خیلی از پرستارانی که از طریق، شغلشان به عمان مهاجرت می کنند تمایل دارند که در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. بالا بودن میزان درآمدها، نرخ بیکاری پایین و اقتصاد را به رشد باعث شده تا اخذ اقامت عمان به یک فرایند رقابتی تبدیل شوند.

راهنمای مطالعه

آیا می دانستید متوسط درآمد سالانه یک پرستار در عمان ۴۰ هزار دلار است؟ در حال حاضر عمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان به شمار می رود. در سال های گذشته هم شاهد مهاجرت بخش زیادی از پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان به این کشور خوش آتیه بوده‌ایم. چطور می توانیم به عنوان یک پرستار به عمان مهاجرت کنیم؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه باهامون همراه باشید تا شرایط مهاجرت پرستاران به عمان، آزمون های مورد نیاز و مراحل معادل سازی مدارک را براتان توضیح دهیم.

شرایط مهاجرت پرستاران به عمان

بریم به سراغ شرایط مهاجرت پرستاران به عمان! در حال حاضر اگر بخواهید به عنوان یک پرستار، صلاحیت کار و مهاجرت به عمان را دریافت کنید. باید مجوز RN داشته باشید. برای دریافت این مجوز جهت استخدام در مشاغل پرستاری در عمان، باید یکی از دو شرط زیر را داشته باشید:

  • گرفتن مدرک دیپلم تحصیلی پرستاری (GNM) ۳ ساله
  • اخذ مدرک لیسانس تحصیلی پرستاری(BSN) ۴ ساله

در نظر داشته باشید که فرقی نمی کند که مدرک دیپلم پرستاری داشته باشید یا مدرک لیسانس پرستاری. در هر صورت برای کار در عمان به عنوان پرستار باید در آزمون پرومتریک شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنید. فارغ التحصیلان رشته پرستاری در مقطع کارشناسی (B.sc) می توانند با داشتن حداقل دو سال سابقه کاری، به عنوان یک پرستار دارای مجوز در عمان کار کنند. اگر پرستار دارای دیپلم پرستاری هستید هم می توانید با ارائه دو سال سابقه کار به عنوان تکنسین پرستاری در عمان مشغول به فعالیت شوید.

همونطور که در ابتدای این مطلب گفتیم پرستاران در عمان، سالانه ۴۰ هزار دلار به صورت میانگین درآمد دارند. سطح بالای رفاه زندگی و ه مندی از خدمات بهداشتی درمانی بیمه و امکان تحصیل رایگان در عمان باعث شده تا این کشور به یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شود.

مراحل مهاجرت پرستاران به عمان

مراحل مهاجرت پرستاران به عمان

اگر به عنوان یک پرستار تصمیمتان را برای مهاجرت به عمان قطعی کردید، در این بخش باهامون همراه باشید تا شما را با مراحل مهاجرت پرستاران به عمان آشنا کنیم. قدم هایی که در ادامه می بینید مهمترین گام هایی هستند که باید در مسیر مهاجرت یک پرستار به عمان بردارید.

قدم اول: در نخستین قدم برای مهاجرت کادر درمان به عمان، باید مدارکتان را معادل سازی کنید. به این منظور باید از کشور عمان تاییدیه دیتا فلو (Data Flow) بگیرید. شما می توانید این تاییدیه را از طریق نهاد پزشکی تخصصی در کشور عمان دریافت کنید.

قدم دوم: بعد از گرفتن تاییدیه دیتا فلو می توانید در آزمون پرومتریک شرکت کنید. با شرکت در آزمون پرومتریک و در ادامه موفقیت در مصاحبه  وایوا، صلاحیت کار در عمان را به عنوان پرستار دریافت می کنید.

قدم سوم: بعد از شرکت در آزمون و مصاحبه تخصصی، باید به فکر کاریابی در عمان باشید. در واقع حتی در صورت موفقیت در آزمون پرومتریک و کسب نمره قبولی در مصاحبه تضمینی برای کار در عمان وجود ندارد و شما باید یک کارفرما در این کشور پیدا کنید. که براتان جااب آفر یا پیشنهاد کاری ارسال کند.

اگر علاقه مند به مهاجرت به عنوان پرستار به عمان هستید و به اطلاعات تخصصی نیاز دارید، بهتره که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و راهنمایی دریافت کنید. ما در تمامی مراحل مهاجرت به عنوان پرستار به عمان و اخذ ویزای این کشور در کنارتان هستیم.

