آزمون دولینگو چیست؟ نحوه ثبت نام، منابع، نمونه سوالات و معادلسازی نمره آن

راهنمای مطالعه

تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از افراد برای دریافت مدرک بین‌المللی زبان به سراغ آزمون‌های آیلتس یا تافل می‌رفتند. اما بعد از همه‌گیری کرونا، آزمون دولینگو بسیار مشهور شد و رفته رفته محبوبیت زیادی پیدا کرد. تا جایی که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان و سفارت‌های کشورهای مختلف مدرک آزمون دولینگو را تایید کردند. با توجه به اعتبار بالای این آزمون در سطح بین‌المللی و در بین سفارت کشورهای مختلف، بر آن شدیم تا در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه به سوالات شما پیرامون جزئیات و هزینه آزمون دولینگو در ایران بپردازیم. بعد از مطالعه این مقاله با نحوه ثبت نام آزمون دولینگو منابع و نمونه سوالات آن آشنا می‌شوید.

تفاوت آزمون دولینگو (DUOLINGO) با آزمون های آیلتس و تافل

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارند به خوبی می‌دانند که یکی از شروط بسیار مهم اثبات تسلط بر زبان انگلیسی از طریق ارائه مدرک زبان بین‌المللی معتبر است. همانطور که در آغاز مطلب گفتیم تا قبل از پاندمی کرونا، بسیاری از دانشگاه‌ها کارفرماها و سفارت‌های کشورهای مختلف صرفاً مدرک آزمون‌های آیلتس یا تافل را قبول داشتند.

اما بعد از همه‌گیری کرونا آزمون دولینگو نیز اعتبار جهانی خوبی کسب کرد. به همین دلیل شما هم اکنون می‌توانید از طریق شرکت در آزمون زبان دولینگو و دریافت مدرک آن تسلط خود را به زبان انگلیسی اثبات کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه تفاوت‌هایی بین آزمون دولینگو و آزمون‌های آیلتس یا تافل وجود دارد؟ در اینجا برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های آزمون دولینگو با آزمون آیلتس و تافل را ذکر کرده‌ایم:

  • شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز آزمون دولینگو را برگزار کنید. این موضوع یکی از تفاوت‌های بین نحوه برگزاری آزمون دولینگو و آزمون‌های تافل و آیلتس است. چرا که برای ثبت نام و رزرو وقت در آزمون آیلتس یا تافل حداقل باید از یک ماه قبل اقدام کنید.
  • آزمون دولینگو مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به آزمون های دیگر دارد. تمام مراحل آزمون دولینگو کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. این در حالی است که برای شرکت در آزمون کتبی آیلتس به غیر از آزمون شفاهی آن باید حدود ۳ ساعت وقت در نظر بگیرید.
  • نتیجه آزمون دولینگو دو روز بعد از برگزاری مشخص می‌شود. اما برای دریافت نتایج آزمون‌های تافل وایس باید ۶ الی ۱۳ روز صبر کنید. از طرفی اگر آزمون ۹۹ دلاری دولینگو را خریداری کنید بعد از ۲۴ ساعت نتیجه آزمون برای شما ارسال می‌شود.
  • تفاوت بعدی در این است که می‌توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای کارنامه و نتیجه آزمون دولینگو را برای دانشگاه یا مدارس سراسر دنیا ارسال کنید. این در حالی است که اگر بخواهید از صفحه آزمون آیلتس یا تافل نتیجه آزمون خود را برای دانشگاه‌های دیگر ارسال کنید باید حدود ۲۰ دلار برای هر ارسال هزینه پرداخت کنید.
  • و در آخر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آزمون دولینگ نسبت به دیگر آزمون‌های زبان، هوم ادیشن بودن آن است. یعنی برای شرکت در این آزمون نیاز به رفتن به یک مرکز خاص در یک زمان مشخص ندارید. شما می‌توانید از طریق اینترنت به صورت آنلاین در منزل خودتان در این آزمون شرکت کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دولینگو در ایران

نحوه ثبت نام آزمون دولینگو در ایران

ثبت نام این آزمون کاملاً اینترنتی است. هر زمان که برای شرکت در آزمون دولینگو کاملا آماده بودید می‌توانید با مراجعه به وب سایت Duolingo English Test، روی دکمه SIGN UP کلیک کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

هزینه آزمون دولینگو در ایران چقدر است؟

هزینه آزمون دولینگو در ایران چقدر است؟

هزینه آزمون دولینگو در ایران در حال حاضر به صورت عادی ۵۹ دلار است. اما اگر می‌خواهید برای دو بار آزمون شانستان را امتحان کنید باید ۹۸ دلار بپردازید. همچنین اگر عجله دارید و می‌خواهید نتیجه آزمون را در ظرف ۲۴ ساعت دریافت کنید باید مبلغ ۹۹ دلار بپردازید. این آزمون هزینه کمتری نسبت به دیگر آزمون‌ها دارد و خوب است بدانید هزینه شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل به ترتیب ۲۳۰ و ۲۶۵ دلار است.

