چطور ویزای ویزیتوری نیوزلند را بگیریم؟ چه چالش هایی در این مسیر وجود دارد؟ چقدر باید سرمایه اولیه داشته باشیم؟

راهنمای مطالعه

نیوزلند واقع در اقیانوس آرام یک کشور زیبا با تنوع طبیعی فراوان است. برای بازدید از این کشور، دولت نیوزلند انواع مختلف ویزای توریستی را ارائه می‌دهد، در این نوشتار به بررسی جزئیات ویزای ویزیتور نیوزلند یا ویزای توریستی خواهیم پرداخت تا اگر تصمیم به مهاجرت گرفتید، با کمک ایزی راه، مهاجرت ایمن و راحتی را تجربه کنید.

شرایط دریافت ویزای ویزیتور نیوزلند

ویزای توریستی یا ویزای ویزیتور نیوزلند به شما اجازه دیدار خانواده، دوستان، تفریح، تحصیل کوتاه مدت و حتی شرکت در مصاحبه‌های شغلی در نیوزلند را می‌دهد. در بخش بعدی به ویزای ویزیتور نیوزلند می پردازیم.

انواع ویزای ویزیتور نیوزلند

انواع ویزای ویزیتور نیوزلند

ویزای ویزیتور نیوزلند بر اساس هدف سفر و مدت زمان اقامت می‌توانند متفاوت باشند. به طور کلی، این ویزاها می تواند به دسته بندی های زیر تقسیم شود:

1. ویزای ویزیتوری نیوزلند برای تفریح

2. ویزای ویزیتوری نیوزلند برای کار و تجارت

3. ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ملحق شدن به اعضای خانواده

4. ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ترانزیت

5. ویزای ویزیتوری نیوزلند برای درمان پزشکی

ویزای ویزیتور نیوزلند برای تفریح

این نوع از ویزاهای نیوزلند به مدت 9 ماه اعتبار دارد و می توانید با استفاده از این ویزا به اعضای فامیل و خانواده خود سر بزنید، همچنین شما می توانید این ویزا را به صورت گروهی نیز دریافت کنید برای این کار باید یک لیدر اقدام به دریافت ویزای گروهی کند و سایر اعضا نیز درخواست خود را ثبت کنند، مدت زمان استفاده از ویزای گروهی به مدت 9 ماه می باشد.

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای کار یا تجارت

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای کار یا تجارت

اگر قصد دارید اقدام به دریافت این نوع ویزا کنید بهتر است بدانید که ویزای ویزیتور نیوزلند برای کار و تجارت به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود:

  • ویزای ویزیتور تجاری: این نوع ویزا در نیوزلند برای افرادی مناسب است که به دلایل تجاری به این کشور سفر می‌کنند و کمتر از سه ماه در این کشور اقامت دارند این ویزا به شما اجازه می‌دهد. برای درخواست این ویزا، شما باید به مقامات مربوطه نشان دهید که دلایل سفر شما به نیوزلند به منظور امور تجاری است و هدف شما در این کشور انجام معاملات یا ملاقات با همکاران تجاری است. پس از پایان مدت اعتبار ویزای ویزیتور تجاری، اگر نیاز به اقامت بیش از ۳ ماه داشته باشید، می‌توانید برای درخواست ویزای کار نیوزلند اقدام کنید تا بتوانید به طور دائمی یا برای مدت طولانی‌تر در نیوزلند اقامت کنید و کار کنید.

●     ویزای ویزیتور آکادمیک: این نوع از ویزای ویزیتور نیوزلند برای استاتید دانشگاهی مناسب است و می توانید برای فعالیت های علمی به این کشور سفر کنید و مدت زمان اعتبار این ویزا 3 ماه می باشد.

●     ویزای ویزیتور ثبت نام شغلی: این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که به دنبال ثبت نام در یک شغل خاص در نیوزلند هستند و برای این کار نیاز به حضور در کشور دارند. این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت سه ماه به نیوزلند سفر کنند و در این مدت زمان، مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ملحق شدن به اعضای خانواده

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ملحق شدن به اعضای خانواده

این نوع از ویزای ویزیتوری نیوزلند یکی از پرتقاضاترین ویزاها می باشد که در دسته بندی های زیر قرار می گیرد:

●     ویزای ویزیتور والدین، پدربزرگ و مادربزرگ: یکی از شرایط اخذ این ویزای ویزیتوری نیوزلند این است که والدین توانایی پرداخت هزینه های شما را داشته باشند و اعتبار این ویزا به مدت 6 ماه می باشد.