معادل سازی مدارک پرستاری برای مهاجرت به عمان

معادل سازی مدارک پرستاری برای مهاجرت به عمان

یکی از مهمترین مراحلی که برای مهاجرت پرستاران به عمان باید در نظر بگیرید، مرحله معادل سازی مدارک است. برای معادل سازی مدارک پرستاری متقاضیان باید به نهاد پزشکی تخصصی عمان(OMSB) مراجعه کنند. همونطور که گفتیم گرفتن تاییدیه دیتا فلو اهمیت زیادی دارد. در نتیجه شما می توانید با مراجعه به وب سایت مربوطه، تاییدیه را دریافت کرده و بقیه مراحل معادل سازی مدارک را انجام بدید. جهت معادل سازی مدرک پرستاری در عمان باید مدارک زیر را تهیه و ارائه کنید.

  • مجوز امضا شده  OMSB
  • کپی پاسپورت یا مدرک شناسایی
  • کپی از مدارک شناسایی دیگر مانند مدرک ازدواج
  • کپی از ریزنمرات
  • کپی از هرگونه مدرک استخدام
  • کپی از گواهی کار پرستاری  یا گواهی ثبت نام در کشور خود

مدرک زبان موردنیاز جهت مهاجرت پرستاران به عمان

مدرک زبان موردنیاز جهت مهاجرت پرستاران به عمان

در حال حاضر پرستاران می توانند بدون ارائه مدرک زبان، به عمان مهاجرت کنند. اما به عنوان یک شهروند و پرستار، به مهارت زبان انگلیسی یا عربی برای کار و زندگی در عمان نیاز دارید. از طرفی، در هنگام شرکت در آزمون پرستاری پرومتریک و مصاحبه وایوا، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

آزمون موردنیاز برای مهاجرت پرستاران به عمان

آزمون موردنیاز برای مهاجرت پرستاران به عمان

یکی از مهمترین آزمون هایی که برای مهاجرت پرستاران به عمان، باید در آن شرکت و نمره قبولی دریافت کنید، آزمون پرومتریک است. این آزمون صلاحیت شما را برای کار به عنوان یک پرستار در عمان تعیین می کند. آزمون پرومتریک هر ساله توسط شورای پرستاری و مامایی کشور عمان برگزار می شود. مدت زمان این آزمون ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است و شرکت کنندگان در این مدت زمان باید به ۱۰۰ سوال پاسخ بدهند. در جدول زیر خلاصه شرایط آزمون پرستاری عمان را می توانید، مشاهده کنید.

نام آزمونآزمون پرومتریک پرستاری
مدت زمان آزمون۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
تعداد سوالات۱۰۰ عدد
نوع آزمونکامپیوتری
زبان آزمونانگلیسی
هزینه آزمون۲۰۰ دلار

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پرستاران به عمان

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پرستاران به عمان

متقاضیان باید در مرحله معادل سازی و کاریابی در کشور عمان، مدارک مورد نیاز را تهیه و ترجمه کنند. این مدارک نشان دهنده صلاحیت کاری و اطلاعات شناسایی و هویتی شماست. در نظر داشته باشید که وجود هرگونه نقص و ایراد در مدارک ارسالی شانس شما را برای دریافت ویزا به شدت کاهش میدهد. به همین دلیل ما در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز شما جهت مهاجرت پرستاران به عمان گردآوری کردیم و در اختیارتان می گذاریم:

  • اصل مدرک دیپلم یا لیسانس پرستاری
  • گواهی سوابق کاری به مدت حداقل ۳ سال برای لیسانس و حداقل ۴ سال برای دیپلم
  • اگر گپ تحصیلی دارید، این مدت تباید بیش تر از ۶ ماه باشد و برای آن مدرک کری ارائه دهید.
  • گواهی شرکت در آزمون پرومتریک
  • تاییدیه دیتا فلو
  • کپی پاسپورت معتبر
  • دو عدد عکس
  • ریزنمرات تحصیلی

ویزای عمان برای پرستاران

پرستارانی که قصد دارند در مراکز درمانی عمان مشغول به کار شوند، باید ویزای کار عمان را دریافت کنند. در فرایند گرفتن ویزای کار عمان مهم ترین قدم پیدا کردن یک کارفرما در این کشور است که برای شما پیشنهاد کاری ارسال کند. کارفرمای مورد نظر باید از وزارت نیروی انسانی عمان مجوز کار و استخدام نیروی خارجی دریافت کرده باشد. بعد از گرفتن مجوز کار توسط کارفرما و ارسال جاب آفر شما می توانید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و برای گرفتن ویزای کار عمان درخواست بدهید. هزینه گرفتن ویزای کار عمان برای پرستاران حدود ۲۰ ریال عمانی یا معادل آن ۶۰ دلار است. مدارک لازم برای گرفتن ویزای عمان برای پرستاران:

