کشور امارات از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار است؛ به طوری که نرخ بیکاری در این کشور حدودا 3% بوده و موقعیت های شغلی زیاد و متنوعی برای هر رشته ای در این کشور وجود دارد.

راهنمای مطالعه

مراکز آموزشی و تحقیقاتی امارات متحده عربی دائما در حال گسترش است. مقامات محلی، سرمایه گذاری زیادی در توسعه موسسات و امکانات تحقیقاتی انجام داده اند که همین موضوع باعث تبدیل شدن امارات به یکی از بهترین ها در جهان شده است. این موضوع با پیشرفت در زمینه هایی مانند نانوتکنولوژی یا بیوتکنولوژی در دنیا منعکس شد. همچنین امارات به مقصدی جذاب برای دانشجویان مهاجر تبدیل شده است.

 در دانشگاه های مدرن این کشور، آموزش های با کیفیت بسیار بالا ارائه داده می شود. موارد مذکور به کشور امارات کمک کرده تا در زمینه هایی مانند تجارت، علم، اقتصاد و … به رتبه های بالا برسد. تعداد قابل توجهی از برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه میشوند؛ حتی خارج از کلاس ها، به لطف تأثیر مثبت زبان انگلیسی می توانید در بخش گردشگری و مالی، مشغولیتی برای خودتان پیدا کنید.

چرا کشور امارات بهترین گزینه برای مهاجرت است؟

 دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای جهان است، همچنین برخی از معتبرترین دانشگاه ها و کالج های امارات در این شهر واقع شده است. بسیاری از نیروی کار در امارات متحده عربی را مهاجران خارجی تشکیل می دهند، از این رو ترکیب جمعیتی این کشور بسیار متنوع است و شهروندان اماراتی در کشور خود اقلیت هستند. اگر از راهنمایی افراد و کمک به آنها برای رسیدن به پتانسیل کامل خودشان لذت می برید، باید در رشته مدیریت تحصیل کنید. این گزینه ایده آل برای مطالعه دانشجویانی است که آرامش خود را تحت فشار حفظ می کنند و می توانند در موقعیت های پرخطر تصمیمات درستی بگیرند.

تحصیل در رشته مدیریت به دانشجوها می آموزد که چگونه عملیات ها را مدیریت کرده و افراد را به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده توسط سازمان ها هماهنگ کنند. کلاس ها به فارغ التحصیلان آینده همه چیزهایی را که درباره اداره یک کسب و کار (یا یک بخش) باید بدانند، آموزش می دهند و آنها را برای موقعیت های اداری، مدیریتی و … مانند مدیر عامل، مدیر مالی و … آماده می کنند.

اگر شما به تحصیل رشته مدیریت در امارات علاقه دارید، موسسه مهاجرتی ایزی راه اینجاست تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.

مزایای تحصیل رشته مدیریت در امارات

مزایای تحصیل رشته مدیریت در امارات

از جمله مزایای تحصیل مدیریت در امارات این است که شما میتوانید در دانشگاه ها و کالج های بسیار معتبر دنیا تحصیل کنید؛ علاوه بر این، یکی دیگر از مهم ترین مزیت های تحصیل رشته مدیریت در امارات پرطرفدار بودن آن و نیازمندی بالای این کشور است. شما میتوانید با تحصیل رشته مدیریت در امارات به راحت ترین شکل، کارهایی با درآمد خوب و عالی پیدا کنید.

گرایش های مختلف تحصیل مدیریت در امارات

گرایش های مختلف تحصیل مدیریت در امارات

رشته محبوب مدیریت دارای گرایش های مختلفی است که شما میتوانید نسبت به علاقه ای که دارید یکی از این گرایش ها را انتخاب کنید. ما در اینجا به چند مورد از گرایش های مختلف این رشته اشاره میکنیم:

مدیر مالی، مدیر کنترل مالی، مدیر ارشد فناوری، مدیر توسعه، مدیر بازاریابی، مدیر بازرگانی، مدیر تحلیلگر.

شرایط لازم برای دریافت پذیرش و تحصیل رشته مدیریت در امارات

شرایط لازم برای دریافت پذیرش و تحصیل رشته مدیریت در امارات

تاریخ پذیرش از طرف هر کدام از دانشگاه های امارات برای بررسی مدارک متقاضیان متفاوت است اما معمولا 2 بار در سال (ماه های فوریه و آگوست) این اتفاق می افتد. به منظور اخذ پذیرش، هر کدام از دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود باید مدارک متفاوتی را به دانشگاه مورد نظرشان ارائه دهند. ولی بعضی مدارک و شرایط بین تمام دانشگاه ها یکسان است که در اینجا به آنها اشاره میکنیم.

