بخش زیادی از علاقه مندان به رشته موسیقی همواره آرزوی تحصیل این رشته در فرانسه را دارند. چون فرانسه در طول تاریخ یکی از مهدهای هنر و موسیقی بوده و در حال حاضر هم این کشور یکی از قطب های موسیقی دنیا شناخته می شود.

راهنمای مطالعه

فرانسه یکی از قدیمی ترین و کهن ترین کشورهای دنیاست که در قاره اروپا واقع شده و یکی از پیشرفته ترین کشورها محسوب می شود. فرانسه همیشه از نظر تاریخی ارزش زیادی برای هنر قائل بوده و مردم این کشور هم با آثار هنری قرابت فرهنگی زیادی دارند. موسیقی یکی از شاخه های هنری است که قدمت دیرینه ای دارد و دانشجوهای بین المللی اشتیاق زیادی دارند که در رشته موسیقی در فرانسه تحصیل کنند. اگر شما هم جزو عاشقان موسیقی هستید، در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید تا صفر تا صد تحصیل موسیقی در فرانسه را برایتان توضیح دهیم.

آشنایی با شرایط رشته موسیقی در فرانسه

موسیقی یکی از زیر شاخه های هنر است که در تعداد زیادی از دانشگاه های فرانسه تدریس می شود. افراد متبحر در حوزه موسیقی فرصت های شغلی خوبی در کشور فرانسه دارند چون، در طول سال فستیوال ها، جشنواره های موسیقی و کارگاه های زیادی در شهرهای مختلف فرانسه برگزار می شود که همگی فرصت های شغلی زیادی برای رشته موسیقی ایجاد می کنند. علاوه بر آن شما می توانید از نزدیه حاذق ترین افراد را در حوزه های مختلف موسیقی در فرانسه ببینید و حتی از آن ها نکات مختلفی را یاد بگیرید.

 به طور کلی نرخ بیکاری در کشور فرانسه در سال ۲۰۲۱ حدود ۷ درصد بوده و با توجه به این که موسیقی در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار ندارد باید بدانید که افرادی می توانند در رشته موسیقی در فرانسه به درآمدهای بالا برسند، که ضمن داشتن عشق و علاقه زیاد، توانایی و مهارت های زیادی هم داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل موسیقی در فرانسه و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها آشنا شوید.

مزایای تحصیل و کار در رشته موسیقی در فرانسه

مزایای تحصیل و کار در رشته موسیقی در فرانسه

افرادی که تحصیل در رشته موسیقی در فرانسه را انتخاب کردند به خوبی از مزایای تحصیل و کار در این رشته پرطرفدار در فرانسه آگاهی دارند. شما به راحتی می توانید با سایر هنرمندان مطرح اروپایی در فرانسه و سراسر قاره اروپا ارتباط برقرار کنید. از جمله مزایای تحصیل موسیقی فرانسه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تحصیل در دانشگاه های مطرح در زمینه موسیقی
  • حضور در کلاس های درس اساتید جهانی برتر در رشته موسیقی
  • امکان ارتباط با هنرمندان مطرح اروپایی
  • امکان کسب درآمد بالا در رشته موسیقی و سایر رشته های هنری مرتبط با آن
  • زندگی در یک کشور توسعه یافته با امنیت بالا و کیفیت زندگی قابل توجه
  • پشتیبانی مالی خوب از هنرمندان در فرانسه

تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

افرادی که موسیقی را در فرانسه یاد می گیرند، در نهایت می توانند در حوزه های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. از جمله عناوین شغلی که می توانید در آینده و بعد از فارغ التحصیلی و یا حتی حین تحصیل از طریق آن ها کسب درآمد کنید، می توانیم به مواردی مثل خوانندگی، نوازندگی، مدرس موسیقی، آهنگسازی، مسئول ضبط و تهیه کننددگی موسیقی اشاره کنیم.

با توجه به این که مهاجرت تحصیلی تقریباً یکی از آسون ترین روش ها برای مهاجرت به کشور فرانسه هست، خیلی از دانش آموزها و دانشجوها ترجیح می دهند که از این طریق وارد فرانسه شوند تا در نهایت بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شده و بتوانند اقامت فرانسه را دریافت کنند. چی بهتر از این که در این مسیر رشته مورد علاقتان را هم یاد بگیرید؟ موسیقی یکی از رشته های پرطرفدار در سراسر دنیاست و اگر شما هم علاقه مند به تحصیل موسیقی در فرانسه هستید، یک خبر خوب برایتان داریم!

