کشور پرتغال یک انتخاب خوب برای مهاجرت تحصیلی است. چرا که هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بوده و دارای دانشگاه های معتبر است و مدرک اعطا شده توسط این کشور در تمام کشور ها به رسمیت شناخته شده است. تحصیل کارشناسی در پرتغال باعث میشود تا شما آینده درسی و شغلی بهتری داشته باشید

راهنمای مطالعه

کشور پرتغال یکی از کشور های باستانی اروپای غربی است که در همسایگی کشور اسپانیا قرار دارد. این کشور به دلیل هزینه های مقرون صرفه، بهترین گزینه برای مهاجرت ایرانیان است. زبان مردم این کشور پرتغالی و پایتخت آن شهر لیسبون است. همچنین اقتصاد پیشرفته این کشور بر پایه ماهیگیری و صادرات می چرخد. همانطور که میدانید یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور پرتغال از طریق تحصیلی  است. تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر هزینه های هنگفتی دارد که بیشتر متقاضیان نمی توانند از پس این هزینه ها برآیند، بنابراین باید کشوری را انتخاب کنید که هم هزینه های دانشگاه و هم هزینه های زندگی در آن مقرون به صرفه باشد. در نتیجه کشور پرتغال میتواند یک انتخاب عالی برای متقاضیان باشد.

موسسه مهاجرتی ایزی راه در طول روند مهاجرتی شما در کنارتان خواهد بود و به شما کمک میکند تا بهترین شهر و دانشگاه را برای تحصیل کارشناسی در پرتغال انتخاب کنید.

شرایط عمومی تحصیل کارشناسی در پرتغال

تحصیل در کشور پرتغال عالی ترین فرصت تحصیلی است، چرا که هم در یک کشور اروپایی مشغول به تحصیل هستید و هم در کشوری تحصیل می کنید که هزینه های زندگی در آن مقرون به صرفه است. شما میتوانید هم به زبان پرتغالی و هم به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید ولی باید بدانید که تعداد دانشگاه هایی که میتوانید آنجا به زبان انگلیسی تحصیل کنید کم است، بنابراین بهترین کار یادگیری زبان مادری این کشور است.

دانشگاه ها در کشور پرتغال به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. طول دوره کارشناسی در این کشور به رشته تحصیلی شما مرتبط است اما به طور معمول  4 سال طول می کشد که شما باید در این مدت 180 تا 240 واحد با توجه به رشته تحصیلیتان پاس کنید. برای تحصیل کارشناسی در پرتغال علاوه بر اینکه باید 12 سال دوره تحصیلی مدرسه را پشت سر گذاشته باشید، باید قبل از شروع دوره کارشناسی یک دوره 6 ماهه پیش دانشگاهی را هم پشت سر بگذارید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی

در مرحله اول، برای تحصیل کارشناسی در پرتغال باید فرم درخواستتان را پر کنید. سپس به گذراندن امتحانات ورودی مخصوص دانشگاه‌های پرتغال در سفارت نیاز دارید. بایستی مدارک تحصیلی تمام دوره دبیرستان و دیپلم و همچنین پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات خود را به آنها ارائه دهید. به سوابق تحصیلیتان نیاز خواهند داشت، بنابراین بهتر است آن را از قبل آماده کنید. این سوابق تحصیلی شما باید به صورت اصل و ترجمه‌ شده باشد. شما باید انگیزه نامه برای تحصیل کارشناسی در پرتغال داشته باشید. نیاز است هزینه ثبت نام که 50 یورو است را بپردازید و حتما بعد از پرداخت این مبلغ گواهی پرداخت را هم نزد خود نگه دارید. در صورتی که مشغول به انجام کاری بودید نیاز است که آن را هم به رزومه کاری خود بیافزایید.

