یکی از شرایط مهم مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت، داشتن سابقه کار کافی مرتبط با رشته تحصیلی است. مدرک فنی و حرفه‌ای و سوابق کاری، به خوبی نشان دهنده مهارت و توانایی شما در حوزه کاری مورد نظر است.

راهنمای مطالعه

آیا می‌توانیم با استفاده از مدرک فنی و حرفه‌ای مهاجرت کنیم؟ برای کسانی که به دنبال راهی برای مهاجرت و ساختن آینده‌ای بهتر هستند، استفاده از مدرک فنی و حرفه‌ای می‌تواند در بسیاری از موارد کارگشا باشد. در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید تا با شرایط مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت و دیگر جزئیات آن آشنا شوید. بعد از مطالعه این مقاله به خوبی می‌دانید که بهترین مدرک فنی برای مهاجرت کدام است و کدام کشورها مقصد بهتری برای دارندگان مدرک فنی و حرفه‌ای هستند.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای چیست؟

این روزها بسیاری از افراد در تلاش هستند تا راهی برای مهاجرت پیدا کنند. برخلاف باور عموم که تصور می‌کنند برای مهاجرت، مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های تراز اول مورد نیاز است. در حال حاضر می‌توان با استفاده از مدرک فنی و حرفه‌ای نیز به بسیاری از کشورها مهاجرت کرد.

یکی از شرایط مهم مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت، داشتن سابقه کار کافی مرتبط با رشته تحصیلی است. مدرک فنی و حرفه‌ای و سوابق کاری، به خوبی نشان دهنده مهارت و توانایی شما در حوزه کاری مورد نظر است. در این صورت می‌توانید توجه بسیاری از کارفرماها در کشورهای صنعتی را به خود جلب کنید.

اگر شما هم متقاضی مهاجرت از طریق مدرک فنی و حرفه‌ای هستید. باید با شرایط و جزئیات آن آشنایی کافی داشته باشید. یکی از سوالاتی که افراد می‌پرسند این است که آیا مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت معتبر است؟ به طور کلی پاسخ مثبت است. با این حال تا حدود زیادی به شرایط کشور مقصد بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین شرایط دارندگان مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل 4 سال رزومه کاری بعد از فارغ التحصیلی
  • شرط سنی زیر 44 سال
  • اثبات توانایی مالی برای زندگی
  • دانش زبان انگلیسی یا زمان رسمی کشور مقصد
  • اعتبار داشتن مدرک فنی حرفه ای در کشور مقصد

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت

یکی از دغدغه‌های کسانی که قصد تحصیل در رشته‌های فنی حرفه ای را دارند، این است که آیا مدرک این رشته در خارج از کشور اعتباری دارد؟ به طور کلی در نظر داشته باشید به دلیل این که کشورمان ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است، مدرک فنی حرفه ای ایران نیز در بسیاری از کشورهای دنیا دارای اعتبار است.

 البته به این نکته توجه داشته باشید که نیاز همه کشورها به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکسان نیست. در نتیجه ممکن است در یک کشور مدرک شما را قبول نکنند اما در یک کشور دیگر به دلیل نیاز شغلی زیاد آن را تایید کنند. از جمله بهترین مهارت‌هایی که می‌توانیم در فنی حرفه ای یاد بگیرید، مهارت‌های تخصصی مثل آرایشگری و خیاطی، حسابرسی، برق کاری، جوشکاری و تعمیرات است.

بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای کدام اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای کدام اند؟

یکی از نکته‌های مهم برای موفقیت در روند مهاجرت، انتخاب کشوری است که مدرک فنی و حرفه‌ای شما در آنجا اعتبار بالایی داشته باشد. تجربه نشان داده که اغلب کشورهای پیشرفته صنعتی مقصد مناسبی برای دارندگان مدرک فنی و حرفه‌ای است. بنابراین کسانی که به دنبال بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت هستند در ابتدا باید بررسی کنند که در کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا چه ردیف‌های شغلی خالی مانده است تا به این ترتیب بتوانند در زمینه مورد نظر مهارت کسب کنند.

