اگر نوزادی در یکی از کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند متولد شود، فارغ از این که پدر و مادر او تابعیت آن کشور را داشته باشند یا نه، نوزاد متولد شده می‌تواند اقامت کشور مورد نظر را به دست بیاورد.

راهنمای مطالعه

آیا کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند را می‌شناسید؟ اخذ اقامت کشورهای توسعه یافته از طریق تولد فرزند در خاک این کشورها یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت است. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه کشورهایی با تولد فرزند اقامت میدهند؟ نحوه گرفتن اقامت با تولد فرزند چگونه است؟

چه کشورهایی از قانون خاک تبعیت می‌کنند؟

برای شناخت کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند، لازم است که با دو قانون خاک و قانون خون آشنا شویم.

برخی از کشورهای دنیا از قانون خاک تبعیت می‌کنند و برخی دیگر از قانون خون. قانون خون چیست؟ در اصل خون برای این که نوزادی که متولد می‌شود بتواند تابعیت یا شهروندی یک کشور را دریافت کند،‌ باید حداقل یکی از والدین او حق شهروندی کشور مورد نظر را داشته باشد. در برخی از کشورها مثل لهستان نیز، باید هر دو والد حق شهروندی لهستان را داشته باشند تا نوزاد به دنیا آمده بتواند تابعیت این کشور را به دست آورد.

پس در کشورهایی که از اصل خون تبعیت می‌کنند، نمی‌توان صرفاً با تولد فرزند اقامت دریافت کرد. در آن سوی ماجرا برخی از کشورها از قانون خاک تبعیت می‌کنند. این به آن معناست که اگر نوزادی در خاک یک کشور متولد شود، فارغ از این که پدر و مادر او تابعیت آن کشور را داشته باشند یا نه، نوزاد متولد شده می‌تواند اقامت کشور مورد نظر را به دست بیاورد.

کانادا یکی از آشناترین کشورهایی است که از اصل خاک تبعیت می‌کند. بارها و بارها دیده‌ایم که حتی سلبریتی‌ها و افراد معروف فرزندان خود را در کانادا به دنیا می‌آورند. دلیل این موضوع تبعیت کانادا از قانون خاک است زیرا در این صورت نوزاد متولد شده می‌تواند اقامت کشور توسعه یافته مثل کانادا را دریافت کند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه کشورهایی با تولد فرزند اقامت میدهند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند را به شما ارائه کنیم.

کدام کشور ها با تولد فرزند اقامت میدهند؟

کدام کشور ها با تولد فرزند اقامت میدهند؟

در بخش قبلی توضیح دادیم که چرا برخی از کشورها با تولد فرزند اقامت میدهند. در این بخش با کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند آشنا می‌شویم.

کشور آمریکا

آمریکا یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای دنیاست که بسیاری از افراد آرزوی مهاجرت به آن را دارند. این کشور به نوزادانی که در خاک آن متولد می‌شوند حق شهروندی می‌دهد. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانید در صورت تولد نوزاد مزایای اجتماعی و رفاهی زیادی برای کودک و والدین او در نظر گرفته شده و آنها می‌توانند در نهایت پاسپورت آمریکا را نیز دریافت کنند.

کشور کانادا

کانادا نیز جزو مقاصد محبوب برای کسانی است که به دنبال دریافت اقامت از طریق تولد نوزاد هستند. این کشور که از قانون خاک تبعیت می‌کند به نوزادانی که در خاک آن متولد شده باشند تابعیت و شهروندی اعطا می‌کند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدام کشورها با تولد فرزند به والدین اقامت میدهند؟

در پاسخ باید بگوییم که در اغلب مواقع اقامتی که اعطا می‌شود به فرزند متولد شده است و در بیشتر مواقع والدین نمی‌توانند اقامت یا تابعیت دریافت کنند. در کشور کانادا نیز شرایط به همین صورت است و تنها نوزادی که به دنیا می‌آید تابعیت کانادا را دریافت می‌کند و این موضوع اثر اقامتی برای والدین او ندارد.