امکان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته موسیقی هم وجود دارد. این بورسیه ها هزینه های دانشگاه و در برخی موارد هزینه خوابگاه و غذا و سایر مخارج دانشجوها را هم تامین می کنند. البته توصیه می کنیم برای این که مطمئن شوید دانشگاه مورد نظر شما بورس تحصیلی ارائه می دهد یا نه به وب سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنیدک با این حال هزینه های تحصیل در رشته موسیقی در فرانسه تقریباً حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ یورو در سال است. اگر این هزینه را با هزینه تحصیل موسیقی در دیگر کشورها از جمله آمریکا و کانادا مقایسه کنید متوجه میشید که هزینه تحصیل موسیقی در فرانسه تا چه حد مقرون به صرف است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته موسیقی در فرانسه

در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل رشته موسیقی را به همراه شهریه آن ها مشاهده می کنید. میزان شهریه ای که پرداخت می کنید بر اساس مقطع مورد نظر و رتبه بین المللی دانشگاه متغیر است.

نام دانشگاهرتبه بین المللی در QSشهریه کارشناسیشهریه کارشناسی ارشدشهریه دکتری
کنسرواتوار ملی موسیقی و رقص پاریس۲۲۷,۷۰ یورو در سال۳۷,۷۰ دلار در سال۳۷,۷۰ دلار در سال
کنسرواتوار ملی موسیقی و رقص لیون۱۹۵۰۰ یورو (۵۴۶ دلار) در سال۵۰۰ یورو (۵۴۶ دلار) در سال۵۰۰ یورو (۵۴۶ دلار) در سال
دانشگاه سوربن۵۱-۱۰۰۱۷۰ یورو (۱۸۰ دلار) در سال۲۴۳ یورو (۲۵۸ دلار) در سال۳۸۰ یورو (۴۰۳ دلار) در سال

بازار کار موسیقی در فرانسه چطوره؟

بازار کار موسیقی در فرانسه چطوره؟

خیلی از افرادی که به دنبال تحصیل موسیقی در فرانسه و اخذ پذیرش از دانشگاه موسیقی فرانسه هستند تمایل دارند تا از این طریق به این کشور زیبا مهاجرت کرده و در ادامه هم اقامت فرانسه را دریافت کنند. از طرفی خیلی از افراد هم علاقه دارند تا از طریق کار در حوزه موسیقی به فرانسه مهاجرت کنند. اگر مدرک تحصیلیتان در رشته موسیقی را از کشور دیگری غیر از فرانسه دریافت کردید باز هم این فرصت را دارید که از طریق کار به فرانسه مهاجرت کنید. مهم ترین شرایط برای مهاجرت کاری موسیقی به فرانسه عبارت اند از:

  • آزمون ورودی یا تست
  • آموزش آکادمیک
  • پیداکردند جاب آفر در کشور فرانسه
  • رزومه تحصیلی و کاری قوی
  • کارآموزی حرفه ای
  • داشتن تجربه کاری

در واقع شما باید مراحل کاریابی را انجام دهید و کارفرمایی در فرانسه پیدا کنید که برای شما پیشنهاد کاری ارسال کند. در ادامه باید موقعیتتان را به اداره کار فرانسه اعلام کنید. بعد از تایید قرارداد شما توسط اداره  مهاجرت و ادغام فرانسه OFII، مدارکتان برای کنسولگری یا سفارت فرانسه به صورت مستقیم ارسال می شود تا ویزایتان صادر شود. بنابراین برای مهاجرت کاری فعالان حوزه موسیقی به فرانسه اولین قدم این است که در این کشور شغل یا کارفرما پیدا کنید. مراحل پیدا کردند کار در فرانسه را می توانید از طریق وب سایت های زیر انجام بدید:

  • Pole-Emploi
  • Cadre Emploi
  • The European Job Mobility Portal
  • Jobs in Paris
  • Eurojobs

