی مون رو در این کشور بپردازیم؟ اگر این سوالات در ذهن شما هم پیش اومده باید بهتون بگم که میزان درآمد شما به عنوان یکی از پرسنل درمانی در عمان به عوامل مختلفی از جمله عنوان شغلی، سوابق کاری و مرکزی که در آن کار می کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال یک پزشک در عمان به صورت میانگین ۴۳۷۰ در ماه درآمد داره. پرستاران هم در این کشور ۱۴۱۰ ریال عمانی در ماه درآمد دارن. یک جراح در عمان ۵۱۸۰ ریال عمان در ماه درآمد دارد. در جدول زیر عناوین شغلی مختلف را به همراه میانگین درآمدشون در عمان براتون آوردیم.

عنوان شغلمیانگین میزان درآمد به صورت ماهانه
دکتر۴,۳۷۰ ریال عمان / ۱۱۳۳۴.۳۸ دلار آمریکا
متخصص عمومی۳,۸۸۰ ریال عمان / ۱۰۰۶۳.۴۸ دلار آمریکا
متخصص ارتوپتیست۳,۹۴۰ ریال عمان / ۱۰۲۱۹.۱۰ دلار آمریکا
جراح۵,۱۸۰ ریال عمان / ۱۳۴۳۵.۲۶ دلار آمریکا
پرستار۱,۴۱۰ ریال عمان / ۳۶۵۷.۰۹ دلار آمریکا
دندانپزشک۳,۹۶۰ ریال عمان / ۱۰۲۷۰.۹۷ دلار آمریکا

سخن اخر

امنیت شغلی، کیفیت بالای زندگی و تناسب میزان حقوق و دستمزدها با مخارج از جمله عواملی هستند که باعث شدن بسیاری از اعضای کادر درمان علاقه داشته باشند که به عمان مهاجرت کنند. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل پیدا کردن کارفرما و گرفتن جاب آفر و دریافت ویزای کاری عمان را برای شما انجام میدیم. فراموش نکنید در هر مرحله از مهاجرت که هستید می تونید با کارشناس ها و وکلای مهاجرتی ما تماس بگیرید و سوالاتتون رو بپرسید. ما در تمام مراحل مهاجرت کادر درمان به عمان در کنار شما هستیم.