تاریخ های پذیرش متقاضیان خارجی برای تحصیل کارشناسی در پرتغال

تاریخ های پذیرش متقاضیان خارجی برای تحصیل کارشناسی در پرتغال

کشور پرتغال برای ارسال مدارک تان سه تاریخ مختلف ارائه داده است که شما میتوانید در هر زمان که مدارکتان را آماده کردید برای اخذ پذیرش بفرستید.

  • اولین زمان ارسال از ماه آوریل شروع می شود و تا ماه اوت ادامه دارد.
  • دومین زمان از اول ماه ژوئن آغاز می‌شود.
  • آخرین زمان ارسال، از ماه آگوست تا سپتامبر است.

باید بدانید که بررسی مدارک شما یک الی دو ماه زمان می برد و بعد از بررسی مدارک و دریافت پذیرش از سوی این کشور، باید وضعیت بیمه خود را مشخص کنید. ثبت‌نام در دانشگاه باید پیش از شروع کلاس‌ های هر ترم صورت بگیرد. برای تحصیل کارشناسی در پرتغال لازم نیست که حتما مدرک زبان در هنگام ثبت‌نام ارائه دهید. شهریه دانشگاه های پرتغال سالانه حدود 3,000 الی 5,000 هزار یورو  است. اگر می خواهید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه بگیرید در صورتی که دانشجوی اصلی یعنی متقاضی واقعی به کشور پرتغال اعزام شد، می تواند این کار را انجام دهد و برای همسر و فرزندانش ویزای همراه اخذ کند. بهتر است زمانی که به تحصیل در مقطع کارشناسی مشغول هستید، خود را برای آزمون ورودی مقطع فوق لیسانس آماده کنید. در صورتی که بتوانید نمرات بالایی در این مقطع کسب کنید شانس شما در اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالاتر خواهد بود. همچنین می توانید با نمره های خوبتان برای مقطع ارشد بورسیه تحصیلی هم بگیرید.

فرصت‌های تحصیلی ارزان در کشور پرتغال

فرصت‌های تحصیلی ارزان در کشور پرتغال

فرصت‌ های تحصیلی ارزان و رایگان به زبان انگلیسی، در دانشگاه لیسبون پرتغال وجود دارد. جالب است بدانید که تحصیل در این دانشگاه برای ایرانیان بسیار هیجان انگیز است زیرا دانشگاه لیسبون یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ های اروپا حساب می‌ شود و در رشته‌ هایی مثل مهندسی و انسانی، رشد و توسعه خوبی داشته است. برای تحصیل رایگان در کشور پرتغال نیاز به ارسال یک سری مدارک دارید:

  • همانطور که میدانید ورود به هر مقطعی نیاز به مدرک مقطع قبل دارد و باید معدل و ریز نمرات را ارائه کنید.
  • بایستی علاوه بر ارائه اصل مدرک، مدارک خود را ترجمه کرده و همراه با گواهی عدم منع تحصیل ارائه کنید.
  • هرچه رزومه و مقالاتی که نوشته و به ثبت رسانده اید بیشتر باشد، باعث می شود تا رزومه شما قوی‌ تر باشد. بنابراین به شانس بیشتری برای تحصیل رایگان در این کشور دست خواهید یافت.
  • امتیاز رزومه شما زمانی بسیار بالا خواهد بود که زبان اسپانیایی بلد بوده و آن را به رزومه خود بیافزایید.
  • افرادی که حداقل یک کتاب چاپ کرده‌ باشند هم، شانس خوبی برای تحصیل رایگان در این کشور خواهند داشت.

آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور پرتغال

آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور پرتغال

پرتغال دارای دانشگاه‌های بسیار زیاد، محبوب و معتبر است. همانطور که قبلا به آن اشاره شده بود، دانشگاه های پرتغال به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‎شوند. بیشتر دانشگاه‌های این کشور دارای رتبه‌ های علمی خوبی در کل دنیا هستند و مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های این کشور که پس از اتمام تحصیلات به دانشجویان ارائه می‌کنند، دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی است. امروزه؛ بیش از 17,000 دانشجوی بین المللی (مهاجر)، در دانشگاه های پرتغال مشغول به تحصیل هستند. برای این که بتوانید در این کشور تحصیل کنید، باید با دانشگاه‌ های پرتغال آشنا شوید و شرایط اخذ و دریافت پذیرش از هریک از آنها را بدانید.