آزمون های موردنیاز برای رشته موسیقی در فرانسه

آزمون های موردنیاز برای رشته موسیقی در فرانسه

خیلی از دانشگاه های موسیقی فرانسه برای جذب دانشجوهای بین المللی ممکند آزمون های عملی یا مصاحبه برگزار کنند. برای اطلاع دقیق از شرایط آزمون ها و جزئیاتشان باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. از طرفی ممکند هر دانشگاه مهارت هایی مثل زبان و غیره را از طریق آزمون ارزیابی کند تا مطمئن شود دانشجوها مهارت های لازم برای ورود به رشته موسیقی و تحصیل در دانشگاه مورد نظر را دارند؛ اما به طور کلی آزمون ورودی مشخصی برای رشته موسیقی در فرانسه برگزار نمی شود.

درآمد رشته موسیقی در فرانسه چقدره؟

درآمد رشته موسیقی در فرانسه چقدره؟

یکی از سوالاتی که خیلی از مهاجران می پرسند این است که آیا موسیقی شغل پولسازی در فرانسه محسوب می شود؟ میزان درآمد رشته موسیقی در فرانسه بر اساس میزان تجربه شما مهارت و حوزه کاری و حتی شهر محل سکونت متغیر است. اگر دقت کنید تمامی مشاغل حوزه هنر چنین شرایطی دارند و ما نمی توانیم درآمد سالانه مشخصی برای آن ها در نظر بگیریم؛ اما در جدول زیر بر اساس میزان تجربه افراد فعال در حوزه موسیقی سعی کردیم درآمد سالانه آن ها را تخمین بزنیم.

میزان تجربه در موسیقی درآمد سالیانه
کمتراز دو سال تجربه۲۰,۳۰۰ یورو معادل ۲۲,۱۵۸ دلار
دو تا پنج سال تجربه۲۷,۱۰۰ یورو معادل ۲۹,۵۸۱ دلار
پنج تا ده سال تجربه۴۰,۰۰۰ یورو معادل ۴۳,۶۶۱ دلار
ده تا پانزده سال تجربه۴۸,۸۰۰ یورو معادل ۵۳,۲۶۷ دلار
پانزده تا بیست سال تجربه۵۳,۲۰۰ یورو معادل ۵۸,۰۷۰ دلار
بیش از بیست سال تجربه۵۷,۵۰۰ یورو معادل ۶۲,۷۶۳ دلار

اخذ اقامت از طریق رشته موسیقی در فرانسه

اخذ اقامت از طریق رشته موسیقی در فرانسه

آیا امکان دریافت اقامت فرانسه از طریق تحصیل رشته موسیقی در این کشور وجود دارد؟ خوشبختانه دانشجوهای بین المللی این امکان را دارند تا ویزای دانشجویی فرانسه را از طریق تحصیل در رشته موسیقی دریافت کنند. از طرفی بعد از فارغ التحصیلی هم ۱۲ ماه فرصت دارید تا در فرانسه به جستجوی کار بپردازید.

اگر در این مدت کاری پیدا کنید، ویزای کاری دریافت می کنید و می توانید اقامت طولانی تری در فرانسه داشته باشید. بعد از گذشت ۵ سال از کار مداوم در فرانسه و پرداخت منظم مالیات، واجد شرایط دریافت اقامت دائم فرانسه هستید. بعد از گذشت حدود ۵ الی ۸ سال از اقامت دائم می توانید برای گرفتن شهروندی و دریافت پاسپورت فرانسه هم اقدام کنید.

سخن آخر

بخش زیادی از علاقه مندان به رشته موسیقی همواره آرزوی تحصیل این رشته در فرانسه را دارند. چون فرانسه در طول تاریخ یکی از مهدهای هنر و موسیقی بوده و در حال حاضر هم این کشور یکی از قطب های موسیقی دنیا شناخته می شود. ما در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه تلاش کردیم تا به همه سوالات شما پیرامون تحصیل رشته موسیقی در فرانسه شرایط مهاجرت کاری موسیقی دانان پاسخ دهیم. اگر در این زمینه به مشاوره تخصصی و اطلاعات بیشتری نیاز دارید بهتر است که با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید تا شرایط شما ارزیابی شود و مشاوره تخصصی دریافت کنید.