سطح بالای رفاه زندگی، دانشگاه های با کیفیت، امکان تحصیل ارزان قیمت و حتی رایگان و امکان دریافت بورسیه تحصیلی از جمله عواملی هستند که باعث شده تا خیلی از دانش آموزها و دانشجوهای بین المللی علاقه مند به تحصیل در فرانسه باشند.

راهنمای مطالعه

آیا علاقه دارید که برای ادامه تحصیل به یک کشور توسعه یافته مهاجرت کنید؟ در حال حاضر، فرانسه یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل خارج از کشور محسوب می شود که امکان دریافت بورسیه تحصیلی و حتی تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور، فراهم شده است.

در حال حاضر فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای دانش آموزان و دانشجویان دنیاست. اگر می خواهید با ارزان ترین دانشگاه های فرانسه و شرایط تحصیل در آنها آشنا شوید، این مقاله از وب سایت ایزی راه را از دست ندهید. ما در این مقاله لیستی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های فرانسه برای ادامه تحصیل، را در اختیار شما می گذاریم.

چرا تحصیل در فرانسه؟

مزایای تحصیل در آلمان چیست؟

به جرات می توان گفت فرانسه سرزمین آرزوهای بسیاری از افرادی ست که قصد دارند برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند. معیار شما برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت تحصیلی چیست؟ فرقی نمی کند که به دنبال یک کشور آرام باشید یا علاقه داشته باشید که در شهرهای زیبا و شلوغ و توسعه یافته زندگی کنید. حتی اگر عاشق غذاهای وسوسه انگیز و خوشمزه هستید یا دوست دارید در فستیوال ها و جشنواره های مختلف شرکت کنید یا آخر هفته ها و تعطیلاتتون را در مناطق کوهستانی، سواحل آفتابی و روستاهای دیدنی سپری کنید، در هر صورت فرانسه یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

فرانسه از نظر جغرافیایی موقعیت فوق العاده ای دارد. این کشور در قلب قاره اروپا واقع شده و به همین دلیل به راحتی می توانید از فرانسه به دیگر شهرها و کشورهای اطرافش رفت و آمد کنید؛ اما اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه های با کیفیت هستید باز هم فرانسه همان جایی ست که باید به آن سفر کنید. دانشگاه های کشور فرانسه هزینه تحصیل بسیار کمی دارند که این موضوع یک مزیت پررنگ برای دانشجوهای بین المللی محسوب می شود. بنابراین تعجب نمی کنید اگر بدانید ۹۰ درصد از دانشجوهای بین المللی کشور فرانسه را برای تحصیل خارج از کشور انتخاب می کنند.

استانداردهای آموزشی در دانشگاه های فرانسه بسیار بالاست. از طرفی این کشور در رشته های مختلف از جمله هنر، پزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی حرف های زیادی برای گفتن دارد و دانشجوهایی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های فرانسه گرفته باشند، می توانند در آینده موقعیت های شغلی خوبی به دست بیاورند. با این اوصاف لازم است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ارزان ترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجوهای بین المللی آشنا شوید. این دانشگاه ها به شما این فرصت را میدهند که از امکان تحصیل رایگان در فرانسه یا تحصیل ارزان در این کشور بهره مند شوید.

معرفی دانشگاه های ارزان فرانسه

فرانسه از جمله کشورهایی ست که دانشگاه های بسیار قدیمی دارد. همین موضوع باعث شده تا دانشگاه های این کشور در حوزه های علمی مختلف پیشرو باشند. در این قسمت فهرستی از ارزان ترین دانشگاه های فرانسه بهتون ارائه می دهیم. در جدول زیر نام دانشگاه های ارزان قیمت فرانسه را به همراه هزینه های تحصیل در آنها مشاهده می کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت فرانسه بسیار ناچیز است و در واقع شما مبلغی به عنوان هزینه خدمات اداری دانشگاه پرداخت می کنید.

