افرادی که قصد مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، انگلستان یا استرالیا را دارند باید بتوانند تراول هیستوری یا تاریخچه سفر کافی و قدرتمندی ارائه دهند.

راهنمای مطالعه

با هر سفر به یکی از کشورهای خارجی، مهر ورود به آن کشور در پاسپورت شما درج می شود. روادید دریافت شده توسط شما و مهرهایی که در پاسپورتتان درج می شود، تاریخچه سفرها یا تراول هیستوری شما را می سازد. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، انگلستان یا استرالیا را دارند باید بتوانند تراول هیستوری یا تاریخچه سفر کافی و قدرتمندی ارائه دهند. آیا می پرسید سابقه سفر یا تراول هیستوری چه تاثیری در اخذ ویزاهای سخت دارد؟ در این مقاله از وب سایت مهاجرتی ایزی راه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا داشتن تراول هیستوری یا سابقه سفر برای ویزای شینگن و دیگر ویزاهای سخت دنیا مهم اس؟.

تراول هیستوری چیست و چرا اهمیت دارد؟

منظور از تراول هیستوری، سابقه سفرهای شما به کشورهای خارجی است که باید آن را از طریق مهرهایی که در پاسپورت شما درج شده و ارائه دیگر مدارک خواسته شده نشان دهید. حالا چرا داشتن سابقه سفر تا این حد اهمیت دارد؟

حالتی را تصور کنید که یک شخص ایرانی برای گرفتن ویزای کشوری مثل کانادا یا آمریکا یا ویزای شینگن درخواست داده است. پاسپورت این فرد کاملاً سفید بوده و تا به حال به هیچ یک از کشورهای اطراف ایران نیز سفر نکرده است. در چنین حالتی که فرد هیچگونه تراول هیستوری یا سابقه سفر ندارد، این ذهنیت را به سفارت کشور مقصد می دهد که هدف او از گرفتن ویزا مسافرت به خاک کشور مورد نظر و عدم ترک آن بعد از پایان مهلت ویزا است.

با توجه به رشد آمار پناهندگان، ممکن است آفیسر و سفارت این احتمال را بدهند که فرد بعد از رسیدن به خاک کشور مقصد، اعلام پناهندگی کند. در صورتی که اگر شخص تراول هیستوری خوبی داشته باشد و نشان دهد که سابقاً به کشورهای توسعه یافته زیادی سفر کرده و درخواست پناهندگی هم نداده است، خیال سفارت نیز از این بابت راحت می شود. اهمیت ارائه تراول هیستوری به قدری است که در صورت نداشتن سابقه سفر مناسب، عملاً شانس شما برای گرفتن ویزا چندان زیاد نیست.

چگونه یک تراول هیستوری خوب بسازیم؟

چگونه یک تراول هیستوری خوب بسازیم؟

در بخش قبل گفتیم که تراول هیستوری برای شینگن و گرفتن ویزای کشورهایی مثل استرالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا از نان شب هم واجب تر است! حالا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم یک سابقه سفر خوب برای گرفتن ویزای این کشورها بسازیم؟

در قدم اول می توانید از ویزاهای فرودگاهی که در لحظه ورود شما به کشورهای بدون ویزا صادر می شوند، شروع کنید. در واقع نیاز نیست برای آغاز سفرهای خود به سراغ کشورهایی بروید که فرایند سختی برای صدور ویزا دارند. کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان، مالزی و کنیا گزینه های خوبی برای ایرانیان به شمار می روند که به راحتی می توانید به آنها سفر کنید و تراول هیستوری خوبی بسازید. تجربه نشان داده که داشتن ۵ الی ۶ مهر کشورهایی از این قبیل برای داشتن یک تراول هیستوری مهم است.

اگر به دنبال گرفتن ویزای شینگن هستید توصیه می کنیم به جای اقدام برای گرفتن ویزای شینگن انفرادی، برای گرفتن ویزای شینگن به صورت گروهی و در قالب تور اقدام کنید. معمولاً وقتی یک تور متشکل از چندین توریست و جهانگرد برای گرفتن ویزای شینگن اقدام می کنند، شانس آنها برای اخذ ویزای شینگن گروهی بالاتر است. جهت گرفتن ویزای شینگن گروهی باید مدارک شغلی، بانکی و غیره را ارائه کنید.