حقوق و مزایای تولد فرزند در کانادا

حقوق و مزایای تولد فرزند در کانادا

با توجه به این که کانادا محبوبیت زیادی نزد ایرانیان برای تولد فرزند و دریافت اقامت دارد. در این بخش برخی از حقوق و امتیازات تولد نوزاد در کانادا را بررسی می‌کنیم. به طور کلی بعد از تولد یک نوزاد در کانادا حقوق و مزایای زیر برای او در دسترس است:

  • حق اقامت در کشور کانادا یا سفر به کانادا در هر زمان بدون نیاز به دریافت ویزا
  • حق تحصیل رایگان و مزایای اجتماعی

با توجه به این که گفتیم در صورت تولد کودک در کانادا والدین نمی‌توانند اقامت این کشور را به دست بیاورند، بسیاری از والدین بعد از تولد نوزاد در کانادا به همراه نوزاد به کشور خود برمی‌گردند. این پدر و مادرها ترجیح میدهند که وقتی فرزندشان بزرگ شد و به سن قانون رسید، برای کار، زندگی یا تحصیل و به کانادا رفته و زندگی جدیدی را آغاز کند.

کدام کشورها اروپایی با تولد فرزند اقامت میدهند؟

آیا کشوری در قاره اروپا وجود دارد که از طریق تولد فرزند اقامت بدهد؟ با توجه به این که کشورهای قاره اروپا نیز توسعه یافته هستند و مردم می‌توانند در آن زندگی مرفه و امنی داشته باشند. خیلی از افراد به دنبال آن هستند تا بتوانند از طریق تولد نوزاد در خاک آنها برای فرزندانشان آینده بهتری رقم بزنند. در جدول زیر کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند را مشاهده می‌کنید.

مزیتنام کشورها
دریافت اقامت به محض تولد فرزندبلژیک، بلغارستان، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسپانیا
اقامت به شرط داشتن والدین بدون تابعیت (یا تابعیت ناشناخته)کرواسی، جمهوری چک، استونی، فنلاند، اسلوونی
دریافت اقامت به شرط اقامت قبلی والدینمجارستان، لتونی، لیتوانی
دریافت اقامت فرزند متولد شده بعد از چند سال زندگی در آن کشور (معمولاً تا 18 سالگی)اتریش، دانمارک، آلمان، هلند، مالت، سوئد، انگلستان
چنین قانونی ندارند.قبرس، رومانی

نحوه اخذ اقامت آلمان از طریق تولد نوزاد

از جمله سوالات پرتکراری که افراد می‌پرسند نحوه اخذ اقامت آلمان با تولد فرزند است. آلمان از جمله کشورهای توسعه یافته‌ای است که می‌توانید از طریق تولد فرزند تابعیت آن را به دست آورید. البته در این زمینه شرط و شروطی وجود دارد. اولین شرط این است که حداقل یکی از یکی از والدین تابعیت آلمان را داشته باشد. شرط دوم برای اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند حداقل ۸ سال اقامت قانونی والدین در این کشور است.

نحوه اخذ اقامت آلمان از طریق تولد نوزاد

دیگر کشورهایی که از طریق تولد فرزند اقامت میدهند

ما در اینجا برخی از بهترین کشورهایی که می‌توان از طریق تولد فرزند اقامت آنها را دریافت کرد به شما به شما معرفی کردیم. کشورهای زیر نیز از طریق تولد فرزند اقامت میدهند. با این حال ممکن است جزئیات قوانین آنها برای اعطای تابعیت و اقامت متفاوت باشد:

  • آرژانتین
  • برزیل
  • شیلی
  • مکزیک
  • نیکاراگوئه
  • پاراگوئه
  • پرو

اگر علاقمند به دریافت اقامت یک کشور توسعه یافته از طریق تولد فرزند هستید و در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید، همین الان می‌توانید با کارشناسان ایزی راه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.