نام دانشگاههزینه تحصیل
 دانشگاه پاریساز ۱۷۰ یورو در سال
دانشگاه اورلئاناز ۶۰۰ یورو در سال
دانشگاه دو مونپلیهاز ۶۰۰ یورو در سال
دانشگاه استراسبورگاز ۱۸۰ یورو در سال
دانشگاه بورگوندیاز ۲۰۰ یورو در سال
دانشگاه اکول نرمال سوپریور پاریساز ۶۰۰ یورو در سال
دانشگاه سوربناز ۱۷۰ یورو در سال
دانشگاه پاریس ساکلیاز ۱۷۰ یورو در سال
دانشگاه بوردواز ۲۷۷۰ یورو در سال

دانشگاه پاریس (Université de Paris)

دانشگاه پاریس (Université de Paris)

پاریس یکی از دانشگاه های معروف کشور فرانسه ست که در لیست ارزانترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. علاقه مندان به تحصیل رایگان در فرانسه، می توانند از این دانشگاه پذیرش تحصیلی بگیرند.

این دانشگاه فعالیت خود را در سال ۲۰۱۹ شروع کرده و در حال حاضر بیش از ۶۳ هزار دانشجو از خدمات آن بهره مند می شوند. یکی از مزایای دانشگاه پاریس داشتن محیط و مرکز تحقیقاتی قدرتمند، بیش از ۵۳ موسسه مختلف و ۱۱۹ آزمایشگاه مجهز است. رشته هایی مثل پرستاری و بیزینس از جمله رشته های برتر و پرمتقاضی در دانشگاه پاریس محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این دانشگاه از ۱۷۰ یورو در سال شروع می شود.

دانشگاه اورلئان (Université d’Orleans)

دانشگاه اورلئان (Université d’Orleans)

این دانشگاه در واقع یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی است که در شمال غربی فرانسه و در شهر اورلئان واقع شده. دانشگاه اورلئان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در فرانسه ست که در قرن چهاردهم بازگشایی شد است. رشته هایی مثل مدیریت، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، زبان های کلاسیک، زبان شناسی، علوم طبیعی، ریاضیات و علوم زیستی از جمله برنامه های آموزشی این دانشگاه هستند. جالب است که بدانید دانشگاه اورلئان در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور فرانسه قرار گرفته و یکی از اعضای اصلی انجمن موسسات لئوناردو داوینچی در این کشور است.

دانشگاه دو مونپلیه  (Université de Montpellie)

دانشگاه دو مونپلیه  ((Université de Montpellie)

دانشگاه دو مونپلیه در سال ۱۲۸۹ تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه کشور فرانسه به شمار می رود. بر اساس آخرین آمارها این دانشگاه بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد و یکی از ۵۰ دانشگاه نوآور در جهان شناخته می شود. افرادی که علاقه به تحصیل در دانشگاه های رایگان فرانسه دارند، می توانند این دانشگاه را انتخاب کنند. تحصیل در دانشگاه دو مونپلیه گرچه کاملا رایگان نیست؛ اما هزینه مقرون به صرفه ای دارد و تقریباً رایگان محسوب می شود. این دانشگاه رشته های مختلف را با کیفیت بسیار بالایی ارائه میدهد و دو مدرسه، ۸ دانشکده و ۶ انستیتو هم دارد.

دانشگاه استراسبورگ (Strasbourg University)

دانشگاه استراسبورگ (Strasbourg University)

هزینه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ از ۱۸۴ یورو در سال شروع می شود. این دانشگاه در شهر استراسبورگ فرانسه واقع شده و یک دانشگاه دولتی است. بر اساس آخرین آمارها حدود ۵۶۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه، تحصیل می کنند. دانشگاه استراسبورگ از ادغام سه دانشگاه کوچکتر تشکیل شده و دانشجوهایش توانستند در سال ۲۰۱۹، ۲۰ جایزه نوبل و ۲ مدال فیلد به دست بیاورند.