برای گرفتن ویزای کشوری مثل کانادا نیز لازم است که قبلاً ویزای شینگن را دریافت کرده باشید. در واقع شما باید به سفارت کشوری مثل کانادا نشان دهید که قبلاً وارد خاک کشورهای حوزه شینگن شده اید و صرفاً هدفتان توریستی بوده و کشورها را در موعد مشخص ترک کرده اید. این موضوع به آفیسر این اطمینان را می دهد که شما خاک کانادا را نیز در موعد مقرر ترک می کنید و انگیزه ای برای اقامت بیشتر در کانادا یا اعلام پناهندگی ندارید.

البته یک نکته بسیار مهم که برای ساختن یک تراول هیستوری خوب باید در نظر بگیرید، وقفه و فاصله بین سفرهایتان است. به هیچ عنوان تمام سفرهای خود را در یک بازه زمانی کوتاه و بی وقفه انجام ندهید. چرا که در چنین شرایطی آفیسر با یک نگاه متوجه می شود که شما گردشگر نیستید و هدفتان از این همه سفر پشت سر هم، ساختن یک تاریخچه سفر یا تراول هیستوری بوده است.

چگونه تراول هیستوری چک می شود؟

چگونه تراول هیستوری چک می شود؟

سوابق سفرهای خارجی شما از طریق پاسپورتتان قابل چک شدن است. همچنین از طریق سیستم های اطلاعاتی کشورهایی که به آنها سفر کرده اید نیز امکان ارزیابی آن وجود دارد. البته توصیه می کنیم در نگهداری پاسپورت  فعلی و قبلی خود کوشا باشید، چرا که یکی از مهم ترین راه های ارائه تراول هیستوری نشان دادن تصاویر صفحات پاسپورت است که در آن مهر درج شده است. پس بسیار مهم است که هنگام تعویض پاسپورت، پاسپورت های قبلی خود را نیز نگهداری کنید. اما اگر پاسپورتتان گم شد یا پاسپورت قبلی را به سطل زباله انداخته اید توصیه می کنیم از طریق سفارت کشورهایی که در گذشته به آنها سفر کرده اید، این مورد را پیگیری کنید تا بتوانید تراول هیستوری خود را بگیرید.

چندین بار به یک مقصد سفر کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که برای داشتن یک تاریخچه سفر خوب باید به آن را رعایت کنید، سفرهای متعدد به یک مقصد مشخص است. البته منظور ما این نیست که فقط به یک الی دو کشور سفر کنید. اما توصیه می کنیم چند مقصد تکراری در تاریخچه سفر خود داشته باشید. شما می توانید با انتخاب پروازها و تورهای لحظه آخر که قیمت مناسب تری نیز دارند به صورت مکرر به یک مقصد خاص سفر کنید و در کنار داشتن سابقه سفر خوب، از زیبایی های کشور مقصد نیز بهره مند شوید.

نکات نهایی درباره تراول هیستوری

اگر به دنبال گرفتن ویزاهای سخت به عنوان مثال ویزای کشورهایی مثل کانادا، انگلستان، آمریکا یا استرالیا هستید باید بدانید که یکی از مهم ترین شرط های آن داشتن تاریخچه سفر یا تراول هیستوری قابل قبول است. لذا توصیه می کنیم از همین الان سفرهای خود را به کشورهای ارزان و مناسب آغاز کنید تا در زمان مشخص بتوانید برای گرفتن ویزای شینگن یا کانادا و غیره اقدام کنید. ما در موسسه مهاجرتی ایزی راه تمام اقدامات مربوط به گرفتن ویزای شینگن و دیگر ویزاهای سخت را برای شما انجام می دهیم. فقط کافی است با کارشناسان و حقوقدانان ما تماس بگیرید تا شما را کاملاً راهنمایی کنند. این مقاله را نیز برای دوستان و اطرافیان خود بفرستید تا آنان هم با اهمیت تاریخچه سفر یا تراول هیستوری و نکات آن آشنا شوند.