رشته علوم انسانی یک رشته بسیار پرطرفدار و پردرآمد در دنیاست. همچنین این رشته نزد کشور های بزرگ دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است

راهنمای مطالعه

بسیاری از فارغ التحصیلان دبیرستان تا مقطع لیسانس به تحصیلات خود ادامه می دهند تا شانس خود را برای اشتغال در موقعیت های شغلی بهتر با ببرند. یکی از رشته های محبوب بین دانش آموزان؛ علوم انسانی است. دریافت مدرک لیسانس در رشته های علوم انسانی معمولاً چهار سال طول می کشد. علوم انسانی مطالعه جامعه بشری، تاریخ و فرهنگ است. این رشته مجموعه ای از دوره های ضروری در موضوعاتی مانند ادبیات، تاریخ، تئاتر، فیلم، هنر، فلسفه و دین است.

مطالعات علوم انسانی دروس ریاضی یا علوم را شامل نمی شود و تحصیل در این رشته مستلزم مطالعه یک زبان خارجی است. امروزه علوم انسانی مجبور به مطالعه انسانی و جامعه از هر نظر است. این رشته شامل رشته های محبوبی مانند حقوق، روانشناسی، تاریخ و فلسفه است که در این رشته ‌ها؛ دانشجویان به بررسی های والایی می ‌پردازند و از روش‌ های مختلف برای کمک به درک ادبیات، هنر، اخلاق، فرهنگ و غیره استفاده می ‌کنند.

شرایط افراد مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج

شرایط افراد مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج

کسانی که در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند اغلب مهارت های مفیدی را به دست می آورند که می تواند تقریباً در هر صنعتی به آنها کمک کند. دانش‌آموزان معمولاً ارتباط‌دهنده خوبی هستند. همچنین ممکن است در تفکر انتقادی مهارت داشته باشند.

ویژگی های مختلفی می تواند بر هزینه کلی کسب مدرک لیسانس تاثیر بگذارد. نوع موسسه ارائه دهنده مدرک، طول برنامه تحصیل و محل دانشگاه همه بر هزینه اخذ مدرک کارشناسی تاثیر می گذارند. رشته علوم انسانی طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را برای متقاضیان دارای مدرک ارائه می دهد. این مشاغل احتمالی طیف وسیعی از صنایع مانند آموزش، تجارت و خدمات اجتماعی را در بر می گیرند. فارغ التحصیلان می توانند موقعیت هایی را به عنوان معلم، روزنامه نگار، نویسنده، مترجم زبان، هنرمند و مددکار اجتماعی دنبال کنند. با وجود اینکه دانشگاه های متنوعی مدرک لیسانس را در سراسر جهان ارائه می دهند، دانش پژوهان ممکن است تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کنند.

 موسسه مهاجرتی ایزی راه، بهترین شرایط تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج از کشور را برای شما بررسی میکند.

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل رشته های علوم انسانی در خارج از کشور

بهترین کشورها برای ادامه تحصیل رشته های علوم انسانی در خارج از کشور

علوم انسانی بر تفسیر فرهنگ، انسانیت و… تمرکز می‌ کند. تحصیل و ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی در خارج از کشور یکی از بزرگ ‌ترین دغدغه ‌ها و مسائل علاقه ‌مندان به این رشته است. باید بدانید که هر کشور، دارای شرایط خاص برای تحصیل در رشته علوم انسانی است. انتخاب مقصد مناسب برای تحصیل در این رشته می تواند کار بسیار سخت و دشواری باشد. تیم ایزی راه اینجاست تا بهترین کشور ها و دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های علوم انسانی را به شما معرفی کند تا راحت تر تصمیم گیری کنید.