  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت
  • گواهی پزشکی
  • نامه تاییدیه سفارت عمان
  • مدارک و صلاحیت ها برای کار به عنوان پرستار در عمان
  • کپی مجوز کار صادر شده از وزارت نیروی انسانی

درآمد پرستاران در عمان

درآمد پرستاران در عمان

درآمد یه پرستار در عمان چقدر است؟ باتوجه به سطح بالای درآمد، در کشور عمان، پرستاری جزو مشاغلی با درآمد مناسب است. اگرچه باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در این کشور به همون نسبت بالاست. آمارها نشان میده که متوسط درآمد ۵۰ درصد مردم در عمان بالای ۱۷,۱۰۰ ریال عمان (۴۴,۴۰۰ دلار) در سال است. اگر می خواهید بیشتر با سطح درآمد پرستاران در عمان آشنا شوید، جدول زیر را مطلعه کنید.

میزان درآمددرآمد سالانه براساس ریال عماندرآمد سالانه براساس دلار
کمترین درآمد پرستاران۱۰۳۲۰ ریال عمانی۲۶۸۰۵ دلار
متوسط درآمد پرستاران۱۶۷۲۰ ریال عمانی۴۳۴۳۰ دلار
بیشترین درآمد پرستاران۲۴۸۶۰ ریال عمانی۶۴۵۷۰ دلار

از طرفی میزان درآمد کادر درمان از جمله پرستاران، بسته به عواملی مثل سن، جنسیت، سوابق کاری و مدرک تحصیلی مشخص می شود. در همین راستا به جدول  زیر نیز توجه داشته باشید؛

تجربه کاریدرآمد سالانه براساس ریال عمان
کمتر از ۲ سال۸۸۸۰ ریال عمان
۲ الی ۵ سال۱۴۵۴۰ ریال عمان
۵ الی ۱۰ سال۱۷۸۶۰ ریال عمان
۱۰ الی ۱۵ سال۲۱۳۸۰ ریال عمان
۱۵ الی ۲۰ سال۲۴۸۴۰ ریال عمان
بیش از ۲۰ سال۲۳۰۸۰ ریال عمان

اقامت پرستاران در عمان

اقامت پرستاران در عمان

خیلی از پرستارانی که از طریق، شغلشان به عمان مهاجرت می کنند تمایل دارند که در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. بالا بودن میزان درآمدها، نرخ بیکاری پایین و اقتصاد را به رشد باعث شده تا اخذ اقامت عمان به یک فرایند رقابتی تبدیل شوند. در نتیجه در حال حاضر می توانیم بگوییم که گرفتن اقامت دائم عمان کار ساده ای نیست. اگر تمایل دارید که اقامت دائم عمان را برای خودتان و اعضای خانواده دریافت کنید، می توانید از طریق روش هایی مثل سرمایه گذاری اقدام کنید.

چرا که سرمایه گذاری تنها روشی است که می توانید از طریق آن اقامت دائم عمان را به دست بیارید. اما اگر قصد دارید از طریق پرستاری به عنوان مهاجرت کنید می توانید اقامت ۲ ساله قابل تمدید بگیرید. خوشبخت ترین در حال حاضر پرستاران شرایط شغلی بسیار خوبی در مراکز درمانی عمان دارند و سالانه درآمد قابل توجهی دریافت می کنند.

جمع بندی

بر اساس آنچه که در این مطلب گفته شد مهاجرت پرستاران به عمان یک روش مناسب برای دریافت اقامت موقت این کشور است. میزان درآمد پرستاران در عمان تحت تاثیر عوامل عوامل مختلف از جمله جنسیت و سابقه کاری تعیین می شود. با این که امکان دریافت اقامت دائم از طریق مهاجرت پرستاران به عمان وجود ندارد. اما با توجه به بالا بودن میزان درآمدها در عمان این روش یک روش پرطرفدار برای اعضای کادر درمان از جمله پرستاران به شمار میرود. اگر در زمینه مهاجرت پرستاران به عمان، و نحوه اخذ جاب آفر، سوال یا ابهامی دارید بهتره که با کارشناسان و مشاوران ایزی راه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.