یکی از بین المللی ترین دانشگاه های فرانسه استراسبورگ است که ۲۰ درصد از جمعیتش را دانشجوهای بین المللی تشکیل میدهند. شما هم می توانید شانستان را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه با کیفیت امتحان کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، تمامی مراحل اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های فرانسه را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهیم. به این منظور کافی ست با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

دانشگاه بورگوندی (University of Burgundy)

دانشگاه بورگوندی (University of Burgundy)

دانشگاه بورگوندی از جمله دانشگاه های دولتی فرانسه ست که بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو دارد. ۱۰ درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجوهای بین المللی از ۱۰۰ کشور مختلف تشکیل میدهند. این دانشگاه با کیفیت ۱۰ دانشکده اصلی، ۳ موسسه فناوری ۴ دانشکده مهندسی و چندین موسسه آموزشی دارد. دانشجوهای بین المللی که موفق به ورود به این دانشگاه می شوند، باید شهریه ای از حدود ۱۷۰ یورو در سال بپردازند که بسیار ناچیز و تقریباً رایگان محسوب می شود. یکی از مزایای دانشگاه بورگوندی این است که امکانات تحصیل و زندگی تحصیل برای دانشجویان معلول هم فراهم شد است.

دانشگاه سوربون (The Sorbonne)

دانشگاه سوربون (The Sorbonne)

سوربون هم جزو قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه ست که از قرون وسطی تا الان میزبان دانشجوهای مختلف بود است. این دانشگاه رتبه 72 را در لیست دانشگاه های برتر در سراسر دنیا دارد. دانشجوها می توانند در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه سوربون فرانسه تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه از ۱۷۰ یورو در سال آغاز می شود و بر اساس آخرین آمارها ۲۰ درصد از دانشجوهای دانشگاه سوربن را افراد خارجی تشکیل میدهند. این دانشگاه به عنوان یک مرکز چند رشته ای و تحقیقاتی سطح بالا در جهان شناخته می شود که بسیاری از دانشجوهای بین المللی علاقه مند به تحصیل در آن هستند.

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجوهایی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، موضوع هزینه های تحصیل است. طبیعتاً خیلی از افراد علاقه دارند که برای تحصیل وارد فرانسه شوند؛ اما نگرانی اصلی آنها مخارج تحصیل و زندگی در این کشور است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم درباره شرایط تحصیل رایگان در فرانسه صحبت کنیم. خوشبختانه کشور فرانسه خود یکی از بنیانگذاران فرایند معاهده بولونیاست؛ بنابراین امکان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد.

یکی از مهم ترین شروط برای تحصیل رایگان در فرانسه تسلط به زبان فرانسوی است تا بتوانید به این ترتیب در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوید یا بورسیه دریافت کنید. از طرفی با توجه به این که رقابت برای ورود به دانشگاه های دولتی فرانسه یا دریافت بورسیه شدید است، داشتن معدل بالای ۱۴ از جمله شرایط مهم برای تحصیل رایگان در فرانسه است.

یکی از سوالاتی که افراد می پرسند این است که آیا می توانیم در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی دریافت کنیم؟ به طور کلی اغلب بورسیه هایی که در فرانسه وجود دارد برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است؛ اما دانشجوهایی که به زبان فرانسوی مسلط باشند و معدل بالا و رزومه تحصیلی قوی داشته باشند، می توانند در مقطع کارشناسی هم بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

کلام آخر

سطح بالای رفاه زندگی، دانشگاه های با کیفیت، امکان تحصیل ارزان قیمت و حتی رایگان و امکان دریافت بورسیه تحصیلی از جمله عواملی هستند که باعث شده تا خیلی از دانش آموزها و دانشجوهای بین المللی علاقه مند به تحصیل در فرانسه باشند. ما در این مقاله لیست ارزان ترین دانشگاه های فرانسه را برای تحصیل به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های فرانسه هستید، کافی ست با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما تماس بگیرید تا شرایط شما ارزیابی و اقدامات لازم انجام گیرد. اگر در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه ارزان برای تحصیل در فرانسه سوالی دارید، در کامنت ها بنویسید تا کارشناسان ایزی راه، به شما پاسخ بدهند.