  • ایالات متحده آمریکا: ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ‌ترین و پر طرفدار ترین کشورها برای دانشجویانی است که می‌ خواهند در رشته‌ های علوم انسانی در خارج تحصیل کنند؛ چرا که این کشور از هر نظر بهترین مکان برای کسب تجربه و یادگیری برای فارغ التحصیلانی است که در ایالات متحده دوره‌ های تحصیلیشان را گذرانده اند. ایالات متحده آمریکا به دلیل داشتن دانشگاه ها و موسساتی با رتبه علمی بالا و بسیار معتبر در سراسر جهان معروف است و مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان مهاجر است زیرا علاوه بر کیفیت بالای آموزش، بورسیه تحصیلی و فرصت های شغلی بیشمار را برایتان ارائه می دهد. مدارک تحصیلی آمریکا به دلیل برتری دانشگاه هایش در کل دنیا به رسمیت شناخته و پذیرفته است. ایالات متحده آمریکا دارای حداکثر تعداد دانشگاه برای دوره های هنر و علوم انسانی در سراسر جهان است.
  • کانادا: کانادا کشوری با محیط دوستانه و فرهنگ های متعدد است و به همین علت تبدیل به یک کشور بسیار مهاجر پذیر شده و فرصتی عالی برای دانشجویان مهاجر فراهم کرده است. علاوه بر این، کانادا به دلیل داشتن دانشگاه های عالی و آموزش های خاص و شرایط عالی برای زندگی، همواره از بهترین و محبوب ترین کشورها برای تحصیل در رشته‌ های علوم انسانی است. کانادا به عنوان چهارمین کشور عالی برای تحصیل در رشته هنر و علوم انسانی در در دنیا انتخاب شده است.
  • انگلستان: انگلستان به یکی از مقاصد برتر و عالی برای دانشجویان مهاجر رشته های علوم انسانی در جهت تکمیل تحصیلات تکمیلی تبدیل شده است. مدارک تحصیلی که از دانشگاه های انگلستان به دانشجویان اعطا می شود، در مقایسه با سایر کشورها از اعتبار بالاتری برخوردار است، برای تکمیل شدن زمان کمتری می برد و همچنین هزینه های تحصیلی در این کشور کمتر است. این کشور به دلیل جامعه چند فرهنگی، امکان زندگی و شناخت تقریباً همه ادیان و مذاهب دنیا را برایتان فراهم می آورد. بریتانیا با درهم آمیختگی نژادی، قومی و مذهبی، سنت ‌ها و فرهنگ‌ های جدیدی را پذیرا شده است که برای دانشجویان مهاجر که مشغول تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج هستند، بسیار خوب است. رشته های علوم انسانی در این کشور به عنوان رشته های بسیار مهم شناخته شده است، زیرا آن ها معتقدند که این رشته پتانسیل کمک به سایر رشته ها و انسان ها را دارد.
  • استرالیا: استرالیا از دیگر کشور های پرطرفدار تحصیلی در خارج از کشور است. دانشگاه های استرالیا طیف گسترده ای از دوره ها در رشته های علوم انسانی را دارند و مدارک تحصیلی اعطایی به دانشجویان در این کشور به رسمیت شناخته شده است. یکی از جذاب ترین بخش های مهاجرت به استرالیا برای دانشجویان؛ طبیعت، موقعیت های شغلی متنوع و درامد بالا است. دانشجویانی که به تحصیل در رشته های علوم انسانی در استرالیا مشغول اند، می توانند از منابع این کشور بهره مند شوند. علاوه بر این هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا نسبت به  ایالات متحده و انگلیس مقرون به صرفه تر است.
  • هلند: هلند به دلیل کیفیت آموزشی بالا و روش های بین المللی خود در آموزش عالی شناخته شده است. همچنین به دلیل داشتن امکانات رفاهی بالا و طبیعت عالی بین دانشجویان مهاجر که مایل به ادامه تحصیل در اروپا هستند بسیار پرطرفدار و محبوب است. علاوه بر این؛ سبک خاص تدریسی که در دانشگاه هایش رواج دارد بر تجربه دانشجویان می افزاید، آنها را با فرهنگ، جامعه و موقعیت جغرافیایی بیشتر و بهتر آشنا میکند. همین موارد که در اینجا ذکر شد هلند را به محبوب‌ ترین مقصد برای دانشجویان مهاجر در دنیا تبدیل می ‌کند.

بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج

بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج

همانطور که میدانید یکی دیگر از دغدغه های دانش آموزان بعد از انتخاب بهترین کشور برای تحصیل، انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج است. این دانشگاهی که توسط دانشجویان انتخاب می شود باید معتبر بوده و مدرک دانشگاهی آن از طرف سایر کشورها به رسمیت شناخته شده باشد. موسسه مهاجرتی ایزی راه به شما در انتخاب بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های علوم انسانی کمک میکند. حال ما در اینجا به چند مورد از دانشگاه هایی که معروف به بهترین های دنیا هستند اشاره میکنیم.

این دانشگاه های مذکور عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس

بهترین رشته های زیر مجموعه علوم انسانی

بهترین رشته های زیر مجموعه علوم انسانی

همانطور که میدانید رشته علوم انسانی دارای زیر شاخه های بسیار محبوب و پر درآمدی است و در اینجا به شما بهترین های آن را معرفی میکنیم:

●     رشته حقوق: پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته علوم انسانی و همچنین سنگین ترین آن ها رشته حقوق است. کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا بهترین کشورها برای مهاجرت این رشته محسوب می شوند. 

●     رشته روانشناسی: روانشناسی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته های علوم انسانی می باشد. گرایش های مختلف این رشته برای ادامه تحصیل شامل : روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانشناسی کودک و …. می شود. کشورهای آلمان، اتریش، انگلیس، ایتالیا و … از بهترین کشورها را برای مهاجرت این رشته محسوب می شوند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، رشته علوم انسانی یک رشته بسیار پرطرفدار و پردرآمد در دنیاست. همچنین این رشته نزد کشور های بزرگ دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با جامعه و انسان ارتباط تنگاتنگی دارد.  ما در اینجا بهترین کشور ها، دانشگاه ها و حتی بهترین زیر شاخه های تحصیلی این رشته را معرفی کردیم. اگر قصد تحصیل در رشته علوم انسانی در خارج را دارید؛ می توانید برای بررسی شرایط خود با کارشناسان ما در ایزی راه ارتباط برقرار کنید و بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ نمایید.