●     ویزای ویزیتوری والدین دانشجویی: اگر فرزند شما در این کشور تحصیل می کند و قصد دارید برای مراقبت از او به نیوزلند سفر کنید این ویزا برای شما مناسب می باشد، مدت زمان اعتبار این ویزا با ویزای تحصیلی یکسان است.

●     ویزای ویزیتور همراه کارمند در نیوزلند: اگر همسر شما در این کشور مشغول به کار است، شما هم می توانید اقدام به اخذ این نوع ویزا کنید.

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ترانزیت

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای ترانزیت

ویزای ترانزیت نیوزلند برای افرادی است که قصد دارند در مسیر سفر بین مبدا و مقصد خود، در نیوزلند توقف کنند. برای اخذ این ویزا، شما باید اطلاعاتی مانند بلیت هواپیما و جزئیات برنامه سفر خود را ارائه دهید، که شامل زمان ورود و خروج از نیوزلند نیز می‌شود. همچنین، شما نیاز به ارائه دلیل مسافرت به کشور مقصد دارید، این دلیل می‌تواند مرتبط با نوع ویزای مورد نیاز در مقصد باشد.

ویزای ویزیتوری نیوزلند برای درمان پزشکی

اگر قصد دارید از خدمات درمانی این کشور بهره مند شوید این ویزا برای شما مناسب می باشد، شما باید هزینه های درمان خود در این کشور را داشته باشید و همچنین اعتبار این ویزا 6 ماه می باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای ویزیتوری نیوزلند

مدارک مورد نیاز ویزای ویزیتوری نیوزلند

برای دریافت ویزای توریستی نیوزلند، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

1. پاسپورت معتبر

2. عکس

3. فرم درخواست ویزا که باید تکمیل و امضا شده باشد

4. بلیت رفت و برگشت هواپیما

5. گواهی عدم سوءپیشینه

6. گواهی سلامت پزشکی

7. گواهی تمکن مالی برای هر ماه اقامت

8. مدرک محل اقامت مانند رزرو هتل

9. در صورت ملاقات با خانواده یا دوستان، مدارک برای اثبات رابطه

10. اگر دعوت‌نامه دارید، ارائه دعوت‌نامه ویزای توریستی

11. اثبات بازگشت به ایران

12. نامه از کارفرما برای تایید مرخصی در تاریخ سفر

13. مدرک بازنشستگی برای افراد بازنشسته

14. اشتغال به تحصیل برای محصلین

15. سوابق مالی، صورت‌حساب‌های بانکی و جواز کسب برای تأیید کسب و کار افراد با شغل آزاد.

ریجکت شدن ویزای ویزیتوری نیوزلند

ریجکت شدن ویزای ویزیتوری نیوزلند

ریجکت شدن ویزای توریستی نیوزلند ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برخی از دلایل اصلی این امر عبارتند از:

1. اشتباه یا ناقص پر کردن فرم درخواست ویزا: هر نادرستی در پر کردن فرم درخواست می‌تواند به رد شدن ویزا منجر شود. بنابراین، حتماً فرم را با دقت تکمیل کنید.

2. تمکن مالی کم: اگر نتوانید تمکن مالی مورد نیاز برای هزینه‌های سفر و اقامت در نیوزلند را ارائه دهید، ممکن است ویزای شما رد شود.

3. ارائه مدارک اشتباه یا ناقص: اطمینان حاصل کنید که مدارکی که ارائه می‌دهید، صحیح و کامل باشند.

4. عدم توانایی در ارائه شواهدی مبنی بر رزرو هتل یا مکانی برای اقامت: برای ویزای توریستی، ارائه مدرکی مبنی بر محل اقامت ضروری است.

5. عدم تأیید دعوت‌نامه میزبان: اگر با دعوت میزبان به نیوزلند می‌روید، تأیید اعتبار دعوت‌نامه مهم است.

6. عدم قانع شدن آفیسر سفارت نیوزلند از بازگشت شما به ایران: آفیسر سفارت نیوزلند باید از انتیتی شما به عنوان یک گردشگر مطمئن باشد و از بازگشت شما به کشور خود مطمئن شود.

جمع بندی

استفاده از مشاوره و تجربه یک متخصص مهاجرتی مطمئن می تواند ریسک دریافت ویزای ویزیتوری نیوزلند را کاهش دهد، به همین دلیل کارشناسان ایزی راه می توانند به ارائه یک مشاوره اختصاصی به شما در این مسیر کمک کنند تا بتوانید بدون دغدغه برای اخذ این ویزا اقدام کنید.