  • رزومه
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی (نمره آزمون آیلتس:6  – نمره آزمون تافل: 80) یا داشتن تسلط به زبان عربی
  • توصیه نامه
  • سابقه کار مرتبط با مدیریت
  • انگیزه نامه
  • داشتن قدرت مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل
  • داشتن ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • گذراندن آزمون ورودی GMAT
  • پرداخت بهای بررسی مدارک

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت در امارات

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت در امارات

برای پیدا کردن شغل خوب در امارات پس از فارغ التحصیلی، اینکه شخص در دانشگاه خوبی تحصیل کرده باشد و همچنین داشتن تسلط به زبان عربی حائز اهمیت است. یعنی حتی اگر کار به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها، مخصوصا گرایش های مدیریت فراهم باشد، برای استخدام شدن باید همراه زبان انگلیسی به زبان مادری این کشور یعنی زبان عربی هم تسلط داشت. دانشگاه های برتر رشته مدیریت در امارات که فارغ التحصیل شدن از آنها مزیت خوبی برای دانشجویان به حساب می آید عبارتند از:

  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه امارات
  • دانشگاه زاید

 

آزمون های ورودی برای دانشجویان رشته مدیریت در امارات

برای تحصیل رشته مدیریت در امارات، هر موسسه و دانشگاهی ممکن است نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی مانند آزمون های مخصوص زبان انگلیسی، آزمون GMAT و یا آزمون GRE داشته باشند.

مدت دوره های هر مقطع تحصیلی در امارات

همانطور که میدانید برای تحصیل در هر مقطعی مدت زمان خاصی را باید پشت سر بگذارید تا در نهایت مدرک مقطع مورد نظرتان را دریافت کنید. در کشور امارات می توانید در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مدیریت تحصیل کنید. اینجا ما به مدت زمان تحصیل در هر مقطع اشاره میکنیم. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 3 الی 4 سال، کارشناسی ارشد حدود 1 الی 2 سال و دکتری 4 سال است.

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در امارات

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در امارات

دانشگاه های دولتی امارات به لحاظ قانونی می توانند هر میزان که می خواهند شهریه از دانشجویان بگیرند، البته شهریه دریافتی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در شهریه دانشگاه عواملی مانند تابعیت، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی و… بسیار تاثیر گذار هستند. ولی با بررسی دانشگاه های امارات می توان به این نتیجه دست یافت که شهریه مورد نیاز برای تحصیل رشته مدیریت در امارات سالانه حدود  27,650 یورو است. در کنار شهریه دانشگاه، توجه به هزینه های زندگی نیز ضروری است، زیرا هزینه های زندگی در شهر دبی تقریبا مشابه هزینه های زندگی در کشور آمریکا است.

هزینه های زندگی در کشور امارات ماهانه حدود 1,100 تا 1,600 دلار آمریکا است؛ اما در سایر شهرهای امارات می توان برای هزینه های زندگی ماهانه حدود 900 دلار آمریکا هم پرداخت کرد. یکی از قسمت های اصلی هزینه زندگی در کشور امارات مربوط به اجاره بها است.

اشتغال پس از تحصیل رشته مدیریت در امارات

اشتغال پس از تحصیل رشته مدیریت در امارات

کشور امارات از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار است؛ به طوری که نرخ بیکاری در این کشور حدودا 3% بوده و موقعیت های شغلی زیاد و متنوعی برای هر رشته ای در این کشور وجود دارد. علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد و متنوع برای رشته مدیریت، شاغلان این رشته از سطح درآمد بالایی در امارات برخوردارند. به طوری که کمترین میزان حقوق دریافتی ماهانه مدیران 8,310 دینار امارات و بالاترین حقوق دریافتی هم 44,700 دینار امارات است. همچنین متوسط درآمد ماهیانه مدیران در امارات 26,800 دینار امارات است.

جمع بندی

همانطور که گفته شد کشور امارات یکی از کشور های مدرن و پیشرفته است. این کشور یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل و زندگی است، چرا که هم وضعیت اقتصادی خوبی دارد و هم نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و میتوانید به راحتی شغل پیدا کنید.  اگر میخواهید در رشته مدیریت به درجات عالی برسید بهتر است کشور امارات را برای مهاجرت برگزینید. همچنین بهتر است بدانید شغل های مرتبط با رشته مدیریت در این کشور کمبود نیرو دارند و شما با تحصیل در دانشگاه های این کشور و اخذ مدرک میتوانید به راحتی در این کشور استخدام شوید. کارشناسان متخصص ایزی راه در مسیر تحصیل رشته مدیریت در امارات در کنار شما خواهد بود.