آشنایی با منابع آزمون دولینگو

آشنایی با منابع آزمون دولینگو

چگونه می‌توانیم در آزمون دولینگو نمره بالایی کسب کنیم؟ این موضوع نیازمند تسلط به منابع این آزمون است. در نظر داشته باشید که این آزمون مثل آیلتس یا تافل نیست که مرجعی برای همه مراکز آموزشی پذیرش تحصیلی یا کاری باشد. بنابراین قبل از این که در آزمون دولینگو شرکت کنید اطمینان حاصل کنید که دانشگاه یا سفارت کشور مقصد آزمون دولینگو را قبول داشته باشد. مهمترین منابع برای موفقیت در آزمون دولینگو عبارتند از:

  • کتاب Grammar in Use جهت ارتقاء سطح گرامر
  • شنیدن داستان های کوتاه زبان انگلیسی در سطح ۴ یا ۵، ترجیحا کتاب Far from Madding Crowd یا Moonstone
  • برای موفقیت در بخش اسپیکینگ نیز می توانید، کتاب اسپیکینگ معمارزاده را بخوانید چرا که این کتاب داری تاپیک های زیادی ( پارت ۲ آزمون آیلتس) است که به شما قدرت توصیف زیادی می دهد.

مدارک و شرایط مورد نیاز قبل از شروع آزمون دولینگو (DUOLINGO)

مدارک و شرایط مورد نیاز قبل از شروع آزمون دولینگو (DUOLINGO)

همانطور که گفتیم برای شرکت در آزمون دولینگو نیاز به رفتن به یک مرکز خاص در یک زمان مشخص نیست. شما می‌توانید در حالی که در خانه نشسته‌اید با استفاده از یک کامپیوتر و اینترنت در این آزمون شرکت کنید. به همین دلیل قبل از شروع آزمون باید شرایط و مدارک لازم را فراهم کرده باشید تا بتوانید آزمون را بدون هیچگونه مشکلی سپری کنید. برای شرکت در آزمون دولینگو در ایران باید شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • یک اتاق روشن با نور کافی
  • ۶۰ دقیقه وقت آزاد
  • اینترنت پرسرعت و قابل اطمینان
  • کامپیوتر به همراه دوربین جلو
  • مرورگر مناسب مثل گوگل کروم
  • میکروفون که صدا را انتقال دهد
  • بلندگو با کیفیت مناسب جهت شنیدن صدا

معادل سازی نمره‌ دولینگو با آیلتس و تافل

بسیاری از افرادی که در آزمون دولینگو شرکت کرده‌اند می‌خواهند بدانند که نمره آنها معادل چه نمره‌ای در آزمون‌های آیلتس یا تافل است؟ در اینجا جدولی را برای شما تهیه کرده‌ایم که بر اساس آن می‌توانید نمره دولینگو را به نمره آیلتس یا تافل معادل سازی کنید.

نمره دولینگونمره تافلنمره دولینگونمره آیلتس
25-100101.5
301152
354-220-252.5
408-530-403
5013-945-503.5
602355-604
6524-2965-754.5
7030-3480-905
7535-4095-1005.5
8041-46105-110-1156
8547-52120-1256.5
9053-58130-1357
9559-64140-1457.5
10065-69150-1558
10570-751608.5-9
11076-81
11582-86
12087-92
12593-97
13098-103
135104-108
140109-112
145113-116
150117-118
155119
160120

در آزمون دولینگو شرکت کنم یا نه؟

آزمون دولینگو مزیت‌های زیادی هم از نظر زمانی و هم از نظر هزینه نسبت به آزمون‌های تافل یا آیلتس دارد. با این حال بسیاری از متقاضیان با این سوال مواجه می‌شوند که در آزمون دولینگو شرکت کنیم یا در آزمون‌های آیلتس یا تافل؟ اگر به دنبال آزمونی هستید که هزینه کمتری داشته باشد و راحت‌تر بتوانید در آن شرکت کنید و نتیجه را نیز زودتر مشاهده کنید، آزمون دولینگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

البته قبل از اینکه در آزمون دولینگو ثبت نام کنید مطمئن شوید که دانشگاه مقصد نتیجه این آزمون را قبول دارد. این کار را می‌توانید با بررسی وب سایت دانشگاه مقصد انجام دهید. دانشگاه‌های مختلف لیست آزمون‌هایی را که تایید می‌کنند درج کرده اند. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه، صفر تا صد مهاجرت تحصیلی را در کنار شما هستیم. برای اخذ پذیرش تحصیلی و گرفتن ویزای تحصیلی کشورهای مختلف کافی ست با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.