از جمله کشورهایی که مدرک فنی حرفه ای ایران در آنها اعتبار دارد و می‌توانید از طریق آن مشغول به کار شوید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

کشور کانادا

کانادا همواره ارزش زیادی برای متخصصان و تکنسین‌ها قائل بوده است. بنابراین شما می‌توانید با داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای به کانادا مهاجرت کنید. از جمله مهم‌ترین مدارک و شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر
  • رزومه کاری حداقل ۳ سال مرتبط با رشته
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی به همراه ارائه مدرک زبان بین المللی
  • سن زیر ۴۴ سال
  • پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از طریق یک کارفرما در کانادا

کشور آلمان

اگر به دنبال کشور صنعتی می‌گردید که نیاز زیادی به نیروی کار جوان داشته باشد، بدون شک ما آلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کشور یکی از غول‌های اقتصادی بزرگ دنیاست و سالانه بسیاری از مهاجرینی که دارای تخصص و مهارت فنی هستند وارد این کشور می‌شوند. برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای به آلمان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن زیر ۴۵ سال
  • رزومه کاری مرتبط با مدرک فنی حرفه ای ارائه شده
  • مدرک فنی حرفه ای معتبر
  • تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح ب۲

کشور ترکیه

شاید نتوانیم ترکیه را به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای معرفی کنیم. با این حال به دلایلی همچون نزدیکی به ایران این کشور یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. شما نیز می‌توانید با استفاده از مدرک فنی و حرفه‌ای در مشاغل فنی ترکیه مشغول به کار شوید. البته در نظر داشته باشید که در سال‌های گذشته ترکیه شرایط اقتصادی پایداری نداشته است. اما یکی از مزایای ترکیه این است که ایرانی‌ها می‌توانند به مدت ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا به آن سفر کرده و در ترکیه اقامت داشته باشند.

کشور استرالیا

تا اینجا به این سوال پاسخ دادیم که آیا مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت معتبر است یا خیر؟  حالا قصد داریم یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای را به شما معرفی کنیم. این کشور بدون شک استرالیا است.

از جمله مهم‌ترین شرایط برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای به استرالیا داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار معتبر و تسلط کافی به زبان انگلیسی است. در ادامه باید مدارک خود را ترجمه کرده و برای کارفرمای مورد نظر ارسال کنید. همچنین ممکن است لازم باشد که در یک جلسه مصاحبه آنلاین یا حضوری نیز شرکت کنید.

آلماناسترالیاکانادا
رشته برق ( مثلا آموزش برق صنعتی )کشاورزی و دامپروریرشته های مرتبط با مهندسی مکانیک و صنایع
(مثلا آموزش مکانیک خودرو )
ساخت و سازرشته های مرتبط با صنعتدامداری و دامپروری
(مثلا آموزش پی ال سی )
رشته های مرتبط با تعمیرات و نگهداریلوله کشی و جوشکاریجوشکاری، کابینت سازی و لوله کشی
(مثلا آموزش تعمیرات موبایل )
کشاورزی دامپروریرشته برقرشته های درمانی و پرستاری
مدیریت MBAحسابداری و حسابرسیمشاغل مدیریتی
حسابداری مالیموسیقی و نقاشیرشته های مربوط به منابع انسانی

نکات نهایی درباره امتیاز مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

از جمله مهم‌ترین نکاتی که برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه ای باید در نظر بگیرید؛ داشتن شرایط سنی مناسب است. در اغلب کشورها شرط سنی ۴۵ سال در نظر گرفته شده است و این به آن معناست که متقاضیان باید شرایط سنی زیر ۴۵ سال را داشته باشند. تسلط به زبان کشور مقصد نیز از جمله شرایط مهم برای مهاجرت از طریق مدرک فنی و حرفه‌ای است. اگر به دنبال مهاجرت از طریق فنی حرفه ای هستید. همین الان با کارشناسان و حقوقدانان ایزی راه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. ما در تمامی مراحل مهاجرت از طریق مدرک فنی و حرفه‌ای در کنار شما هستیم.