 موسسه مهاجرتی ایزی راه اینجاست تا شما بتوانید دانشگاهی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط شما باشد. پس اگر به تحصیل کارشناسی در پرتغال علاقه دارید ادامه مطالب را از دست ندهید.:

  • دانشگاه  پورتو: دانشگاه پورتو، یکی از محبوب‌ ترین دانشگاه‌ های پرتغال است و در جدول رتبه بندی QS، دارای رتبه جهانی است. این دانشگاه دولتی بوده و در شهر پورتو واقع شده است. این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شده است. امروزه، بیش از 31,000 دانشجو در دانشگاه پورتو فعالیت و تحصیل می‌کنند که 3,280 نفر از بین آنها، دانشجویان مهاجر  هستند. به دلیل گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه، به تازگی دانشگاه پورتو نتیجه‌ ای بسیار عالی از تحقیقات به دست آورده است.
  • دانشگاه لیسبون: دانشگاه لیسبون یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در پرتغال است و در رتبه بندی QS، دارای رتبه 305 در جهان می‌باشد. این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ ترین موسسه آموزشی پرتغال شناخته می‎شود و امروزه بیش از پنجاه هزار دانشجو در 18 دانشكده آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه با ادغام دو دانشگاه فنی لیسبون و دانشگاه لیسبون در سال 2013 تشکیل شد و در حال حاضر بسیاری از دوره‌ها را که شامل هنر، طراحی، مهندسی معدن و جغرافیا است، ارائه می‌دهد؛ که این رشته‌ ها، در صدر 100 رتبه برتر دانشگاه‌ های جهان قرار گرفته است.

معرفی رشته‌های پر درآمد در کشور پرتغال

معرفی رشته‌های پر درآمد در کشور پرتغال

اگر قصد دارید بلافاصله بعد از اتمام  تحصیل در پرتغال اقدام به انجام کار مرتبط با رشته خود کنید، بهتر است با پردرآمدترین رشته‌ های تحصیلی در این کشور آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را گرفته و رشته مد نظرتان را انتخاب کنید تا در آینده درآمد خوبی در این کشور داشته باشید. در سال گذشته، پرتغال دچار مشکل مالی شدیدی شد اما این بحران ادامه نداشت و مسئولان این کشور توانستند به سرعت از این وضعیت عبور کنند و این شرایط را بهبود ببخشند. بیشتر صادرات پرتغال ماهیگیری، مصنوعات چوب و … است بنابراین به عنوان کشور صنعتی شناخته نمی‎شود. میزان درآمد در این کشور ماهانه حدود 1,188 یورو است که نسبت به سال های گذشته رشد داشته است. به همین دلیل، دانستن بهترین و پردرآمدترین شغل ها برای مهاجرت حائز اهمیت بالایی است. در ادامه با برخی از پردرآمدترین مشاغل در این کشور آشنا می شویم:

  • پزشکی
  • وکالت
  • مدیر ارشد اجرایی

جمع بندی

طبق آنچه بیان شد کشور پرتغال یک انتخاب خوب برای مهاجرت تحصیلی است. چرا که هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بوده و دارای دانشگاه های معتبر است و مدرک اعطا شده توسط این کشور در تمام کشور ها به رسمیت شناخته شده است. تحصیل کارشناسی در پرتغال باعث میشود تا شما آینده درسی و شغلی بهتری داشته باشید چرا که این کشور یک کشور اروپایی با دانشگاه های رتبه دار است. موسسه مهاجرتی ایزی راه به شما در انتخاب دانشگاه و انجام مراحل مهاجرت تحصیلی به پرتغال کمک خواهد کرد؛ شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ایزی راه در ارتباط باشید.